Siis kangasmatot, joissa Alfa Romeo -tekstit? Maksoin 34€/sarja, Deltasta.pietro kirjoitti:Kangasmatoista oisin kysäissyt. oottako ostelleet ja mistä. Teltassa olivatten yli 130 eeroa satsi.
Kangasmatoista, keskustelua Ärsyttävä nitinä -ketjusta
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No ni. Siinä sen taas näkee kun puku päällä menee kauppaan. Heti kaivetaan se kalliimpi hinnasto. Juu toi hinta (toista sataa) oli jostain Alfa lisävarustekatalookin tuotteesta. Oli italiankielinen ja siksi varmaankin kaikki on kalliimpaa Toivottavasti ois lähempänä kuin Porissa. Toki kävin just aamusella Laitilassa eli melkein puolivälissä...
- Cuore Sportivo
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Cuore Sportivo
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Pitää varmaan itekin kipaista hakemassa kun noin edullisesti tyrkyttävätNaiko kirjoitti: 34€ Deltas ne matot! Must get kesäksi!
Mun pärställä se hinta on varmaan se 130 euroa
Talvella ei oikeen viitti noita kangasmattoja pitää kun tulee niin hitosti kuraa. Hienot ne kyllä on. onneksi kohta on kesä- sitten vaan tulee yksi ongelma: ilmastointi puuttuu (ja vitutus iskee, "onneksi kohta on jo talvi")
Ammattina autokauppa
Itse jätän sen loskan/kuran auton ulkopuolelle. Hyvin on pärjännyt kangasmatoilla talvetkin. Pari kertaa kuussa kun imuroi niin riittää!niki kirjoitti: Talvella ei oikeen viitti noita kangasmattoja pitää kun tulee niin hitosti kuraa. Hienot ne kyllä on. onneksi kohta on kesä- sitten vaan tulee yksi ongelma: ilmastointi puuttuu (ja vitutus iskee, "onneksi kohta on jo talvi")
Itse nitinään.. täytyyhän tuommoinen mennä takuun piikkiin!!! Jopa Deltassa
Ei enää Alfaa... eipä
Hetkeäkään en ole epäillyt etteikö takuuseen menisi, mutta aattelin onko siihen joku "kaada molemmat takapenkit ja nosta pystyyn" vippaskonsti. Kun nimittäin yllättäen ääni ilmestyi sen jälkeen kun oltiin käyty hakemassa tyttärelle uusi fillari kaupasta. On meinaan todellinen tila-auto kun juuri ja juuri saa 20" polkulaitteen mahtumaan SW:n takaronkkaan kun kaataa vain yhden penkin Eihän tuo penkkien kaataminen sitä selitä että ääni tulee edestäkin. Vai oisko balanssi mennyt pieleen tai sitten mä oon lihonnu. Onks näissä joku 100 kilon hälytin? En ainakaan löytäny manuaalista
Tuosta kangasmattojen talvikäytöstä. Kun niin näpsäkästi italialaisilla käsintehdyillä kengillä kipaiset Alfa Romeosi ovesta sisään jättäen samalla kaiken loskan ja muun kuran ulkopuolelle, niin toivottaisin tervetulleiksi meidän tavallisten pulliaisten realiteettiin. Meikäläinen kun aamulla könyää autoon niin siinä kulkeutuu kyllä puoli lumiukollista lunta ja hiekkalaatikollinen sepeliä mukana autoon. Sitä kun omakotitalo asujana on pakko käyttää talvella talvirengas kenkiä että pysyisi pihalla pystyssä. Kyllähän se olisi elo autuasta jos voisi hissillä karauttaa lämpimään talliin pelkissä kalsareissa, mutta jostain syystä säämulkvisti lappaa talvet läpeensä lunta meikäläisen tontille oikein urakalla. Toista se on sitten kesällä kun tulee pelkkää sepeliä. sehän onkin helppo vaikka imuroida.
Tuosta kangasmattojen talvikäytöstä. Kun niin näpsäkästi italialaisilla käsintehdyillä kengillä kipaiset Alfa Romeosi ovesta sisään jättäen samalla kaiken loskan ja muun kuran ulkopuolelle, niin toivottaisin tervetulleiksi meidän tavallisten pulliaisten realiteettiin. Meikäläinen kun aamulla könyää autoon niin siinä kulkeutuu kyllä puoli lumiukollista lunta ja hiekkalaatikollinen sepeliä mukana autoon. Sitä kun omakotitalo asujana on pakko käyttää talvella talvirengas kenkiä että pysyisi pihalla pystyssä. Kyllähän se olisi elo autuasta jos voisi hissillä karauttaa lämpimään talliin pelkissä kalsareissa, mutta jostain syystä säämulkvisti lappaa talvet läpeensä lunta meikäläisen tontille oikein urakalla. Toista se on sitten kesällä kun tulee pelkkää sepeliä. sehän onkin helppo vaikka imuroida.
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Miten ihmeessä saat pidettyä kengät puhtaana kun menet autoon, multa ei ole vielä onnistunut täällä lumen ja sohjon luvatussa maassaMaho kirjoitti:Itse jätän sen loskan/kuran auton ulkopuolelle. Hyvin on pärjännyt kangasmatoilla talvetkin. Pari kertaa kuussa kun imuroi niin riittää!niki kirjoitti: Talvella ei oikeen viitti noita kangasmattoja pitää kun tulee niin hitosti kuraa. Hienot ne kyllä on. onneksi kohta on kesä- sitten vaan tulee yksi ongelma: ilmastointi puuttuu (ja vitutus iskee, "onneksi kohta on jo talvi")
Itse nitinään.. täytyyhän tuommoinen mennä takuun piikkiin!!! Jopa Deltassa
Ammattina autokauppa
Kävin heti Deltassa kyselemässä mattoja
gtv:hen ei edes löydy mattoja enää, "niitä ei saada valmistajalta enää..." On se H******iä jos ei löydy mattoja vaikka uusi facelift malli just ilmestyi markkionille
Ei jää muita vaihtoehtoja kuin UK:sta tilatut,
http://www.autostyle.co.uk./specials/alfa/alfa.html
gtv:hen ei edes löydy mattoja enää, "niitä ei saada valmistajalta enää..." On se H******iä jos ei löydy mattoja vaikka uusi facelift malli just ilmestyi markkionille
Ei jää muita vaihtoehtoja kuin UK:sta tilatut,
http://www.autostyle.co.uk./specials/alfa/alfa.html
- niki
on se aika epäkäytännöllistäkin.
Muistaa nyt aina olla harja ojossa putsaamassa kenkiä kun astuu autoon... ei siitä mitään tule. Voi tietty olla, että kyseessä on samanlainen, vaistomainen toimenpide kuin tuo turvavyön kiinnittäminen. Ei se kenkien puhdistus varmaan menoa haittaa jos siihen on vuosien varrella tottunut.
mun mielestä on helpointa vaan vaihtaa matto talveksi ja niin varmaan useimmat meistä tekevätkin?
Muistaa nyt aina olla harja ojossa putsaamassa kenkiä kun astuu autoon... ei siitä mitään tule. Voi tietty olla, että kyseessä on samanlainen, vaistomainen toimenpide kuin tuo turvavyön kiinnittäminen. Ei se kenkien puhdistus varmaan menoa haittaa jos siihen on vuosien varrella tottunut.
mun mielestä on helpointa vaan vaihtaa matto talveksi ja niin varmaan useimmat meistä tekevätkin?
Ammattina autokauppa
Oot ilmeisesti poikamies:)
Näin naimisissa ollessa ensimmäinen kysymys vaimolta olisi:" mitkä hel...tin kengät täällä on". Ja löydät italialaiset ajokenkäsi lumihangesta. Tai vaihtoehtoisesti vaimo lainaa illalla SINUN autoa. Takaisin tullessa kysyt ystävällisesti:" Laitoitko ne mun kengät takaisin siihen matolle?". "Mitkä kengät?" on todennäköisin vastaus.
Elät selvästikin elämää mistä me muut vain näemme unta. Tai sitten minulla on vaimo joka ei ymmärrä suhdettani autoon ja elän elämää mitä te muut kauhulla katsotte
Näin naimisissa ollessa ensimmäinen kysymys vaimolta olisi:" mitkä hel...tin kengät täällä on". Ja löydät italialaiset ajokenkäsi lumihangesta. Tai vaihtoehtoisesti vaimo lainaa illalla SINUN autoa. Takaisin tullessa kysyt ystävällisesti:" Laitoitko ne mun kengät takaisin siihen matolle?". "Mitkä kengät?" on todennäköisin vastaus.
Elät selvästikin elämää mistä me muut vain näemme unta. Tai sitten minulla on vaimo joka ei ymmärrä suhdettani autoon ja elän elämää mitä te muut kauhulla katsotte
Mistä helvetistä te nyt puhutte
Minulla ainakin toimii seuraava toimenpide, joka tulee siis yhtä vaistonvaraisesti kuin turvavyön käyttö;
Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
HUOM! Kenkiä EI siis kopauteta mihinkään auton helmoihin! Jotkut tutut on joskus sen virheen tehnyt
Minulla ainakin toimii seuraava toimenpide, joka tulee siis yhtä vaistonvaraisesti kuin turvavyön käyttö;
Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
HUOM! Kenkiä EI siis kopauteta mihinkään auton helmoihin! Jotkut tutut on joskus sen virheen tehnyt
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Mergy
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Jeps, tämä toimii hyvin ja tulee itseltäkin automaattisesti! Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...Maho kirjoitti:Istut penkille ensin vinottain, kopautat kenkiä/jalkoja yhteen pari kertaa reippasti ja suurin osa paskasta jää näin auton ulkopuolelle. Mitään helvetin harjoja tai Italialaisia kusiluikkareita en siis käytä. Tämä toimenpide autoon istuessa kestää n.2-3s. Jos on kiire napautan vaan kerran kenkiä yhteen. Silloin toimenpide kestää n. 1s.
No juuh, on tossa kopistelussa yksi varjopuoli, nimittän lieneekö itsellä niin leveä kankku että aina välillä saan ahterin hiostimen päälle kun kopstelen kenkiä Se kun on "fiksusti" sijoitettu siihen penkin ulkoreunalle...
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Cuore Sportivo
tsadaaaa. just hain Turun d:stä hintaan 35 rahnoo. Mitenkäs se maton kiinnitys tsydeemi on toiminut porukoilla. Pysyyko plyyssit paikoillaan vai liukuuko suoran nilkan kanssa kaasupolkimen alle. Ihan käypäsen näköinen setti. Kuskin matossa teksti " Alfa Romeo 156" muut ihan mustia. Tuntuvat olevan jäykkiä kun näkkileipä, mutta kyllä nekin loskalla saadaan pehmosiks.
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Samaa minäkin threadia lukiessani ihmettelin. Pers penkkiin - kop,kop - ja jalat sisään. Vettä tulee sisään niin vähän ettei se kangas matolta mihinkään valu, vaan haihtuu vähänkään pidemmän ajon aikana taivahan tuuliin. Tyttöystäväkin on opetettu tavoille heti alkuunsa. Sanomista tulee jos kopistelut unohtuuMaho kirjoitti:Mistä helvetistä te nyt puhutte
Ei ne kumimatotkaan paljon auto jos ei kopistele. Delta auton 156 oli litra vettä kummassakin kumialtaassa kun lähdin koeajolle Ei kun tien sivuun ja varovasti matot vesineen pihalle. Varmaan ruostuu ja haisee tuolla menetelmällä
Ayrton Senna da Silva forever
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Toi on kyllä kumma juttu. Yleensä naisihmisten mielestä kämpän pitää olla puts plank mutta auto saa olla paskaa puolillaan. Vaan ei meillä, jos minä en asiaan pääse vaikuttamaan niin kaikki paikat on törkeässä kunnossaMergy kirjoitti:Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- rim
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Mä vähän pelkää että meillä eukko sanoisi samalla tavalla autosta ja mun mielenkiinnosta huushollin puunaukseen....Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toi on kyllä kumma juttu. Yleensä naisihmisten mielestä kämpän pitää olla puts plank mutta auto saa olla paskaa puolillaan. Vaan ei meillä, jos minä en asiaan pääse vaikuttamaan niin kaikki paikat on törkeässä kunnossaMergy kirjoitti:Tosin kauniimpi puolisko alkuunsa ihmetteli että kukas on meidän talouden neiti kun sanoin että sopii niitä kenkiä vähän kopistella ettei kaikki kura tule autoon...
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Näitä olen käyttänyt ympäri vuoden:
http://www.simoniracing.it/us/prod.php?category_id=86
Löytyy ainakin 156:een sopivina, 147:aan 156:n takamatto menee vähän tiukalle.
Tampereelta Polarista pari vuotta sitten ostin, olisko ollut 40 een hujakoilla tjsp.
Välillä kun ravistelee ja antaa piiskaa, niin siistinä pysyy, siis matot, senkin vääräleuat...
Kumimattoja en ole kokenut tarvitsevani, ei sitä vettä niin paljon tule sisään kun kopistelee vähän monoja ennen oven sulkemista. Ja on noissa
vedenpitävä pohja.
-cr
http://www.simoniracing.it/us/prod.php?category_id=86
Löytyy ainakin 156:een sopivina, 147:aan 156:n takamatto menee vähän tiukalle.
Tampereelta Polarista pari vuotta sitten ostin, olisko ollut 40 een hujakoilla tjsp.
Välillä kun ravistelee ja antaa piiskaa, niin siistinä pysyy, siis matot, senkin vääräleuat...
Kumimattoja en ole kokenut tarvitsevani, ei sitä vettä niin paljon tule sisään kun kopistelee vähän monoja ennen oven sulkemista. Ja on noissa
vedenpitävä pohja.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Mistäs noista tietää.Alfonso kirjoitti:Oletko varma että ne on 'kura' roiskeita..jos vaikka mammat on puhuneet urakalla pas...HOTAKAINEN kirjoitti:kattelin just eilen kuusnepassa et miten on mahdollista et kuraroiskeita on pelkääjän puolella tuulilasin sisäpuolella ?
Naisväki kävi toissapäivänä ajelulla ja sen jälkeen oli ilmestynyt ?