156 hankittu
Valvoja: Moderators
Ok, tilaukseen meni. Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?Epezi kirjoitti:Ihan hyviä hihnoja tekee, ja hinta on edullinen.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Mulla oli goodyerin jakopäänhihna 3vuotta n.40thkm Alfa 2.0TS,tossa heinäkuussa vaihdon yhteydessä tuli tarkasteltua myös vanhaa hihnaa melkoisen haperon näköinen,sitä kun taitteli lyhyiltä pätkiltä niin poikkinaisia murtumia tosi paljon(motonetista ostettu)mutta edellinen hihna lähes virheetön vaihdon yhteydessä (deltassa vaihdettu)lähes samoilla kilometreillä,eli hihnoissa on eroa.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
Eli siis se Goodyear onkin täysin susi hihna?? Pitääköhän perua tilausNikEe1927 kirjoitti:Mulla oli goodyerin jakopäänhihna 3vuotta n.40thkm Alfa 2.0TS,tossa heinäkuussa vaihdon yhteydessä tuli tarkasteltua myös vanhaa hihnaa melkoisen haperon näköinen,sitä kun taitteli lyhyiltä pätkiltä niin poikkinaisia murtumia tosi paljon(motonetista ostettu)mutta edellinen hihna lähes virheetön vaihdon yhteydessä (deltassa vaihdettu)lähes samoilla kilometreillä,eli hihnoissa on eroa.
Nykyinen hihna on vaihdettu lukemalla 69tkm, ja nyt mittarissa 209tkm, ei se mitenkään huonolta näyttänyt, mutta ajattelin sen varmuuden vuoksi vaihtaa, etenkin kun siellä jakopäässä pitää jollottavaa ääntä joko kiristimen tai ohjainrullan laakeri.
Edit: huoltokuitin mukaan autossa on Gatesin setti, eli Powergrip-hihna, jne.. vaihdoin tilauksen tuohon Gatesin settiin, oli hiukan edullisempikin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ainakaan v6 ei saa. Mulla se oli heittänyt henkensä, onneksi oikeaan asentoon mutta täysin jumissa tosiaan.Sautio kirjoitti: Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?
Ayrton Senna da Silva forever
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Pikku sorvihommalla sinne saa sovitettua ihan peruslaakerit(á 3€), kannattaa olla sitten tarkkana niiden uusien laakereiden max. pyörimisnopeuden kanssaSautio kirjoitti:Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?
"No smoke => no power => no hope"
Hitto kun ei ole mitään kunnollista korjausopasta tuohon 156:een, tai edes kunnollista varaosakatalogia jossa olisi hajotuskuvat, niin saisi jotain käsitystä kuinka tuo on oikein rakennettu (no alkaa jo olemaan suht tuttu monilta osin ).
Kuinka olette vaihtaneet niitä takapään poikittaisia tukivarsia, eli siis omaani pitäisi vaihtaa ne etummaiset sellaiset (ja varmaan taaemmatkin), mutta se takaolkavarsien (vai mikä lie, se mötikkä jossa on laakeri, jarrukilpi, jne, kiinni) piiiitkä pultti on ihan totaalisen yhtä puuta mötikän kanssa, eli vaikkakin tukivarsien helat liikkuvat suhteessa pulttiin, niin itse pultti on ruostunut paikoilleen (ja lujasti).
Mutteri lähti toki irti, mutta pultti ei tottele 2kg:n moskaa (ei kummastakaan päästä lyötynä), ei irrotusöljyliotusta (ainakin viikon lionnut), eikä pillilämmitystä. Pillilläkään ei koko systeemiä arvaa päästää punaiseksi, kun sitten on laakerit yms., pilalla.
Ja sitä pulttia on taottu todella lujaa, lienee vaihtokunnossa jo, tai ainakin pitää ajaa siihen uudet kierteet jenkapakalla. Ja siitä pultin kannasta olen kokeilut vääntää molempiin suuntiin todella lujaa (eli pitkä jakari siinä, ja olen painanut jaloilla sitä, selkä seinää vasten), ei liiku mihinkään, auto sensijaan meinaa tipahtaa pukeilta alas kun ihan tosissaan vääntää (peräpää ilmassa, vetokoukun poikittaisraudan alla pukit).
Eli onko siinä pultissa kierteet siellä kannan puoleisessa päässä, ja jos on, niin ovatko oikea- vaiko vasenkätiset?
Taitaa seuraava irrotuskeino olla purkaa koko roska palasiksi, eli Mcpherson irti navasta, napa asemiin betonikivien päälle, ja tomauttaa lekalla irti sen pultin?
Kuinka olette vaihtaneet niitä takapään poikittaisia tukivarsia, eli siis omaani pitäisi vaihtaa ne etummaiset sellaiset (ja varmaan taaemmatkin), mutta se takaolkavarsien (vai mikä lie, se mötikkä jossa on laakeri, jarrukilpi, jne, kiinni) piiiitkä pultti on ihan totaalisen yhtä puuta mötikän kanssa, eli vaikkakin tukivarsien helat liikkuvat suhteessa pulttiin, niin itse pultti on ruostunut paikoilleen (ja lujasti).
Mutteri lähti toki irti, mutta pultti ei tottele 2kg:n moskaa (ei kummastakaan päästä lyötynä), ei irrotusöljyliotusta (ainakin viikon lionnut), eikä pillilämmitystä. Pillilläkään ei koko systeemiä arvaa päästää punaiseksi, kun sitten on laakerit yms., pilalla.
Ja sitä pulttia on taottu todella lujaa, lienee vaihtokunnossa jo, tai ainakin pitää ajaa siihen uudet kierteet jenkapakalla. Ja siitä pultin kannasta olen kokeilut vääntää molempiin suuntiin todella lujaa (eli pitkä jakari siinä, ja olen painanut jaloilla sitä, selkä seinää vasten), ei liiku mihinkään, auto sensijaan meinaa tipahtaa pukeilta alas kun ihan tosissaan vääntää (peräpää ilmassa, vetokoukun poikittaisraudan alla pukit).
Eli onko siinä pultissa kierteet siellä kannan puoleisessa päässä, ja jos on, niin ovatko oikea- vaiko vasenkätiset?
Taitaa seuraava irrotuskeino olla purkaa koko roska palasiksi, eli Mcpherson irti navasta, napa asemiin betonikivien päälle, ja tomauttaa lekalla irti sen pultin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Ok, kiitos tiedosta, niin ei tarvitse turhaan yrittää sitä vääntää poikki.Epezi kirjoitti:Ihan perus pultti se on, ja ihan tyypillisesti jumissa
Näköjään olet jo monet kikat kokeillut. Jotkut ovat kait sahanneet tukivarsien välistä pultin osiin ja lyönyt sitten palasina pois.
Joo tuli molemmille puolille mm. porattua 3mm reiätkin sinne napahässäkän "putkien" yläpintoihin, siis ne suht paksuseinämäiset "putket" jotka lähtee sieltä navoilta, ja joiden sisällä se pultti siis on.
Olen viikon ajan koettanut syöttää sitäkin kautta irrotusöljyä, ja ilmeisen turhaan, kun pultti on, ja pysyy juntturissa.
Onko tuo pultti kuinkakin kallis, mietin vaan sitä jos ja kun puran koko navan irti iskaritolpasta, ja jos se pultti ei kamalan paljoa maksa uutena, niin ei muuta kuin antaa lekaa sille vaan, ja uusi pultti tilalle?
Omassanihan on sellainen tilanne että tukivarret liikkuvat, mutta pultti on ruostunut jumiin sieltä napa/olkavarsihässäkän luota täydellisen jumiin, eli osiin pienestäminen ei auttane kamalastikaan. Tietty jos rälläköisi sen pultinpään irti, niin pääsisi lyömään siltäkin puolelta. Mutta taidan vaan tyytyä purkamaan koko kompleksin palasiksi, ja koetan takoa pirunmoisella voimalla sen pultin hittoon, joka tapauksessa tulee irrotettua polttoainetankki ja takapalkki ruostesuojauksia varten, niin ei se nyt kamalsti työtä enää lisää
(Ihan sivuhuomautuksena mainittakoon että mielestäni tuo on aivan älyvapaa rakennelma, Mcpherson-jousitus, jonka sivuliikettä koetetaan tukea ohuenohuilla pellistä prässätyillä tukivarsilla, joiden puslien metalliosien tulisi liikkua vasten vastenosiaan ilman voitelua vielä vuosien päästäkin?? Totta munassa ne helat ruostuvat ja hapettuvat kiinni sinne akseliinsa, ja sitten puslan kumi toimittaa laakerin virkaa kunnes repeää )
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Uuden pultin löytää ihan pulttikaupasta, kunhan tulee tarpeeksi kova. Vanhan pultin kannasta näkisi nykyisen kovuuden.
Enpä tiedä rakenteen hyvyydestä, kun en ole insinööri, mutta vastaava rakenne on erittäin monessa autossa, joten ei se varmaan ihan susi ole. Tukivarsia/pusliakaan ei ole erityisemmin tarvinnut vaihtaa.
Enpä tiedä rakenteen hyvyydestä, kun en ole insinööri, mutta vastaava rakenne on erittäin monessa autossa, joten ei se varmaan ihan susi ole. Tukivarsia/pusliakaan ei ole erityisemmin tarvinnut vaihtaa.
Vanhan pultin kanta on kyllä niin tuhannen läjässä ettei toivoakaan että siitä mitään näkisi. (toinen puoli vähemmän hakattu, mutta tuskin mitään lujuusmerkintöjä sieltäkään enää näkee)Epezi kirjoitti:Uuden pultin löytää ihan pulttikaupasta, kunhan tulee tarpeeksi kova. Vanhan pultin kannasta näkisi nykyisen kovuuden.
Enpä tiedä rakenteen hyvyydestä, kun en ole insinööri, mutta vastaava rakenne on erittäin monessa autossa, joten ei se varmaan ihan susi ole. Tukivarsia/pusliakaan ei ole erityisemmin tarvinnut vaihtaa.
En ole itsekään insinööri, mutta amatöörinä vaan jäi askarruttamaan tuon rakenteen toimivuus pidemmän päälle. Tai siis toimiihan se kait niin kauan kun puslat liikkuvat, eli ettei metalli hapetu kiinni toiseen metallipintaan?
Saakohan tuollaisia bauttiarallaa M10 ja 300mm:n pultteja ihan peruspulttikaupoista, tarttee käydä huomenna etsiskelemässä?
Äsken tuli paukuteltua kuskinpuolen pulttia jo ihan riittämiin, pakko vaan uskoa ettei se irtoa ennen kuin sen koko navan saa kovaa alustaa vasten, ja saa siinä lyötyä lekalla kunnolla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Voisin kopioida sulle CD:t, jos raahaudut noutamaan torstaina Mamma Mariasta Lahdesta, missä muutenkin puretaan porukalla kuukauden Alfa-kuulumiset?Sautio kirjoitti:Hitto kun ei ole mitään kunnollista korjausopasta tuohon 156:een, tai edes kunnollista varaosakatalogia jossa olisi hajotuskuvat, niin saisi jotain käsitystä kuinka tuo on oikein rakennettu.
Klo 18 Vapaudenkatu 10.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Harmi kyllä en pääse Lahteen torstaina Onko se CD:n sisältö jotain samantyyppistä kuin mitä on noilla DTE-softissa, itselläni on siitä versio 32.2.124. enkä ole ollenkaan tyytyväinen siihen?JTD kirjoitti:
Voisin kopioida sulle CD:t, jos raahaudut noutamaan torstaina Mamma Mariasta Lahdesta, missä muutenkin puretaan porukalla kuukauden Alfa-kuulumiset?
Klo 18 Vapaudenkatu 10.
Tuli eilen illalla purettua molempien puolien takaripustukset irti, ja aiemmin mainitut pitkät pultit lähtivät auki kun sain pamautettua niitä lekalla napahässäkän levätessä betonikivien päällä.
Sensijaan nuo iskarit alkoivat hiukan mietityttämään, kaiketi kumpikaan takaiskareista ei ole vuotanut, mutta ainakin toisessa oli ihan lapsellisen huono vaimennus enää tallella.... siis käsin iskaria kasaan painettaessa iskari meni kasaan ilman voimankäyttöä, ja tosi helpostikin, ajossa olivat ihan ok.
Pitäisikö noissa iskareissa olla jossain päin jokin merkintä, eli varaosanumero? Jos sellainen löytyisi niin arvaisi ostaa tilalle samanlaiset iskarit.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Mitenkäs ulosjoustossa käyttäytyvät? Se on ratkaiseva tekijä. Jousi lähinnä vaimentaa sisäänjouston. Iskarit sitten pysäyttävät sen jousen heiluriliikkeen. Nivomatit yms. sitten erikseen.Sautio kirjoitti:Sensijaan nuo iskarit alkoivat hiukan mietityttämään, kaiketi kumpikaan takaiskareista ei ole vuotanut, mutta ainakin toisessa oli ihan lapsellisen huono vaimennus enää tallella.... siis käsin iskaria kasaan painettaessa iskari meni kasaan ilman voimankäyttöä, ja tosi helpostikin, ajossa olivat ihan ok.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Voi olla vähän vaikea löytää koodia, mutta miksi laittaa samanlaiset alkuperäiset? kun samalla rahalla ja halvemmalla saa parempiakin.Sautio kirjoitti:Pitäisikö noissa iskareissa olla jossain päin jokin merkintä, eli varaosanumero? Jos sellainen löytyisi niin arvaisi ostaa tilalle samanlaiset iskarit.
Konilta löytyy kolmea erilaista, kuljettejan toiveiden ja rahapussin koon mukaan.
Street
Sport
FSD
On niissä jonkinmoista vastusta ulosjoustossa, mutta ei mitään valtavan suurta kuitenkaan. Mitenkäs ne Nivomatit tunnistaa, onko sellainen iskari jotenkin erinäköinen ulospäinkin?Tiige kirjoitti: Mitenkäs ulosjoustossa käyttäytyvät? Se on ratkaiseva tekijä. Jousi lähinnä vaimentaa sisäänjouston. Iskarit sitten pysäyttävät sen jousen heiluriliikkeen. Nivomatit yms. sitten erikseen.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Alusta vaan tuntui tosi toimivalta, siksi sitä ei olisi halua lähteä muuttelemaan.Epezi kirjoitti:Voi olla vähän vaikea löytää koodia, mutta miksi laittaa samanlaiset alkuperäiset? kun samalla rahalla ja halvemmalla saa parempiakin.
Konilta löytyy kolmea erilaista, kuljettejan toiveiden ja rahapussin koon mukaan.
Street
Sport
FSD
Autossani oli prikulleen tuollaisen näköiset jousi/iskarit:
http://ricambi.alfisti.net/popup_image. ... 62&imgID=1
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html
Eli kait siinä on Nivomatit. Ihmetytti vaan kun olin purkanut jiousen irti iskarista, niin se iskari tuntui ihmeen hengettömältä, kuuluukohan sen toimiakin niin noissa? No pitänee purkaa toisenkin puolen paketti irti, ja verrata niitä keskenään.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Näyttää tuollainen tavallinen iskari aika samalta kuin Nivomat:Epezi kirjoitti:Ihan varmaksi en uskalla sanoa, mutta nivomatit ovat mielestäni ulospäin samannäköiset kuin normit.
Onkos Nivomatia ollut muissa kuin SW:ssä?
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=4787997
Täytyy koettaa etsiä iskarista jotain tunnistetietoja, ja testailla molempia iskareita keskenään, ja jos on vikaa niin uutta (eli tietenkin käytettyä ) osaa tilalle.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Jos Nivomatia meinaat niin:Jalamari kirjoitti:Kuis tuo toimii?
http://www.roversd1.info/misc/suspension.html
Omassani pysyi mielestäni perä ihan vakiokorkeudessa vaikka peräkontti oli täynnä saksantulijaisia, tai ehkä se laski jotain luokkaa 10mm tms, ja kun se kuormauksen jälkeen näytti olevan hiukan alempana, niin painamalla vetokoukusta niin että perä hyppäsi takaisin ylös, auto palasi normikorkeudelle.
Onkohan noita ollut useissakin SW-sataviiskutosissa, meinaan jos koettaisi löytää jostain kolariautosta ehjät sellaiset molemmille puolille (en malta maksaa uusista rahteineen jotain 850e).
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Ei siltikään nuo autossani olevat iskarit oleet Nivomaticit, vaan kaiketi ihan tavalliset, varaosanumero on kuskinpuoleisessa 60671077.
Kun kaiketi Nivomatin varaosanumerot ovat 60665438, ja 60668186.
No sinällään ihan hyvä juttu niin voi ostaa jousien kaveriksi jotkin halpis-iskarit. Onko kokemuksia noista Motonetin kauppaamista sellaisista, lienevät jotkin Monroet tai Sachsit?
En päässyt vertaamaan vieläkään iskareita keskenään, kun toinen tolppa on vielä kiinni yläpäästään (eikä korjaajalla, eli itselläni ollut motivaatiota mennä talliin saakka tänä iltana), mutta ainakin tuo kuskinpuoleinen tuntuisi mielestäni hiukan löysältä, alaspäin menee itsestään (kun iskari on pystyasennossa), ja ylöspäin nostaessa on jonkimmoinen vastus, mutta sanoisin että tehoa on kadonnut.
Varmaankin tuollaiset 1-toimiset kaasuiskarit voisivat olla ihan ok:t normiajeluun?
Kun kaiketi Nivomatin varaosanumerot ovat 60665438, ja 60668186.
No sinällään ihan hyvä juttu niin voi ostaa jousien kaveriksi jotkin halpis-iskarit. Onko kokemuksia noista Motonetin kauppaamista sellaisista, lienevät jotkin Monroet tai Sachsit?
En päässyt vertaamaan vieläkään iskareita keskenään, kun toinen tolppa on vielä kiinni yläpäästään (eikä korjaajalla, eli itselläni ollut motivaatiota mennä talliin saakka tänä iltana), mutta ainakin tuo kuskinpuoleinen tuntuisi mielestäni hiukan löysältä, alaspäin menee itsestään (kun iskari on pystyasennossa), ja ylöspäin nostaessa on jonkimmoinen vastus, mutta sanoisin että tehoa on kadonnut.
Varmaankin tuollaiset 1-toimiset kaasuiskarit voisivat olla ihan ok:t normiajeluun?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Pitääpä vielä sellaista udella että mahtaisikohan 156SW.sta saada takapään iskari+jousipaketin yhtenä kappaleena irti, eli mahtaisikohan sen yläpään mikälie yläpään laakeri tms hässäkkä lähteä irti korista?
Purin siis sen iskarin irti yläpäästään, niin että on irrallaan jousesta, tuli vaan mieleen että voi olla suht hankala saada kasaan ja paikalleen iskaria vastaavasti kasatessa, ja olisi helpompi painaa ensin paketti kasaan, ja sitten vasta asentaa autoon?
Purin siis sen iskarin irti yläpäästään, niin että on irrallaan jousesta, tuli vaan mieleen että voi olla suht hankala saada kasaan ja paikalleen iskaria vastaavasti kasatessa, ja olisi helpompi painaa ensin paketti kasaan, ja sitten vasta asentaa autoon?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Monologia jatkaakseni: mahtaakohan tankin täyttöaukon muovikaulus olla vaihdettava osa, ja jos on niin käyköhän sedanin vastaava osa SW:hen?
Omastani se napsahti halkipoikki lähes itsestään (eli ei vaatinut väkivaltaa) niin että siihen täyttöputken ympärille jäi muovikehys
Voisihan sitä toki koettaa liimata jollain Tangitin PVC-U:lla tms, mutta hiukan epäilyttää mahtaakohan kestää liiamukset moisessa paikassa.
Omastani se napsahti halkipoikki lähes itsestään (eli ei vaatinut väkivaltaa) niin että siihen täyttöputken ympärille jäi muovikehys
Voisihan sitä toki koettaa liimata jollain Tangitin PVC-U:lla tms, mutta hiukan epäilyttää mahtaakohan kestää liiamukset moisessa paikassa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No tottakai! Kun sisäpuolelta vaan irrottaa sen ensimmäisen mutterin, ja nyppäsee tolpan alas. Joskus voi vaatia vähän voimakkaamman rykäisyn jos se yläpään kumi on vähän jässähtänyt siihen peltiin.Sautio kirjoitti:Pitääpä vielä sellaista udella että mahtaisikohan 156SW.sta saada takapään iskari+jousipaketin yhtenä kappaleena irti, eli mahtaisikohan sen yläpään mikälie yläpään laakeri tms hässäkkä lähteä irti korista?
Jees, näytti irtoavan toiselta puolelta tuolla tavalla, mitä nyt se kumi junttasi vastaan, mutta tolppaa repimällä sivusuuntaan, ja alaspäin, lähti se lopulta irti.Epezi kirjoitti:No tottakai! Kun sisäpuolelta vaan irrottaa sen ensimmäisen mutterin, ja nyppäsee tolpan alas. Joskus voi vaatia vähän voimakkaamman rykäisyn jos se yläpään kumi on vähän jässähtänyt siihen peltiin.
Kuskinpuollta en muka meinannut saada irti tolppaa oikein millään, niin sitten päätin ruuvata sen alemmankin mutterin auki (ja kun en urpona tuntenut rakennettakaan ).
Kuskinpuolen olkavarren pusla (eli se mihin tulee kiinni pitkittäinen tukivarsi) näytti olevan revennyt irti ulkokehänsä vulkanoinnista, eli vaihtokunnossa, ja apparin puolen pusla näytti olevan jo irtoamassa vulkannoinnistaan hiukan, ts. molemmat vaihtoon.
Tilasin Muukkoselta suosittelemansa uretaaniset puslat molemmille puolille, mutta jäi hiukan askarruttamaan olisiko siltikin pitänyt tilata alkuperäiset kumipuslat, eli onko minkälaisia kokemuksia urtsipuslista tuolla olkavarressa, kestävätkö kuinkakin kauan jne?
Näemmä piti irrottaa puslajumppaa varten takajarrusatulan kiinnitysrauta ja jarrukilpi, napaa en viitsinyt aukaista (itselläni huonoja kokemuksia vanhojen napalaakereiden purkamisesta, jostain syystä ovat hajonneet suht pian aukaisun jälkeen), niin päästin jo valmiiksi ruostuneen kilven dremelillä kahteen palaan, ja löin puoliskot elektrolyysiin.
Tarkoitus olisi iskeä kasausvaiheessa kilvenpuoliskot paikalleen, ja kemppiliimata ne toisiinsa kiinni, ja sama homma tietty toisellekin puolelle.
Ei kenelläkään satu olemaan oikeanlaista työkalua noiden olkavarsien puslien vaihtoon?
No saahan sen toki kait irti ihan perustekniikalla, eli jokin 30-31mm hylsy puslan ulkokehää vasten, ja jokin about 36mm:n hylsy sinne toiselle puolelle, ja jenkatanko prikkojen +muttereiden kera ulosvetimeksi.
Tosin molemmilla puolila näyttivät puslat aika hyvin kiinniruostuneilta ulkokehältään, eli saattaa mennä dremelöintihommiksi sekin.
Viimeksi muokannut Sautio, 08 Helmi 2010, 03:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Tuli huomattua että Saab 99:in takapään puslat olisivat oikeankokoiset 156:n olka-akseliin, paitsi sisähalkaisija on 2mm liian pieni. Porasin ne oikeaan kokoon, ja näytti jäävän metalliakin ihan riittävän paljon siihen sisäkehälle, eikä vulkanoinnit irronneet.
Eli taidan vaihtaa ne uretaanipuslat vasta keväällä, ja isken nuo TSI-puslat paikalle, pitää jostain koettaa löytää uudet tai uudenveroiset Nivomat-iskarit jousineen takapäähän, niin samalla vaivalla ne puslatkin jumppaa uudestaan.
Olisi suht kova kiirus saada projekti kasaan asap niin ei jaksa odotella varaosien saapumista.
Kuinkas nuo puslat pitäisi tiukata, oletan että auton pitäisi olla about normikorkeudessa, ja renkaiden maassa, jotta takapään poikittaisten tukivarsien, ja noiden olka-akselien puslat tulisi kiristettyä normiasentoonsa?
Edit: pitäisiköhän tämä topic siirtää tuonne projektiosastolle, kun rakkine on ollut projektina syyskuusta saakka?
Eli taidan vaihtaa ne uretaanipuslat vasta keväällä, ja isken nuo TSI-puslat paikalle, pitää jostain koettaa löytää uudet tai uudenveroiset Nivomat-iskarit jousineen takapäähän, niin samalla vaivalla ne puslatkin jumppaa uudestaan.
Olisi suht kova kiirus saada projekti kasaan asap niin ei jaksa odotella varaosien saapumista.
Kuinkas nuo puslat pitäisi tiukata, oletan että auton pitäisi olla about normikorkeudessa, ja renkaiden maassa, jotta takapään poikittaisten tukivarsien, ja noiden olka-akselien puslat tulisi kiristettyä normiasentoonsa?
Edit: pitäisiköhän tämä topic siirtää tuonne projektiosastolle, kun rakkine on ollut projektina syyskuusta saakka?
Viimeksi muokannut Sautio, 05 Helmi 2010, 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi puslien irroituksessa, ensiksi porakoneella kumi osa pois. Lähtee joskun hienosti pyörimään ulkokehällä, samalla rikkoen vulkanoinnin. Sen jälkeen rautasahalla ulkokehä poikka ja tuurnalla pois.
Polyuretaanit kestää varmasti kauemmin kuin kumiset. Ovat vähän jäykemmät, toiset tykkää toiset ei.
Kiristys juuri niinkuin kuvailit, eli "normi" asennossa. Jos ei pyörilleen saa niin tunkilla navasta ylös, huom. ei tukivarsista, ne ei kestä.
Polyuretaanit kestää varmasti kauemmin kuin kumiset. Ovat vähän jäykemmät, toiset tykkää toiset ei.
Kiristys juuri niinkuin kuvailit, eli "normi" asennossa. Jos ei pyörilleen saa niin tunkilla navasta ylös, huom. ei tukivarsista, ne ei kestä.
Ok, taisin mitata puslia silmät kiinni, koska ulkokuoressakin on eroa 2mm, eli täytynee vaan odotella uusien puslien saapumista, ja aloittaa vaikka jakopääremppaa, ja jatkaa ruostesuojaushommia odotteluaikana.Epezi kirjoitti:Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi puslien irroituksessa, ensiksi porakoneella kumi osa pois. Lähtee joskun hienosti pyörimään ulkokehällä, samalla rikkoen vulkanoinnin. Sen jälkeen rautasahalla ulkokehä poikka ja tuurnalla pois.
Polyuretaanit kestää varmasti kauemmin kuin kumiset. Ovat vähän jäykemmät, toiset tykkää toiset ei.
Kiristys juuri niinkuin kuvailit, eli "normi" asennossa. Jos ei pyörilleen saa niin tunkilla navasta ylös, huom. ei tukivarsista, ne ei kestä.
Vanhat puslat sai ihan hyvin irti vetämällä kierretangolla hylsyjä apuna käyttäen.
Lähinnä mietin sitä urtsipuslan sopivuutta tuohon kohtaan, koska jos se on oikeinkin jäykkä, niin sitten rasittanee pikittäistukivarren etupuslaa aika lailla normaalia enemmän? Autooni on vaihdettu kuittien mukaan vuosi sitten nuo pitkittäiset tukivarret, eli ei niitä viitsisi rikkoa turhan vuoksi.
Olka-akselin puslan koko on tönärillä mitaten 32x12mm, luulisi että jossain autossa olisi samankokiset, ja löytyisi ihan hyllytavarana?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Onkos tietoa kuinka 156:n takajarruputket kuuluisi vetää, eli löytyykö niistä mitään kuvamateriaalia?
Jarruputket olivat irti kiinnikkeistään, ja projektin eri vaiheissa niitä tuli about potkittua ja väänneltyä pois tieltä, eikä niistä nyt ota pirukaan selvää kuinka niiden kuuluisi mennä
Siis ongelmana on putkien veto siitä takapenkin istuinosan kohoumasta lähtien taaksepäin, vaikea käsittää millaisia mutkia tekevät. Lisäksi on epäselvää mitä kautta apparin takajarrun putki kuuuluisi vetää, tankin päältäkö (siellä tankin päällä ei muistaakseni ollut niitä muovikiinnikkeiden metallitappeja)?
Ihmeen jäykkää putkea ne kyllä ovat, saa hampaat irvessä niitä taitella, eivätkä siltikään meinaa totella, hiukan harmittaa kun ei tullut vedettyä putkia korin sisäpuolelle silloin kun sisusta oli vieltä purettuna.
Onko joku viritellyt jotain parempia (eli tukevampia, ja paremmin kiinnipysyviä) kiinnikkeitä alkuperäisten sijaan?
Jarruputket olivat irti kiinnikkeistään, ja projektin eri vaiheissa niitä tuli about potkittua ja väänneltyä pois tieltä, eikä niistä nyt ota pirukaan selvää kuinka niiden kuuluisi mennä
Siis ongelmana on putkien veto siitä takapenkin istuinosan kohoumasta lähtien taaksepäin, vaikea käsittää millaisia mutkia tekevät. Lisäksi on epäselvää mitä kautta apparin takajarrun putki kuuuluisi vetää, tankin päältäkö (siellä tankin päällä ei muistaakseni ollut niitä muovikiinnikkeiden metallitappeja)?
Ihmeen jäykkää putkea ne kyllä ovat, saa hampaat irvessä niitä taitella, eivätkä siltikään meinaa totella, hiukan harmittaa kun ei tullut vedettyä putkia korin sisäpuolelle silloin kun sisusta oli vieltä purettuna.
Onko joku viritellyt jotain parempia (eli tukevampia, ja paremmin kiinnipysyviä) kiinnikkeitä alkuperäisten sijaan?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Monologiani jatkaakseni: PRKL kun ei tuo EPER suostu asentumaan winXP:n päälle, kokeiltu jo parilla eri versiolla ja aina sama tulos, pitääkö sitä jotenkin "kikkailla" asentaessa tms?
Jos jollakulla on toimiva EPER, niin olisin todella iloinen jos olisi mahdollista saada selville onko 156 2,4JTD:n (farkku ja 140hv) polttoaineputkiin saatavana erikseen liittimiä, vai joutuuko tilaamaan koko roskan kerralla? Paikalleen asennettaessa lähti osa toisen putken muovisesta kiinnityskauluksesta irti (eli urospuolinen liitin), tosin en tiedä hoituuko tiivistys jollain varsinaisen liitinosan (naaras) sisällä olevilla O-renkailla, ja tuo kaulus olisi vain liittimen lukitusta varten.
Jos jollakulla on toimiva EPER, niin olisin todella iloinen jos olisi mahdollista saada selville onko 156 2,4JTD:n (farkku ja 140hv) polttoaineputkiin saatavana erikseen liittimiä, vai joutuuko tilaamaan koko roskan kerralla? Paikalleen asennettaessa lähti osa toisen putken muovisesta kiinnityskauluksesta irti (eli urospuolinen liitin), tosin en tiedä hoituuko tiivistys jollain varsinaisen liitinosan (naaras) sisällä olevilla O-renkailla, ja tuo kaulus olisi vain liittimen lukitusta varten.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Jaamattijus kirjoitti:http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
Ei sieltä silti mitään löydä, tuhlaat vaan aikaasi
Luulin että se EPER olisi sellainen varaosakatalogi jossa olisi hajotuskuvat mukana, tyyliin Saabin EPC?
Jos tuo EPER ei ole sellainen, ja jos on Alfaan on olemassa kunnollinen varaosakatalogi hajotuskuvineen, niin ilahtuisin jos edes sellaisen nimen saisin tietää
Grazie mille!!
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Osaatteko suositella jotain asiallista korjaamoa pk-seudulla jossa osaisivat nelipyörämitata 156:n ja säätää taka- ja etupään auraukset kohdalleen?
(Tuli vaihdettua takapäähän tukivarret, napojen puslat, ja puhdistettua paikat niin niiden taaempien pitkittäistukivarsien epäkeskolliset pultiti eivät pysyneet vanhoissa asetuksissaan.).
Taitaa olla aikas mahdoton saada takapään aurausta kohdalleen ilman 4-pistemittausta, tai siis aurauksen voisi saada ok, mutta varmaankin jompi kumpi pyörä (tai molemmat) eivät olisi sitten linjassa eturenkaisiin nähden?
Onko tuollaisen mittauksen ja säädön hinnasta mitään hajua?
(Tuli vaihdettua takapäähän tukivarret, napojen puslat, ja puhdistettua paikat niin niiden taaempien pitkittäistukivarsien epäkeskolliset pultiti eivät pysyneet vanhoissa asetuksissaan.).
Taitaa olla aikas mahdoton saada takapään aurausta kohdalleen ilman 4-pistemittausta, tai siis aurauksen voisi saada ok, mutta varmaankin jompi kumpi pyörä (tai molemmat) eivät olisi sitten linjassa eturenkaisiin nähden?
Onko tuollaisen mittauksen ja säädön hinnasta mitään hajua?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Soittele vaikka tuonne, asiallinen paikka, jonkun auton pyörätkin suuntasivat joskus, hintaa en muista:Sautio kirjoitti:Osaatteko suositella jotain asiallista korjaamoa pk-seudulla jossa osaisivat nelipyörämitata 156:n ja säätää taka- ja etupään auraukset kohdalleen?
(Tuli vaihdettua takapäähän tukivarret, napojen puslat, ja puhdistettua paikat niin niiden taaempien pitkittäistukivarsien epäkeskolliset pultiti eivät pysyneet vanhoissa asetuksissaan.).
Taitaa olla aikas mahdoton saada takapään aurausta kohdalleen ilman 4-pistemittausta, tai siis aurauksen voisi saada ok, mutta varmaankin jompi kumpi pyörä (tai molemmat) eivät olisi sitten linjassa eturenkaisiin nähden?
Onko tuollaisen mittauksen ja säädön hinnasta mitään hajua?
http://www.melasalmi.fi/
Tattis! Näin teen.toolman kirjoitti:
Soittele vaikka tuonne, asiallinen paikka, jonkun auton pyörätkin suuntasivat joskus, hintaa en muista:
http://www.melasalmi.fi/
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Juu, raportoin toki. Vianorilla pelkkä mittaus näyttäisi maksavan 30e + säädöt siihen päälle tuntivelotuksella. Deltassa varmaankin olisi eniten kokemusta tuosta sinällään yksinkertaisesta hommasta, mutta vissiinkin Deltan huollot on aikas arvokkaita?mattijus kirjoitti:Laitteletko hintaa kun homma on läpi? Omassa projektipirssissä vastaava edessä.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Olipas 156:ssa surkeat valot kun äsken pääsin niitä ekaa kertaa testaamaan tositoimissa Vianorilla säädettiin valokuvioita mukamas kohdalleen (ja käännettiin toinen polttimo oikeaan asentoon), mutta valokuvio on jotenkin tosi epämääräinen (siis Saabin valokuviohin tottuneelle).
Ei mitään selvää tasaista rajaa valokeilan ulkopäässä ja reunoilla, vaan siinä keskivaiheilla (tai hiukan sivussakin) on sellainen outo "valoköntti" molemmissa valokeiloissa, ja sitten sellaista epämääräistä valoa heitettynä sinne tänne, noinko kuuluukin olla?
Umpioiden heijastimet ja lasit ovat ihan hyväkuntoiset, ei missään sattuisi olemaan kuvaa 156:n valokuvioista jotta tietäisi kuuluuko niiden ollakin noin surkean epämääräiset?
Siinä tarkastuslaitteessa näki kyllä umpioiden kuviot, mutta siinäkin sai käyttää hiukan mielikuvitusta kun se yläraja ei ollut ihan teräväpiirtoinen.
Vai onko noihin saatavana jotain umpioita jotka olisi paranneltuja versioita valokuvioidensa osalta? Ei kyllä huvittaisi alkaa taas repimään etupuskuria irti
Edit: miten TM aikanaan arvioi 156:n valot, olivatko ihan siedettävät tai jopa hyvät? Mietin vaan kun tuon pitkilläkään ei nähnyt oikein mitään että mikä ihme noissa voi olla vikana.... pitääpä tarkistaa mitkä umpiot omassani edes on, arvatenkin jotkin pilipalitarvikesellaiset.
Ei mitään selvää tasaista rajaa valokeilan ulkopäässä ja reunoilla, vaan siinä keskivaiheilla (tai hiukan sivussakin) on sellainen outo "valoköntti" molemmissa valokeiloissa, ja sitten sellaista epämääräistä valoa heitettynä sinne tänne, noinko kuuluukin olla?
Umpioiden heijastimet ja lasit ovat ihan hyväkuntoiset, ei missään sattuisi olemaan kuvaa 156:n valokuvioista jotta tietäisi kuuluuko niiden ollakin noin surkean epämääräiset?
Siinä tarkastuslaitteessa näki kyllä umpioiden kuviot, mutta siinäkin sai käyttää hiukan mielikuvitusta kun se yläraja ei ollut ihan teräväpiirtoinen.
Vai onko noihin saatavana jotain umpioita jotka olisi paranneltuja versioita valokuvioidensa osalta? Ei kyllä huvittaisi alkaa taas repimään etupuskuria irti
Edit: miten TM aikanaan arvioi 156:n valot, olivatko ihan siedettävät tai jopa hyvät? Mietin vaan kun tuon pitkilläkään ei nähnyt oikein mitään että mikä ihme noissa voi olla vikana.... pitääpä tarkistaa mitkä umpiot omassani edes on, arvatenkin jotkin pilipalitarvikesellaiset.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Tsekkasin äsken polttimot peilin kanssa, niin näki sinne edes hiukan, eihän ne edelleenkään olleet kunnolla paikoillaan Nyt pitäisi olla ja ehkä valokuviokin selkeytyi (jossei selkeytynyt niin sitten umpioita tilaamaan)Epezi kirjoitti:^^on se kuvio vähän epätasainen, mistä lie johtuu. Mielestäni hyvin niillä kuitenkin näkee, joten aivan sama vaikkei olekaan ihan viivottimella vedetty kuvio.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Hienosti on Alfa pelannut alkuvaikeuksien jälkeen, ja sen verran tyytyväisiä ollaan että pitäisi alkaa vaimolle etsimään 147:ää (mutta se on eri tarinansa sitten joskus kun jaksaa lähteä Italiassa käymään).
Onko tietoa kuinka 156 SW:n kattokaiteet saisi irti, eli onko ne pultattu alapuolelta kiinni, ja mahtaisikohan saada irti vain kattoverhoilua raottamalla vai tartteeko koko sisäkatto purkaa veke? Entä onkohan olemassa mitään valmiita muovitulppia tms, jotka olisi tarkoitettu kaiteiden tilalle?
Tekisi vaan mieli hiepata kuikkaan koko pöjät kiskot, tai jossei se onnistu suht pienellä efortilla niin ne pitäisi ainakin maalata kun mikälie musta pinnoite hilseilee irti.
Onko tietoa kuinka 156 SW:n kattokaiteet saisi irti, eli onko ne pultattu alapuolelta kiinni, ja mahtaisikohan saada irti vain kattoverhoilua raottamalla vai tartteeko koko sisäkatto purkaa veke? Entä onkohan olemassa mitään valmiita muovitulppia tms, jotka olisi tarkoitettu kaiteiden tilalle?
Tekisi vaan mieli hiepata kuikkaan koko pöjät kiskot, tai jossei se onnistu suht pienellä efortilla niin ne pitäisi ainakin maalata kun mikälie musta pinnoite hilseilee irti.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Melkein pitää tiputtaa kattoverhoilu ainankin niskatukien varaan ja siitä ei ole kuin pois pujottelemisen vaiva saada se ulos autosta... Sittenhän reijät olisikin helppo täpätä umpeen hitsikoneella ja maalata pelkkä kattopelti uusiksi
Ei ole muuten mikään nopea juttu tuo kattoverhoilun irroitus, pitää purkaa kaikki kynnyslistat sekä pilareiden ja takakontin verhoilut. Omasta 156:sta jouduin nämä juuri purkamaan
Ei ole muuten mikään nopea juttu tuo kattoverhoilun irroitus, pitää purkaa kaikki kynnyslistat sekä pilareiden ja takakontin verhoilut. Omasta 156:sta jouduin nämä juuri purkamaan
"No smoke => no power => no hope"
Kiitos vinkistä, taitaa olla vaan helpoista hakea Biltemasta auton kokopeite, leikata siihen aukot kattokaiteiden kohtiin, ja teipata paikat hyvin suojaan, ja sitten kaiteiden hionta + maalaus.
Osaisiko joku suositella sellaista orkkistyylistä maalia, eli pitäisi olla sellaista "röpöpintaista" ja mattamustaa, olisikohan jokin kuumankestomaali hiukan sentyylistä (jos nuo vaikka maalaisi laiskuuttaan kilikolimaalilla)?
Osaisiko joku suositella sellaista orkkistyylistä maalia, eli pitäisi olla sellaista "röpöpintaista" ja mattamustaa, olisikohan jokin kuumankestomaali hiukan sentyylistä (jos nuo vaikka maalaisi laiskuuttaan kilikolimaalilla)?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki