156 hankittu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan hyviä hihnoja tekee, ja hinta on edullinen.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Ihan hyviä hihnoja tekee, ja hinta on edullinen.
Ok, tilaukseen meni. Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Mulla oli goodyerin jakopäänhihna 3vuotta n.40thkm Alfa 2.0TS,tossa heinäkuussa vaihdon yhteydessä tuli tarkasteltua myös vanhaa hihnaa melkoisen haperon näköinen,sitä kun taitteli lyhyiltä pätkiltä niin poikkinaisia murtumia tosi paljon(motonetista ostettu)mutta edellinen hihna lähes virheetön vaihdon yhteydessä (deltassa vaihdettu)lähes samoilla kilometreillä,eli hihnoissa on eroa.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

NikEe1927 kirjoitti:Mulla oli goodyerin jakopäänhihna 3vuotta n.40thkm Alfa 2.0TS,tossa heinäkuussa vaihdon yhteydessä tuli tarkasteltua myös vanhaa hihnaa melkoisen haperon näköinen,sitä kun taitteli lyhyiltä pätkiltä niin poikkinaisia murtumia tosi paljon(motonetista ostettu)mutta edellinen hihna lähes virheetön vaihdon yhteydessä (deltassa vaihdettu)lähes samoilla kilometreillä,eli hihnoissa on eroa.
Eli siis se Goodyear onkin täysin susi hihna?? Pitääköhän perua tilaus :?

Nykyinen hihna on vaihdettu lukemalla 69tkm, ja nyt mittarissa 209tkm, ei se mitenkään huonolta näyttänyt, mutta ajattelin sen varmuuden vuoksi vaihtaa, etenkin kun siellä jakopäässä pitää jollottavaa ääntä joko kiristimen tai ohjainrullan laakeri. :?

Edit: huoltokuitin mukaan autossa on Gatesin setti, eli Powergrip-hihna, jne.. vaihdoin tilauksen tuohon Gatesin settiin, oli hiukan edullisempikin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sautio kirjoitti: Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?
Ainakaan v6 ei saa. Mulla se oli heittänyt henkensä, onneksi oikeaan asentoon mutta täysin jumissa tosiaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Sautio kirjoitti:Apulaitehihnan kiristäjään ei vissiin saa vaihdettua laakeria, pitäisi tilata sikakallis kiristin (jos vanhan laakerissa on jotain moitittavaa)?
Pikku sorvihommalla sinne saa sovitettua ihan peruslaakerit(á 3€), kannattaa olla sitten tarkkana niiden uusien laakereiden max. pyörimisnopeuden kanssa :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Hitto kun ei ole mitään kunnollista korjausopasta tuohon 156:een, tai edes kunnollista varaosakatalogia jossa olisi hajotuskuvat, niin saisi jotain käsitystä kuinka tuo on oikein rakennettu (no alkaa jo olemaan suht tuttu monilta osin :D).

Kuinka olette vaihtaneet niitä takapään poikittaisia tukivarsia, eli siis omaani pitäisi vaihtaa ne etummaiset sellaiset (ja varmaan taaemmatkin), mutta se takaolkavarsien (vai mikä lie, se mötikkä jossa on laakeri, jarrukilpi, jne, kiinni) piiiitkä pultti on ihan totaalisen yhtä puuta mötikän kanssa, eli vaikkakin tukivarsien helat liikkuvat suhteessa pulttiin, niin itse pultti on ruostunut paikoilleen (ja lujasti).

Mutteri lähti toki irti, mutta pultti ei tottele 2kg:n moskaa (ei kummastakaan päästä lyötynä), ei irrotusöljyliotusta (ainakin viikon lionnut), eikä pillilämmitystä. Pillilläkään ei koko systeemiä arvaa päästää punaiseksi, kun sitten on laakerit yms., pilalla.

Ja sitä pulttia on taottu todella lujaa, lienee vaihtokunnossa jo, tai ainakin pitää ajaa siihen uudet kierteet jenkapakalla. Ja siitä pultin kannasta olen kokeilut vääntää molempiin suuntiin todella lujaa (eli pitkä jakari siinä, ja olen painanut jaloilla sitä, selkä seinää vasten), ei liiku mihinkään, auto sensijaan meinaa tipahtaa pukeilta alas kun ihan tosissaan vääntää (peräpää ilmassa, vetokoukun poikittaisraudan alla pukit).

Eli onko siinä pultissa kierteet siellä kannan puoleisessa päässä, ja jos on, niin ovatko oikea- vaiko vasenkätiset?

Taitaa seuraava irrotuskeino olla purkaa koko roska palasiksi, eli Mcpherson irti navasta, napa asemiin betonikivien päälle, ja tomauttaa lekalla irti sen pultin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan perus pultti se on, ja ihan tyypillisesti jumissa :wink:

Näköjään olet jo monet kikat kokeillut. Jotkut ovat kait sahanneet tukivarsien välistä pultin osiin ja lyönyt sitten palasina pois.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Ihan perus pultti se on, ja ihan tyypillisesti jumissa :wink:

Näköjään olet jo monet kikat kokeillut. Jotkut ovat kait sahanneet tukivarsien välistä pultin osiin ja lyönyt sitten palasina pois.
Ok, kiitos tiedosta, niin ei tarvitse turhaan yrittää sitä vääntää poikki.

Joo tuli molemmille puolille mm. porattua 3mm reiätkin sinne napahässäkän "putkien" yläpintoihin, siis ne suht paksuseinämäiset "putket" jotka lähtee sieltä navoilta, ja joiden sisällä se pultti siis on.
Olen viikon ajan koettanut syöttää sitäkin kautta irrotusöljyä, ja ilmeisen turhaan, kun pultti on, ja pysyy juntturissa.

Onko tuo pultti kuinkakin kallis, mietin vaan sitä jos ja kun puran koko navan irti iskaritolpasta, ja jos se pultti ei kamalan paljoa maksa uutena, niin ei muuta kuin antaa lekaa sille vaan, ja uusi pultti tilalle?

Omassanihan on sellainen tilanne että tukivarret liikkuvat, mutta pultti on ruostunut jumiin sieltä napa/olkavarsihässäkän luota täydellisen jumiin, eli osiin pienestäminen ei auttane kamalastikaan. Tietty jos rälläköisi sen pultinpään irti, niin pääsisi lyömään siltäkin puolelta. Mutta taidan vaan tyytyä purkamaan koko kompleksin palasiksi, ja koetan takoa pirunmoisella voimalla sen pultin hittoon, joka tapauksessa tulee irrotettua polttoainetankki ja takapalkki ruostesuojauksia varten, niin ei se nyt kamalsti työtä enää lisää :)

(Ihan sivuhuomautuksena mainittakoon että mielestäni tuo on aivan älyvapaa rakennelma, Mcpherson-jousitus, jonka sivuliikettä koetetaan tukea ohuenohuilla pellistä prässätyillä tukivarsilla, joiden puslien metalliosien tulisi liikkua vasten vastenosiaan ilman voitelua vielä vuosien päästäkin?? :D Totta munassa ne helat ruostuvat ja hapettuvat kiinni sinne akseliinsa, ja sitten puslan kumi toimittaa laakerin virkaa kunnes repeää :D)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Uuden pultin löytää ihan pulttikaupasta, kunhan tulee tarpeeksi kova. Vanhan pultin kannasta näkisi nykyisen kovuuden.

Enpä tiedä rakenteen hyvyydestä, kun en ole insinööri, mutta vastaava rakenne on erittäin monessa autossa, joten ei se varmaan ihan susi ole. Tukivarsia/pusliakaan ei ole erityisemmin tarvinnut vaihtaa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Uuden pultin löytää ihan pulttikaupasta, kunhan tulee tarpeeksi kova. Vanhan pultin kannasta näkisi nykyisen kovuuden.

Enpä tiedä rakenteen hyvyydestä, kun en ole insinööri, mutta vastaava rakenne on erittäin monessa autossa, joten ei se varmaan ihan susi ole. Tukivarsia/pusliakaan ei ole erityisemmin tarvinnut vaihtaa.
Vanhan pultin kanta on kyllä niin tuhannen läjässä ettei toivoakaan että siitä mitään näkisi. (toinen puoli vähemmän hakattu, mutta tuskin mitään lujuusmerkintöjä sieltäkään enää näkee)
En ole itsekään insinööri, mutta amatöörinä vaan jäi askarruttamaan tuon rakenteen toimivuus pidemmän päälle. Tai siis toimiihan se kait niin kauan kun puslat liikkuvat, eli ettei metalli hapetu kiinni toiseen metallipintaan?

Saakohan tuollaisia bauttiarallaa M10 ja 300mm:n pultteja ihan peruspulttikaupoista, tarttee käydä huomenna etsiskelemässä?

Äsken tuli paukuteltua kuskinpuolen pulttia jo ihan riittämiin, pakko vaan uskoa ettei se irtoa ennen kuin sen koko navan saa kovaa alustaa vasten, ja saa siinä lyötyä lekalla kunnolla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Sautio kirjoitti: Edit: huoltokuitin mukaan autossa on Gatesin setti, eli Powergrip-hihna, jne.. vaihdoin tilauksen tuohon Gatesin settiin, oli hiukan edullisempikin.
gates tekee käsittääkseni alfoihin myös alkuperäiset hihnat joten kannatti vaihtaa..

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Sautio kirjoitti:Hitto kun ei ole mitään kunnollista korjausopasta tuohon 156:een, tai edes kunnollista varaosakatalogia jossa olisi hajotuskuvat, niin saisi jotain käsitystä kuinka tuo on oikein rakennettu.
Voisin kopioida sulle CD:t, jos raahaudut noutamaan torstaina Mamma Mariasta Lahdesta, missä muutenkin puretaan porukalla kuukauden Alfa-kuulumiset?

Klo 18 Vapaudenkatu 10.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Mikähän idea siinä on että Alfamerilta löytyy opas mutta vain ranskankielisenä? :shock: Muistelen että joku aika sitten jossain esitteessä lupailtiin ainakin englanninkielistä versiota, mutta eipä ole näkynyt...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

JTD kirjoitti:
Voisin kopioida sulle CD:t, jos raahaudut noutamaan torstaina Mamma Mariasta Lahdesta, missä muutenkin puretaan porukalla kuukauden Alfa-kuulumiset?

Klo 18 Vapaudenkatu 10.
Harmi kyllä en pääse Lahteen torstaina :( Onko se CD:n sisältö jotain samantyyppistä kuin mitä on noilla DTE-softissa, itselläni on siitä versio 32.2.124. enkä ole ollenkaan tyytyväinen siihen?

Tuli eilen illalla purettua molempien puolien takaripustukset irti, ja aiemmin mainitut pitkät pultit lähtivät auki kun sain pamautettua niitä lekalla napahässäkän levätessä betonikivien päällä.

Sensijaan nuo iskarit alkoivat hiukan mietityttämään, kaiketi kumpikaan takaiskareista ei ole vuotanut, mutta ainakin toisessa oli ihan lapsellisen huono vaimennus enää tallella.... siis käsin iskaria kasaan painettaessa iskari meni kasaan ilman voimankäyttöä, ja tosi helpostikin, ajossa olivat ihan ok.

Pitäisikö noissa iskareissa olla jossain päin jokin merkintä, eli varaosanumero? Jos sellainen löytyisi niin arvaisi ostaa tilalle samanlaiset iskarit.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Sautio kirjoitti:Sensijaan nuo iskarit alkoivat hiukan mietityttämään, kaiketi kumpikaan takaiskareista ei ole vuotanut, mutta ainakin toisessa oli ihan lapsellisen huono vaimennus enää tallella.... siis käsin iskaria kasaan painettaessa iskari meni kasaan ilman voimankäyttöä, ja tosi helpostikin, ajossa olivat ihan ok.
Mitenkäs ulosjoustossa käyttäytyvät? Se on ratkaiseva tekijä. Jousi lähinnä vaimentaa sisäänjouston. Iskarit sitten pysäyttävät sen jousen heiluriliikkeen. Nivomatit yms. sitten erikseen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sautio kirjoitti:Pitäisikö noissa iskareissa olla jossain päin jokin merkintä, eli varaosanumero? Jos sellainen löytyisi niin arvaisi ostaa tilalle samanlaiset iskarit.
Voi olla vähän vaikea löytää koodia, mutta miksi laittaa samanlaiset alkuperäiset? kun samalla rahalla ja halvemmalla saa parempiakin.

Konilta löytyy kolmea erilaista, kuljettejan toiveiden ja rahapussin koon mukaan.

Street
Sport
FSD

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Tiige kirjoitti: Mitenkäs ulosjoustossa käyttäytyvät? Se on ratkaiseva tekijä. Jousi lähinnä vaimentaa sisäänjouston. Iskarit sitten pysäyttävät sen jousen heiluriliikkeen. Nivomatit yms. sitten erikseen.
On niissä jonkinmoista vastusta ulosjoustossa, mutta ei mitään valtavan suurta kuitenkaan. Mitenkäs ne Nivomatit tunnistaa, onko sellainen iskari jotenkin erinäköinen ulospäinkin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Voi olla vähän vaikea löytää koodia, mutta miksi laittaa samanlaiset alkuperäiset? kun samalla rahalla ja halvemmalla saa parempiakin.

Konilta löytyy kolmea erilaista, kuljettejan toiveiden ja rahapussin koon mukaan.

Street
Sport
FSD
Alusta vaan tuntui tosi toimivalta, siksi sitä ei olisi halua lähteä muuttelemaan.
Autossani oli prikulleen tuollaisen näköiset jousi/iskarit:
http://ricambi.alfisti.net/popup_image. ... 62&imgID=1
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html

Eli kait siinä on Nivomatit. Ihmetytti vaan kun olin purkanut jiousen irti iskarista, niin se iskari tuntui ihmeen hengettömältä, kuuluukohan sen toimiakin niin noissa? No pitänee purkaa toisenkin puolen paketti irti, ja verrata niitä keskenään.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan varmaksi en uskalla sanoa, mutta nivomatit ovat mielestäni ulospäin samannäköiset kuin normit.

Onkos Nivomatia ollut muissa kuin SW:ssä?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pieni jousi iskarin ympärillä mielestäni kielisi kyseessä olevan nivomat iskarit.
VMP

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Ihan varmaksi en uskalla sanoa, mutta nivomatit ovat mielestäni ulospäin samannäköiset kuin normit.

Onkos Nivomatia ollut muissa kuin SW:ssä?
Näyttää tuollainen tavallinen iskari aika samalta kuin Nivomat:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=4787997

Täytyy koettaa etsiä iskarista jotain tunnistetietoja, ja testailla molempia iskareita keskenään, ja jos on vikaa niin uutta (eli tietenkin käytettyä :) ) osaa tilalle.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kuis tuo toimii? :shock:

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Jalamari kirjoitti:Kuis tuo toimii? :shock:
Jos Nivomatia meinaat niin:
http://www.roversd1.info/misc/suspension.html

Omassani pysyi mielestäni perä ihan vakiokorkeudessa vaikka peräkontti oli täynnä saksantulijaisia, tai ehkä se laski jotain luokkaa 10mm tms, ja kun se kuormauksen jälkeen näytti olevan hiukan alempana, niin painamalla vetokoukusta niin että perä hyppäsi takaisin ylös, auto palasi normikorkeudelle.

Onkohan noita ollut useissakin SW-sataviiskutosissa, meinaan jos koettaisi löytää jostain kolariautosta ehjät sellaiset molemmille puolille (en malta maksaa uusista rahteineen jotain 850e).
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Ei siltikään nuo autossani olevat iskarit oleet Nivomaticit, vaan kaiketi ihan tavalliset, varaosanumero on kuskinpuoleisessa 60671077.
Kun kaiketi Nivomatin varaosanumerot ovat 60665438, ja 60668186.

No sinällään ihan hyvä juttu niin voi ostaa jousien kaveriksi jotkin halpis-iskarit. Onko kokemuksia noista Motonetin kauppaamista sellaisista, lienevät jotkin Monroet tai Sachsit?

En päässyt vertaamaan vieläkään iskareita keskenään, kun toinen tolppa on vielä kiinni yläpäästään (eikä korjaajalla, eli itselläni ollut motivaatiota mennä talliin saakka tänä iltana), mutta ainakin tuo kuskinpuoleinen tuntuisi mielestäni hiukan löysältä, alaspäin menee itsestään (kun iskari on pystyasennossa), ja ylöspäin nostaessa on jonkimmoinen vastus, mutta sanoisin että tehoa on kadonnut.
Varmaankin tuollaiset 1-toimiset kaasuiskarit voisivat olla ihan ok:t normiajeluun?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Pitääpä vielä sellaista udella että mahtaisikohan 156SW.sta saada takapään iskari+jousipaketin yhtenä kappaleena irti, eli mahtaisikohan sen yläpään mikälie yläpään laakeri tms hässäkkä lähteä irti korista?

Purin siis sen iskarin irti yläpäästään, niin että on irrallaan jousesta, tuli vaan mieleen että voi olla suht hankala saada kasaan ja paikalleen iskaria vastaavasti kasatessa, ja olisi helpompi painaa ensin paketti kasaan, ja sitten vasta asentaa autoon?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Monologia jatkaakseni: mahtaakohan tankin täyttöaukon muovikaulus olla vaihdettava osa, ja jos on niin käyköhän sedanin vastaava osa SW:hen?
Omastani se napsahti halkipoikki lähes itsestään (eli ei vaatinut väkivaltaa) niin että siihen täyttöputken ympärille jäi muovikehys :(
Voisihan sitä toki koettaa liimata jollain Tangitin PVC-U:lla tms, mutta hiukan epäilyttää mahtaakohan kestää liiamukset moisessa paikassa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sautio kirjoitti:Pitääpä vielä sellaista udella että mahtaisikohan 156SW.sta saada takapään iskari+jousipaketin yhtenä kappaleena irti, eli mahtaisikohan sen yläpään mikälie yläpään laakeri tms hässäkkä lähteä irti korista?
No tottakai! Kun sisäpuolelta vaan irrottaa sen ensimmäisen mutterin, ja nyppäsee tolpan alas. Joskus voi vaatia vähän voimakkaamman rykäisyn jos se yläpään kumi on vähän jässähtänyt siihen peltiin.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:No tottakai! Kun sisäpuolelta vaan irrottaa sen ensimmäisen mutterin, ja nyppäsee tolpan alas. Joskus voi vaatia vähän voimakkaamman rykäisyn jos se yläpään kumi on vähän jässähtänyt siihen peltiin.
Jees, näytti irtoavan toiselta puolelta tuolla tavalla, mitä nyt se kumi junttasi vastaan, mutta tolppaa repimällä sivusuuntaan, ja alaspäin, lähti se lopulta irti.

Kuskinpuollta en muka meinannut saada irti tolppaa oikein millään, niin sitten päätin ruuvata sen alemmankin mutterin auki (ja kun en urpona tuntenut rakennettakaan :D).

Kuskinpuolen olkavarren pusla (eli se mihin tulee kiinni pitkittäinen tukivarsi) näytti olevan revennyt irti ulkokehänsä vulkanoinnista, eli vaihtokunnossa, ja apparin puolen pusla näytti olevan jo irtoamassa vulkannoinnistaan hiukan, ts. molemmat vaihtoon.

Tilasin Muukkoselta suosittelemansa uretaaniset puslat molemmille puolille, mutta jäi hiukan askarruttamaan olisiko siltikin pitänyt tilata alkuperäiset kumipuslat, eli onko minkälaisia kokemuksia urtsipuslista tuolla olkavarressa, kestävätkö kuinkakin kauan jne?

Näemmä piti irrottaa puslajumppaa varten takajarrusatulan kiinnitysrauta ja jarrukilpi, napaa en viitsinyt aukaista (itselläni huonoja kokemuksia vanhojen napalaakereiden purkamisesta, jostain syystä ovat hajonneet suht pian aukaisun jälkeen), niin päästin jo valmiiksi ruostuneen kilven dremelillä kahteen palaan, ja löin puoliskot elektrolyysiin.

Tarkoitus olisi iskeä kasausvaiheessa kilvenpuoliskot paikalleen, ja kemppiliimata ne toisiinsa kiinni, ja sama homma tietty toisellekin puolelle.

Ei kenelläkään satu olemaan oikeanlaista työkalua noiden olkavarsien puslien vaihtoon?
No saahan sen toki kait irti ihan perustekniikalla, eli jokin 30-31mm hylsy puslan ulkokehää vasten, ja jokin about 36mm:n hylsy sinne toiselle puolelle, ja jenkatanko prikkojen +muttereiden kera ulosvetimeksi.
Tosin molemmilla puolila näyttivät puslat aika hyvin kiinniruostuneilta ulkokehältään, eli saattaa mennä dremelöintihommiksi sekin.
Viimeksi muokannut Sautio, 08 Helmi 2010, 03:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Tuli huomattua että Saab 99:in takapään puslat olisivat oikeankokoiset 156:n olka-akseliin, paitsi sisähalkaisija on 2mm liian pieni. Porasin ne oikeaan kokoon, ja näytti jäävän metalliakin ihan riittävän paljon siihen sisäkehälle, eikä vulkanoinnit irronneet.
Eli taidan vaihtaa ne uretaanipuslat vasta keväällä, ja isken nuo TSI-puslat paikalle, pitää jostain koettaa löytää uudet tai uudenveroiset Nivomat-iskarit jousineen takapäähän, niin samalla vaivalla ne puslatkin jumppaa uudestaan.
Olisi suht kova kiirus saada projekti kasaan asap niin ei jaksa odotella varaosien saapumista.

Kuinkas nuo puslat pitäisi tiukata, oletan että auton pitäisi olla about normikorkeudessa, ja renkaiden maassa, jotta takapään poikittaisten tukivarsien, ja noiden olka-akselien puslat tulisi kiristettyä normiasentoonsa?

Edit: pitäisiköhän tämä topic siirtää tuonne projektiosastolle, kun rakkine on ollut projektina syyskuusta saakka? :)
Viimeksi muokannut Sautio, 05 Helmi 2010, 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi puslien irroituksessa, ensiksi porakoneella kumi osa pois. Lähtee joskun hienosti pyörimään ulkokehällä, samalla rikkoen vulkanoinnin. Sen jälkeen rautasahalla ulkokehä poikka ja tuurnalla pois.

Polyuretaanit kestää varmasti kauemmin kuin kumiset. Ovat vähän jäykemmät, toiset tykkää toiset ei.

Kiristys juuri niinkuin kuvailit, eli "normi" asennossa. Jos ei pyörilleen saa niin tunkilla navasta ylös, huom. ei tukivarsista, ne ei kestä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi puslien irroituksessa, ensiksi porakoneella kumi osa pois. Lähtee joskun hienosti pyörimään ulkokehällä, samalla rikkoen vulkanoinnin. Sen jälkeen rautasahalla ulkokehä poikka ja tuurnalla pois.

Polyuretaanit kestää varmasti kauemmin kuin kumiset. Ovat vähän jäykemmät, toiset tykkää toiset ei.

Kiristys juuri niinkuin kuvailit, eli "normi" asennossa. Jos ei pyörilleen saa niin tunkilla navasta ylös, huom. ei tukivarsista, ne ei kestä.
Ok, taisin mitata puslia silmät kiinni, koska ulkokuoressakin on eroa 2mm, eli täytynee vaan odotella uusien puslien saapumista, ja aloittaa vaikka jakopääremppaa, ja jatkaa ruostesuojaushommia odotteluaikana.

Vanhat puslat sai ihan hyvin irti vetämällä kierretangolla hylsyjä apuna käyttäen.

Lähinnä mietin sitä urtsipuslan sopivuutta tuohon kohtaan, koska jos se on oikeinkin jäykkä, niin sitten rasittanee pikittäistukivarren etupuslaa aika lailla normaalia enemmän? Autooni on vaihdettu kuittien mukaan vuosi sitten nuo pitkittäiset tukivarret, eli ei niitä viitsisi rikkoa turhan vuoksi.
Olka-akselin puslan koko on tönärillä mitaten 32x12mm, luulisi että jossain autossa olisi samankokiset, ja löytyisi ihan hyllytavarana?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

hmm, pikkasen OT, mutta onkos kenelläkään 156:seen tarjolla korjaamokäsikirjaa ihan "kirjamuodossa", esim pdf muodossa tai vastaavassa?

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onkos tietoa kuinka 156:n takajarruputket kuuluisi vetää, eli löytyykö niistä mitään kuvamateriaalia?
Jarruputket olivat irti kiinnikkeistään, ja projektin eri vaiheissa niitä tuli about potkittua ja väänneltyä pois tieltä, eikä niistä nyt ota pirukaan selvää kuinka niiden kuuluisi mennä :D
Siis ongelmana on putkien veto siitä takapenkin istuinosan kohoumasta lähtien taaksepäin, vaikea käsittää millaisia mutkia tekevät. Lisäksi on epäselvää mitä kautta apparin takajarrun putki kuuuluisi vetää, tankin päältäkö (siellä tankin päällä ei muistaakseni ollut niitä muovikiinnikkeiden metallitappeja)?
Ihmeen jäykkää putkea ne kyllä ovat, saa hampaat irvessä niitä taitella, eivätkä siltikään meinaa totella, hiukan harmittaa kun ei tullut vedettyä putkia korin sisäpuolelle silloin kun sisusta oli vieltä purettuna.

Onko joku viritellyt jotain parempia (eli tukevampia, ja paremmin kiinnipysyviä) kiinnikkeitä alkuperäisten sijaan?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Monologiani jatkaakseni: PRKL kun ei tuo EPER suostu asentumaan winXP:n päälle, kokeiltu jo parilla eri versiolla ja aina sama tulos, pitääkö sitä jotenkin "kikkailla" asentaessa tms?

Jos jollakulla on toimiva EPER, niin olisin todella iloinen jos olisi mahdollista saada selville onko 156 2,4JTD:n (farkku ja 140hv) polttoaineputkiin saatavana erikseen liittimiä, vai joutuuko tilaamaan koko roskan kerralla? Paikalleen asennettaessa lähti osa toisen putken muovisesta kiinnityskauluksesta irti (eli urospuolinen liitin), tosin en tiedä hoituuko tiivistys jollain varsinaisen liitinosan (naaras) sisällä olevilla O-renkailla, ja tuo kaulus olisi vain liittimen lukitusta varten.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP

Ei sieltä silti mitään löydä, tuhlaat vaan aikaasi :mrgreen:
VMP

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

mattijus kirjoitti:http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP

Ei sieltä silti mitään löydä, tuhlaat vaan aikaasi :mrgreen:
Jaa :-D
Luulin että se EPER olisi sellainen varaosakatalogi jossa olisi hajotuskuvat mukana, tyyliin Saabin EPC?
Jos tuo EPER ei ole sellainen, ja jos on Alfaan on olemassa kunnollinen varaosakatalogi hajotuskuvineen, niin ilahtuisin jos edes sellaisen nimen saisin tietää :D
Grazie mille!!
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Osaatteko suositella jotain asiallista korjaamoa pk-seudulla jossa osaisivat nelipyörämitata 156:n ja säätää taka- ja etupään auraukset kohdalleen?
(Tuli vaihdettua takapäähän tukivarret, napojen puslat, ja puhdistettua paikat niin niiden taaempien pitkittäistukivarsien epäkeskolliset pultiti eivät pysyneet vanhoissa asetuksissaan.).
Taitaa olla aikas mahdoton saada takapään aurausta kohdalleen ilman 4-pistemittausta, tai siis aurauksen voisi saada ok, mutta varmaankin jompi kumpi pyörä (tai molemmat) eivät olisi sitten linjassa eturenkaisiin nähden?

Onko tuollaisen mittauksen ja säädön hinnasta mitään hajua?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Sautio kirjoitti:Osaatteko suositella jotain asiallista korjaamoa pk-seudulla jossa osaisivat nelipyörämitata 156:n ja säätää taka- ja etupään auraukset kohdalleen?
(Tuli vaihdettua takapäähän tukivarret, napojen puslat, ja puhdistettua paikat niin niiden taaempien pitkittäistukivarsien epäkeskolliset pultiti eivät pysyneet vanhoissa asetuksissaan.).
Taitaa olla aikas mahdoton saada takapään aurausta kohdalleen ilman 4-pistemittausta, tai siis aurauksen voisi saada ok, mutta varmaankin jompi kumpi pyörä (tai molemmat) eivät olisi sitten linjassa eturenkaisiin nähden?

Onko tuollaisen mittauksen ja säädön hinnasta mitään hajua?
Soittele vaikka tuonne, asiallinen paikka, jonkun auton pyörätkin suuntasivat joskus, hintaa en muista:
http://www.melasalmi.fi/

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

toolman kirjoitti:
Soittele vaikka tuonne, asiallinen paikka, jonkun auton pyörätkin suuntasivat joskus, hintaa en muista:
http://www.melasalmi.fi/
Tattis! Näin teen.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Laitteletko hintaa kun homma on läpi? Omassa projektipirssissä vastaava edessä.
VMP

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

mattijus kirjoitti:Laitteletko hintaa kun homma on läpi? Omassa projektipirssissä vastaava edessä.
Juu, raportoin toki. Vianorilla pelkkä mittaus näyttäisi maksavan 30e + säädöt siihen päälle tuntivelotuksella. Deltassa varmaankin olisi eniten kokemusta tuosta sinällään yksinkertaisesta hommasta, mutta vissiinkin Deltan huollot on aikas arvokkaita?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Olipas 156:ssa surkeat valot kun äsken pääsin niitä ekaa kertaa testaamaan tositoimissa :shock: Vianorilla säädettiin valokuvioita mukamas kohdalleen (ja käännettiin toinen polttimo oikeaan asentoon), mutta valokuvio on jotenkin tosi epämääräinen (siis Saabin valokuviohin tottuneelle).
Ei mitään selvää tasaista rajaa valokeilan ulkopäässä ja reunoilla, vaan siinä keskivaiheilla (tai hiukan sivussakin) on sellainen outo "valoköntti" molemmissa valokeiloissa, ja sitten sellaista epämääräistä valoa heitettynä sinne tänne, noinko kuuluukin olla? :D
Umpioiden heijastimet ja lasit ovat ihan hyväkuntoiset, ei missään sattuisi olemaan kuvaa 156:n valokuvioista jotta tietäisi kuuluuko niiden ollakin noin surkean epämääräiset? :D
Siinä tarkastuslaitteessa näki kyllä umpioiden kuviot, mutta siinäkin sai käyttää hiukan mielikuvitusta kun se yläraja ei ollut ihan teräväpiirtoinen.

Vai onko noihin saatavana jotain umpioita jotka olisi paranneltuja versioita valokuvioidensa osalta? Ei kyllä huvittaisi alkaa taas repimään etupuskuria irti :?

Edit: miten TM aikanaan arvioi 156:n valot, olivatko ihan siedettävät tai jopa hyvät? Mietin vaan kun tuon pitkilläkään ei nähnyt oikein mitään että mikä ihme noissa voi olla vikana.... pitääpä tarkistaa mitkä umpiot omassani edes on, arvatenkin jotkin pilipalitarvikesellaiset.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Sautio kirjoitti: kuuluuko niiden ollakin noin surkean epämääräiset?.
Itsellä kanssa valot ihan surkeat, epäilen että tämä on kaikissa ja johtuu heijjastimien muodosta, tiiäppä sitten :( xenonit kiinni valokuviossa oli jopa järkeä.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^on se kuvio vähän epätasainen, mistä lie johtuu. Mielestäni hyvin niillä kuitenkin näkee, joten aivan sama vaikkei olekaan ihan viivottimella vedetty kuvio.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Epezi kirjoitti:^^on se kuvio vähän epätasainen, mistä lie johtuu. Mielestäni hyvin niillä kuitenkin näkee, joten aivan sama vaikkei olekaan ihan viivottimella vedetty kuvio.
Tsekkasin äsken polttimot peilin kanssa, niin näki sinne edes hiukan, eihän ne edelleenkään olleet kunnolla paikoillaan :oops: Nyt pitäisi olla ja ehkä valokuviokin selkeytyi (jossei selkeytynyt niin sitten umpioita tilaamaan)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Hienosti on Alfa pelannut alkuvaikeuksien jälkeen, ja sen verran tyytyväisiä ollaan että pitäisi alkaa vaimolle etsimään 147:ää (mutta se on eri tarinansa sitten joskus kun jaksaa lähteä Italiassa käymään).

Onko tietoa kuinka 156 SW:n kattokaiteet saisi irti, eli onko ne pultattu alapuolelta kiinni, ja mahtaisikohan saada irti vain kattoverhoilua raottamalla vai tartteeko koko sisäkatto purkaa veke? Entä onkohan olemassa mitään valmiita muovitulppia tms, jotka olisi tarkoitettu kaiteiden tilalle?
Tekisi vaan mieli hiepata kuikkaan koko pöjät kiskot, tai jossei se onnistu suht pienellä efortilla niin ne pitäisi ainakin maalata kun mikälie musta pinnoite hilseilee irti.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Melkein pitää tiputtaa kattoverhoilu ainankin niskatukien varaan ja siitä ei ole kuin pois pujottelemisen vaiva saada se ulos autosta... Sittenhän reijät olisikin helppo täpätä umpeen hitsikoneella ja maalata pelkkä kattopelti uusiksi :wink:

Ei ole muuten mikään nopea juttu tuo kattoverhoilun irroitus, pitää purkaa kaikki kynnyslistat sekä pilareiden ja takakontin verhoilut. Omasta 156:sta jouduin nämä juuri purkamaan :(
"No smoke => no power => no hope"

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Kiitos vinkistä, taitaa olla vaan helpoista hakea Biltemasta auton kokopeite, leikata siihen aukot kattokaiteiden kohtiin, ja teipata paikat hyvin suojaan, ja sitten kaiteiden hionta + maalaus.
Osaisiko joku suositella sellaista orkkistyylistä maalia, eli pitäisi olla sellaista "röpöpintaista" ja mattamustaa, olisikohan jokin kuumankestomaali hiukan sentyylistä (jos nuo vaikka maalaisi laiskuuttaan kilikolimaalilla)?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Taitaa ne "röpöpintaiset" olla niitä jauhemaaleja. Mattapinta ei ole kovin kestävä jos spraylla vedät...

Vastaa Viestiin