Alfoihin ihastunut kysyy neuvoa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Alfoihin ihastunut kysyy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Terve kaikille!

Olen pitkään katsellut ja ihastellut Alfojen ulkonäköä (etenkin Mito ja 159) ja mielessä on pyörinyt mahdollinen investointi Alfaan. Opiskeljian budjetilla ei mitään uutta Alfa 159 osteta ja MiTo:kin menee sille rajalle, joten myös käytetyn ostaminen on käynyt mielessä. Mutta itse siihen kysymykseen:

Olen kuullut kauhutarinoita ja huhuja Alfan kestävyydestä, sähköongelmista ym. Omat mekaanikon taitoni ovat erittäin rajalliset ja mihinkään kalliisiin korjauksiin ei ole varaa. Siksi aprikoin että "uskaltaako" Alfaa ja etenkään käytettyä Alfaa hankkia? Kun ei ole vaikituisa tuloja, nämä asiat askarruttavat. Eli kuinka suuret ylläpito-kustannukset ovat ja kuinka paljon omia mekaanikon taitoja tarvitaan?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Kysyit "Uskaltaako?". Vastaan "Uskaltaa!" :mrgreen:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Älä koskaan, koskaan sijoita käytettyyn autoon viimeisiä siemenperunoita.
Mutta jos päätät leikkiin Alfan kanssa ryhtyä, niin et välttämättä pety.
Varma pettymys seuraa autosta joka ei miellytä edes ostettaessa. Miksi sellaiseen pitäisi edes sijoittaa rahaa? Mieti ensin onko auto sinulle vain kulkuväline vai elämäntapa...

Nämä viisaudet tarjosi Salice Salentino Nero Riserva... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kiitos vastauksista. Kyllä se auto on meikäläiselle enemmän kuin pelkkä kulkuväline. Oikeastaan osa persoonallisuutta joka viestii kuljettakasta. Alfassa viehättää se yksilöllisyys ja tyylikkyys. Mitään kaupunkimaasturi / audi-machomies statusta ei tässä haeta vaan tyylikästä autoa :)

Eniten kiinnostaa juuri 159 ja Mito, joista jälkimmäinen lienee se realistinen vaihtoehto. Mitoja ei taida paljoa Suomessa vielä olla? Eli tuskin on paljoa kokemuksia Miton ominaisuukista ja ylläpidosta...?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitoja on kyllä tilattu, ostettu, aneltu, mutta ensimmäistäkään ei taida vielä olla asiakkaalla ajossa. Kokemuksia on lähinnä koeajoautojen ominaisuuksista, koska on vielä sen verran tuore tapaus.
Tuossa Mitosta ensihätään.

Käytettyjä 159:a saa jo alle 20 000 eurolla. Autoliikkeestä ostettuna on ihan hyvä ja turvallinen ostos. Käytettyjä Mitoja saa odottaa vielä jonkun vuotta, ellei sitten halua laivata esim. Saksasta.

Autoinahan nuo on hieman erilaisia. Kannattaa miettiä siltäkin kantilta. Tässä vielä 159:n koeajoista.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Noista sähköhäiriöistä.
Ne kuuluu enemmän osastoon Esson baari. Varotusvalot vilkkuu vielä 156:ssa, mutta eipä juuri ajoa estä ja niistä pääsee irti foorumin ohjeilla usemmiten.
159 ei enää paljon herjaile ja on mielestäni muutenkin laatupeli.
Mitoa et tosiaan Suomesta halvalla ja käytettynä löydä ainakaan vuoteen kahteen.
159 ja Mito ovat tosiaan ihan eri kastin autoja. Käyttötarkoitus ratkaisee, mutta tapauksessasi lienee 159 tällä hetkellä ainoa vaihtoehto Alfasta, jollet lähde auton ostoon ulkomaille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kun ostetaan opiskelija budjetilla, on aikalailla sama minkälaisen auton ostaa, pikkuvikoja on lähes 100 varmasti. vähän kannataa kaupan jälkeen jättää rahaa taskunpohjalle

Ostin auton helmikuussa itse, sillon 81tkm ajettu '03 156 jts, nyt melkein 85tkm mittarissa.

Takajarrupalat ja 80tkm huolto tehty, eli ne pakolliset. Mitään varaosia en vielä ole joutunnut ostamaan, vaikka pari kertaa onkin vilkuattannut merkkivaloa. Mitossa ja 159:ssä tuskin vilkkuu häiriövalot niin useasti.

Eli siisti vähän ajettu peli, minkä huollot on ajantasalla pitäis olla aika pommin varma, ei kannata ostaa jos vähänkin epäilyttää ja jotkut autokaupathan hoitaa korjaukset ilmaiseksi jos huomaat vikaa osti tilanteessa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

156 ja 147 ovat varmaan opiskelijabudjetilla ihan hyviä vaihtoehtoja, jos ei halua vanhempaa tuotantoa. Itse ainakin pidän molempia tuoreina... jopa pre-facelift 156 on tuoreen näköinen jos on hyvin pidetty.

159:n mitosta puhumattakaan jättäisin pois laskuista jos budjetti on tiukka. Ei kannata ostaa sitä halvinta 159 joka vastaan tulee. Siinä saattaa niitä ongelmia olla (omistaja yrittää vaan päästä autosta eroon tms).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no ei ne häiriövalot vilku 156sessakaan (ei yhtään kertaa kahdella 156sella 10 vuoden aikana), airbagin valossa (liitin penkin alla löysällä) näyttää olleen jollain ongelmia ja jts lambda jutut , ei muuta, en usko että 159siin verrattuna mitään radikaalia muutosta on voinut tulla, kun 156 on jo hyvä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^komppaan ylläolevaa. Minun 156:ssa ei ole kertaakaan vilkkunut mikään valo aiheetta. Hiton hyvä auto. On muuten myynnissä. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eipä ole täälläkään valot vilkkuneet. Taitaa koskea alkupään 156:ia.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Mitäpä niistä varoitusvaloista vaikka vilkkuvatkin jos missään ei mitään hämminkiä ole. Eivät häiritse elämääni :-D Kaksi kertaa viime talvena syttyi aiheetta moottorin vikavalo käynnistyksen yhteydessä, mutta sammui heti kun käynnisti uudestaan. Kun ei kerran jäänyt palamaan, niin en tehnyt asialle sen kummempia.

Vastaavasti yhden kerran palaneen polttimon varoitusvalo jättänyt syttymättä.

Opiskelijabudjetilla tässä itsekin ollaan liikkeellä, selventääkseni tuota aiempaa kommenttia eikä täs viä talouskatastrofiin ole joutunut. :P

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

maybetomorrow kirjoitti:
Vastaavasti yhden kerran palaneen polttimon varoitusvalo jättänyt syttymättä.
mikäs polttimo oli kyseessä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ lyhyt, parkkipolttimoista on polttanut keltaista varoitusvaloa kuten kuuluukin.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ajovaloista 156:n (eikä GT:n) varoitusvalojärjestelmä ei ilmoitakaan, mikä on aikas hölmöä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^hahaa kiitos! eihän se sitten vika olekaan vaan ominaisuus :mrgreen:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

oliskohan niin että Italiassa ei ole ajovalopakkoa tms? ja sen takia tuota ei ole.. muuten tuntuu aika hölmöltä tai sitten olettavat että sen huomaa ilmankin :P
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Luulen kans et ajatteleevat että kait sen nyt kuski huomaa ilman varoitusvaloa. Valoisan aikaan näin ei toki välttämättä ole.

Omassa ei ole koskaan vilkkunut mitkään varoitusvalot aiheetta. Ja aiheestakin vain palaneiden polttimoiden varoitusvalo. ABS-valo sen jälkeen kun korjaamon setä sen rikkoi. Huono anturi kun ei kestä vasaran iskuja :)

Autoa, tai muutakin käytetty konetta ostaessa varaa reilu siivu syrjään ensimmäisiä huoltoja varten. Käytetyssä (ja miksei uudessakin) pitää aina olla varautunut muutamaan ylläriin. Ei sitten henkeä ahdista kun auto seisoo eikä ole vara korjauttaa.

Ja ehkä se tärkein vihje: Pidä pää kylmänä oikeaa yksilöä etsiessä! Varmistu ensin vaikka asiantuntevan kuntotarkastajan avulla että et tule "huijatuksi" Itse maksoin aikoinaan mielelläni muutaman kympin siitä ilosta ennen kuin laitoin nimen paperiin.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kiitos taas kaikille vastauksista!

Kun tossa aiemmin mainittiin ulkomailta hankkiminen, niin katselin mobile.de sivustoa ja siellä näkyy olevan suht vähänkin (alle 100 000) ajettuja 159:jä alle ja pikkasen päälle kymppitonnin... ja niitä on monta, eli tuskin kaikki ovat sellaisia mistä omistaja haluaa eroon. Mikä "juju" tässä oikein on, onko Saksassa muka noin paljon edullisempia autoja? Suomessa käytetyt 159:t ovat ihan toisissa hinnoissa.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Rakas valtiomme haluaa veroja myös yksityisten maahantuomista käytetyistä autoista eikä taida iso(hko)t autot olla kovassa huudossa Saksassakaan. Vero kaventaa eroa mutta jää silti alle täkäläisten hintojen mikäli hakureissun tekee itse.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ei kannata myöskään sulkea Ruotsia pois vaihtoehdoista jos ulkomailta alkaa etsimään. Tukholmaan on lyhyt ja edullista matkustaa laivalla. Hintataso edullisempi mitä Suomessa ja talvivarusteita paremmin mitä Saksassa. Itsellä kylläkin puuttui öljypohjanlämmitin, kun auto tuli Göteborgista, joten Etelä-Ruotsissa talvivarustus saattaa olla heikompaa mitä pohjoisempana.

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kyllä se Alfa jossain vaiheessa on hankittava, pitää vaan pohtia vaihtoehtoja. Kiitos vaan vielä kaikille vastanneille neuvoista!

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Raimo Miettinen kirjoitti:...Hintataso edullisempi mitä Suomessa ja talvivarusteita paremmin mitä Saksassa. Itsellä kylläkin puuttui öljypohjanlämmitin, kun auto tuli Göteborgista, joten Etelä-Ruotsissa talvivarustus saattaa olla heikompaa mitä pohjoisempana.
Öljypohjanlämmitin? Joku GTA / V6 juttu? Letku- tai lohkolämppärin korvike vai lisäke?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mullon V6ssa letkulämmitin. Aika monessa uudessa autossa on kuitenki jostain syystä tuo öljypohjanlämmitin (no ainaki Sitikassa, Volkkarissa ja kai muissakin). Oon kuullu huhuja, että se ei aiheuta virheilmoituksia/käynnistysvaikeuksia kuten saattaa käydä jos esim. letkulämmitin on käytössä ja 2lta lämpöanturilta tulee ristiriitaista tietoa.
MP

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:...Hintataso edullisempi mitä Suomessa ja talvivarusteita paremmin mitä Saksassa. Itsellä kylläkin puuttui öljypohjanlämmitin, kun auto tuli Göteborgista, joten Etelä-Ruotsissa talvivarustus saattaa olla heikompaa mitä pohjoisempana.
Öljypohjanlämmitin? Joku GTA / V6 juttu? Letku- tai lohkolämppärin korvike vai lisäke?
Defan säteilylämmitin joka lämmittää öljyt eikä veden. Ymmärsin, että tuo olisi se ainoa vaihtoehto V6-koneisiin? Ainakaan Defalla ei ole muuta tarjota. Tiedä sitten onko parempi peruslohkolämppäriin. Sisätilanlämmitintä en viitsinyt ostaa, kun täällä on ollut ongelmia hälyttimen kanssa ja haaroitus johtoineen myös tolkuttoman kallis.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mullon ilmeisesti joku suht. yleismallinen letkulämmitin - vesiletkussa siis.
MP

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Joo minulla on siis myös se letkunlämmitin, siksi ihmettelin tuota Raimon kommenttia. Mieluummin kyllä lämmittäisin öljyjä, kuin 30cm matkalta sitä letkua. Tai no kai se konettakin lämmittää jollain tapaa, mutta periaatteessahan öljyjen lämmitys on oikeampi tapa, ainakin koneen kannalta kylmäkäynnistyksissä. Jos on tehokas ja toimii. Mitäs jos kytkisi letkulämppärin rinnalle vielä tuollaisen, hmm... (raks raks).
Anteeksi OT, jatkakaa...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Ei kannata hankkia. Kerroit syyt jo ensiviestissä...

Opiskelija. Ei vakituisia tuloja. Ei huoltotaitoja.

Nuo kohdat jo kertovat aika paljon. En itse opiskelijana laman kourissa pelleilisi tuolla lailla.

Mitäpä kun ilmastoinnin kenno ja hammastanko hajoavat? Löytyykö heti työtä millä maksaa osat? Vai onko opintotuet nykyään tähtitieteelliset?

Jos päätät hankkia 159'n tai MiTo'n ja kk-erät räjähtävät käsiin, lupaan ostaa sen pois 2k €'lla, käteisellä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

^ Luulisi että, jos harkitsee noinkin kallista autoa niin ei taida muutaman satkun huollot tai osat tuntua...

Osta pois 8)

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

^ Lue Formulan avaus uudestaan. Kyllähän ne korjaukset näyttivät olevan "ei varaa" osiossa. :wink:

Eli en suosittele.

Ennemmin 8C Competizione. Kivat CO2 verot. 8)

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

No siis ilman lainaa onnistuisin hankkimaan n. 10 000 e maksavan 159 Saksasta, myymällä tämän hetkisen auton ja maksamalla 3000-4000 e väliä, MUTTA mitään tuhansia maksavia vara-osia ei olisi en jälkeen varaa kustantaa. Ainoastaa normaali ylläpito: katsastukset, vakuutukset, bensat. Mutta juuri ne yllättävät kulut ja talouden yleinen epävarmuus (lue työllistyminen) tässä arveluttavat. Kuten totesin, jossain vaiheessa se Alfa on ostettava, mutta ei vielä. :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllä sitä minkä tahansa tehdastakuun ulkopuolella olevan auton kanssa on niin, että puskuria pitää olla yllättävien menojen varalta. Eli jos on kymppitonnin budjetti, niin auto kahdeksalla tontulla ja loput säästöön.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Juuri tätä itsekin hain. Vaikka polte on kova (Alfan kohdalla hyvinkin ymmärrettävää) niin odota rauhassa muutama hetki. Opiskele, valmistu, vakityö= Ja sitten Alfaa kehiin 8)

Siihen saakka tyydyt työpöydän taustakuvaan, unelmointiin ja säästöpossuun. Nykyautojen osat ja työt on niin kalliita että ei tarvita kummallista vikaa kun budjettisi kusee.

OT/ Kokemuksia öljypohjan lämmittimistä? Ärsyttää tuo letkulämppäri joka saa Alfan pakkas aamuina yskimään kuin venäläisen 30v mahorkkaa polttaneen alkoholistin :crazyeyes: /OT
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Noilla kriteereillä vuosituhannen vaihteen 156 lienee "täydellinen" valinta jos osaa löytää hyvän yksilön.
VMP

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

156 2002 eteenpäin (ajotietokone kojelaudan päällä), liputan minä :-D Reilun kympin kun varaa rahaa, niin siinä jo remontoikin (jos tarvetta ilmenee) sopivasti ja mielekästä autoa riittää vuosiksi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja hSU »

Formula-Masa kirjoitti:Ainoastaa normaali ylläpito: katsastukset, vakuutukset, bensat. Mutta juuri ne yllättävät kulut ja talouden yleinen epävarmuus (lue työllistyminen) tässä arveluttavat.
Kerroit, että kalliisiin korjauksiin ei ole varaa. Tuohon mainitsemaasi normaaliin ylläpitoon kannattaa kuitenkin huomioida ja laskea päälle myös auton määräaikaishuollot, etenkin kun mekaanikon taitoja ei ole. Nehän maksavat satoja euroja. Ne eivät saisi olla "yllättävä kulu".

Itsekin pohdin tuota budjettipuolta autoa hankkiessani aika tarkkaan ennen kuin lähdin leikkiin mukaan. Yritin arvioida etukäteen mahdollisia tulevia kuluja, mutta enemmän on silti mennyt kuin suunnitteli. Reilun vuoden 156:n omistaneena on pitänyt teettää pienempää (~500e) ja vähän isompaa (~1300) huoltoa, uusia talvi- ja kesärenkaat, yms.

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kiitti taas vastauksista! Kyllä tässä täytyy tovi odotella ennen kuin Alfa tulee hankittua... mutta jonain päivänä :wink:

Vastaa Viestiin