öljyvuoto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja vruuum »

Tereve. Eli kyseessä 156 2.0 TS -00 ja öljynvaihdon yhteydessä huomattiin, että vuotaa öljyä kampiakselin stefan välistä :( . Remontti aika kallis toteutettavaksi...tuskin olen kuitenkaan ainoa, jolla tätä ongelmaa on ollut/tulee olemaan, joten onko kellään tiedossa mitään helpompaa niksiä tai poppakonstia, joka jeesaisi? esim, auttaako nämä vuotojen tukkimistökötit mitä motonetista saa, jne...?? Help me Dr.Phil! Tai joku muu...
Kiitos etukäteen!

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Ei ole ollut vuotoja, mutta halvin korjauskeino on tämä:

Motul 4100 TURBOLIGHT 10W40

Laadukas öljy, parempi kuin Valvoline Maxlife 10W40.

Käy ostamassa Motulit tai Valvolinet koneeseen, voi olla että tulee korjattua niin.

Se on kumma kun monet "korjaamot" työntävät 0W40 vesilitkuja vanhoihin koneisiin. Ei varmasti pysy sisällä, uudetkaan autot ei niitä kestä. Kysykää vaikka keneltä Volvotaksarilta. :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuleeko etu vai takapäästä? eli jakopään vai vaihteiston puolelta? Kuinka runsasta vuotoa?

Lähes kaikki autot vuotavat enemmän tai vähemmän noista stefoista.

Jos on pieni vuoto (millähän tän nyt määrittäisi 0,5litraa/1000km ? :roll: ) voisi jokin tökötti tai esim Valvolinen Maxlife auttaa. Jos on suurempi vuoto niin ei siihen taida auttaa kuin rikkinäisen stefan vaihto.

Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

Vaihteiston puolelta tihuttaa. ja n. 4 litraa/10000km kuluu öljyä...niin ja castrollin 10W40 sisällä, että ei ihan vettä...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On tuo jo aikas rajua. Laatikko ja kytkin irti vaan. Korjaamolla joku 6tunnin työ. Samalla kannattaa miettiä kytkimen vaihtotarvetta.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Paljonkos on ajettu? jos vaikka n 200tkm niin on jo lähes normaalia että vuotaa eikä sitä pelkällä öljynvaihdolla korjaa...ainakaan täysin.

Forten tiivisteiden korjausaine ,SEAL CONDITIONER voi auttaa hieman...katso ettei huohotuksen kanssa ole ongelmia, tukkiintumista ym.

Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

jiiässä kirjoitti:Paljonkos on ajettu? jos vaikka n 200tkm niin on jo lähes normaalia että vuotaa eikä sitä pelkällä öljynvaihdolla korjaa...ainakaan täysin.

Forten tiivisteiden korjausaine ,SEAL CONDITIONER voi auttaa hieman...katso ettei huohotuksen kanssa ole ongelmia, tukkiintumista ym.
180tkm taulussa. Kaikki kokeillaan ennen isompia operaatioita. ei tosta nyt vielä jaksa hirveetä stressiä ottaa...kiitti vastauksista!

Vastaa Viestiin