159 2.4 jtdm hyytyy tienpäälle. APUA!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

159 2.4 jtdm hyytyy tienpäälle. APUA!!

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

No niin.. Alfa ostettu saksasta ja baanaa körötellään kotia kohti. Nimenomaan körötellään, sillä moottorin häiriövalo syttyi, näytöllä komeilee "check engine" ja tehot katosi täysin. Kierroksia ottaa kytkin pohjassa reilut 3000 ja ahdot 0.6 pintakaasulla, lisättäessä kaasua laskee entisestään. Missähän vika ja mitä tehdä? Uskaltaako ajaa 1000km kotiin? Puhelimen varassa tätäkin kirjoittelen, joten foorumin selailu vian selvittämiseksi on hankalaa. Hyvät neuvot ois nyt kultaakin kalliimpia.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Saksalaiset on avuliasta kansaa, huomenna kannattanee kysyä pajalta.
Yksi ainoita asioita mitä tulee mieleen että saanet tien päällä aikaseksi on akun kengän irroitus minuutiksi pariksi..
Konetila kannattaa toki käydä läpi, kuten vaikkapa löysällä olevat ahtoputkien kiinnikkeet ja muutkin liittimet mihin pääsee.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kuulostaa kyllä reiältä ahtoputkessa/välijäähdyttimessä (jos muovipäädyt), pikkupaineilla pysyy reikä "kiinni" mutta ahtojen noustessa vuotokohta "aukeaa", paineet katoaa ja menee vikatilaan. Jonkin verran näitä käynyt, mutta voinee myös muutenkin ohjelma tehdä tuon...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Konsteja joita voisi kokeilla ilman varaosia:

- Ilmamassamittarin liittimen irrotus
- Imusarjan läpän tarkistus, onko jumittanut kiinni-asentoon?
- EGR-venttiilin puhdistus, tämä tosin edellyttää pari työkalua
- Epäkelpokeräilijä -

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Kone on limp home -tilassa, jolloin se käyttäytyy juuri noin. Jos akun navan irroitus ei auta, on auto kytkettävä testeriin. Minulla käyttäytyi juuri noin kun hiukkasloukun poltto ei onnistunut, syynä oli loppujen lopuksi toimimaton (likainen) paineanturi , eli auto ei saanut oikeaa tietoa hiukkasloukun painehäviön kasvusta. Anturi puhdistettiin, loukku poltettiin testerin avulla, nyt on toiminut ongelmitta monta tuhatta km.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

EGR venttiilin solenoidin hajoa aiheutti ainakin minun autooni vastaavan vian. Opel Astra G:n egr sopii suoraan alfaan, joten sellaisen saa varmasti jostain saksanmaalta helposti hankittua.

OBD testi tietty kertoisi heti missä vika on.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aja kotiin vain, äläkä surffaile kännykällä, se maksaa saman kuin uusi EGR. Pääsee sillä satasta limb modessakin ja tehot tulee yleensä takaisin hetkeksi kun virrat katkaisee.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Jäi aika jännään kohtaan tämä sarja.

Milloinkas seuraava jakso lähetetään?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Alfa onnellisesti kotipihassa. Vian aiheuttajaksi paljastui löysällä ollut ahtoputken klemmari, joka päästi putken tekemään pientä liikettä. Kun klemmari kiristettiin, ei vika heti poistunut vaan häiriövalo paloi aina laivaan saakka. Laivasta poistuttaessa odotti iloinen yllätys kun valo oli sammunut ja kaikki ok. :)

Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla töihin.

Kiitos kaikille apua tarjonneille.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Onnellinen loppu - hieno homma.

Onnea uudelle perheenjäsenelle!
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Vastaa Viestiin