
Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
Keväällä 2006 ajoin Tukholmasta Hampuriin ja satoi melkein koko matkan. Kertaakaan ei tarvinnut käyttää pyyhkijöitä, kun vesi juoksi helminä pois tuulilasilta sitä mukaa kun sitä taivaalta tuli. Siitä lähtien olen ainetta käyttänyt. Uusi käsitteely 2-3 kk välein. Suosittelen.
Edit: ei muistunut mieleen, kun yleensä lähden lämpimästä tallista, mutta jään raapiminen tuulilasista käy nyt paljon helpommin.
Edit: ei muistunut mieleen, kun yleensä lähden lämpimästä tallista, mutta jään raapiminen tuulilasista käy nyt paljon helpommin.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Automaalarit maalaavat ruiskulla. Spraypullosta tulee väkisinkin liikaa tavaraa, ja pinta jää sumuiseksi. Vesihiomalla voi koettaa parantaa jälkeä.Jarama kirjoitti:Tuli helmaa maalattua ja lopuksi päälle vedin kirkaslakan kuten metallihohtomaalin päälle kuulukin. Pinta jäi vaan mataksi, pitäisikö se esim. hiomatahnalla kiillottaa vai miten esim. automaalarit tuon uuden pinnan käsittelee?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan, vitosen huoltoasemavahoista en tiedä. Pelkkä shampoo ei riitä varsinkaan talvella maalipinnan kunnolliseen puhdistamiseen.Satakuusnelonen kirjoitti:Liuottimet vievät aina vahan mennessään, mutta jos vaan irtolikaa olet pesemässä niin suihki ensiksi shampoota. lähtee lika silläkin ja säästyy vahat.Josta tulikin mieleen, minkälaista ainetta kannattaisi ihan ensimmäiseksi auton päälle suihkia ennen kuin painepesurilla huuhtelee irtolian? Jotain liuotinta pitäisi olla, joka ei kuitenkaan veisi vahaa mennessään.
Itse en ikinä (talvella) kuivaisi/vahaisi pintaa, jota ei ole esipesty liuottimella.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tuosta uskallan olla eri mieltä. Sama liuotin joka liuottaa pikeä ja muuta paskaa, liuottaa myös vahaa.Cuore Sportivo kirjoitti: Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan
Autoa kannattaa kuitenkin pestä liuottimella, käsitellä claybarilla tai pre-wax cleanerilla ennen vahausta talvella tai muuten pinta jää likaiseksi ja uusi vaha ei pysy pinnassa kunnolla.
Näistä kolmesta vaihtoehdosta liuotin on tehottomin ja poistaa oikeastaan vaan ne näkyvimmät liat (jos niitäkään).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Tämän näköistä punapintaa...
Onko kellään kokemusta millä tuon näköisen maalipinnan saa elvytettyä?
Siis nimenomaan punaisesta...
Kuva on jonkun britin autosta mutta itellä vastaava tilanne, muoviosat pitänee maalata mutta pellit on vähän kysymysmerkillä.
Ilmeisesti tässä vehkeessä on käynyt niin että auto on siis tehtaalla maalattu ja lakattu. Lakka on lähtenyt hilseilemään muoviosista ja siellä missä lakka on kiinni se on läpeensä muuttunut kevyesti maitomaiseksi.
Hiomatahnalla kokeilin ja ei näyttänyt apua olevan, siitä päättelin että lakka on "läpi" harmahtavaa. Siksipä kiva "ferrarin" kirkuvan punainen muistuttaa nyt hillapuuroa värisävyltään...
Oliskohan jotain kemikaalia olemassa millä tuo lakka kirkastuisi?
Ihmemaalit italian pojalla muuten...
Siis nimenomaan punaisesta...
Kuva on jonkun britin autosta mutta itellä vastaava tilanne, muoviosat pitänee maalata mutta pellit on vähän kysymysmerkillä.
Ilmeisesti tässä vehkeessä on käynyt niin että auto on siis tehtaalla maalattu ja lakattu. Lakka on lähtenyt hilseilemään muoviosista ja siellä missä lakka on kiinni se on läpeensä muuttunut kevyesti maitomaiseksi.
Hiomatahnalla kokeilin ja ei näyttänyt apua olevan, siitä päättelin että lakka on "läpi" harmahtavaa. Siksipä kiva "ferrarin" kirkuvan punainen muistuttaa nyt hillapuuroa värisävyltään...
Oliskohan jotain kemikaalia olemassa millä tuo lakka kirkastuisi?
Ihmemaalit italian pojalla muuten...
- Liitteet
-
- Picture 186.jpg
- (53.58 KiB) Tiedosto ladattu 7439 kertaa
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Nyt en puhu pelkästään puskureista, puhun tuosta väristä miltä tuo auto näyttää.Pasi kirjoitti:Ei tuollaista millään kemikaleilla saa korjattua... Ei taida auttaa kuin uudelleenmaalaus.
Mulla samanlaista jälkeä 33:n puskureissa.... ne tosin taitavat olla jälkeenpäin maalatut.
Kuten kuvasta näkyy auto muistuttaa miltei vaaleanpunaista vaikka onkin todellisuudessa "ferrarin punainen" (vai mikä se alfan punainen onkaan nimeltään).
Kävin vieläpä kokeilemassa - hioin 320 paperilla lakkapintaa hetken ja alta alkoi paistaa "ferrarin punainen". Pitääkö tässä alkaa koko lakkapinta kuorimaan... Voisin kuvitella että jotain "kirkastetta" olisi joku keksinyt tuskin tämä lienee ainutkertainen ongelma - tuskin lienee edes punaisten alfojen jos edes pelkästään alfojen ongelma...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kuvauksesta saisi sen käsityksen kuin koko lakkapinta olisi hapettunut läpi asti.
Noita autokemikaleja on tullut pyöriteltyä tässä jo jokunen määrä, enkä kyllä äkkisältään keksi mitään mikä voisi tuohon auttaa, jos kerran hiova aine ei auta (ja eihän se auta kuin vain pinnan sameuden poistamiseen).
Jos lakka on läpiasti huonona, niin ei siihen muu auta kuin uusi lakka.
Noita autokemikaleja on tullut pyöriteltyä tässä jo jokunen määrä, enkä kyllä äkkisältään keksi mitään mikä voisi tuohon auttaa, jos kerran hiova aine ei auta (ja eihän se auta kuin vain pinnan sameuden poistamiseen).
Jos lakka on läpiasti huonona, niin ei siihen muu auta kuin uusi lakka.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Empä noista töhnistä hirveämmin osaa sanoa mutta mulla oli marjapuuronvärinen punto vähän aikaa ennen varttikutosta. Kovasti autokauppias uhosi vahaavansa sen ja olihan se ferrarinpunaiseksi sen myyntikuvien perusteella saanutkin.
Tosin hyvityksestä en antanut myöden tuolla perusteella, tuohan on ominaisuus italialaisille vesiväreille
Tosin hyvityksestä en antanut myöden tuolla perusteella, tuohan on ominaisuus italialaisille vesiväreille

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
meillä lehtikuuset tiputtaa mähmää kanssa,ja ne on ainakin lähteneet suht vaivattomasti korrekin liuotin pesuaineella(sin purkki).Suoraan sieneen kaatanut,ja pyörivin liikkein putsannut,ja vettä lopuksi päälle,jos oikein on jaksanut niin olen vahannut kohdan,kun toi liuotin poistaa vanhan vahankin selvästi.
edit:voipi olla,että olikin tehopesu nimeltään
Joka tapauksessa normi autoshamppoo ei tehonnut millään,ja kuivuttuaan siitä jäi sellainen valkoinen läiskä
edit:voipi olla,että olikin tehopesu nimeltään

Joka tapauksessa normi autoshamppoo ei tehonnut millään,ja kuivuttuaan siitä jäi sellainen valkoinen läiskä
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Tuo alfan punainen "130" muuttaa sävyään mun kokemuksen mukaan ensin marjapuuroksi, sitten pinkiksi ja lopuksi lähes valkoiseksi....Maalarikaveri kehui että eipä paljon myllytys auta kun sävy "painuu" lakan alla....oli kuulemma mieleenkiintoista, kun takasiipeä korjausmaalattiin, yrittää sekoitella/löytää punaisen sävy joka sopisi yhteen eri korinosien kanssa.....kaikki kun ovat hieman eriasteisessa "prosessissa"
......joku pösön värikartan sävy oli osunut lähimmäksi....Autossani on siis jotain patonkia -puistatus-

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Niin, en ole kyllä nyt tosin satavarma.Pasi kirjoitti:Kuvauksesta saisi sen käsityksen kuin koko lakkapinta olisi hapettunut läpi asti.
Noita autokemikaleja on tullut pyöriteltyä tässä jo jokunen määrä, enkä kyllä äkkisältään keksi mitään mikä voisi tuohon auttaa, jos kerran hiova aine ei auta (ja eihän se auta kuin vain pinnan sameuden poistamiseen).
Jos lakka on läpiasti huonona, niin ei siihen muu auta kuin uusi lakka.
Olisko nyt sittenkin niin että tuo maali on haalistunut tuonne lakan alle.
Eli kun lakan hioo pois niin pääsee hankaamaan väripintaa joka kirkastuu!?!
Joka tapauksessa lakkaus on hanurista...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No joo, saattaa se vahapintaa liuottaa enemmän kuin shampoo, mutta ei missään nimessä poista kertalaakista vahapintaa. Liuottimia, kuten kaikkia autokemikaaleja on laimennettu ympäristösyistä vuosien varrella aika hemmetisti, tosin onhan niissä muutakin kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan.Pasi kirjoitti:Tuosta uskallan olla eri mieltä. Sama liuotin joka liuottaa pikeä ja muuta paskaa, liuottaa myös vahaa.Cuore Sportivo kirjoitti: Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan
Autoa kannattaa kuitenkin pestä liuottimella, käsitellä claybarilla tai pre-wax cleanerilla ennen vahausta talvella tai muuten pinta jää likaiseksi ja uusi vaha ei pysy pinnassa kunnolla.
Näistä kolmesta vaihtoehdosta liuotin on tehottomin ja poistaa oikeastaan vaan ne näkyvimmät liat (jos niitäkään).
Liuottimen idea on siinä, että se poistaa epäpuhtauksia mahdollisimman tehokkaasti ilman mekaanista hankausta, joka oikeaoppisessa maalipinnan hoidossa on tärkeää. Claybareihin ym. en ole juurikaan perehtynyt, mutta sehän juuriklin hankausta edellyttää. Näiden idea on poistaa esim. saastelaskeumaa muuten puhtaalta maalipinnalta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tinnerillä. Lähtee kevyesti, eikä tarvitse jännittää, vaikka se sanana onkin hivenen pelottava. Ainoastaan maalaamattoman muovin kansi kanssa kannattaa olla varovainen, saattaa hivenen harmaantua jos tinnerin jättää kuivumaan pitkäksikin aikaa.Vittorio Jano kirjoitti:Luonto kostaa.
Millä lähtee pihka? On ikkunassa ja sitä kiertävässä kromilistassa (=muovilistassa).
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Totta, valitettavasti sama pätee myös moneen vahaan nykyään kun pitää olla VOC standardin mukaisia yms. ympäristöystävällistä ja kuluttajaturvallistaCuore Sportivo kirjoitti:
No joo, saattaa se vahapintaa liuottaa enemmän kuin shampoo, mutta ei missään nimessä poista kertalaakista vahapintaa. Liuottimia, kuten kaikkia autokemikaaleja on laimennettu ympäristösyistä vuosien varrella aika hemmetisti, tosin onhan niissä muutakin kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Torstaina tai perjantaina olisi taas tarkoitus antaa Alfalle vahaa pintaa. Tarkoitus olisi hyväillä Alfaa tällä:

Onko kukaan foorumilainen kokeillut? Itse olen tolla vahannut GTA:n pari kertaa, ja Qnelkun kertaalleen. Täytyy sanoa, että niistä kymmenistä autovahoista joita itse olen testaillut, on HD ehdottamasti yksi parhaimmista - ellei paras. Antaa erittäin syvän ja pitkäaikaisen kiillon, peittää hyvin laikanjäljet sekä helmeilee kauan.
Tarkkaa tietoa pakkauksen hinnasta ei ole; olisikohan ollut Porin APT:ssa jotain 70 euron luokkaa. Mukana tulee vahan lisäksi levityssieni ja rätti jolla vaha kiillotetaan.
Jos tuota meinaa kokeilla (suosittelen), niin ei kannata ensimmäisellä kerralla levittää vahaa kerralla koko autoon, sillä se saattaa kauan maatessaan jämpähtää voimakkaasti kiinni. Itse olen kylläkin levittänyt viimeiset pari kertaa kertalaakilla, eikä ongelmia ole ollut kun on muistanut pitää kiillotusrätin puhtaana (jos rätti on "täynnä" edellisistä vahauskerroista, saattaa kiillotus alkaa vituttamaan). Vahaa levittäessä sieni täytyy pitää kosteana (kastaa vesiämpäriin, ja puristaa ylim. vedet pois).

Onko kukaan foorumilainen kokeillut? Itse olen tolla vahannut GTA:n pari kertaa, ja Qnelkun kertaalleen. Täytyy sanoa, että niistä kymmenistä autovahoista joita itse olen testaillut, on HD ehdottamasti yksi parhaimmista - ellei paras. Antaa erittäin syvän ja pitkäaikaisen kiillon, peittää hyvin laikanjäljet sekä helmeilee kauan.
Tarkkaa tietoa pakkauksen hinnasta ei ole; olisikohan ollut Porin APT:ssa jotain 70 euron luokkaa. Mukana tulee vahan lisäksi levityssieni ja rätti jolla vaha kiillotetaan.
Jos tuota meinaa kokeilla (suosittelen), niin ei kannata ensimmäisellä kerralla levittää vahaa kerralla koko autoon, sillä se saattaa kauan maatessaan jämpähtää voimakkaasti kiinni. Itse olen kylläkin levittänyt viimeiset pari kertaa kertalaakilla, eikä ongelmia ole ollut kun on muistanut pitää kiillotusrätin puhtaana (jos rätti on "täynnä" edellisistä vahauskerroista, saattaa kiillotus alkaa vituttamaan). Vahaa levittäessä sieni täytyy pitää kosteana (kastaa vesiämpäriin, ja puristaa ylim. vedet pois).
Mulla on toi HD purkki ollut käytössä, eikä ole pelkkää hyvää sanottavaa. Hinnasta en aio proputtaa (75 €), vaha on pirun riittoisaa ja niinkuin Scuorekin kirjoitti se antaa hyvän kiillon mikä kestää melko hyvin aikaa ja pesua. Mutta siinä kohtaa vitutus on korkealla kun olet omistanut sen klimpin jo jonkin aikaa ja sen koostumus alkaa muuttua ajan myötä. Se ikään kuin kuivuu/kovettuu sinne purkkiin vanhetessaan.
Seuraavan HD purkin aion kyllä ostaa kaverin tai parinkin kanssa kimppaan, muuten siitä menee osa hukkaan. Kiillottamisessa mulla ei ole ollut ongelmia vaikka olen vetänyt koko auton kerralla. Kauan olet Scuore antanu sen olla siinä pinnassa? Glymin kultainenhan oli vähän sellanen "mitä pidempään, sen parempi"-tyyppinen juttu, mutta HD:n olen kiillottanut miltei heti pois.
Seuraavan HD purkin aion kyllä ostaa kaverin tai parinkin kanssa kimppaan, muuten siitä menee osa hukkaan. Kiillottamisessa mulla ei ole ollut ongelmia vaikka olen vetänyt koko auton kerralla. Kauan olet Scuore antanu sen olla siinä pinnassa? Glymin kultainenhan oli vähän sellanen "mitä pidempään, sen parempi"-tyyppinen juttu, mutta HD:n olen kiillottanut miltei heti pois.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo. Kyllähän se klimppiintyy, mutta pystyy kuitenkin vielä levittämään.mml kirjoitti: Mutta siinä kohtaa vitutus on korkealla kun olet omistanut sen klimpin jo jonkin aikaa ja sen koostumus alkaa muuttua ajan myötä. Se ikään kuin kuivuu/kovettuu sinne purkkiin vanhetessaan.
Jep, tuon glymin glosen ja monien muiden nestemäisten kovavahojen suositellaan antavan kuivuvan yön yli. HD:n olen pyyhkäissyt heti levityksen jälkeen pois. Muistaakseni ohjeissakin suositellaan käsittelemään auto osissa, ettei vaha jämpähdä kiinni.Kauan olet Scuore antanu sen olla siinä pinnassa? Glymin kultainenhan oli vähän sellanen "mitä pidempään, sen parempi"-tyyppinen juttu, mutta HD:n olen kiillottanut miltei heti pois.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ihan yhtälailla kuin minkä tahansa tuotteen mainitseminen tässä ketjussasavijo-r kirjoitti:MainosPasi kirjoitti:Jos tykkäätte tosta glymin HDstä niin suosittelen kokeilemaan Dodo Juicen vahoja. Peittoavat tuon HD:n mennen tullen

Dodo on ensinnäkin halvempi. Glymin hinta koostuu lähinnä siitä järjettömästä pakkauksesta jossa se toimitetaan. Itse purkki on naurettavan pieni ja tuolla hinnoittelulla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin nostaa tuotteen imagoa.
Dodo levittyy huomattavasti "mukavammin" (tarvitsee todella ohuen kerroksen) ja on riittoisampi kuin tuo HD ja kiilto on parempi.
Mitä kestoon tulee, niin molemmat ovat carnauba pohjaisia vahoja, joiden kesto on tunnetusti huonompi kuin synteettisten, eli valitset kumman tahansa näistä mainituista, niin joudut kyllä vahaamaan auton uudestaankin

Ja toivoisin ettei täällä nyt nämä "glymi on mailman paras" -miehet vedä herneitä (taas) nenään. Suosittelen vaan kokeilemaan vähän laajemmin ennenkuin alkaa hehkuttamaan

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
^Mistäköhän tätä kaiken voittavaa Dödöä saisi ostettua?
Voisi vaikka kokeilla.
Kas tuollahan sitä: http://www.alfabbs.fi/profile.php?mode= ... file&u=404
Sori, suhtaudun aina kriittisesti kauppiaiden puheisiin. Kun ne omat tuotteet on aina kilpailijoita parempia....
Voisi vaikka kokeilla.
Kas tuollahan sitä: http://www.alfabbs.fi/profile.php?mode= ... file&u=404

Sori, suhtaudun aina kriittisesti kauppiaiden puheisiin. Kun ne omat tuotteet on aina kilpailijoita parempia....

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kävin tänään lataamassa HD:n pintaan. Oven välit ja vanteet vahasin totuttuun tapaan Cartecin Cold Waxilla, joka on sekin hyvä ja kestävä kovavaha. Albumissa muutama säälittävä N97:lla napattu kuva. Ei oikein lopputulos pääse oikeuksiinsa hallin keinovalaistuksella ja surkealla kuvanlaadulla.
Mitä kiiltoon tulee, niin uskaltaisin kyllä väittää, että melkoinen Jeesus saa olla, mikäli paljaalla silmällä näkee eroa nykyaikaisten, laadukkaiden vahojen tarjoamassa kiillossa - siis vastavahattuna. Se miten kauan kiilto kestää, on sitten taas eri asia. Ja pitää muistaa, että käsittelyjen kesto eri vahoilla vaihtelee riippuen siitä millaista maalipintaa käsitellään.
Purkin koolla ei sinänsä ole väliä, jos tavara on muuten riittoisaa. Itse käytin tänään ab. 2-vuotta sitten ostettua vahaa. Vaha on autofiksaamon käytössä - ei sitä ehkä päivittäin levitellä, mutta melko säännöllisesti kuitenkin. Ei arkkupakastimen kokoisesta purnukasta ole juurikaan iloa, jos tavara menettää parhaat ominaisuutensa ennen loppumista.Pasi kirjoitti:Dodo on ensinnäkin halvempi. Glymin hinta koostuu lähinnä siitä järjettömästä pakkauksesta jossa se toimitetaan. Itse purkki on naurettavan pieni ja tuolla hinnoittelulla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin nostaa tuotteen imagoa.
Levittyvyydestä en osaa Dodon kohdalta sanoa, koska en ole kokeillut. Voi hyvinkin pitää paikkansa. Riittoisuudesta tulikin jo mainittua.Dodo levittyy huomattavasti "mukavammin" (tarvitsee todella ohuen kerroksen) ja on riittoisampi kuin tuo HD ja kiilto on parempi.
Mitä kiiltoon tulee, niin uskaltaisin kyllä väittää, että melkoinen Jeesus saa olla, mikäli paljaalla silmällä näkee eroa nykyaikaisten, laadukkaiden vahojen tarjoamassa kiillossa - siis vastavahattuna. Se miten kauan kiilto kestää, on sitten taas eri asia. Ja pitää muistaa, että käsittelyjen kesto eri vahoilla vaihtelee riippuen siitä millaista maalipintaa käsitellään.
Mitä itseeni tulee, niin tässä kymmenisen vuotta kestäneen erittäin aktiivisen autonhoitoharrastuksen/työn aikana on erilaisia vahoja ehditty käyttämään eri autoissa aika montaa sorttia. Ei tässä mitään Glymin linssejä ole silmien eteen kehittynyt. Oikeastaan, ennen HD-kokeilua taisi olla usean vuoden tauko kyseistä merkkiä kohtaan.Ja toivoisin ettei täällä nyt nämä "glymi on mailman paras" -miehet vedä herneitä (taas) nenään. Suosittelen vaan kokeilemaan vähän laajemmin ennenkuin alkaa hehkuttamaan.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onhan Pasilla siellä Glymiäkin? Nopeasti katsottuna 34 eri artikkelia ko. merkiltä. Itsehän en vahojen eroista juuri tiedä, mutta tuohon Glymin perussettiin (punainen & kulta) en oikein ole ollut tyytyväinen. Täytynee keväällä kokeilla tuota paljon (muuallakin) kehuttua Dodoa.savijo-r kirjoitti:^Mistäköhän tätä kaiken voittavaa Dödöä saisi ostettua?
Voisi vaikka kokeilla.
Kas tuollahan sitä: http://www.alfabbs.fi/profile.php?mode= ... file&u=404
Sori, suhtaudun aina kriittisesti kauppiaiden puheisiin. Kun ne omat tuotteet on aina kilpailijoita parempia....
Todennäköisesti kuitenkin kyse on siitä etten vain osaa vahata.

Hienolta näytti Scuoren HD pinta, herättäen samalla innostuksen lähteä puunaamaan omakin kosla. Kauanko meni aikaa työstää?
Mutta, hitsit, tekishän sitä mieli hinkata ja katsoa FULL HooDeetä alfan maalipinnalta, vaikka päivittäin jos sikseen. Ei vaan oo paikkaa missä sais rau-has-sa puunata ja meikata, ilman että joku tulee häiriköimään ja häätämään kun vartti on jo kulunut. Tää on niin tätä.
Mutta, hitsit, tekishän sitä mieli hinkata ja katsoa FULL HooDeetä alfan maalipinnalta, vaikka päivittäin jos sikseen. Ei vaan oo paikkaa missä sais rau-has-sa puunata ja meikata, ilman että joku tulee häiriköimään ja häätämään kun vartti on jo kulunut. Tää on niin tätä.
Pakettiauton puunamiseen meni muistaakseni about 4h. Pesu, sitten vahaus perus turtlella ja päälle autoglym kulta.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10912
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10912
VMP
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eipä tuossa mitään mahdottomia. Jonkin verran söi alkuunsa aikaa, että sai jäisen auton sulatettua hallissa siihen kondikseen, etteivät pesuaineet jäädy heti kättelyssä autoon kiinni. Itse pesu sisälsi normaalin vahaamista alustavan esipesun liukkarilla (Pyyrla Jumbo-liuotinpesu), vanteiden hapotuksen sekä sienipesun. Ovien välit tulee talvikeleillä pestyä myös painepesurilla (kastelematta kuitenkaan sisätiloja). Konehuonetta ei kehdannut alkaa näillä keleillä ruiskimaan, kun en viitsinyt jättää koslaa pitemmäksi aikaa kuivumaan.hamppi kirjoitti:Hienolta näytti Scuoren HD pinta, herättäen samalla innostuksen lähteä puunaamaan omakin kosla. Kauanko meni aikaa työstää?
Päällipintojen vahaamiseen ei varmaan kokonaisuudessaan mennyt kuin n. 40 minuuttia. Ovien välien ja vanteiden käsittely vei toiset mokomat. Se on niin kiinni siitä, millaista pintaa ryhtyy puunaamaan. Pari kertaa viikossa pestävä, naarmuton 159 ei paljonkaan vaadi.

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Nysvääjä käyttää myös mielellään reilusti aikaa puunaamiseen, eihän kelloa vilkuilla kun harrastetaan.Kyllä kunnolla puunatessa menee helposti se kaksi päivää. Ainakin minulla, tiedä sitten olenko liian tarkka vai hidas tumpelo.
Jos mun pitäis saada jotain nopeasti aikaiseksi niin olisi pakko teettää muilla....

Juuri näinfahlsjy kirjoitti:Nysvääjä käyttää myös mielellään reilusti aikaa puunaamiseen, eihän kelloa vilkuilla kun harrastetaan.Kyllä kunnolla puunatessa menee helposti se kaksi päivää. Ainakin minulla, tiedä sitten olenko liian tarkka vai hidas tumpelo.
Jos mun pitäis saada jotain nopeasti aikaiseksi niin olisi pakko teettää muilla....

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei taida märyris riittää, jos tuohon vahaamiseen saa päivän kulumaan.
Meneehän siinä toki aikaa - ei itse puunaamiseen, vaan auton kuivatteluun. Jos ei ehdi kuivua kunnolla, niin ilmavirta viskoo vedet peileistä pitkin kylkiä, ja kesäkeleillä vesivanat keräävät pölyn heti itseensä. Ja auto on taas pesukunnossa. Ei kivaa.
Meneehän siinä toki aikaa - ei itse puunaamiseen, vaan auton kuivatteluun. Jos ei ehdi kuivua kunnolla, niin ilmavirta viskoo vedet peileistä pitkin kylkiä, ja kesäkeleillä vesivanat keräävät pölyn heti itseensä. Ja auto on taas pesukunnossa. Ei kivaa.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Kyllä yksi päivä menee komeesti kun oikeen "alkaa"......Ensin käsin pesu, sitten kuivaus säämiskällä, paineilmakuivaus kaikelle mistä vesi voi valua, vahaa, kiillotus, kultaista, kiillotus, imurointi, muoviosien kiillotus sisältä ja ulkoa, nahkapenkeille vähän "ruokaa", sit konehuoneen kimppuun rätin kanssa....Kaverit pitää kahjona ja sit ne kiroaa kun volvosta ei lähde paska irti kun se saa pesun(jouluna ja juhannuksena shellillä...). Pitäkööt hulluna mutta mielestäni auton hoito on jotenkin rauhoittavaa....saa vaan touhuta....
ps : yleensä sixpäkki piisaa...

ps : yleensä sixpäkki piisaa...

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Muistakaa nyt arvoon naiset ja herrat ennen sitä käsinpesua käydä se auto liuottimella (Scuoren Pyyrla, Wurthin PineLine, Carlaken esipesuaine tms.) ja painevedellä läpi. Pysyy se maalipinta pirusti pitempään siistinä ja vähänaarmuisena.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Aika madskills saa olla ettei ropise konttorin puolelle. Itse tyydyn hellästi jollain kuituliinalla pyyhkimään nuo välit. (OT: Tässä hauska video, missä ulkomailla joku mamma suihkuttelee painepesurilla vähän sieltä sun täältä.Cuore Sportivo kirjoitti:Ovien välit tulee talvikeleillä pestyä myös painepesurilla (kastelematta kuitenkaan sisätiloja)
Antaa koneen hoitaa paineilmalla kuivaaminen. Säämiskä taitaa olla kaikista turvallisin ja tehokkain tapa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Auto pesty käsin pari kertaa talven jäljiltä ja vahatkin varmaan tulee laitettua joku lämmin päivä, mutta huomasin kuskin etu-umpion saaneen osumaa kivistä. Pientä osumaa umpion ylipuoli täynnä. Milläs tuota muovi pintaa uskaltaisi varovasti käsitellä? Kaveri ehdotti kokeilemaan hammastahnaa, kuulemma kypärän visiiriin ja kännykän ruutuun toimii!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ei sitä tarvitse edes varovasti käsitellä. Itse juuri tällähetkellä (siis tämän kirjoituksen ohessa) kiillottelen 33:n umpioita. Hiomapaperilla 600 -> 800 -> 1200 -> 2000 ja lopuksi kiillotus muovinkiillokkeella........ on vaan sen verran kovaa ainetta tuo umpioiden muovi ettei läheskään kaikki montut lähteneet edes hiekkapaperillaRaimo Miettinen kirjoitti:Auto pesty käsin pari kertaa talven jäljiltä ja vahatkin varmaan tulee laitettua joku lämmin päivä, mutta huomasin kuskin etu-umpion saaneen osumaa kivistä. Pientä osumaa umpion ylipuoli täynnä. Milläs tuota muovi pintaa uskaltaisi varovasti käsitellä? Kaveri ehdotti kokeilemaan hammastahnaa, kuulemma kypärän visiiriin ja kännykän ruutuun toimii!

Saman käsittelyn olen tehnyt 156 umpioille... Jos ei muuta niin umpioiden kellertävyys väheni ja niistä tuli huomattavasti kirkkaammat

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Täytyy sanoa että todellakin antaa pitkäaikaisen kiillon & helmeilee kauan, meinaa helmeilee edelleenkinCuore Sportivo kirjoitti:
Onko kukaan foorumilainen kokeillut? Itse olen tolla vahannut GTA:n pari kertaa, ja Qnelkun kertaalleen. Täytyy sanoa, että niistä kymmenistä autovahoista joita itse olen testaillut, on HD ehdottamasti yksi parhaimmista - ellei paras. Antaa erittäin syvän ja pitkäaikaisen kiillon, peittää hyvin laikanjäljet sekä helmeilee kauan.

Millos sä olet tuon GTA.n viimeks vahannu ? ... pitänee käydä tuota hakemassa!