159 2.4 jtdm hyytyy tienpäälle. APUA!!
Valvoja: Moderators
159 2.4 jtdm hyytyy tienpäälle. APUA!!
No niin.. Alfa ostettu saksasta ja baanaa körötellään kotia kohti. Nimenomaan körötellään, sillä moottorin häiriövalo syttyi, näytöllä komeilee "check engine" ja tehot katosi täysin. Kierroksia ottaa kytkin pohjassa reilut 3000 ja ahdot 0.6 pintakaasulla, lisättäessä kaasua laskee entisestään. Missähän vika ja mitä tehdä? Uskaltaako ajaa 1000km kotiin? Puhelimen varassa tätäkin kirjoittelen, joten foorumin selailu vian selvittämiseksi on hankalaa. Hyvät neuvot ois nyt kultaakin kalliimpia.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Saksalaiset on avuliasta kansaa, huomenna kannattanee kysyä pajalta.
Yksi ainoita asioita mitä tulee mieleen että saanet tien päällä aikaseksi on akun kengän irroitus minuutiksi pariksi..
Konetila kannattaa toki käydä läpi, kuten vaikkapa löysällä olevat ahtoputkien kiinnikkeet ja muutkin liittimet mihin pääsee.
Yksi ainoita asioita mitä tulee mieleen että saanet tien päällä aikaseksi on akun kengän irroitus minuutiksi pariksi..
Konetila kannattaa toki käydä läpi, kuten vaikkapa löysällä olevat ahtoputkien kiinnikkeet ja muutkin liittimet mihin pääsee.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Kuulostaa kyllä reiältä ahtoputkessa/välijäähdyttimessä (jos muovipäädyt), pikkupaineilla pysyy reikä "kiinni" mutta ahtojen noustessa vuotokohta "aukeaa", paineet katoaa ja menee vikatilaan. Jonkin verran näitä käynyt, mutta voinee myös muutenkin ohjelma tehdä tuon...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Kone on limp home -tilassa, jolloin se käyttäytyy juuri noin. Jos akun navan irroitus ei auta, on auto kytkettävä testeriin. Minulla käyttäytyi juuri noin kun hiukkasloukun poltto ei onnistunut, syynä oli loppujen lopuksi toimimaton (likainen) paineanturi , eli auto ei saanut oikeaa tietoa hiukkasloukun painehäviön kasvusta. Anturi puhdistettiin, loukku poltettiin testerin avulla, nyt on toiminut ongelmitta monta tuhatta km.
Alfa onnellisesti kotipihassa. Vian aiheuttajaksi paljastui löysällä ollut ahtoputken klemmari, joka päästi putken tekemään pientä liikettä. Kun klemmari kiristettiin, ei vika heti poistunut vaan häiriövalo paloi aina laivaan saakka. Laivasta poistuttaessa odotti iloinen yllätys kun valo oli sammunut ja kaikki ok. 
Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla töihin.
Kiitos kaikille apua tarjonneille.

Nyt nukkumaan että jaksaa aamulla töihin.
Kiitos kaikille apua tarjonneille.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -