Tuli tällainen ylläri: Olin parkkeerannut uuden Alfani kadun varteen, kun palasin auton luo, avasin oven sen verran huonosti, että se tömähti kadulla olleeseen liikennemerkin tolppaan, mitä ilmeisimmin juuri tuo "avainnuppi" edellä. Nyt tahtoo olla vähän löysä jousi tms. ja nuppi jää toisinaan pohjaan, niin että ovi ei mene kiinni vaan nuppia pitää venkslata, että ponnahtaa ylös.
Voiko jousen tai muun osan vaihtaa itse, vai onko edes mahdollista? En löytänyt tästä aiheesta keskustelua, mutta jos on olemassa, niin voisiko joku linkata?
Viimeksi muokannut Ramon Carcia, 22 Loka 2009, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä kiinnostaisi minuakin! En ole itse ikinä ovea mihinkään kolauttanut, mutta nuppi jää silti silloin tällöin pohjaan. Toistaiseksi on ensiavuksi auttanut nupin väliin struutattu crc...
Itselläni sama vika GTA:ssa.. Olen tullut siihen tulokseen että sinne nupin ja kahvan väliin menee *askaa, jolloin nuppi jää pohjaan. Jos auto on märkä niin nuppi ei jää pohjaan, jos sinne väliin ruiskuttaa esim. CRC.tä niin ei jää pohjaan. eikä se nuppi millään tavalla ole liian löysä... SIIS Tämä vain oma veikkaukseni... Tarkotus on ollut purkaa kahva jo monta kertaa mutta.. on niin ikävän työläs ja tuon "ominaisuuden" kanssa voi elää niin en ole viitsinyt ruveta purkamaan ovea...
Sama hoito on toiminu mulla. Nuppia voi sitten myös pyöritellä, ku spreijaa CRCllä.
Ainakin ulkomaisilla foorumeilla taitaa olla jotan purkupohjeitakin, mutta en kyllä lähtisi ihan heti purkamaan, jos voitelu ja ulkopuolinen puhdistus auttaa.
Tuossa on yksi pidempi ketju aiheesta. SIellä on myös linkki alfa156.netin kahvanpurkuohjeisiin. Kevyempi vaihtoehto löytyy foorumilta esimerkiksi tästä.
Itse olen aina aukaissut kahvan torx kiinnitysruuvin oven reunasta ja ruiskinut sitä kautta vaseliinia tai crc:tä nupille hyvin toimii sen jälkeen ainakin vuoden.
Kiitos vihjeistä! Yleislipimentti CRC:n viisviiskutonen toimaa kivasti tässäkin ja knuppi ei enää jätä pohjaan. Tosin vänkärin puoleinen nuppi kulkee paljon pehmeämmin.