75 1.8 turbo vaihelaatikko ongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

75 1.8 turbo vaihelaatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Eli eli tuli hankittua kyseinen kapistus ja siitähän on menneet ne kuuluisat vaihelaatinkon tukikumit mistäs uudet? ja mitähän kustantais? ja sitten sellainen kysymys kun on mennyt 2 vaihteen synkrotkin ja hyllyssä olis kaksi muutakin samalla vialla varustettua lootaa eli onko joka vaihteella samanlaiset synkrorenkaat? jotta saisin kasattua yhden ehjän niistä...?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Synkronirenkaat ovat samanlaisia. Eli pystyt kyllä vaihtelemaan.

Kannakekumit saa Muukkoselta tai Heikalta. Hinnasta ei ole tietoa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eiköhän niitä googlella noita varaosapuljuja löydy ihan omiksi tarpeiksi..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tbo/3.0v6 vs. 75ts laatikonkumit erilaiset etupäässä, takana sama. Jos laatikon ottaa alas, niin kannattaa taakse vaihtaa samalla uusi pusla. Ei ole kovin isotöinen vaihtaa, mutta alkaa laatikko ajan saatossa muuten roikkua --> alkaa vaihdevivusto oikutella ja huonolla säkällä pykälät tökkiä.
Tiippana otti muistaakseni 500€ laatikon huollosta osineen ja töineen. Siis jos et itse halua/osaa sitä laittaa.
..ammattina autoslalom..

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Joo kiitoksia vastauksista tarkoitus olis ite vaihtaa noi synkrorenkaat ja vielä sen jälkeen jopa autolla ajaa :-D juu noita osa myyjiä löyty kyllä googlella mutta vain ulkomaalaisia ja kieli taitoa on sen verran ettei janoo kuole mut siihen kyllä sitte loppuu...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kansa odottaa kuvia ja tarinaa yksilöstäsi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vaikein homma tuossa synkronirenkaidan vaihtamisessa on vaihteiston irroitus ja kiinnitys. Jos on nosturi niin eipä siinäkään ongelmia ole.

Itselläni oli kanssa toinen vaihteisto vieressä , joten purkuvaiheessa pystyin vähän kokeilemaan miten mikäkin irtoaa. Kasausvaiheessa taas pystyi toisesta katsomaan että miten se nyt menikään :mrgreen:

Kaikenkaikkiaan ihan kivaa näpräämistä.

Edit: tästä ketjusta voi olla apua:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=514

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Sellainenkin kävi mielessä... kun yksinoista lootista on tullut mulle ''ehjänä'' niin kannattaako kokeilla eka sitä vai suoraan vaan avata ja tarkastaa synkrorenkaat? nosturi juu löytyy mutta nelipilari malli ei ainakaan liikaa taida helpottaa laatikko remppaa..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ehdottomasti käytät laatikon auki ja käännät/ uusit syncrot ennen kuin laitat laatikon kiinni. Ei ollenkaan paha rasti.
Uudet syncrot taisi olla neljän kympin luokkaa kipale.

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

noni nyt on sit eka loota purettu(eikä menny ku vuos ennenku sai aikaseks) ja todettu että siel oli kaikki synkrot rikki/kuluneet.. viel kolme lootaa ois jälel toivottavast löytyy tarpeeks ehjiä :) kellää tietoo siitä kuka valo niitä polyuretaani kumei siis laatikon kannatin kumei.. olikos ne vahvempia ku alkuperäset ja vieläköhän se niitä tekis? ja hintaan?

Vastaa Viestiin