156-99 V6 tietoa, taitoa ja osia kaivataan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
eelisaleksi
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Marras 2007, 14:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

156-99 V6 tietoa, taitoa ja osia kaivataan

Viesti Kirjoittaja eelisaleksi »

170tkm ajettu ja kytkin sanoi itsensä irti. Kaverini yritti irroittaa kytkinpakettia alakautta ja tuli siihen tulokseen että ei onnistu. Nyt on purettava yläkautta koko moottori. Nyt vaihdan samalla ainakin hapettuneen jäähdyttäjän kennon. Kun kytkin on purettu, saadaan tietoa pitääkö vaihtaa koko paketti vai jokin osa sieltä. Itse allekirjoittanut ei ymmärrä autoista mitään...ehkä juuri siksi minulla on Alfa... Osaisiko joku omasta kokemuksesta sanoa mitä kannattais kerralla vaihtaa uusiin osiin? Myös käytettyjä toimivia osia kaipailen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kytkinpaketti taisi olla Motonetissä 230 euroa, joten vaihtaisin samalla. Vaihtotyö liikkeessä oli n. 6 tunnin homma, eli ei siellä konetta irroitettu.

Siihen loppuikin sitten oma tietämys, viisaammat jatkakoot.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kytkimeen voi varmaan soveltaa myös sitä käytetyn osan vesitestiä. Heittää käytetyn osan veteen, jos se kelluu niin sitä voi käyttää.

Paketissa luulisi tulevan kaikki tarpeellinen.
VMP

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Itse otin sachsin kytkin paketin ja se oli jotain 230€
alkuperäinen valeo olisi ollu jotain 270€, mutta onneksi tuli otettua tuo sachs kun siinäkin laatikossa oli valeon kytkin. Oli vaan lyöty sachsin tarrat siihen.
Ja kyllä se vaihto onnistuu sieltä alakautta.
Vaihtotyö oli yli 7h mitä kyselin muutamasta paikasta. Deltassa sanoivat ettei onnistu työpäivässä.
No onneksi sain kaverin vaihtamaan sen viikonlopputöinä.
Ei ole kuulemma mikään mukava homma :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Iso ja työläs homma, mutta onnistuu irroittamaan paikallaan.

Ehdottomasti koko kytkin paketti vaihtaen. Ja muuta vaihdettavaa tietenkin kaikki vastaantuleva rikkinäinen ;)

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

Kävin just hakemassa samanlaiseen kytkinpaketin motonetistä
ja aivan sama valeo sekin on ku mitä heikka myy satasen kalliimmalla eli oli ton 230e... sit vaan torstaina askartelee askia irti :D... sattuiskos kukaan muuten tietään asetelman kiristysmomentteja

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

löytyy koneelta ohjeet tohon pdf:nä jos joku tarttee niin pistä pm: niin voin pistää mailiin.

Vastaa Viestiin