156 V6 SW:n painosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

156 V6 SW:n painosta

Viesti Kirjoittaja SiK »

On tallissa projektina vm. 2001 156 farkku, josta on etupää purettu (lokarit, konepelti, kone+vaihteisto, etukelkka tolppineen ja akseleineen). Peräkärryssä olisi kantavuutta 870kg. Mitähän tuo V6 farkun kuivapaino on, ja kuinkahan paljon voisi olla keventynyt tuolla purkamisella?

Olisikohan toivotonta saada auto laillisesti (ja turvallisesti) kulkemaan tuon kärryn kyydissä?



Edit. Punnituksen tuloksia:

Ohjausvaihde raidetankoineen ja päineen 10kg
Vasen iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 38kg
Oikea iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 43kg
Etu apurunko ja kallistuksenvakaaja+koiranluut 19kg

Vaihdelaatikko+kiinnityskorvakkeet, ilman öljyä 49kg
Viimeksi muokannut SiK, 30 Loka 2009, 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Tietääkös joku mitä tuollainen kokonainen auto painaa? Mitä lukee rekisteriotteessa (itsellä ei sellaista ole)? Netistä löysin luvun 1370kg, osuukohan kohdalleen?

Ostin tuollaisen 250kg koukkuvaa'an, eli voisi punnita riisutut osat ja laskea.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Muistelisin että tuo 1370 pitäisi paikkansa. Vaimo lähti just autolla pihasta otteiden ja huoltokirjojen kanssa niin en pääse tarkastamaan. Tarkastan sen painon myöhemmin ellei kukaan muu kerkeä ensin :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Rekisteriotteessa farkun omamassa 1480 kg

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Kiitos tiedosta. Toi 1370 voisi olla lähellä auton todellista painoa, eli 1370 + kuski 75kg + bensaa 35kg = 1480kg. Eikös tuo omamassa nykyään jotenkin noin ilmoitettu?

Täytyypä mielenkiinnosta silti punnita noita osia. Voi olla että 1370-870=500kg:n painonpudotus vaatisi liikaa purkamista. Täytyy varmaan isompaa kärryä jostain keksiä..

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

SiK kirjoitti:Kiitos tiedosta. Toi 1370 voisi olla lähellä auton todellista painoa, eli 1370 + kuski 75kg + bensaa 35kg = 1480kg. Eikös tuo omamassa nykyään jotenkin noin ilmoitettu?

Täytyypä mielenkiinnosta silti punnita noita osia. Voi olla että 1370-870=500kg:n painonpudotus vaatisi liikaa purkamista. Täytyy varmaan isompaa kärryä jostain keksiä..
En kyllä usko että noilla osilla mitä meinaat purkaa saa tuon verran painoa pois. Onnea kuitenkin (laihdutus) yritykselle :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Lisäilen ensimmäiseen viestiin osien/kokonaisuuksien painoja sitä mukaa kun saa sopivasti punnittua. Jos vaikka joku joskus tuollaisilla tiedoilla jotain tekee.. Itselläkään ei enää varsinaista tarvetta tuohon kevennykseen ole, kunhan mielenkiinnosta.

Yllättävän painavaa romua, etuapurunko-paketti kaikkineen 110kg, siihen vielä jarrusatulat päälle...

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^jos tuota meinasit punnita tienpäällä tapahtuvaa tarkastusta varten, niin virkavaltaa kiinnostaa sitten tasan mitä otteessa lukee. Olipa se sitten purettu tai ei.

Kärrynkantavuus x vetokyky x ja vedettävä kuorma x = jos otepohjaiset kilot ylittyvät niin matka katkeaa, kirjoitetaan sakko ja hankitaan isompi veturi. Sitten punnitaan, käräjöidään ja kumotaan sakko. Näin kahdesti tuttavilla käyneenä...
..ammattina autoslalom..

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Tuohan kuulostaa hienolta..

Mutta tosiaan enää tarkoitus ei ollut tätä kärryllä siirrellä. Punnitsen muuten vaan kun on osat irti ja vaakakin tuli hommattua..

Vastaa Viestiin