Alustasarjoista vielä (156)...
Valvoja: Moderators
Alustasarjoista vielä (156)...
Sain tällaiset hinnat Fastusilta Eibachin tuotteista:
Pro-Kit (pelkät jouset) tuotenumero 1021.140
Hinta: 255 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System (jouset ja iskarit) tuotenumero 70-10-002-02-22
Hinta: 695 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System-Plus (jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat)tuotenumero 72-10-002-02-33
Hinta: 995 euroa (sisältää toimituskulut)
Kaikki em. tuotteet madaltavat autoasi n. 30mm.
Mitä mieltä olette hinnoista? Minusta varsin siedettävät.
Olisikohan toi Pro-System toimiva ratkaisu, vaikkei säädettävä olekaan? Jotenkin tuntuu tuo säädettävien hinta (luokkaa 1000-1300 ecua) hieman suolaiselta... Auttakaa nyt minnuu!
Pro-Kit (pelkät jouset) tuotenumero 1021.140
Hinta: 255 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System (jouset ja iskarit) tuotenumero 70-10-002-02-22
Hinta: 695 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System-Plus (jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat)tuotenumero 72-10-002-02-33
Hinta: 995 euroa (sisältää toimituskulut)
Kaikki em. tuotteet madaltavat autoasi n. 30mm.
Mitä mieltä olette hinnoista? Minusta varsin siedettävät.
Olisikohan toi Pro-System toimiva ratkaisu, vaikkei säädettävä olekaan? Jotenkin tuntuu tuo säädettävien hinta (luokkaa 1000-1300 ecua) hieman suolaiselta... Auttakaa nyt minnuu!
Piipahdapa esmerkiks Novitecin sivuilla. Jouset halvennuksessa 129 eeroa. Ei sekään paha. Sitten vois ottaa pelkät iskarit täältä.
Eibachin sivujen vai olikos se yhden Englantilaisen alfaosakaupan sivujen mukaan noi madaltaa enemmän. Linkit on perskules työkoneella.
Onko muuten havaintoa paljonko noitten ( jousien tai jousi-iskari-satsin) asennukset kustantaa ja onkos joku niitä ns. alihankintana asennellu niitä täällä Turkuses. Muutama tuttu yrittäjä täällä kyllä on, mutta ei niillä ole oikein sydäntä mukana.
Eibachin sivujen vai olikos se yhden Englantilaisen alfaosakaupan sivujen mukaan noi madaltaa enemmän. Linkit on perskules työkoneella.
Onko muuten havaintoa paljonko noitten ( jousien tai jousi-iskari-satsin) asennukset kustantaa ja onkos joku niitä ns. alihankintana asennellu niitä täällä Turkuses. Muutama tuttu yrittäjä täällä kyllä on, mutta ei niillä ole oikein sydäntä mukana.
Tuokin olisi toki yksi mahdollisuus. Jotenkin vaan haluaisin, että jouset+iskarit olisivat "samaa sarjaa" eli toimisivat hyvin yhteen. En tiedä miten paljon vaikuttaa, mutta tällainen mutu tuntuma mulla on. Asennuksista kysyin euromaster ketjusta ja sain hinnaksi noin 250 euroa sis. suuntaukset. Onko halvempia firmoja, jotka tekisi kuitenkin hyvää työtä?
Tuosta madalluksesta niin itseänikin hiukan pelottaa, että autosta tulee liian matala vaihtelevaan käyttöön sekä talveksi. Tässä olisi korkeussäädettävä paikallaan, mutta... Eikös täällä jollain ollut tuo Eibachin mainittu setti?
Tuosta madalluksesta niin itseänikin hiukan pelottaa, että autosta tulee liian matala vaihtelevaan käyttöön sekä talveksi. Tässä olisi korkeussäädettävä paikallaan, mutta... Eikös täällä jollain ollut tuo Eibachin mainittu setti?
Kattos. Satuin poikkeemaan Satakunnantien Vianorissa ja heps pakkohan se oli kysyä. Jouset asennuksineen ja suuntauksineen 400 juuroa. Tulee Tino's Garagelta joka ilmoisesti tällä suunnalla Eibachia edustaa.
Saattais siis toi siun pro-tsydeemi tulla siellä jopa etullisemmaks kuin sieltä Fastusilta tilaamalla. Ne lupas soittaa mulle maanantaina saatavuuteen ja asennusaikatauluihin liittyen. Ilmottelenko?
Pitäiskö vielä karvanopat hommata??
Saattais siis toi siun pro-tsydeemi tulla siellä jopa etullisemmaks kuin sieltä Fastusilta tilaamalla. Ne lupas soittaa mulle maanantaina saatavuuteen ja asennusaikatauluihin liittyen. Ilmottelenko?
Pitäiskö vielä karvanopat hommata??
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Pro System
Minulla on tuo Eibach Pro System alla 156JTS Sele SW:ssä. Tilasin Saksasta kun Turun firman hinta oli niin kova. Saksasta tilattuna rahteineen n.750Eur, Turun firmasta 1100Eur. Asennus suoritettiin Paavilaisella Forssassa hintaan 300 + jotain Eur (kuitti hukassa). Ihan hyvin ne toimii, tosin madallusta enemmän kuin väitetyt 30mm. Pohjalevyä piti nostaa rautalangalla jottei laahaisi koko ajan maassa hiekkateillä. Pitäisi ottaa pohjalevy irti ja käyttäen sitä muottina tehdä uusi(a) korkeammalle jääv(i)ä lasikuidusta. Täällä maaseudulla pitäisi olla Crosswagon
Asiaa. Missähän mahdoit asentaa? Olenkin tässä jo tiedustellut voorumilta josko näillä seuduilla ois hyviä tai edes kohtuullisia asentajia. Noita Novitecin kiekuroitahan sais Saksasta ihan naurettavaan 129 euron hintaan. Madallusta kylläkin arveluttavat 45 milliä. Kuten sanottua asun hiekkatien varrella joka aika ajoin muistuttaa enemmänkin kyntöpeltoa.puuha kirjoitti: Omat ex-Eibachit asennettin 320€
Nykyiset Novitec oli 250€jouset+80€ asennus ja suuntaus.
No vidu. Ehit siis nähä sen viestin vaikka het editoin sen pois kun tajusin itekin (puuha - Jamppa).
Vianorista. Ai jaa. No tää olikin joku nuorehko jäppinen joka puhui tehneensä homman jonkun tutun Alfaan. Oisko ollut sun auto. Puhuivat nimittäin aiemmin olleista jousista ja sitten sillä on nykyään jotkut muut. No prkele. Täytyy sanoa niille että laitan sut asialle mun auton kanssa
Vianorista. Ai jaa. No tää olikin joku nuorehko jäppinen joka puhui tehneensä homman jonkun tutun Alfaan. Oisko ollut sun auto. Puhuivat nimittäin aiemmin olleista jousista ja sitten sillä on nykyään jotkut muut. No prkele. Täytyy sanoa niille että laitan sut asialle mun auton kanssa
No ny ne soitti.
Eibach asennuksineen 400 euroa, kun tuli luvattua vaikka olisi enemmän... jne jne höpö höpö (takuu 1 milj km)
Intrax 360 E asennuksineen (takuu 1 vuosi)
Noi oli siis jousien hintoja asennuksineen.
Eibachin iskarit ja jouset (jäi vähän niinkuin kysymättä oisko noi säädettävät) 1028,- Hinnasta päätellen säädettävät.
Asennuksista erikseen sen verran että suuntaus ois 50 eeroa ja asennukset tuntiveloituksena. Paljonko menee aikaa en tiiä. Takapää on kuulemma hankala. Joopa joo.
Hauska kommentti:" Puuha on kuulemma nuuka eikä suostu maksamaan mistään ja sen takia asennukset niin edullisia." Samaan hengenvetoon kehui puuhan hakeneen isot uudet kesäläskit kun se niin tykkää Alfalla ajella. MUAAHUAAAHUAAA No niinhän me kaikki tykätään Alfoillamme ajella Riittääköhän se kun sanoo tiskillä, että tykkää ajaa Alfalla ja alennusta ropisee.
Eibach asennuksineen 400 euroa, kun tuli luvattua vaikka olisi enemmän... jne jne höpö höpö (takuu 1 milj km)
Intrax 360 E asennuksineen (takuu 1 vuosi)
Noi oli siis jousien hintoja asennuksineen.
Eibachin iskarit ja jouset (jäi vähän niinkuin kysymättä oisko noi säädettävät) 1028,- Hinnasta päätellen säädettävät.
Asennuksista erikseen sen verran että suuntaus ois 50 eeroa ja asennukset tuntiveloituksena. Paljonko menee aikaa en tiiä. Takapää on kuulemma hankala. Joopa joo.
Hauska kommentti:" Puuha on kuulemma nuuka eikä suostu maksamaan mistään ja sen takia asennukset niin edullisia." Samaan hengenvetoon kehui puuhan hakeneen isot uudet kesäläskit kun se niin tykkää Alfalla ajella. MUAAHUAAAHUAAA No niinhän me kaikki tykätään Alfoillamme ajella Riittääköhän se kun sanoo tiskillä, että tykkää ajaa Alfalla ja alennusta ropisee.
Jos tuossa on mukana asennus ja säädöt jne. niin tuo on halpa säädettävä setti!!! Vähän veikkaan, että jos on säädettävä tuossa on vasta pelkät iskarit + jouset ilman asennusta...pietro kirjoitti: Eibachin iskarit ja jouset (jäi vähän niinkuin kysymättä oisko noi säädettävät) 1028,- Hinnasta päätellen säädettävät.
Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kukaan sattumoisin kokeillut tällaisia Cobran vietereitä? onko lie minkälaiset.... Hintaa näkyy olevan about eibachin luokkaa halvimmillaan mutta paikallisesta liikkeestä sais "tarjoushintaan" 200 €etua
http://www.autobahn.fi/cobrasprings_hinnasto.html
Kokemuksia kiittoos...
http://www.autobahn.fi/cobrasprings_hinnasto.html
Kokemuksia kiittoos...
Onkos kellään kokemuksia weitecin kamoista. Näytti olevan 156 jouset+iskarit 526e. (saksassa postimaksut maksettu). http://www.weitec.de/2003/produkte/ultra.php
Itse mietin tuollaisia 164 alle. Kokemuksia
Itse mietin tuollaisia 164 alle. Kokemuksia
Omaa kokemusta ei ole, mutta Esson baarin tarinaa on hieman tiedossa...
Kaverilla oli IV-Golfissa ja hän ei ainakaan suosittele niitä kenellekään. Yleisesti Weitecia pidetään kai hiukan II-luokan merkkinä. Tämä siis ei perustu muuhun kuin mutuun. Itse valitsisin kenties mieluummin esim. Eibachin, koska hintaero ei ole kovinkaan suuri.
Kaverilla oli IV-Golfissa ja hän ei ainakaan suosittele niitä kenellekään. Yleisesti Weitecia pidetään kai hiukan II-luokan merkkinä. Tämä siis ei perustu muuhun kuin mutuun. Itse valitsisin kenties mieluummin esim. Eibachin, koska hintaero ei ole kovinkaan suuri.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Suosittelen kyllä lämpimästi tätä KW Variantia. Korkeus (-35 - 65mm) - ja jäykkyyssäädettävä. Sopivan jämäkkä, ja mukava. Iskarit on Konin valmistamat. Korkeutta helppo säätää, vaatii vaan renkaiden irroitukset. Itsellä tiputettu -50mm.
Hintaa paketilla oli 1355 €uroa, ei paha. Näissä asioissa ei kannata nuukailla muutaman satasen takia.
Kiiltovaunusta saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.
Hintaa paketilla oli 1355 €uroa, ei paha. Näissä asioissa ei kannata nuukailla muutaman satasen takia.
Kiiltovaunusta saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.
Varmasti olet kyllä oikeassa. Tuo lienee se laadukkain vaihtoehto tai ainakin parhaasta päästä. Tuo hinta-asia on sitten taas toinen juttu. Asennettuna hintaero on luokkaa 600 euroa, mikä on minusta jo melko iso raha. Tiedä sitten pitäisikö elää säästäen ja hankkia alusta vasta sitten kun on varaa tuohon Varianteen. Toisaalta kesä tulee kovaa vauhtia ja...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Esson baaria myös täällä (yllättäen) ja ainoastaan pintakovuutta kaupunkiajossa hieman kritisoitu mutta yleisesti mitä olen kymmenien kokemuksia lukenut niin on asiallinen setti. TX:ää monet tosin suositellut niin saa jäykkyyttä hieman säädettyä jos siltä tuntuu.jamppa kirjoitti:Omaa kokemusta ei ole, mutta Esson baarin tarinaa on hieman tiedossa...
Näin määrittelee eräs alan ammattilainen:
huippulaadukkaita alustasarjoja ovat mm:
kiinteät
kw sport suspension
eibach pro-system
eibach sport-system
korkeussäädetävät
kw inox-line
eibach pro-street
h&r coilover
h&r clubsport coilover
---------------
hyviä alustasarjoja hinta/laatu suhteeltaan ovat mm:
kiinteät:
weitec ultra gt
weitec ultra tx vaim.sääd.
kork.sääd.
weitec hicon gt
weitec hicon tx vaim.sääd.
Re: Alustasarjoista vielä (156)...
Ompahan Pro-Systemin hinta pompsahtanut kolmen kuukauden aikana. Sain tänään itse tarjouksen Fastusilta:jamppa kirjoitti:Sain tällaiset hinnat Fastusilta Eibachin tuotteista:
Pro-Kit (pelkät jouset) tuotenumero 1021.140
Hinta: 255 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System (jouset ja iskarit) tuotenumero 70-10-002-02-22
Hinta: 695 euroa (sisältää toimituskulut)
Pro-System-Plus (jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat)tuotenumero 72-10-002-02-33
Hinta: 995 euroa (sisältää toimituskulut)
Kaikki em. tuotteet madaltavat autoasi n. 30mm.
- Eibach Pro-System (tuotenro: 70-10-002-02-22) Alfa Romeo 156 Sedan 2.5 V6
(10.97-), hinta: 795,00 eur
Toimitusaika on 1-2 viikkoa ja tilaus toimitetaan rahtivapaasti.
Onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta WEITEC ULTRA GT-sarjasta 156:n alla, kun tuo hinta siinä taitaa olla jonkin verran harrastaja ystävällisempi?
Viimeksi muokannut JAM, 01 Heinä 2004, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tossa muutama linkki jossa tietoa 156 alustan parantelusta
http://www.myalfa156.com/alfa/suspension.html
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html
http://www.myalfa156.com/alfa/suspension.html
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ei meinaa mennä auto suoraan moottoritien sivutuulessa - alkavat iskarit olla lopussa. Weitecin jousethan alle keväällä laitettiin ja nyt pitäisi siis päivittää iskarit. Kannattaako ostaa samaa merkkiä, vai osaatteko suosittella jotakin muuta? Mielummin halvat ja hyvät, kuin kalliit ja erinomaiset. Ei sillä tuossa työmatkalla kuitenkaan oikeasti mitään väliä ole, ostan sitten vaikka uuden paidan.
Edit. ProStreetista Weitecin iskarit 573 egeä.
Edit 2. Kävin tsekkaamassa rengaspaineet, oli vain 2 baria per gummi eli aikas alhaiset. Huomenna nähdään, vaikuttiko roima lisäys suuntavakavuuteen.
Ja vielä: voiko jousien asennuksen yhteydessä tehty pyörien suuntaus vaikuttaa talviominaisuuksiin & tehdä autosta liukkaalla liukkaamman?
Edit. ProStreetista Weitecin iskarit 573 egeä.
Edit 2. Kävin tsekkaamassa rengaspaineet, oli vain 2 baria per gummi eli aikas alhaiset. Huomenna nähdään, vaikuttiko roima lisäys suuntavakavuuteen.
Ja vielä: voiko jousien asennuksen yhteydessä tehty pyörien suuntaus vaikuttaa talviominaisuuksiin & tehdä autosta liukkaalla liukkaamman?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Olisiko liikaa haritusta jommassa kummassa päässä? Kulmat kuitenkin aina muuttuu, kun korkeutta muutetaan. Edessä aiheuttaa vetelyä mm. jarrutuksissa. Kummassa tahansa akselissa aiheuttaa yliohjaavuutta. Mutta olisi ehkä huomannut renkaiden kulumisesta?
Mitäs noissa 156:n jousissa on jousivakio ja paljonko tulee jäykkyyttä lisää madallussarjoilla?
Mitäs noissa 156:n jousissa on jousivakio ja paljonko tulee jäykkyyttä lisää madallussarjoilla?
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
En tiedä mikä hitto on kun toinen etukesärengas on kulunut kankaille sisäreunasta ja vain n. 2cm:n leveydeltä. Toinen kin on samantapaisesti kulunut mutta ei ihan kankaille. Muu osa kulutuspinnasta on vielä tosi kaukana sakkokunnosta. TT:llä säädettiin kesällä auraus nollaan kuten kuulemma madallussatsin kanssa kuuluu tehdä. Eipä vaan auttanut yhtään. Auto oli juuri Milanossa 40tkm:n huollossa, mutta ei selvinnyt mistä voisi johtua. Tuskin cambermuutos madalluksen takia noin paljon voi vaikuttaa. Ei mielestäni muill kyllä ihan noin rajusti ole kulunut. Osasikohan ne säätää ne oikein siellä TT:ssä?
Alla on Eibach Pro System eli jouset ja iskarit.
Alla on Eibach Pro System eli jouset ja iskarit.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Hmm. minullahan ei ole madallettu alusta ja samalla tavalla oli eturenkaiden sisäpuoli kulunut 156:sta. Kyllä tuo viittaisi siihen että arausta olisi kuitenkin ollut, taitaa mennä ainakin eturenkaat vaihtoon kun ovat kuitenkin kankaille asti kuluneet.
Pitänee mennä säätämään ohjauskulmat kun ollaan saatu alatukivarsi vaihdettua omastani.
Pitänee mennä säätämään ohjauskulmat kun ollaan saatu alatukivarsi vaihdettua omastani.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo, kyllä menee eturenkaat vaihtoon. Tai saiskohan sellasen minipinnoituksen, jossa vaan pinnoitetaan 2cm:n leveydeltä
Täällä maaseudulla tuo Eibachin jousten madallus on talvella liikaa. Katselin juuri EB Sparesin sivuilta jousia, jotka madaltavat vain 15mm. eli saattaa olla että kohta tulee myyntiin Eibach Pro Kit, ajettu n. 30tkm. Pro Damperit kyllä pidän vaikka jouset uusisinkin.
Eikö sisäpinnan kuluminen viittaisi haritukseen? Jos on aurausta niin mielestäni pitäisi kulua ulkopinnalta
Täällä maaseudulla tuo Eibachin jousten madallus on talvella liikaa. Katselin juuri EB Sparesin sivuilta jousia, jotka madaltavat vain 15mm. eli saattaa olla että kohta tulee myyntiin Eibach Pro Kit, ajettu n. 30tkm. Pro Damperit kyllä pidän vaikka jouset uusisinkin.
Eikö sisäpinnan kuluminen viittaisi haritukseen? Jos on aurausta niin mielestäni pitäisi kulua ulkopinnalta
Samma här. Kuskinpuoleinen eturengas kankailla sisäreunastaan. Ja säädetty on. Voi kyllä olla että vääriin arvoihin koska säädettäessä kysyttiin että tavallinen vai sport. Myöhemmin kuulin että madallettaessa tulee säätää aina sport mittoihin.
Keväällä säädetään taas...
EDIT: Eturenkailla ajettiin 12tkm !
Keväällä säädetään taas...
EDIT: Eturenkailla ajettiin 12tkm !
Viimeksi muokannut puuha, 28 Marras 2004, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makaroonia jo vuodesta -98
- jiibee
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
- Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
- Paikkakunta: Loimaa
En sitten olekaan ainoa kuka tätä on ihmetellyt. Vakio alusta, säädöt tarkistettu eikä ne pielessä olleet. Suvikumit on 205/50R16, talvikumit /nastat on kokoa 185/65R15, tasaisesti kuluneet, ivalot vaan mouruavat muuten. Tarkistin kulumiset ostohetkellä allaolleista renkaista (185/65R15) ja kyllä niistäkin kaksi rengasta oli kuluneempia sisäreunasta, 2,5 mm ero. Tosin en ole ihan varma oliko ne just eturenkaat, kuluneita kumminkin. Ajettuun matkaan verrattuna kyllä leveämmät renkaat ovat kuluneet sisäreunasta nopeammin kuin oletetut alusta asti olleet eturenkaat.puuha kirjoitti:Samma här. Kuskinpuoleinen eturengas kankailla sisäreunastaan. Ja säädetty on. ........
Liitytään joukkoon sankkaan eli 156 ja etunakit kuluneet sisäsivulta slikseiksi, ei sentään kankaalle. Ensi kesäksi sitten hyvä syy vaihtaa samalla isompiin madalluksen kera.
Kuinka Alfaan teetetään nelipyöräsuuntaus, sillähän pitäisi saada nuo rillat osoittamaan oikeaan suuntaan? Meinaan kun Vianorin setä sanoi ettei heillä onnistu kun pitää autoa vetää vastaan tai jotain sellaista se höpisi... Taisi olla ranskalaisissa autoissa sama homma.
Onnistuisi varmaan jos olisi kaikki arvot tarkkaan tiedossa.
Kuinka Alfaan teetetään nelipyöräsuuntaus, sillähän pitäisi saada nuo rillat osoittamaan oikeaan suuntaan? Meinaan kun Vianorin setä sanoi ettei heillä onnistu kun pitää autoa vetää vastaan tai jotain sellaista se höpisi... Taisi olla ranskalaisissa autoissa sama homma.
Onnistuisi varmaan jos olisi kaikki arvot tarkkaan tiedossa.
Kannattaa ottaa toinen mielipide asiasta. Mulle mittasi paikka X pyöränkulmat ja ilmoitti, että arvot on ok. Ja rengas se vain jatkoi sisäreunalta kulumista.jiibee kirjoitti: Vakio alusta, säädöt tarkistettu eikä ne pielessä olleet.
Vein auton myöhemmin seiskavitoseni korjaamoon, joka on esim BMW:n ja Saabin merkkihuolto. Siellä mitattiin ja säädettiin ja ongelma poistui.
Kaikki eivät säätöä osaa, vaikka välineet onkin. Valitettavasti.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Väljä ylätukivarsi kuluttaa eturenkaan sisäsyrjän nopeasti koska se taitaa sekä päästää haritukselle että lisätä negatiivista camberia. Kannattaa tarkistaa. Madallettu etuvetoinen kuluttaa aina eturenkaan sisäsyrjää. Auraus nollaan eli pois vakioalustan haritusarvoista. Jotkut ovat hyvällä menestyksellä kokeilleet jopa etupään säätämistä aurauksen puolelle. Tuo saattaa tapahtua ajettavuuden kustannuksella.
Se on ikävän totta että asiantuntevaa nelipyörämittausta ei kovin helpolla saa. Ei tarvitse kuin asentaa mittalaite huonosti yhdelle vanteelle niin se on siinä. Etenkin jos käytetään yleistyvää "peilimittausta", jossa autoa ei nosteta ylös ja vakioida mittalaitetta (oteta sivuttaisheittoa huomioon) rengasta vapaasti pyörittämällä.
Se on ikävän totta että asiantuntevaa nelipyörämittausta ei kovin helpolla saa. Ei tarvitse kuin asentaa mittalaite huonosti yhdelle vanteelle niin se on siinä. Etenkin jos käytetään yleistyvää "peilimittausta", jossa autoa ei nosteta ylös ja vakioida mittalaitetta (oteta sivuttaisheittoa huomioon) rengasta vapaasti pyörittämällä.
Eikös toi hinta ole ihan selvästi näkösällä tuossa myynti ilmoituksessa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8001
Itse kävin noutamassa sarjani häneltä kotoa muussa tapauksessa tuohon tulee luultavasti kotimaan postikulut lisäksi. Toiminta oli mielestäni kaikin puolinn asiallista ja toimitus jopa nopeampi kuin mitä minulle luvattiin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8001
Itse kävin noutamassa sarjani häneltä kotoa muussa tapauksessa tuohon tulee luultavasti kotimaan postikulut lisäksi. Toiminta oli mielestäni kaikin puolinn asiallista ja toimitus jopa nopeampi kuin mitä minulle luvattiin.
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta