maalaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
timppa
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 12:31
Paikkakunta: forssa

maalaus

Viesti Kirjoittaja timppa »

Onko kellään tiedossa halpaa tai edullista maalausliikettä? On alfaan ilmestynyt pari ruoste pilkkua ja täytyis saada ne pois. Voi olla et tarvis tehä samalla vähän peltitöitä. Ajattelin ensin vaihtaa kokovärin, mut kun kuulin hinnan niin luovuin suosiolla kokohankkeesta. Värinvaihto ois maksanu kuulemma n.3500-4500e. Mustaks oli tarkotus alfa maalata mut hinta on kyl päätähuimaava.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Miten voi värin vaihto noin helvetisti maksaa? :shock:

timppa
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 12:31
Paikkakunta: forssa

Viesti Kirjoittaja timppa »

EN TIEDÄ mut jos jossain ois halvempi paikka niin kerro ihmeessä? Meinasin perseelleni pudota ku äijä latas mulle hinnan. Pelkästään ruostepaikkojen poisto ois maksanu ainakin 1000e et repikää siitä. En astu jalallanikaan enää ikinä siihen liikkeeseen. Jos jollain on tietoa halvemmasta paikasta niin kertokaa pian!

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Kysyit selvästi vittuuntuneelta äijältä :wink: No ei, kyllä se värinvaihto on melko operaatio jos sen tekee kunnolla. Itse ainakin tulee naureskeltua näille autoille, joissa oven avatessa paljastuukin eri väriset karmit kuin mitä ulkokuori on :lol: Itse jos olen auton maalannut eri väriseksi kuin alunperin on ollut, niin aina olen purkanut kaiken tekniikkaa myöten irti ja sitten on saatu konehuonekin samaan väriin. Tosin on autoja joissa konehuone on tehtaan jäljiltä kaikissa esim. musta, jolloin sitä ei tietenkään tarvitse maalata. Täällä joskus kyselin tarjousta 164:en ylimaalauksesta ja halvin tarjous oli 1000 eur. Kuulemma pudottaa hintaa se, ettei maalata niitä muoviosia, mitä 164:ssa on aika lailla. No, nyt on tiedossa maalari joka suostuu tekemään vain ruiskutustyön hintaan 100 eur. Pohjat tekee itse ja samoin vie maalit mukanaan. Ja ne maalithan maksaa noin 200 eur tollaseen normaalikokoseen henkilöautoon.

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Missäs näin reilu maalari toimii?

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

timppa kirjoitti:EN TIEDÄ mut jos jossain ois halvempi paikka niin kerro ihmeessä? Meinasin perseelleni pudota ku äijä latas mulle hinnan. Pelkästään ruostepaikkojen poisto ois maksanu ainakin 1000e et repikää siitä. En astu jalallanikaan enää ikinä siihen liikkeeseen. Jos jollain on tietoa halvemmasta paikasta niin kertokaa pian!
aika kovaa hintaa tyyppi pyytää ruostepaikkojen poistosta :shock:
Tietty kun ruiskun kanssa käydään hommiin niin kallista tulee...

Joskus aikoinaan öpelissä oli miljoona pientä rustepilkkua. Huollossa penslasivat siististi 50 eurolla. :)

Oman 156:n helmat käytiin fiksarilla pensselin kanssa läpi, oli pari aika isoa aluetta joista maali lähtenyt. 3 viikkoa on operaatiosta kulunut> nyt on jo saumasta lähtenyt uutta maalia. Vein takaisin maalarille, tämän mukaan sauma jostain syystä elää vähän ja kyseli, onko autoa kolaroitu joskus rankanpuoleisesti. :roll: Ai niin, homma maksoi 20 euroa.

Sun tapauksessa täytyy tietty ruoste ensin poistaa mikä maksaa ja tuleehan ruiskulla tasaisempi ja kestävämpi jälki. Omassa autossa noh. on se punainen mutta ei mitenkään siisti paikkaus. Ei tosin niin haittaa kun helmasta on kyse.
Ammattina autokauppa

timppa
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 12:31
Paikkakunta: forssa

Viesti Kirjoittaja timppa »

Joo, kyl se mun mielestäni se 1000e ruostepaikkojen poistosta on paljon. Täytyy nyt etsiä jotain paikkaa mikä tekis kyseisen homman vaikka 500e. Kaveri maalautti autonsa tässä 4v sitten ja hintaa tuli 5000mk!!!! Oli siis värinvaihto kyseessä. Entiä sit et onko nykyään hinnat noussu euronmyötä?? Välil tuntuu ainakin noiden korjaamoiden kanssa saa tapella, kun lasku on luokkaa 300e ja auto saa pelkkää valohoitoa :?

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Tarvitsee näköjään omakin maalausta. Joku ...tanan ...vänsyylä onnistui tekemään eilen Prisman parkkipaikalla hienot skraidut etupuskurin kulmaan eikä tietysti jättänyt minkäänlaista lappua tekosestaan, vain harmaata muovia puskuriin ja naarmuja niin että maali lähti. Tarvii maksaa varmaan itse, ei viitsi bonuksia tiputella... :bad-words: :2gunfire:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kukaan itseään automaalariksi kutsuva ei kyllä pensselin kanssa paikkaa yhtään mitään! Kyllä se on ruiskulla leikittävä jos hyvää meinaa saada aikaan.

Mitä noihin helmoihin ja saumoihin tulee, niin näyttää aika monesta 156:sta maalit lohkeilevan siitä. Kori tosiaan jostain syystä elää niin, että se sauma halkeaa ja kivisuihkun mukana maalit lohkeilee pois. Hommaan on kyllä ratkaisu, HELMAT :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Hommaan on kyllä ratkaisu, HELMAT
Kerran meinaan ne vielä maalauttaa, ja välittömästi sen jälkeen laitan helmateipit. On todella huomaamaton, ja estää tuon maalinlohkeilun. Helmasatsia en asennuta.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Hommaan on kyllä ratkaisu, HELMAT
Kerran meinaan ne vielä maalauttaa, ja välittömästi sen jälkeen laitan helmateipit. On todella huomaamaton, ja estää tuon maalinlohkeilun. Helmasatsia en asennuta.
Minkälaista tuo helmateippi on? Pysyykö se todella kiinni ja ennenkaikkea pysyykö se ehjänä? Toisaalta enää sillä ei ole merkitystä. Vaikka pitikin completokselta tulla helmojen mukana, tai siis väärien helmojen mukana... eipä näkynyt sitäkään.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Maho kirjoitti:Kukaan itseään automaalariksi kutsuva ei kyllä pensselin kanssa paikkaa yhtään mitään! Kyllä se on ruiskulla leikittävä jos hyvää meinaa saada aikaan.

Mitä noihin helmoihin ja saumoihin tulee, niin näyttää aika monesta 156:sta maalit lohkeilevan siitä. Kori tosiaan jostain syystä elää niin, että se sauma halkeaa ja kivisuihkun mukana maalit lohkeilee pois. Hommaan on kyllä ratkaisu, HELMAT :wink:

Ko. fiksauspulju, mikä nuo mun auton helmat paikkasi sanoi, kun menin "reklamoimaan" tosta paikkauksesta, että täytyy varata uusi aika, pistää alle joku "elastinen tartuntamaali" joka estää tuon punaisen pinnan halkeilemisen ja maalata uudestaan päälle. Sen jälkeen pitäisi pysyä. Kyllä puljusta ruiskukin löytyy, mutta olisi tullut niin kalliiksi että tyytysin penslaustekniikkaan.

Noissa helman saumoissa ei mun mielestä ole niin väliä, onko jälki tehdaslaatuista. Parempi että on maalia päällä, kuin se, että pääsee ruostumaan kun ei viitsi paikata kiveniskuja. Kun ajatellaan, että toinen maksaa hommasta 20 ja toinen 500 euroa voidaan jo kysyä, tyytyisikö tuohon epätasaisempaan jälkeen ja 480 euron säästöön. :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Rajamäenkoulutus-keskuksessa siellä automaalaripuolella tehdään aika hyvää jälkeä.
Nyky hinnoista en tiedä mutta on kilpailukykyinen.
Aino huonopuoli tuolla on se että jos on kiire niin voipi unohtaa.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

niki kirjoitti: Noissa helman saumoissa ei mun mielestä ole niin väliä, onko jälki tehdaslaatuista. Parempi että on maalia päällä, kuin se, että pääsee ruostumaan kun ei viitsi paikata kiveniskuja. Kun ajatellaan, että toinen maksaa hommasta 20 ja toinen 500 euroa voidaan jo kysyä, tyytyisikö tuohon epätasaisempaan jälkeen ja 480 euron säästöön. :wink:
Ihan oikeesti, missä te maalautatte autojanne????
Minulla maalattiin etupuskuri, konepelti, helmat + ylimääräiset helmat, sekä katto. Hintaa 550€! Ja ei todellakaan maalattu millään telalla :wink:
Eikä maalari ole edes tuttu! Muutaman kerran siellä vaan asioinut aikaisemmin.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

minä käytän naapurisuhteita. Vaikka hän ei oo mikään ammattimaalari niin tekee kyllä tarpeeks hyvää jälkee vanhaan autoon. Kesällä menee maalaukseen helmat listat puskurit etulokasuojat nokkapelti takaluukku +paljon muita pienempiä alueita. Hinnaksi hän sanoi muutaman satasen (eli varmaan 200-300) Ja siihen kuuluu myös pohjatyöt eli paklaus ja ruostesuojaus. Minä teen vain ruosteen poiston ja hitsaan uudet pellit kiinni.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Maho kirjoitti: Ihan oikeesti, missä te maalautatte autojanne????
Minulla maalattiin etupuskuri, konepelti, helmat + ylimääräiset helmat, sekä katto. Hintaa 550€! Ja ei todellakaan maalattu millään telalla :wink:
Eikä maalari ole edes tuttu! Muutaman kerran siellä vaan asioinut aikaisemmin.
Toi nyt oli vaan heitto, kun timppa sanoi ihan perusduunin maksavan 1000 euroa. En itsekään tiedä kovin hyvin tuota maalauksen hintatasoa, mutta huoltohistoriasta näkyy, että mulla on koko toinen sivu maalattu uudestaan, ja vielä eri värillä kuin tuo alfapunainen, värikoodi 130. :evil: Kyllä sen värieron hyvässä valossa huomaa, kun sen tietää...

Nää on tosin niitä valtuutetun huoltokorjaamon keikkoja... Tuo oma 550 euroa kuulostaa ihan järkevältä hintatasolta työn vaativuuteen/määrään nähden. :)
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:vielä eri värillä kuin tuo alfapunainen, värikoodi 130.
Ja minä kun luulin että nimenomaan alfa rosso 130 on SE punainen :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Rolle kirjoitti:
niki kirjoitti:vielä eri värillä kuin tuo alfapunainen, värikoodi 130.
Ja minä kun luulin että nimenomaan alfa rosso 130 on SE punainen :roll:
viilaa nyt sitten vielä pilkkua... :twisted:

Joo, alfa rossohan sen oikea nimitys on. Nähtävästi maalari vaan päätti pistää ihan jotain muuta punaista kun ei rossoa kaapista löytynyt. Mitäköhän auton silloinen omistaja on mahtanut tykätä kun on nähnyt tuloksen...
Tai sitten ei ole huomannut koko värieroa...
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Niin siis mitä se on sinne laittanut, minä luulin että valitit kun oli laitettu 130:sta eikä sitä oikeaa alfa rosso :lol:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Eli alfa rossoa olisi pitänyt pistää, mutta joku saatanan sokea kusipäämaalari oli mennyt vetämään korvikkeena jotain ihme punaista, mikä ei ole läheskään sama väri alfa rosson kanssa ja on muutenkin ihan perseestä koko sävy. En ostaisi autoa mikä olis ko. värinen. Ei se tossa talvella haitannu kun autot oli lumisia tai kuraisia. Nyt kun pesin ja puunasin kunnolla niin hyvässä auringonvalossa sen kyllä huomaa selkeästi.

Sitä saa sitten kärsiä kun koko auton toinen sivu on ihan jotain muuta kuin alfa rossoa. Pitäisköhän soittaa auton ensimmäiselle omistajalle ja kysyä maalauspuljun nimeä?
HIRTEEN VAAN! :evil: :mrgreen:

No, kuukauden päästä vien auton vahattavaksi. Käyvät koneella läpi ja värieron pitäisi kuulemma tasottua hieman. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se on tuo punaisen auton omistamisen ihanuus. Jos väriä joutuu paikkaamaan niin siitä ei millään tahdo tulla saman sävyistä, oli alkuperäinen värikoodi tai ei.

Punaisen valon aallonpituushan on ihmissilmän havaitseman skaalan alapäässä, johtuisiko sitten siitä että ööga noteeraa niin monta punaisen sävyä.
- Epäkelpokeräilijä -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Joskus automaalaamon setä näytti väriviuhkasta n. viittä aavistuksen eri sävyistä satakolmekymppistä. Ja totesi vielä että menee ihan arpapeliksi tasan oikean sävyn valinta kun vielä vanhemmiten haalistuu. Näköjään jonkunlaista salatiedettä tuo värien maailma.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hmm.. olisko jossain kuvaa kun meillä oli matkalla Motoparkkiin kolme 155:sta, kaikki alfa rosso 130:sta, kaikki niiiin eri värisiä :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sassicaia kirjoitti:Joskus automaalaamon setä näytti väriviuhkasta n. viittä aavistuksen eri sävyistä satakolmekymppistä. Ja totesi vielä että menee ihan arpapeliksi tasan oikean sävyn valinta kun vielä vanhemmiten haalistuu. Näköjään jonkunlaista salatiedettä tuo värien maailma.
Noista värinäytteistä ei kauheesti muuta apua ole kuin että näkee onko se vihree vai punanen. Oon rautakaupan myyjänä taistellu noitten värien kanssa aivan liian monta kertaa :shock: .

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Aika monissa automaaliliikkeissä sekoitetaan nykyään väri mallin perusteella eli mittarilla mitataan auton kyljestä tms. ja automaatti sekoittaa värin mittarin mukaan.
MP

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tottakai tuohon värieroon tottuu.

Autosta on vaihdettu vain sivupuskuri, mutta samalla on maalattu koko sivu. Fiksari epäili, että autolla on käyty ojan pohjalla tms. jolloin koko kylkeen on tullut sen verran pahat jäljet että on pitänyt koko auton sivu maalata.

Hitto, olisivat saaneet maalata koko auton uudestaan niin ei olisi sävyeroja.

Mitäköhän mahtaisi Delta-hinnaston mukaan maksaa koko auton uudelleenmaalaus :mrgreen: :silly:

EDIT: Ai niin, tuo fiksauspulju on Turun Delta-auton käyttämä yritys ja siellä kun katsoivat pintaa, sanoivat vielä, että muu auto on kyllä 130:stä, mutta tuo kylki on kyllä jotain aivan muuta, epäilivät että on "eri vuotista" maalia, nähtävästi johonkin toiseen malliin alunperin tarkoitettua.
Ammattina autokauppa

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Epezi kirjoitti:minä käytän naapurisuhteita. Vaikka hän ei oo mikään ammattimaalari niin tekee kyllä tarpeeks hyvää jälkee vanhaan autoon. Kesällä menee maalaukseen helmat listat puskurit etulokasuojat nokkapelti takaluukku +paljon muita pienempiä alueita. Hinnaksi hän sanoi muutaman satasen (eli varmaan 200-300) Ja siihen kuuluu myös pohjatyöt eli paklaus ja ruostesuojaus. Minä teen vain ruosteen poiston ja hitsaan uudet pellit kiinni.
Ota yhteyttä!

Mulla ois tuohon hintaan useampi Alfa naapurillesi virapeliksi jos tekee oikeasti hyvää jälkeä! Alkaen albumissani esiintyvästä 1300ti:stä, on pian valmiiksi pellille hiottu ja kesällä pitäis päästä ajamaan...

p.040-738 5598 / anttikorhonen@carf.fi

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Maho kirjoitti:Ihan oikeesti, missä te maalautatte autojanne????
Minulla maalattiin etupuskuri, konepelti, helmat + ylimääräiset helmat, sekä katto. Hintaa 550€! Ja ei todellakaan maalattu millään telalla :wink:
Eikä maalari ole edes tuttu! Muutaman kerran siellä vaan asioinut aikaisemmin.
Sama juttu, pitäis saada maalia pintaan!

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Meilläpäin.. (eli Pietarsaaressa) värin vaihto 1000-2000 riippuen väristä. ruosteen poisto paljon halvempi..
Hyvin sä vedät..

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Punainen on vaikea väri maalata, koska peittävyys on todella huono. riippuu siis maalirin ammattitaidosta ja pohjäväristä miten maali peittää.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Vastaa Viestiin