75 1.8 turbo arvo ja monta suomessa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

75 1.8 turbo arvo ja monta suomessa?

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Niin siis mietin että minkähän arvoinen tuollainen auto on... on siis ajokunnossa mutta myös paljon on tehtävää.. ja montahan noita on suomessa...?
No prkl

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

arvoon vaikuttaa kunto, malli ja se että onko räpeltämätön alkuperäisyksilö vai rakenneltu/täysi projekti..
haluttu versio 75:sta joka tapauksessa joten pyyntihinnatkin yleensä sitten sitä tasoa hyvästä yksilöstä myös keskieuroopassa.. :)

mikään hyperharvinaisuushan tuo ei taida suomessakaan enää olla jälkituonnin takia mutta eipä voi kovin yleiseksikkään kutsua.. oma veikkaus kaikki mallivariaatiot, rekisteröidyt ja ei rekisterissä olevat yhteenlaskettuna on haitarissa 25-40kpl..
Akelta saisi varmaan selville oikean ja tarkan määrän..
Viimeksi muokannut 90, 30 Loka 2009, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Joo omanikin on ruotsista pari vuotta sitten kaverini tuonut.. ja pitäisi olla ihan alkuperäinen turbo... milläs saa selville onko alkuperäinen? ku suomiautossa olisi rekisteriotteessa muutos prosentit mitens näissä?
No prkl

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

auttaisi ehkä hieman tunnistuksessa kun tietäisi mikä vuosimalli ja versio on kyseessä, neljää varsinaista eri mallivariaatiota on olemassa eli:

-75 turbo vm 86->87
-75 turbo america vm 87->90
-75 turbo QV vm 90->92

ja tietenkin luokittelumalli 75 turbo evoluzione vm86->88
näitä ei ole tehty kuin 500kpl joten tuskin kyseinen malli.. ;)


noista ruotsin viranomaisten prosenttisäädöksistä ei ole kyllä mitään hajua mutta luulisi että jos rakenneltu jostain neekerimallista tai twinsparkista niin jotain mainintaa muutoksista luulisi papereissa olevan..

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Viides mallisarja on vm.91-92 Limited Edition. Mutta tarkan mallin näet tyyppikilven alkuosasta jota vertaat mm. alfa75.info sivuston malliselosteisiin, mikäli sivusto on pystyssä.
Tai sitten voit päätellä autosi mallin sillä että ilman haitaripuskureita on perus turbo, ja haitareilla America. :wink:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Juu auto on vuosimallia 87 ja taitaa olla ilman haitari puskureita ei nyt ole varmaa muistikuvaa... näin ohimemmen mitähän mahtaa tarkottaa ku paksinkannes lukee isol ''Forenza Alfa''? täytyy kattoo se tyyppikilpi homma..
No prkl

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^Jotenkin hämärästi tulee mieleen punainen yksilö, siinä oli ainakin esim. ts:n sisusta alkuperäisen tilalla, joten tarkkana sitten.. :wink:
..ammattina autoslalom..

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Juu tämä yksilö tuli ilman sisustaa ruotsista kun oli alettu rakentamaan rata autoa mut oli jäänny sisustan purkuun... nyt sisustaa otettu tosta 1.6:sta itellä oli aikasemmin toinen punainen 75 tessu jossa oli alettu turbo rojekti laskettu puristus paineet mut jäi siihe ja nykyää ei tietoo missä se majailee.. ja tämä turbo siis kans punainen...
No prkl

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^sama auto. Oliko se orggis turbo? luulin tekniikan vaihdoksi...
..ammattina autoslalom..

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

se tässä on vähä nyt selvityksen alla et onko orggis vai ei... :-D ja auto tallil 30km pääs ni ei nää nyt sit tyyppi kilpee.. enkä kyl saannu ees sitä info sivuu auki... rekisteri ote kotoon mut siit ei taida olla paljoo hyötyy ku siin ei prosenttei oo... mut on kyl ruotsist asti melko paljo huolto ja katsastus kuittei... eipä niissäkää mikää viittais elin siirtoihin..
No prkl

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mailaa valmistenumero tuonne: ArchivioStorico@alfaromeo.com niin kertovat auton tiedot millaisena on tehtaalta lähtenyt. Ei tartte arvailla.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7320

Edit: varmaan se valmistenumero löytyy siitä otteestakin...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

pitääkös sinne jotain muutakin kirjotella kuin valmistenumero? ei meinaa toi lontoo oikee taittua...
No prkl

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Eperistähän tuon varmaan kanssa näkisi kun hakee auton tiedot valmistenumerolla. Google löytää esim. tällaisen online Eperin
http://eper.deltahpe.nl/

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla olisi joutilaana suht siisti turbon sisusta, jos on tarvetta.

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

No nyt on laitettu meiliä ArchivioStorico@alfaromeo.com:iin :-D Kiitokset Hepan neuvojen.. tuota eperiä kokeilin mutta en joko osaa käyttää/tajua mutta en sieltä löytäny valmistenumerolla mitään.. just selailin noita papereita läpi mitä alfan mukana sain ja katsastus kuitessa on ollu jo -91 vuonna 1.8 turbo.. sisusta kiinnostais mutta ei taida nyt olla rahaa moiseen..
No prkl

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Tuo eperin valmistenumerohaku ei taida olla kovin luotettava. Oman 164 V6:sen se näyttää 2.5 litran TD malliksi..

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Eperistä valitsee Spare parts => Alfa Romeo => alalaidassa hakukenttä VIN: ZAR... ja hakua niin aukeaa ikkuna jossa auton perustietoja.

^Varmaan turha kysyä oliko valmistenumero oikein, kai siellä on taustalla italialaisen luotettava tietokanta.

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

joo kokeilin viel uusiks näitten ohjeitten mukaan mut ei löydä..
No prkl

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

(1988-1992)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Vähän aikaa sitten varaosaliikkeen fränkki katto rekisteristään, että joko tessuja tai 75:a kaikkinesa olisi rekisterissä n.110 kpl

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »


Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Noni vastaus saapui ja auto on tehtaalta turbona lähtenyt. väri on vaihtunut nykyään punainen tehtaalta lähtiessään Pastel black ja ruotsiin myyty josta kaverini sen haki muutama vuosi sitten..
No prkl

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Mikähän mahtaa olla Suomen Evo -kanta? Ensivuonna kevätkesästä rikastunee yhdellä (sekä '91 Spiderillä), jos takaisin Suomeen tie Hollannista tuo.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

gYdEbUh kirjoitti:Viides mallisarja on vm.91-92 Limited Edition. Mutta tarkan mallin näet tyyppikilven alkuosasta jota vertaat mm. alfa75.info sivuston malliselosteisiin, mikäli sivusto on pystyssä.
Tai sitten voit päätellä autosi mallin sillä että ilman haitaripuskureita on perus turbo, ja haitareilla America. :wink:
eipä tuo oikeastaan ole mikään mallisarja vaan pelkkä muunnos 75 turbo QV:sta joka syntynyt varustelua parantamalla, tekniikkaan ja ulkonäköön ei ole tullut oikeastaan muutoksia..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

EBITDA kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Suomen Evo -kanta? Ensivuonna kevätkesästä rikastunee yhdellä (sekä '91 Spiderillä), jos takaisin Suomeen tie Hollannista tuo.
eipä noita aitoja evoja taida olla yhtään, normiversioista rakenneltuista wannabe evoista ei ole tietoa..

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

90 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Viides mallisarja on vm.91-92 Limited Edition. Mutta tarkan mallin näet tyyppikilven alkuosasta jota vertaat mm. alfa75.info sivuston malliselosteisiin, mikäli sivusto on pystyssä.
Tai sitten voit päätellä autosi mallin sillä että ilman haitaripuskureita on perus turbo, ja haitareilla America. :wink:
eipä tuo oikeastaan ole mikään mallisarja vaan pelkkä muunnos 75 turbo QV:sta joka syntynyt varustelua parantamalla, tekniikkaan ja ulkonäköön ei ole tullut oikeastaan muutoksia..
Olikos noissa Limited Edition / Serie Numerata malleissa muuta eroa normi QV:hen kuin recarot ja komea plakaatti kojelaudessa?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

EBITDA kirjoitti:
90 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Viides mallisarja on vm.91-92 Limited Edition. Mutta tarkan mallin näet tyyppikilven alkuosasta jota vertaat mm. alfa75.info sivuston malliselosteisiin, mikäli sivusto on pystyssä.
Tai sitten voit päätellä autosi mallin sillä että ilman haitaripuskureita on perus turbo, ja haitareilla America. :wink:
eipä tuo oikeastaan ole mikään mallisarja vaan pelkkä muunnos 75 turbo QV:sta joka syntynyt varustelua parantamalla, tekniikkaan ja ulkonäköön ei ole tullut oikeastaan muutoksia..
Olikos noissa Limited Edition / Serie Numerata malleissa muuta eroa normi QV:hen kuin recarot ja komea plakaatti kojelaudessa?
En ole varma mutta mahdollinen ero sattaa olla ainakin ohjaustehostin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Turboista ei ole tietoa mutta TS-koneella olevissa Limitedeissä tuli Noiden Recaron jakkaroiden lisäksi ns.suolansirotin-vanteet. Samanlaiset kuin 164 Q4 ja Spint Zagatossa, toki pienemmässä koossa. Sitten vielä kattoluukku kuuluu tuohon pakettiin.

Tietääkseni Limited mallit on aina metallinhohto mustia mutta oma näyttää ihan perus mustalta ja Carfin 75 miitingissä vieressä ollut L.E. grafiitin harmaalta joten tiedä tuosta sitten.

PS: Eikös turbon ohjaustehostin tullut QV malliin

Vastaa Viestiin