156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty
Valvoja: Moderators
156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty
Niin, yllättäen auto ei käynnistynyt, vaikka startti hyvin pyörikin.
Kun ei auto käynnistynyt, niin kiinnitin huomiota code- ja ruiskuvaloihin koska eivät sammuneet.
Otin akun vähäksi aikaa irti, kuittasin polttoainepumpun penkin alta ja toivoin parasta, mutta ei auttanut. Onko vinkkejä, mitä seuraavaksi ja voiko vielä itse kokeilla jotakin?
Kun ei auto käynnistynyt, niin kiinnitin huomiota code- ja ruiskuvaloihin koska eivät sammuneet.
Otin akun vähäksi aikaa irti, kuittasin polttoainepumpun penkin alta ja toivoin parasta, mutta ei auttanut. Onko vinkkejä, mitä seuraavaksi ja voiko vielä itse kokeilla jotakin?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Vuonna kivi ja hakku minun 156:ssa oli vastaavanlainen ongelma. Ei lähtenyt käyntiin kirveelläkään, sillä virtalukossa oleva ajonestolaitteen antenni oli särki. Vaihtoivat sen DA:ssa, ihme kyllä ei ollut hirveän suuri kustannus. Sen vian pystyi ohittamaan koodilla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: 156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty
Minun 145 alfaan tuli sama vika kun akku oli irti akun napojen puhdistusta varten 5 min.
Ohituskoodilla auto käyntiin ja huoltoon, jossa ilmoittivat, että akku pitää olla irti vähintään 20 - 30 min, niin kaikki herätevirrat ym häipyvät, eikä järjestelmä luule, että joku autoasi varastaa. Eli tällä systeemillä ko vika korjaantui, eikä ole palannut.
terv ari
Ohituskoodilla auto käyntiin ja huoltoon, jossa ilmoittivat, että akku pitää olla irti vähintään 20 - 30 min, niin kaikki herätevirrat ym häipyvät, eikä järjestelmä luule, että joku autoasi varastaa. Eli tällä systeemillä ko vika korjaantui, eikä ole palannut.
terv ari
Pitää varmaan ottaa akun navat vielä uudelleen irti ja odottaa riittävän kauan.
Tuosta Deltasta, niin tuntuvat pitävän asiakasta vähän tyhmänä esimerkiksi air-bagin varoitusvaloon liittyen. Luovat asiakkaalle kuvan, kuinka valon palamiseen Alfassa liittyisi jokin syvempi asia kuin vain virhekoodin kuittaus ylijännitevaroituksen jäljiltä. Tämä siis tarkoittaa sitä, että hommaan menee aikaa ja se maksaa.
Onneksi olen saanut hyviä vinkkejä hyvästä ja edullisesta korjaamosta, jossa auton korjaaminen ei ole salatiedettä.
Tuosta Deltasta, niin tuntuvat pitävän asiakasta vähän tyhmänä esimerkiksi air-bagin varoitusvaloon liittyen. Luovat asiakkaalle kuvan, kuinka valon palamiseen Alfassa liittyisi jokin syvempi asia kuin vain virhekoodin kuittaus ylijännitevaroituksen jäljiltä. Tämä siis tarkoittaa sitä, että hommaan menee aikaa ja se maksaa.
Onneksi olen saanut hyviä vinkkejä hyvästä ja edullisesta korjaamosta, jossa auton korjaaminen ei ole salatiedettä.
Terve!
Sama ongelma oli muutama kuukausi sitten. Ensin epäilin myös ajoneston antennia, mutta aina välillä lähti kuitenkin käyntiin. Moottori tilasta löytyvä (ajonestotunnistimen) kiinnike oli kuitenkin löystynyt ja se vaihdettiin uuteen.
Sanoivat että oli suhteellisen heikossa kunnossa ja että yksi johto oli jo hiertynyt osaksi puhki. Hintaakaan ei tullut kovin paljoa. ( Niin ja jos on antennissa, niin sekään ei ole kovin kallis).
Sama ongelma oli muutama kuukausi sitten. Ensin epäilin myös ajoneston antennia, mutta aina välillä lähti kuitenkin käyntiin. Moottori tilasta löytyvä (ajonestotunnistimen) kiinnike oli kuitenkin löystynyt ja se vaihdettiin uuteen.
Sanoivat että oli suhteellisen heikossa kunnossa ja että yksi johto oli jo hiertynyt osaksi puhki. Hintaakaan ei tullut kovin paljoa. ( Niin ja jos on antennissa, niin sekään ei ole kovin kallis).
Minulla tekee tätä samaa pakkasilla.
Olin jo aivan unohtanut, mutta nyt aamulla -14 pakkasta eikä code valo sammu millään.
Onkos muilla ollut tämmöistä ongelmaa?
Itse veikkaan että ongelma on virtalukossa siinä laitteessa, joka lukee avaimen (Ajoneston antenni?)
Pienemmillä pakkasilla olen onnistunut ohittamaan tämän pitämällä virrat päällä noin 5 minuuttia, jonka jälkeen code valo on sammunut.
Nyt ei enää isoilla pakkasilla näytä toimivan.
Mitä teen?
Olin jo aivan unohtanut, mutta nyt aamulla -14 pakkasta eikä code valo sammu millään.
Onkos muilla ollut tämmöistä ongelmaa?
Itse veikkaan että ongelma on virtalukossa siinä laitteessa, joka lukee avaimen (Ajoneston antenni?)
Pienemmillä pakkasilla olen onnistunut ohittamaan tämän pitämällä virrat päällä noin 5 minuuttia, jonka jälkeen code valo on sammunut.
Nyt ei enää isoilla pakkasilla näytä toimivan.
Mitä teen?
Muistelinkin että olin vuosi sitten samaa ongelmaa täälä itkenyt, oli aivan unohtanut kun tosiaan tuon kikkakonstin keksin :)
Eipä enää toiminu
Täytyypi purkaa ja kattella kun on tuota kokemusta tullu lisää näiden autojen kanssa
Eipä enää toiminu
Täytyypi purkaa ja kattella kun on tuota kokemusta tullu lisää näiden autojen kanssa
hagger16 kirjoitti:Jep. Se antenni tai liitinjohto toisessa päässä oireilee. Omassani oli sama vika aikoinaan ja syyllinen oli ollut juurikin tuon antennin liittimen hapettumisessa? Delta huollossa vian etsintä ja korjaus 40€. Ei paha..
Yleisin syy autosähköhuoltamon mukaan on konehuoneesta löytyvän tunnistinliittimen heikko kunto. Itsellä pieni töyssy irroitti liittimen ja toimi satunnaisesti 3 vkon ajan. Aina kun piti huoltoon lähteä ongelma oli 2 päivää täysin poissa. Vaihtoivat liittimen ja uusivat pienetpätkät johtoja ja homma toimi sen jälkeen loistavasti.
Itse korjaus ei maksanut juuri mitään, mutta vian etsinnästä tuli muutaman tunnin työ.
Itse korjaus ei maksanut juuri mitään, mutta vian etsinnästä tuli muutaman tunnin työ.
Re: 156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty
Samaa vikaa on tällähetkellä täälläkin... Toista antennia kokeiltu, akku vaihdettu, liittimiä käyty läpi, yms... mutta kertoisiko joku missä tämä ajonestotunnistimen kiinnike sijaitsee?