Spider-ensirekisteröinti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Spider-ensirekisteröinti

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Spider=rikkaalla

Tänään ensirekisteröintiin Suomenojan K1 asemalle,-2 ja laakista tulille. Siitä 2km asemalle ja Tomi puikkoihin(ingengör)."Paljonko painaa?" Noin 1100kg. Tomi"1090, allright". Siitä päästöjenmittaukseen:CO%:7,54;max3,00,HC ppm 1937,max 600.It`s not allright.Fault.

Weberin säätäjät ilmoittautukaa,please like we said in Arizona!
Ride on!

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Paksulla näyttäisi tosiaan käyvän.

Helpot kohdat olisivat silloin kai ilmanputsarin tsekkaus/vaihto, bensapintojen tarkistus ja ilma-/seosruuvien veivaaminen suuntaan jotakin.

Projektipuolella olevassa Scuderia Rasvanäpin Spider 1979 -ketjussa on kaasarimystiikkaan liittyvää pohdintaa. Sieltä voisi löytyä inspistä.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Spiderin kaasarit.

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Tarkista imupuolen vuodot. Onko imusarjan ja kaasarien väliset kumit ehjät? Moottorista puristukset? Onko jarrutehostajan kalvo ehjä, jos vuotaa, niin on seokset persiillään. Ja katso onko imusarjasta jarrutehostajalle menevä virtausventtiili ehjä. On imusarjan kuljettajan puoleisessa päässä, mihin tehostajalta tuleva letku tulee kiinni, ja letkun kunto. Käykö kone hyvin tyhjäkäyntiä? Kaasuttajien synkronointi, että läpät aukeavat yhtä paljon. Virtausventtiilistä ilman pitää kulkea vain yhteen suuntaan, siis tehostajasta imusarjaan. Kohon nestepinta tarkistetaan, siten että otetaan kaasareista kansi irti ja roikotetaan kantta pystyasennossa siten että kohossa oleva lirpake osuu kevyesti neulaventtiiliin. Kaasarin kannen, jossa kuuluu olla tiiviste paikoillaan ja kohon yläpinnan välinen rako pitää olla 14,5-15.0 milliä. Tuonkokoisella poranterällä on hyvä tarkistaa välys. Sitten vielä jos neulaventiilit vuotavat tai jumittavat ne on uusittava. Toivottavasti tästä on apua. :)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Spiiderin katsastus

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Nyt tuli väärää tietoa. Oikaistaan webruissa kohon välys on 8.5 milliä.Dellortoissa tuo välys on 14,5- 15.0 milliä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Spider-ensirekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

doublesix kirjoitti:Spider=rikkaalla

Tänään ensirekisteröintiin Suomenojan K1 asemalle,-2 ja laakista tulille. Siitä 2km asemalle ja Tomi puikkoihin(ingengör)."Paljonko painaa?" Noin 1100kg. Tomi"1090, allright". Siitä päästöjenmittaukseen:CO%:7,54;max3,00,HC ppm 1937,max 600.It`s not allright.Fault.
Jos muuten käy hyvin niin kokeile ajaa kone kunnolla lämpimäksi ennen mittausta, siis moottoritiellä. Tuo pari kilometriä parin asteen pakkasessa ei riitä mihinkään. Jos tyhjäkäynti on alle 1000r/min niin ruuvaa se tonniin. Jos tämän jälkeen käy epätasaisesti niin sitten pitää säädellä. Ellei niin voisi koettaa saada leimaa paperiin.
Tuo konetyyppi käy parhaiten seokset hiukan rikkaalla. Edellinen omistaja on ehkä säätänyt seokset tarkoituksella ajamista varten, ei siis päästömittausta.
Giulia Super -69

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sitten tarkistaa että ryypyt (imu) lähtee kokonaan pois. Kääntyvät vivut sijaitsevat kaasuttimien päällä. Toki vielä jää mahdollisuus että ko.venttiilit vuotavat mutta sitä ei kannata ottaa lähtötilanteeksi.
Itselläni on seosruuvit 2 täyttä ja 1/4 kiekkaa auki. Seos oli varsin tarkasti tuon 3.0. Kannattaa ottaa konttuurille meisseli mukaan ja säätää siellä sitten tarvittaessa. Toki nyt tarkistaen että ei ole muuta vikaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Minä veisin sen johonkin missä on vermeet kaasarien säätämiseen,niiden säätö kun aika harvoin onnistuu ihan korvakuulolta.
Tampereella on Pakokaasuanalyysi niminen paikka jossa ainakin seiskavitosen säätäminen onnistui hyvin.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Spiiderin katsastus

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Suomen Kaasutinexpertti Kurki-suonio OY Sammatintie 2 puh. 050-5238951 on myös sellainen firma, missä kaasarit saa säätöön. Siis Helsingissä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

No niin,kiirettä pitänyt,ettei ole täällä foorumilla ehtinyt käymään.Kiitokset monista neuvoista!

Sain auton vietyä viikolla Auto-Milanoon ja tänään soitin Sihvoselle. Kaasarit oli vain säätöä vailla ja nyt on kuulema arvot kohdillaan.Vielä kun saadaan pyyhkijät toimimaan kunnolla ja öljyt vaihdettua,niin Spideri pääsee talviunille.
Ride on!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Komea lisä Suomen Spider-kantaan tuo sinun Type3.

Auto näyttäisi olevan Britti-rekisterissä. Uteliaisuudesta kysyisin, miten järjestit kuljetuksen saarilta Suomeen ja paljonko suunnilleen kustansi? Pitäisi itsekin suorittaa sama operaatio piakkoin.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Kiitosta vaan!

Autohan oli Glasgowssa,Skotlannissa. Otin lennon Edingburghiin, n.200Eur. Sieltä ajelin 1.päivänä alas Doveriin,josta lautalla kanaalin yli Calaisiin(n.80Eur) ja yöksi Dunkerqueeen. 900km,hotelli 75Eur. 2.päivänä Antwerpen,Munster,Bremen,Travemunde. 900km. Finnlinesin kiululla Vuosaareen 235Eur. Bensoihin meni n.200Eur. Sapuskoineen yht:850Eur.

Hieno reissu kaikkine sateineen ja auringon paisteineen.
Ride on!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Heh, voisi muutaman päivän hassumminkin käyttää kuin Spiderin puikoissa. Olen asustellut nyt nelisen vuotta Hollannissa ja ensimmäisen parin vuoden ajan mulla oli "käyttöautona" Type4 Spider. Kyllähän sitä joskus kaatosateella tällainen hyvinruokittu 186 senttinen jässikkä tuumaili syntyjä syviä mm. Alfan ergomiasta ja pyyhkijöiden lakkoilusta, mutta toisaalta esim. Nizzan lomareissu sillä hoidettiin ongelmitta ja oli elämyksenä mahtava. Keväällä olisi tarkoitus palata takaisin Suomeen ja Spider toki seuraa mukana.

Noista sun Britannian kokemuksista kyselin kun tuli hetken mielenhäirössä edullisen punnan kurssin innoittama ostettua viimeviikolla 75 Turbo Evoluzione saarilta. Auto on vielä myyjän tallissa ja nyt tässä tuumailen, mitenkäs tuon parhaiten Suomeen rahtaisi.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Olishan ton reissun voinut vähän väljemmälläkin aikataululla ottaa,mutta kun työt aina vähän rajoittaa harrastustoimintaa.Ergonomia on Spiderissä aitoa 60-lukua,kädet suorana,jalat koukussa.Piti Suomessa käydä oikein kokeilemassa paria Spideriä,kun luin täältä foorumilta juttua,ettei oikein yli 190cm:nen mahdu ajamaan.Mutta hyvin tällainen 196cm jässikkä mahtuu ajelemaan.Penkit ovat todella hyvät,toisin kuin 159:ssä.Voin hyvin kuvitella sun Nizzan reissu fiiliksiä Spiderillä,viime syksynä kurvailtiin sillä suunnalla ja maisemaa riitti.

Onnittelut 75:ta! Kyllä on upee peli!Ajele vaan itse Traveen ja siellä laivaan.Tosin talvirengaspakko pukkaa jo päälle.
Ride on!

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Julli »

Heh, hauska kuulla, että Spider onkin isojen miesten auto. Itselläkin on 196 pituutta. Tosin -77 mallissa oven sisäkahva on pelkkä piirongin laatikon kahva, joten polvelle riittää tilaa.
Itse olen viihtynyt myös 159 penkeillä hyvin, mutta mittasuhteet voivat olla erit.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Joo,kyllä sitä itsekkin 159:n penkillä viihtyy.Reisitukea saisi vaan olla enemmän,esim.säädettävä penkin etureuna.Spiderissä on jalat niin koukussa,että penkin tärkein ominaisuus on estää ahteria puutumasta.159:stä noustessa mökkireissun (2h) jälkeen täytyy aina ottaa iisisti ekat askeleet, ennenkuin rupee klabbit toimimaan.Spiderilla tankinvälin (4h) tätä "ongelmaa" ei ollut.

Mutta sehän onkin "isojenpoikienauto"!
Ride on!

Vastaa Viestiin