Tervehdys kaikille !
Voisivatko asiaatuntevat kertoa mistä moottorista on kyse kun koneen
lohkoon on leimattu seuraavat tiedot:
AR00526A*E5918
toinen lohko
AR01600*014045*
Perimätiedon mukaan essimmäinen on alkuperäinen GIULIAN moottorilohko.
Kumpasesta näistä kannattaisi rakentaa Giuliaan toimiva kone
olisiko se toinen lohko jo paremmin nykyajan bensoille sopiva,
ettei tarvitse polttoaineisiin sitä venttiilisuoja lisäainetta.
kannattaisko myydä romukauppiaalle ja mopotella Giulialla 1300
moottorisena.
Kiitokset mahd.vastauksista
T:aksu
Vanhat alfan moottorit
Valvoja: Moderators
Tervehdys ja tervetuloa foorumille! Laitas Giuliasta pari kuvaa johonkin näkösälle.
Fusin kirjan mukaan ensimmäinen olisi 1600-kone vuodelta 1971 ja alunperin asennettu Superiin. Kirjassa on virheitä, mutta kaikki 526-moottorit on kyllä merkattu 1600:siksi. Varmuuden saat mittaamalla iskunpituuden tulpanreiän kautta.
Jälkimmäinen on niin uusi, ettei sitä kirjasta löydy. Ulkomuistista heittämällä tuo voisi olla 116-sarjan autosta ja 1600. Varma tuntomerkki on kapea öljypohja ja kampiakseli ilman silmälaakerin reikää.
Molemmat noista vaatinevat lyijyn korvaavan lisäaineen bensan joukkoon.
Romukauppiaalle ei kannata myydä mitään vaan laittaa ylimääräiset kamat myyntiin tänne foorumille
Fusin kirjan mukaan ensimmäinen olisi 1600-kone vuodelta 1971 ja alunperin asennettu Superiin. Kirjassa on virheitä, mutta kaikki 526-moottorit on kyllä merkattu 1600:siksi. Varmuuden saat mittaamalla iskunpituuden tulpanreiän kautta.
Jälkimmäinen on niin uusi, ettei sitä kirjasta löydy. Ulkomuistista heittämällä tuo voisi olla 116-sarjan autosta ja 1600. Varma tuntomerkki on kapea öljypohja ja kampiakseli ilman silmälaakerin reikää.
Molemmat noista vaatinevat lyijyn korvaavan lisäaineen bensan joukkoon.
Romukauppiaalle ei kannata myydä mitään vaan laittaa ylimääräiset kamat myyntiin tänne foorumille

Giulia Super -69