156 V6 vikavalo + alavääntö kateissa
Valvoja: Moderators
156 V6 vikavalo + alavääntö kateissa
Eli ajon aikana syttyi punainen ruiskusuutinvalo (Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö) ja auton kaasuun reagoiminen muuttui viivelliseksi / alavääntö hävisi. Mistähän mahtaisi kannattaa alkaa vikaa etsimään?
Ps. Jotenkin auto tuntui samalta kuin bmw:t vikasietotilaan mennessään...
Ps. Jotenkin auto tuntui samalta kuin bmw:t vikasietotilaan mennessään...
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98
Ex.156 V6 '98
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Oletko kokeillut täyskaasu-kiihdytystä?
Jos veto katkeaa kuin seinään, on syyllinen
satavarmasti ILMI (ilmamassamittari).
Jos veto katkeaa kuin seinään, on syyllinen
satavarmasti ILMI (ilmamassamittari).
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
En minä muuten tuota kierrättämistä, mutta kun ei ole tietoa mikä on vialla...
Kävin kokeilemassa tälläistä resettiä:
Kun auto tuon pätkän toimi, niin se veti normaalilla tavalla alhaalta 6,5k rpmään asti...
ei jummarra taas
Kävin kokeilemassa tälläistä resettiä:
Tulos oli että tyhjäkäynnin aikana valo sammui ja kun kävin koeajolla auto toimi noin kilometrin-puolitoista kuin unelma, mutta sen jälkeen vilkahti valo ja vedot hävisi kuin taikaiskusta. Valon saa näköjään sammummaan kun pitää autoa tyhjäkäynnillä jonkin aikaa, sen jälkeen kun ajaa niin 10-15m ja taas palaa valo ja vedot puuttuu.Tein molemmat resetit siis samalla kertaa: Ensin otin akun irti 45min ajaksi ja sen jälkeen takaisin kiinni. Sitten 2 minuuttia virrat päällä --> avain pois lukosta n. 5 sek ja sen jälkeen täräytin käymään ja käytin sen 15 minuuttia tyhkäkäyntiä.
Kun auto tuon pätkän toimi, niin se veti normaalilla tavalla alhaalta 6,5k rpmään asti...
ei jummarra taas
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98
Ex.156 V6 '98
Kyllä, minun entisen 2.5l V6 potikkahäiriöstä selvisi liittimen irroituksella ja puhallus ja takaisin kiinni, jonka Timppa Konalan pikahuollossa teki ilmaiseksi. Oireet oli kun vaihto kakkoselle, niin tökkäs kuin seinään heräten kuitenkin kiertämään viiveellä.northwolf kirjoitti:Kun keksi hakuun oikeat sanat, niin nuo oireet näyttäisivät täsmäävän kaasupolkimen potikan/liittimien vikaan... eikö?
Mulla kans teki tuota, että ruiskuvalo paloi ja painaessa kaasua sai odottaa pari sekuntia ennenkuin tapahtu mitään. Viiveen jälkeen kiersi kuitenkin ihan normaalisti. Oli harvinaisen ärsyttävä ajella
Eilen putsasin tuon hansikaslokeron takana olevan liittimen ja nyt toimii taas eikä vikavalo pala. Jollakulla täällä oli hyvä kuva liittimestä, löytyy varmaan haulla.
Eilen putsasin tuon hansikaslokeron takana olevan liittimen ja nyt toimii taas eikä vikavalo pala. Jollakulla täällä oli hyvä kuva liittimestä, löytyy varmaan haulla.