Breraa tekisi mieli, olisko 159:stä korvikkeeksi?
Valvoja: Moderators
Breraa tekisi mieli, olisko 159:stä korvikkeeksi?
Piti sitten vanhan Lancistin kirjautua tänne ihmettelemään ja kyselemään Alfoista. Kaksikymmentä vuotta takana Lancioilla, viimeiset kahdeksan mukavia ja huolettomia kilometrejä parilla Kappalla. Tallissa tuota merkkiä lisää muutama yksilö, mutta nyt mieli alkanut halajamaan Breraa.
Tämä kutina alkoi kuukauden takaisesta äijäporukalla tehdystä Padovan Auto e Moto d'Epocan matkasta. Vuokraamon tarjoustorilta jäi haaviin Alfa Spider 2,2 ja Brera 2,4 JTDM/210CV (ankarien valitustemme kera, kun kaksi Spideria oli varattu). No, Passo dello Stelvion ym. ylä- ja alamäkien, serpojen, mutkien ja motareiden jälkeen ei ollut enää syytä valittaa. Suorastaan hengästyttävän riemukas peli tuo Brera kyseisellä moottorilla, ja korin kauneutta nyt ei oikein voi edes sanoin kuvailla. Kotimaassa olen sitten tutkinut nettiä illat toisensa perään hakien kokemuksia ja näkemyksiä Brerasta, 159:stä ja vehkeiden jakamasta tekniikasta. Oikeastaan hämmästelen, ettei Breroja näy Suomessa enempää. Mobilen hinnat Saksassa alkaa olla varsin sopuisia, ja vaihtoehtoja löytyy. Toki Coupe-kori on kovin ahdas ja vaimo tuossa heti esitti vastalauseensa todeten, että autossa pitää olla kelvollinen takapenkki. Kysymykseni näissä tekniikka-asioissa koskevatkin yhtälailla Breraa ja 159:iä.
Ensinnäkin, mikä kone? Vanhempaa versiota 2,4 JTDM:stä on moitittu alakierrosväännön puutteesta, mikä ei kyllä koskenut tuota Breraa. EGR-venttiilejä koneisiin on vaihdettu ahkeraan ja Saksassa kansiakin. Onko tuo nyt sitten tosiaan epäluotettavin vaihtoehto ko. autoihin, vai onko vuosimallien myötä ongelmat ja vaivat hoidettu tehtaan taholta pois. Ainakin tämä 210-versio vakuutti kaikin puolin ajossa ja myös äänimaailma on hieno (niinkuin se on 2,4 5-syl. Kappassakin, bensakone tosin).
2,2-bensakone lienee melko yksinkertainen ja ongelmaton. Bensa maistuu eikä potkua kauheasti ole. Työkaverin 159:iä kokeillessani kiinnitti huomiota pitkäliikkeinen kytkin ja kankea vaihteesiirto sekä niukka vääntö aivan tyhjäkäyntikierroksilla, mitkä kaikki tekivät kaupunkiajon työlääksi. Kappani on tosin automaatti, mutta muistikuva edeltävästä manuaalistani olivat huomattavasti vaivattomammat. Brerassahan oli nuo samat 159:n kankeudet, mutta koneen vääntö kompensoi ajoa ja toi vaivattomuutta
Entäs sitten 1,9 JTDM? Deltan myyjän mielestä paras vaihtoehto 159:iin, ja löytyy myös tomaatilla, mites käyntiäänet ja potku verrattuna tuohon 2,4:ään?
Uusi 1,8 turbobensa olisi kait se optimikone, mutta kestää aikansa ennenkuin ilmaantuu käytettyjen markkinoille.
Vuosimallit ja niiden erot? Joku päivitys taisi tulla 2008 aikana, autot kevenivät ja tuliko Q2 lukko kaikkiin malleihin? Ainakin Alpeilla Brera eteni tasaisen varmasti olosuhteissa, joissa Spider jäi sutimaan tyhjää ja Spider oli uudempi näistä kahdesta.
Laatikot sitten. Manuaali lienee ihan peruskestävä loota, mutta tosiaan hiukan hidas ja raskaskäyttöinen. Selespeedejä ei 159:ssä ole Suomessa näkynyt, mutta Saksasta jo löytyisi. Lieneekö parempi kuin vanha versio? Qtronic on Aisinin automaatti, miten kestää esim. 2,4:sen dieselin mahtivääntöjä?
Hienoja vehkeitä nuo varmaan kaikki, unelmana olisi kait Brera 2,4 JTDM 210 Qtronic. Elämässä kun täytyy tehdä kompromisseja, mietin millaisia tässä kohtaa. Tai sitten ajan edelleen tuolla Kappalla, mukava auto sekin.
Tämä kutina alkoi kuukauden takaisesta äijäporukalla tehdystä Padovan Auto e Moto d'Epocan matkasta. Vuokraamon tarjoustorilta jäi haaviin Alfa Spider 2,2 ja Brera 2,4 JTDM/210CV (ankarien valitustemme kera, kun kaksi Spideria oli varattu). No, Passo dello Stelvion ym. ylä- ja alamäkien, serpojen, mutkien ja motareiden jälkeen ei ollut enää syytä valittaa. Suorastaan hengästyttävän riemukas peli tuo Brera kyseisellä moottorilla, ja korin kauneutta nyt ei oikein voi edes sanoin kuvailla. Kotimaassa olen sitten tutkinut nettiä illat toisensa perään hakien kokemuksia ja näkemyksiä Brerasta, 159:stä ja vehkeiden jakamasta tekniikasta. Oikeastaan hämmästelen, ettei Breroja näy Suomessa enempää. Mobilen hinnat Saksassa alkaa olla varsin sopuisia, ja vaihtoehtoja löytyy. Toki Coupe-kori on kovin ahdas ja vaimo tuossa heti esitti vastalauseensa todeten, että autossa pitää olla kelvollinen takapenkki. Kysymykseni näissä tekniikka-asioissa koskevatkin yhtälailla Breraa ja 159:iä.
Ensinnäkin, mikä kone? Vanhempaa versiota 2,4 JTDM:stä on moitittu alakierrosväännön puutteesta, mikä ei kyllä koskenut tuota Breraa. EGR-venttiilejä koneisiin on vaihdettu ahkeraan ja Saksassa kansiakin. Onko tuo nyt sitten tosiaan epäluotettavin vaihtoehto ko. autoihin, vai onko vuosimallien myötä ongelmat ja vaivat hoidettu tehtaan taholta pois. Ainakin tämä 210-versio vakuutti kaikin puolin ajossa ja myös äänimaailma on hieno (niinkuin se on 2,4 5-syl. Kappassakin, bensakone tosin).
2,2-bensakone lienee melko yksinkertainen ja ongelmaton. Bensa maistuu eikä potkua kauheasti ole. Työkaverin 159:iä kokeillessani kiinnitti huomiota pitkäliikkeinen kytkin ja kankea vaihteesiirto sekä niukka vääntö aivan tyhjäkäyntikierroksilla, mitkä kaikki tekivät kaupunkiajon työlääksi. Kappani on tosin automaatti, mutta muistikuva edeltävästä manuaalistani olivat huomattavasti vaivattomammat. Brerassahan oli nuo samat 159:n kankeudet, mutta koneen vääntö kompensoi ajoa ja toi vaivattomuutta
Entäs sitten 1,9 JTDM? Deltan myyjän mielestä paras vaihtoehto 159:iin, ja löytyy myös tomaatilla, mites käyntiäänet ja potku verrattuna tuohon 2,4:ään?
Uusi 1,8 turbobensa olisi kait se optimikone, mutta kestää aikansa ennenkuin ilmaantuu käytettyjen markkinoille.
Vuosimallit ja niiden erot? Joku päivitys taisi tulla 2008 aikana, autot kevenivät ja tuliko Q2 lukko kaikkiin malleihin? Ainakin Alpeilla Brera eteni tasaisen varmasti olosuhteissa, joissa Spider jäi sutimaan tyhjää ja Spider oli uudempi näistä kahdesta.
Laatikot sitten. Manuaali lienee ihan peruskestävä loota, mutta tosiaan hiukan hidas ja raskaskäyttöinen. Selespeedejä ei 159:ssä ole Suomessa näkynyt, mutta Saksasta jo löytyisi. Lieneekö parempi kuin vanha versio? Qtronic on Aisinin automaatti, miten kestää esim. 2,4:sen dieselin mahtivääntöjä?
Hienoja vehkeitä nuo varmaan kaikki, unelmana olisi kait Brera 2,4 JTDM 210 Qtronic. Elämässä kun täytyy tehdä kompromisseja, mietin millaisia tässä kohtaa. Tai sitten ajan edelleen tuolla Kappalla, mukava auto sekin.
Aisinin lootaan vastatakseni :
Sama loota on muun muassa Volvo xc90 v8 autossa 315hv/440nm
ja painoa vaatimattomat 2200kg
kai se loota kestää vähän kevyemmän auton ja saman väännön, vaikka
alempaa vääntääkin.
automaatti 1.9 ja siihen ohjelma, niin pääsee liki tota 200hv / 400nm tehoa.
( rajummalla ohjelmalla pääseekin )
Sama loota on muun muassa Volvo xc90 v8 autossa 315hv/440nm
ja painoa vaatimattomat 2200kg
kai se loota kestää vähän kevyemmän auton ja saman väännön, vaikka
alempaa vääntääkin.
automaatti 1.9 ja siihen ohjelma, niin pääsee liki tota 200hv / 400nm tehoa.
( rajummalla ohjelmalla pääseekin )
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Toi pienempi diisseli on varsin hyvä ja nöyrä kone. Ja jos kuormaa ei ole liikaa, niin ihan kohtuu pirteä. Toki 2,4:sen hyökkäävyys puuttuu, mutta mielestäni varsin kiva vimpain. Ja varsin taloudellinen. Itellä esmes viime vlopun 1400km keikalla (90% maantieajoa 110 -120 mittarissa) kolme + romut päällä keskikulutus oli 5,9l. Ja pelkässä kaupunkipyöritykessä menee se about 7l.
Oma mielipide näin vuoden ajettua on, että tän hetkisistä toi 1,9 on ehkä se mukavin ajettava suhteessa kulutukseen. 2,4:nen olis isommalla kuormalla kiva, mutta vain tuona 210hv versiona. Tuleva 2.0 tai TBi vois olla kans varsin siisti.
Toi pienempi diisseli on myös aika lailla kevyempi kuin tuo iso ja 09 vuosimallin 1,9JTDM painaa vain muutaman kilon enemmän kuin tuo orkkis 2,2l bensa. Se tuntuu myös hieman tasapainoisemmalta kun keula on hieman kevyempi.
Ainoa kritiikki oikeastaan tuon pikku dieselin suhteen on, että kaks ekaa vaihdetta on aivan liian lyhyet. Mutta tomaatti varmaan korjaa tuon.
Noissa on Q2 vakiona 09 vuosimallista etiäppäin.
Mutta jos ite ostaisin nyt ja ei olis tilan tarvetta, niin ostaisin varmaan miton tuolla 155 kaakkisella bensalla. Oli se vaan sen verran kiva vehe.
Oma mielipide näin vuoden ajettua on, että tän hetkisistä toi 1,9 on ehkä se mukavin ajettava suhteessa kulutukseen. 2,4:nen olis isommalla kuormalla kiva, mutta vain tuona 210hv versiona. Tuleva 2.0 tai TBi vois olla kans varsin siisti.
Toi pienempi diisseli on myös aika lailla kevyempi kuin tuo iso ja 09 vuosimallin 1,9JTDM painaa vain muutaman kilon enemmän kuin tuo orkkis 2,2l bensa. Se tuntuu myös hieman tasapainoisemmalta kun keula on hieman kevyempi.
Ainoa kritiikki oikeastaan tuon pikku dieselin suhteen on, että kaks ekaa vaihdetta on aivan liian lyhyet. Mutta tomaatti varmaan korjaa tuon.
Noissa on Q2 vakiona 09 vuosimallista etiäppäin.
Mutta jos ite ostaisin nyt ja ei olis tilan tarvetta, niin ostaisin varmaan miton tuolla 155 kaakkisella bensalla. Oli se vaan sen verran kiva vehe.
-Matti-
Kulutus ei ole kriteeri, tuo nykyinen Kappa SW 2,4 automaattikaan ole niitä taloudellisimpia kulkineita. Omapaino 1650 kg ja 4-pykäläinen laatikko, nääs. Kaupunkiauto löytyykin perheestä erikseen.Qtronic kirjoitti:Mielepiteeni, Jos autoa ostamassa ja kulutus yksi tärkeistä kriitereistä...älä avaa lompakkoa Alfaanja tästä seuraa, että älä osta 1.9
koneella, koska mukavuus katoaa urheilullisen näköisestä 159:sistä.
Luotettavuus ja toimivuus on kuitenkin tärkeä kriteeri, kummassakin Kappassa siihen tottunut. Työkaverilla on ollut 2-3 vuotta 159 2,2, ja sivusta seurattuani sekin vaikuttanut luotettavalta peliltä, mutta nimenomaan tuo muuten niin houkutteleva 2,4 JTDM-kone tuntuu omaavan joitain ongelmia. Onko esim. noista paljon puhutuista EGR-venttiilien häiköistä päästy eroon? Saksan foorumeilta löytyy juttua myös vaihdetuista sylinterinkansista, mutta vastaavaako ei Suomen 159:issä ole ollut?
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
EGR-venttiili ainakin itsellä korjattiin joskus helmikuussa ja ainakin meinasivat että ei pitäisi enää uusia. Sylinterikansista en ole kyllä ainakaan mistään kuullut että olisi suomessa mennyt.Luotettavuus ja toimivuus on kuitenkin tärkeä kriteeri, kummassakin Kappassa siihen tottunut. Työkaverilla on ollut 2-3 vuotta 159 2,2, ja sivusta seurattuani sekin vaikuttanut luotettavalta peliltä, mutta nimenomaan tuo muuten niin houkutteleva 2,4 JTDM-kone tuntuu omaavan joitain ongelmia. Onko esim. noista paljon puhutuista EGR-venttiilien häiköistä päästy eroon? Saksan foorumeilta löytyy juttua myös vaihdetuista sylinterinkansista, mutta vastaavaako ei Suomen 159:issä ole ollut?
Tuosta alaväännöstä ja muista kun on aina puhetta niin kannattaa kyllä käydä koeajolla ennemminkuin luottaa noihin puheisiin...Nuo kuitenkin on aika lailla henk.koht. mieltymyksiin ja kokemuksiin liittyviä juttuja onko auto tehokas vai ei, riippuu aina siitä millaisella autolla on ajanut ennemmin.
Niin ja tuossahan olisi sopivasti yksi myynnissä itsellä, voi käydä ostamassa

Kun nyt tuon Italian vuokra-Breran lasken mukaan, olen tainnut kokeilla kaikkia muita konevaihtoehtoja (3,2 V6 mukaanlukien) paitsi 1,9 dieseliä ja 2,4:n vanhempaa versiota - joka siis edelleen istuu uudenkin Qtronicin nokalla. Miksiköhän muuten näin? Luulisi tuon alempaa tulevan väännön kelpaavan tomaatillekin.Tuosta alaväännöstä ja muista kun on aina puhetta niin kannattaa kyllä käydä koeajolla ennemminkuin luottaa noihin puheisiin...[
Pitänee päästä noita molempia diisseleitä ajamaan, ja mieluiten Qtronicilla.
Ja kiitokset vastauksista sekä kommenteista. Asiallista keskustelua täällä foorumilla!
bredan korvike
Olen ajanut 159 automaateilla lähes 200 000 km.
Luulin ensin, että parempaa yhdistelmää kun 2,4 ja Aisin ei löydy.
Sitten kokeilin 2009 1.9 ja yksinkertaisempaa Aisinia. Välitykset sopivat autoon paremmin ja kulku on mukavampaa kuin 200 hv koneella. Ajoin 2.4 120 000 km ja ongelmia oli vain apulaitteissa. b
Boscin imuilman säätö ei toiminut kunnolla ja imusarja vaihdettiin takuuna, kuten kaikkiin muihinkin. EGR- venttiili jumiutui vähän yli 100000 ja sekin vaihdettiin takuuna. Muutoin kaikki toimi erinomaisesti ja kulkupuoli on kunnossa myös pienemmällä koneella. Suurin puute on näkyvissä takaa, vain yksi pakoputki.
Luulin ensin, että parempaa yhdistelmää kun 2,4 ja Aisin ei löydy.
Sitten kokeilin 2009 1.9 ja yksinkertaisempaa Aisinia. Välitykset sopivat autoon paremmin ja kulku on mukavampaa kuin 200 hv koneella. Ajoin 2.4 120 000 km ja ongelmia oli vain apulaitteissa. b
Boscin imuilman säätö ei toiminut kunnolla ja imusarja vaihdettiin takuuna, kuten kaikkiin muihinkin. EGR- venttiili jumiutui vähän yli 100000 ja sekin vaihdettiin takuuna. Muutoin kaikki toimi erinomaisesti ja kulkupuoli on kunnossa myös pienemmällä koneella. Suurin puute on näkyvissä takaa, vain yksi pakoputki.
Tuo Tampereella myynnissä oleva Berlina lienee sinun autosi. Korimalli, musta väri ja automaatti, nuo speksit OK. Nätti peli muutenkin, mutta haluaisin ehkä kuitenkin uudemman yksilön. Kevennetty, uudempi versio Q2:lla ja nahoilla voisi olla mieleen. Saksan maalta voisi löytyä sopiva.
Osaako joku kertoa, miksi tuo 210 CV koneversio on istutettu vain manuaalin keulalle. Aisinin parina edelleen 200 hummaa, vain...
Osaako joku kertoa, miksi tuo 210 CV koneversio on istutettu vain manuaalin keulalle. Aisinin parina edelleen 200 hummaa, vain...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mystistä.TTi kirjoitti:Osaako joku kertoa, miksi tuo 210 CV koneversio on istutettu vain manuaalin keulalle. Aisinin parina edelleen 200 hummaa, vain...
Ainakin Italiasta saa myös ja nimenomaan tuolla tehokkaammalla. Lähde: Genovan tuliaisina saamani lehti La Mia Auto 12/2009. Italian hinnastossa ei 200-heppaista dieseliä ole enää ollenkaan.
Sinänsä nuo moottorivariaatiot eivät aina ole mitenkään loogisia. Esimerkiksi 147-malliin ei käsittääkseni koskaan tullut JTS-konetta.
Piti sitten nostaa tämä vanha aiheeni esille, kun nyt sain tuon 159:n hankittua.
Auto on vm 2008 1,9 JTDm Qtronic, Berlina. Värinä metallimusta ja verhoiluna vaalea nahka. Kilometrejä reilut 20000.
Auto paitsi näyttää hyvältä, myös tuntuu siltä. Kuten joku tuolla aiemmin totesi, Aisinin 6-pykäläinen automaatti istuu yllättävän hyvin tuohon pikkukoneeseen. Kone pysyy mukavasti vääntöalueella, ja meno on vaivatonta. Toki on myönnettävä, että äänimaailma ei pärjää vitosdieselille, ja se sporttisin potku puuttuu. Mutta tuolla pärjää mainiosti.
Tuli myös kokeiltua uusi 1750 TBi, vaikka tuo Qtronic oli jo hankittuna. Helkkarin hieno kone. Vääntöä jo heti hiukan yli tonnista, melkein vaihteella kuin vaihteella. Tuohon vielä automaatti nappivaihteilla...
Auto on vm 2008 1,9 JTDm Qtronic, Berlina. Värinä metallimusta ja verhoiluna vaalea nahka. Kilometrejä reilut 20000.
Auto paitsi näyttää hyvältä, myös tuntuu siltä. Kuten joku tuolla aiemmin totesi, Aisinin 6-pykäläinen automaatti istuu yllättävän hyvin tuohon pikkukoneeseen. Kone pysyy mukavasti vääntöalueella, ja meno on vaivatonta. Toki on myönnettävä, että äänimaailma ei pärjää vitosdieselille, ja se sporttisin potku puuttuu. Mutta tuolla pärjää mainiosti.
Tuli myös kokeiltua uusi 1750 TBi, vaikka tuo Qtronic oli jo hankittuna. Helkkarin hieno kone. Vääntöä jo heti hiukan yli tonnista, melkein vaihteella kuin vaihteella. Tuohon vielä automaatti nappivaihteilla...
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Kysympä nyt tässä, kun itteäkin kiinnostais vaihto 159:iin. Meneekö noissa manuaalidiisseleissä jossain tietyssä vuosimallissa raja jolloin 2,4:ssa siirrytty 210pollesiin, vai onko manuaaleissa ollut tuo alusta alkaen? Ja TTi tuossa puhui että autoa jossain vaiheessa ois kevennetty, koskeeko myös manuaaleja, ja millonhan tuo on tapahtunut? Samalla kuin lukko tuli vakioksi?
Oliko muuten 1,75:sta muita kokemuksia, miten äänimaailma verrattuna esim 2,4 ja onko tuo kuinka kierroskone, vaikka alhaalla vääntöä tuntu riittävänki? Tietääkö joku sen kulutuksesta?
Oliko muuten 1,75:sta muita kokemuksia, miten äänimaailma verrattuna esim 2,4 ja onko tuo kuinka kierroskone, vaikka alhaalla vääntöä tuntu riittävänki? Tietääkö joku sen kulutuksesta?
Kiitos vielä foorumilaisile tuesta ja neuvoista tuon 159 hankinnan suhteen!
Ihan tarkkaan aika vaikea sanoa, milloin 2,4:een tuli 210 hp-kone. Tehtaalta joskus 2007? Suomeen??? Probleema siinä, että Suomessa on myynissä autoja, jotka rekisteröity esim. 2008, mutta "ennakkoilmoitettu" ajoneuvorekisteriin jo esim. syksyllä 2006. En ihan tarkkaan ymmärrä tuota, mutta vaikutelma on, että auto on tuotu tosiaan maahan 2006 ja kilvitetty 2008. Yksi tuollainen tapaus tuli vastaan - ja toinen joka oli ennakkoilmoitettu 2007 ja rekisteröity noin vuotta myöhemmin keväällä 2008. Kai tuo on normaalia autokaupan toimntaa.
Tuo oma Qtronic pitäisi olla kevennettyä, f-liftattua mallia sisältäen myös Q2:n. Näin mulle kerrottiin. Toivon mukaan näin on, vähän vaikea noita tunnistaa. Delta ilmoitteli tuosta lievästä faceliftistä keväällä 2008.
Bensaturbon äänimaailma on yllättävän kesy. Toki ei sitten tunge korviin, mutta 2,4 JTDm:n jytinää ei ole. Kulutuslukemista vaikea mennä sanomaan mitään, yhyen lenkin perusteella. Koneen vääntöalue on todella laaja, ei hevillä turbokoneeksi uskoisi.
Ihan tarkkaan aika vaikea sanoa, milloin 2,4:een tuli 210 hp-kone. Tehtaalta joskus 2007? Suomeen??? Probleema siinä, että Suomessa on myynissä autoja, jotka rekisteröity esim. 2008, mutta "ennakkoilmoitettu" ajoneuvorekisteriin jo esim. syksyllä 2006. En ihan tarkkaan ymmärrä tuota, mutta vaikutelma on, että auto on tuotu tosiaan maahan 2006 ja kilvitetty 2008. Yksi tuollainen tapaus tuli vastaan - ja toinen joka oli ennakkoilmoitettu 2007 ja rekisteröity noin vuotta myöhemmin keväällä 2008. Kai tuo on normaalia autokaupan toimntaa.
Tuo oma Qtronic pitäisi olla kevennettyä, f-liftattua mallia sisältäen myös Q2:n. Näin mulle kerrottiin. Toivon mukaan näin on, vähän vaikea noita tunnistaa. Delta ilmoitteli tuosta lievästä faceliftistä keväällä 2008.
Bensaturbon äänimaailma on yllättävän kesy. Toki ei sitten tunge korviin, mutta 2,4 JTDm:n jytinää ei ole. Kulutuslukemista vaikea mennä sanomaan mitään, yhyen lenkin perusteella. Koneen vääntöalue on todella laaja, ei hevillä turbokoneeksi uskoisi.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eikös tosiaan ollut 2008 Q2:sen yhteydessä niin kevennys kuin 210hp versiokin. Varminta lienee katsoa rekisteriotteesta, koska rekisteröintipäivä ei kaikkea kerro kuten yllä TTi totesikin.
Aika tasapaksuja laitteitahan ne sitten onkin, mutta kyllä liikkuu oli mikä vaihde tahansa silmässä.
Nykyturbot kykenevät kyllä aika huimiin suorituksiin, monissa sama maksimivääntö reilusta tonnista viiteen tonniinTTi kirjoitti:Koneen vääntöalue on todella laaja, ei hevillä turbokoneeksi uskoisi.
