katsastus ,ylätukivarsi 166

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
musta ori
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Marras 2008, 17:00

katsastus ,ylätukivarsi 166

Viesti Kirjoittaja musta ori »

alfa käytetty katsastuksessa,viat ylätukivarsi oikeapuoli,käsijarruvaijeri poikki kuskinpuolelta(mikä olikin jo tiedossa) katkesi katsastukseen mennessä...hienoo...

mistä tukivarsi ja käsijarruvaijerit kannattaa ostaa ??
onko pahat vaihtaa ??

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ylätukivarren vaihto vaatii koko iskaritolpan irroittamisen. Ei kovin paha homma, mulla meni muistaakseni 2-2,5 tuntia molemmat puolet. Käsijarruvaijeri on myös aika helppo vaihtaa jos pääsee auton alle. Paikallinen Fixus liike pystyy hoitamaan osat sulle suht ok hintaan.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

AAW kirjoitti: Käsijarruvaijeri on myös aika helppo vaihtaa jos pääsee auton alle. Paikallinen Fixus liike pystyy hoitamaan osat sulle suht ok hintaan.
Vaihdatin korjaamolla kun ei tosian ole tuota autonnostomahdollisuutta. Aika näpertelemistä vaati ammatti-ihmiseltäkin, keskikonsolin alle täytyy päästä, kaapalin haaroitus on siellä hyvässä piilossa. Heikalla oli edullisin (oisko ollut 30-40 tietämissä), Saksasta olisi saanut muistaakseni 45 eurolla.

musta ori
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Marras 2008, 17:00

ostettu

Viesti Kirjoittaja musta ori »

juu,sain osat autovaraosasta,tukivarsi 80e,vaijeri 30e...

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Kerro ihmeessä kokemukset, jos itse vaidoit vaijerin... 8)
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hieman asiasta: Klik.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Kävin tänään kanssa leimaa vonkaamassa. Eipä tullut. :(
Obd:n vikamuistissa oli joku lämpötila-anturin jättämä härö, sekä molemmat yläpallonivelet eteen.
Eikö niin, ettei pelkkiä palloja saa vaihdettua, vaan koko tukivarsi uutta.?
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei saa.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Juuri kävin jumppailemassa uudet ylätukivarret eteen. Alle tuntiin menee puoli nyt kun tietää, mitä pitää purkaa. Ehdoton apuväline koiranluita irrottaessa on MUTTERINMURTAJA. Tuo omakin on joku muutaman euron halpis, ja M10 mutteri poksahtaa halki kevyesti. Ne koiranluut on hyvä uusia samalla, jos ei ne mutterit irtoa suosiolla, menee muuuten tappeluksi.

Loppuu se kolina. :)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

mazza kirjoitti:Juuri kävin jumppailemassa uudet ylätukivarret eteen. Alle tuntiin menee puoli nyt kun tietää, mitä pitää purkaa. Ehdoton apuväline koiranluita irrottaessa on MUTTERINMURTAJA. Tuo omakin on joku muutaman euron halpis, ja M10 mutteri poksahtaa halki kevyesti. Ne koiranluut on hyvä uusia samalla, jos ei ne mutterit irtoa suosiolla, menee muuuten tappeluksi.

Loppuu se kolina. :)
Näitä "luitako" tarkoitit?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=437
Alfa-uros...tojota-naaras

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Juuri niitä. :wink:

EDIT: Delphi:n koiranluille iso plussa siitä 16mm hahlosta siinä pallonivelen juuresta, ei tarvi ens kerralla tapella nuitten kans. 8)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Vaidettu on täälläkin ylätukivarret.
Oikeastaan ihan jees homma, kun on lämpönen paikka ja kunnolla työkaluja ym.
Puhaltimen moottori yks päivä kanssa lopetti toiminnan,
syynä palanut 30A sulake siellä konepellin alla.
Oli oikeastaan hapettunut poikki, ei yhdestä ylikuormituksesta.
No sitä ropellin vikaa paikantaessa tarkistelin sulakkeita ja käytin myös airbageihin liittyvän 2-sulakkeen irti.
No siitä alkaen on molemmat bagien valot palaneet :evil: :evil: :evil:
Jälkitarkastus kuitenkin läpi, kun ei airbageissa ollu vikaa itse katastuksessa. :shock:

PS: Heikalle isot kiitokset supernopeasta ja hyvästä palvelusta :wink:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Melkein vuoden kesti ylätukivarren puslat ja n. 7000 km. :crazyeyes: Nyt on toisella puolella oikein tuntuvaa ja kuultavaa väljyyttä.
Onneks sattuu olemaan asentamattomat powerflexit puuvajassa.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

156:sen ylätukivarret kesti alle 40 tkm. Tuolla matkalla ainakin toinen meni jo aivan väljäksi.

Nyt on toisella puolella Delphi ja toisella puolella Mapco. Mielenkiintoinen testi, kumpi väljistyy ensin.. :wink:

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

166 ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

Konetilasta muovit pois ja mutterit auki, niin tolppa putoo alas. Alapää täytyy myös irrottaa,muutoin tolppa ei tule riittävän alas,että saa ylätuen runkokappaleen pois. Muistaakseni konetilassa vain kaksi mutteria pitää tolppaa paikallaan ja lopuilla on runkokappale kiinni autossa. Tietysti ylä pallo pitää irrottaa olkavarresta myös. Ylätukivarsi ja alumiininen runko-osa,jossa se on kiinni lähtee sitten yhdessä irti javaihdon voi suorittaa ruuvipenkissä. katso asento runkokappaleen ja tukivarren suhteen, että uusi tulee samaan asentoon. Kiristä sitten uusi paikalleen kunnolla. Minulla meni ekaan puoleen aikaa n.kolmevarttia ja sitten toiseen puoleen 15 min kun homma oli opeteltu ja jo hanskassa.
Joppe

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

Vaihdatin vaijerit paikallisella (Hämeenlinna) Teboililla kun ei ole paikkaa päästä alle. Työ maksoi muistaakseni 45 €. Olen tehnyt havainnon, että vaijerit ryytyy nopeasti, jos ei käytä käsijarrua. Aina kässäri päälle kun pysäköi, niin kestää kauemmin. Heikalta kannattaa ostaa. Siellä tuntuu olevan kotimaan edullisimmat hinnat. Ylätukivarsi oli muistaakseni 85 €
Joppe

Vastaa Viestiin