Kylmä 156 1.8Ts
Valvoja: Moderators
Kylmä 156 1.8Ts
Ongelma:
Auto lämpenee varsin hitaasti sisältä, taas vasta puolen tunnin jälkeen alkaa lämpöä riittää, vaikka kone on jo pitkään ollut lähellä 90 astetta, ja auto oli 2 tuntia lämmityksessä sisätilanlämppärin kera. Termostaatin vaihdoin, kun lämmöt ei yli 60:n nousseet. Ilmausta on kokeiltu moneen kertaan, eikä kennosta kuulu perinteistä ilmakuplien lotinaa. Autossa ei ole ilmastointia. Onko syy valmistusmaassa, vai onko kenno tulossa tai kaipaako auto kiertovesipumppua kaveriksi?
Auto lämpenee varsin hitaasti sisältä, taas vasta puolen tunnin jälkeen alkaa lämpöä riittää, vaikka kone on jo pitkään ollut lähellä 90 astetta, ja auto oli 2 tuntia lämmityksessä sisätilanlämppärin kera. Termostaatin vaihdoin, kun lämmöt ei yli 60:n nousseet. Ilmausta on kokeiltu moneen kertaan, eikä kennosta kuulu perinteistä ilmakuplien lotinaa. Autossa ei ole ilmastointia. Onko syy valmistusmaassa, vai onko kenno tulossa tai kaipaako auto kiertovesipumppua kaveriksi?
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Mitenköhän tuo vesipumppu, onko näissä muovi- vai metallirattaalla? Auto ei -15 asteen lämpötiloissa lämpene 10 minuutissa ollenkaan sisältä, mutta heti kun lähtee ajoon, alkaa puhaltaa lämmintä. lämmöt siis noin 70 tuolloin. Ettei vain vesipumppu olis antautunu...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Tuo oire, että lämpöä tulee sisälle kierrosten noustessa, mutta ei tyhjäkäynnillä viittaa siihen ettei neste kierrä tarpeeksi tehokkaasti kennossa. 156:n ei ole erityisen nopea läpiämään sisältä ainakaan omien kokemusten perusteella, jos vaikka vertaa saksalaisiin autoihin. Lämpöä kyllä riittää kun pitempään ajaa.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vaihdoin 2v sitten opelin alfaan, en huomannut lämmössä eroja.
Mulla (1,5h letkulämppärissä+sisätila n.12) kun lähen ajaan auto toiminto rupee puhaltamaan n.5km jälkeen, mikä on sitten lämmin kenenkin mielestä?
Mulla lämpömittari keskikonsolissa (tuhkiksen alla) jos sen haluaa 20 asteeseen, saattaa hyvinkin mennä puoli tuntia(en ole kaatsonut).
Minusta 156 ei poikkea keskiverto autoista lämpöjen suhteen.
Mulla (1,5h letkulämppärissä+sisätila n.12) kun lähen ajaan auto toiminto rupee puhaltamaan n.5km jälkeen, mikä on sitten lämmin kenenkin mielestä?
Mulla lämpömittari keskikonsolissa (tuhkiksen alla) jos sen haluaa 20 asteeseen, saattaa hyvinkin mennä puoli tuntia(en ole kaatsonut).
Minusta 156 ei poikkea keskiverto autoista lämpöjen suhteen.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
No mites seuraavanlainen homma:
- auto seissyt 2pv -25 pakkasessa ja tunnin lämmityksen jälkeen (pakon määrätssä) käyntiin
- moottori lämpeää mittarin mukaan ja lämppäri puhaltaa kylmää. Lämmöt korkeimmillaan n.100 astetta ja kylmää puhalsi. Nestettä koneessa paisarin mukaan riittävästi eli maksimissaan.
- ei mitään säröääniä kuulunut mistään, kone kävi normaalisti jne.
- ajoin auton talliin, jossa tutkin letkujen lämpötiloja. Ylävesiletku tulikuuma, alavesiletku jääkylmä.
- auto oli sulamassa +15 asteen tallissa 4h ja sisätilalämmitin puhalsi saman ajan konehuoneeseen.
- sulatuksen jälkeen alavesiletku oli lämmennyt vaikka ed. mainittu sisätilalämppäri ei kohdistunutkaan siihen. Auto tyhjäkäynnille ja lämppäri alkoi puhaltamaan lämmintä ilmaa. Pidin tuon käytön ajan paisarin korkkia auki, jos järjestelmässä olisi ilmaa tms.
- kaikki tuntui normaalilta, mutta nyt lämpömittari ei nouse kuin n.55-60 asteeseen, toki ulkona on kylmäkin, mutta silti.
Mikä neuvoksi?
Toivon mukaan vesipumppu pelittää vielä kun jaksaa kennolle saakka lämpimän pukata? Se on vaihdettu n. 1,5v sitten.
Onko sellainen mahdollista, että termostaatti olisi lähtöjään jumittunut kiinni, josta johtui alkumatkan vaiva ja sitten sulatuksen jälkeen jumittunut auki ja sen vuoksi ei lämmöt nousisi?
Muuten auto toimii ongelmitta, mikään ongelmavalo ei pala ja sisällä kyllä tarkenee. Mittari ei nouse kuin vähän ja kabiiniin tuleva ilma on haaleaa.
- auto seissyt 2pv -25 pakkasessa ja tunnin lämmityksen jälkeen (pakon määrätssä) käyntiin
- moottori lämpeää mittarin mukaan ja lämppäri puhaltaa kylmää. Lämmöt korkeimmillaan n.100 astetta ja kylmää puhalsi. Nestettä koneessa paisarin mukaan riittävästi eli maksimissaan.
- ei mitään säröääniä kuulunut mistään, kone kävi normaalisti jne.
- ajoin auton talliin, jossa tutkin letkujen lämpötiloja. Ylävesiletku tulikuuma, alavesiletku jääkylmä.
- auto oli sulamassa +15 asteen tallissa 4h ja sisätilalämmitin puhalsi saman ajan konehuoneeseen.
- sulatuksen jälkeen alavesiletku oli lämmennyt vaikka ed. mainittu sisätilalämppäri ei kohdistunutkaan siihen. Auto tyhjäkäynnille ja lämppäri alkoi puhaltamaan lämmintä ilmaa. Pidin tuon käytön ajan paisarin korkkia auki, jos järjestelmässä olisi ilmaa tms.
- kaikki tuntui normaalilta, mutta nyt lämpömittari ei nouse kuin n.55-60 asteeseen, toki ulkona on kylmäkin, mutta silti.
Mikä neuvoksi?
Toivon mukaan vesipumppu pelittää vielä kun jaksaa kennolle saakka lämpimän pukata? Se on vaihdettu n. 1,5v sitten.
Onko sellainen mahdollista, että termostaatti olisi lähtöjään jumittunut kiinni, josta johtui alkumatkan vaiva ja sitten sulatuksen jälkeen jumittunut auki ja sen vuoksi ei lämmöt nousisi?
Muuten auto toimii ongelmitta, mikään ongelmavalo ei pala ja sisällä kyllä tarkenee. Mittari ei nouse kuin vähän ja kabiiniin tuleva ilma on haaleaa.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Voihan se yrittää jäätyä - jäätyessään se neste keittää moottorissa, ku kierto estyy ja sitte tulee kaasukuplia kiertoon. Tai jossain on vaan ilmaa, mutta nyt jäätyminen kuullostaa kylmästä johtuen oikealta arvaukselta. Lämpärinkenno on yleensä aika ylhäällä (tottapuhuen en tiiä missä kohtaa se 156ssa on) niin sinne voi jäädä tietty ilmaa. Saapaksessa se oireili just noin ku nesteet kesti 27 astetta pakkasta ja oli 10 astetta kylmempää.
MP
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
156 ei lämpiä
Joopa joo sulla on ollut liian laimeat nesteet. Neste jäätyy lämppärin kennossa köntiksi, ja sen sulattaminen pitää tehdä lämpimissä sisätiloissa.Kaikki nesteet järjestelmästä pois ja uudet tilalle. Jäätyminen on vaurioittanut myös termostaatin, se uusiksi kans.