alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?

Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Bisci kirjoitti:Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?

Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
Älä huolestu. :wink: Ajotietokoneesta pystyt säätämään ettei takaluukku aukea tuosta avausnäpykästä.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Se on sitten tuotekehittely harkinnut avausnäppylän sijoituksen toisin kuin 166:n ergonomisista prinsiipeistä? Muutamia kertoja olen PYYTÄNYT apunaista avaamaan takaluukun hansikaslokerosta käsin. Kertaakaan ei ole vielä sormi osunut... :mrgreen:

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Bisci kirjoitti:Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?

Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
Ei kai se nappula käynnissä ollessa toimi? Ainakaan GTV:n hanskalokerossa oleva nappula ei tee mitään ajaessa tahi käynnissä ollessa.

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

Sama juttu on 124 Spiderissa, ei aukea takaluukku jos kojelaudan nappia painaa auton käydessä. Ja on 80-luvun auto :lol:

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

147:ssa luukku ei aukea jos auto liikkuu. Moottorin käyminen ei onneks vaikuta.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

159 käydessä aukeaa, kokemusta on ja käytän.
Ajettaessa - en tiedä, en ole kokeillut.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Onko muuten kukaan kokeillut vetää avainta irti ajaessa? Lähteekö?

Joskus olen vahingossa nykäissyt avain irti kun virrat ovat olleet päällä ja tuolloin se on vaan kitissyt että rattilukko ei oo päällä. Mutta tuosta ajaessa irtomaisesta on monet kaveritkin kysyneet.
-Matti-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Ei muuta kuin motarille, 200 lasiin ja avain irti. Sittenpähän sen näkee.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Avain ei lähde irti auton käydessä ja takakontti aukeaa vasta ihan kävelyvauhdissa.
Pitihän ne kauppareissulla kokeilla :wink:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Matti_S kirjoitti:Onko muuten kukaan kokeillut vetää avainta irti ajaessa? Lähteekö?

Joskus olen vahingossa nykäissyt avain irti kun virrat ovat olleet päällä ja tuolloin se on vaan kitissyt että rattilukko ei oo päällä. Mutta tuosta ajaessa irtomaisesta on monet kaveritkin kysyneet.

ei tuo avain irtoa mistään autosta yleensä jos on käynnissä.. paitsi tietenkin sitten kun on tarpeeksi väljävirtalukko kuten kerran aikanaan kaverilla olleessa pikkucorollassa jonka saattoi jättää käymään kaupanpihaan ovet lukossa ja virta-avain taskussa.. :-D

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Jappe kirjoitti:^ Avain ei lähde irti auton käydessä ja takakontti aukeaa vasta ihan kävelyvauhdissa.
Pitihän ne kauppareissulla kokeilla :wink:
Sammuiko se stopista, siis edes kävelyvauhdissa?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

90 kirjoitti: ei tuo avain irtoa mistään autosta yleensä jos on käynnissä.. paitsi tietenkin sitten kun on tarpeeksi väljävirtalukko kuten kerran aikanaan kaverilla olleessa pikkucorollassa jonka saattoi jättää käymään kaupanpihaan ovet lukossa ja virta-avain taskussa.. :-D
Näin siis perinteisellä virtalukolla varustetuissa autoissa. Avainkortilliset sitten erikseen.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^^ Stopista sammuu tosiaan vasta kävelyvauhdissa.
^ 90 on näköjään nyt eri vuosikymmenellä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin tosiaan nehän on sellaiset nykyautoissa.. :lol:

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Nyt kun saatiin kunnon talvi eteläänkin, niin alkaa 159:stä löytymään ominaisuuksia. Auton kun käynnistää pakkasesta, niin sisätilan täyttää hetkellisesti karmea vonkuna. Äänen lähdettä on hieman vaikea erottaa, mutta vaihdelaatikon/moottorin suunnasta se kuuluu. Auton ulkopuolella ei merkittävää vonkunaa kuulu, suurin osa tulee sisään. Ohjaustehostimesta ääni ei kuulu, koska ratin kääntely ei asiaan vaikuta. Vonkunan taajuus muuttuu auton kiihtyessä, joten voimansiirtoon viittaisi enemmän kuin moottoriin. Edellinen manuaali 159 ei kyllä ikinä tämmöistä päästellyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Farina kirjoitti:Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?
Ei ole vaihdettu mutta tänä aamuna tosiaan kuului hieman erikoisia ääniä startatessa. Lähinnä se kuulosti kuin joku olisi vetänyt lapiota pitkin asfalttia. Ääni häipyi melko pian, mutta se kyllä jäi mieleen. Vaihdan kuitenkin huomenna autoon uudet öljyt, kun niillä vanhoilla on ajettu pian kymppitonni täyteen.

Avatar
TeeHoo
Viestit: 157
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

^^mulla ei 156:ssa startti aina kylmällä kelillä irroita, vaan jää pyörimään vähäksi aikaa koneen mukana pitäen hauskaa vonkunaa. Voisiko olla samaa oiretta?

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Sellainen pieni kitinä kuului täälläkin Q-tronicissa. Myös olis sit sellanen kysymys muille että onko teillä valot suunnattu aika ylös? Tasaisin väliajoin vastaan tuleva vilkuttaa kun luulee että on pitkät päällä. Ja siis ei kuitekaan niin ylös näytä että olis jotenkin väärin asennettu. Ja kun on automaattisesti säätyvät valot niin ei itellä ole edes mahdollisuutta säätää. Xenonit siis kyseessä. Onko vaan niin kirkkaat valot kyseessä. toisaalta on kyllä tullut kehuja kavereilta hyvistä valoista kun ovat ajaneet alfalla, heillä vertailu kohtina uuden karheet passatti,v70 ja C-mese..

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Täälläkin vonkui, ei vongu enään. Tehtaalta oli tullut komento vaihtaa ohjaustehostimen öljyt, vahdon jälkeen ei ääniä.

Ääni oli kahdenlainen, sellainen omituinen rahnutus(lapiota asvalttia vasten) ja vonkuna joka taajuus nousi kierrosten noustessa. Kummatkin äänet hävis tyystin öljynvaihdon jälkeen.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Alfa 159 pakkasessa

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Terve taas kaikille! Kyselin taannoin Alfa 159 hankinnasta, itse en ole autoa hankkinut mutta äiti sellaisen osti. Ei tarvinnut kuin viedä äiti Delta Autoon ja sieltä lähti sitten mukaan 159 1,9 l:n koneella. Itse kehoitin äitiä harkitsemaan hetken, mutta hyvitys vanhasta Volvosta oli sen verran hyvä että nyt on Alfa tallissa. Tästä päästäänkin kysymykseen: miten teillä muilla kovat pakkaset ovat vaikuttaneet Alfan elektroniikkaan? Äidin Alfassa on takaluukku aukeaa ilmeisesti itsestään ja tänään tietokone käski tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 159 pakkasessa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Formula-Masa kirjoitti:tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?

Alfamainenkin elektroniikka voi toimia ja varoittaa alhaisesta moottoriöljyn tasosta ihan syystä.
VMP

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Alfa 159 pakkasessa

Viesti Kirjoittaja einari »

Formula-Masa kirjoitti:Tästä päästäänkin kysymykseen: miten teillä muilla kovat pakkaset ovat vaikuttaneet Alfan elektroniikkaan? Äidin Alfassa on takaluukku aukeaa ilmeisesti itsestään ja tänään tietokone käski tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?
Ainakaan minulla ei ole ollut pakkasista mitään erityistä ongelmaa. Ainakaan vielä - onhan tässä menossa kolmas talvi tuon 159:n kanssa.
Ne alfan "säädöt" kannattaa käydä tarkistuttamassa merkkihuollossa takuun piikkiin, myöhemmin niistä saattaa tulla pidempiaikaisiakin riesoja. Ja mikäli niitä omituisuuksia katselee aikansa läpi sormien, saattaa myyjältä tulla myöhemmin kovin vältteleviä vastauksia takuun kattavuudesta. Lähinnä vedotaan "osien kulumiseen" ja "tyyppivikoihin" yms. hätävalheeseen. Tämä oli tyylinä ainakin D-A:ssa, nykyisen maahantuojan suhtautumisesta en osaa vielä sanoa mitään.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Takaluukku aukeaa "itsestään" helposti kun huomaamattaan painaa avainta vaikkapa taskusta ottaessaan tai sinne laittaessaan.
Viimeksi kävi ittelleni eilen, kun köytin koirien kantokoppaa takavöihin kiinni ja vieläpä kaksi kertaa samana päivänä.
Onneksi mittaristoon tulee kuva, jossa näkyy aukiolevat ovet ja luukut.

Öljytasomittari voi takeltaa ja ilmoittaa vähistä öljyistä - auto yleensä korjaa itse itsensä - no worries, jos tikku näyttää, että öljyä on.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Farina kirjoitti:Nyt kun saatiin kunnon talvi eteläänkin, niin alkaa 159:stä löytymään ominaisuuksia. Auton kun käynnistää pakkasesta, niin sisätilan täyttää hetkellisesti karmea vonkuna. Äänen lähdettä on hieman vaikea erottaa, mutta vaihdelaatikon/moottorin suunnasta se kuuluu. Auton ulkopuolella ei merkittävää vonkunaa kuulu, suurin osa tulee sisään. Ohjaustehostimesta ääni ei kuulu, koska ratin kääntely ei asiaan vaikuta. Vonkunan taajuus muuttuu auton kiihtyessä, joten voimansiirtoon viittaisi enemmän kuin moottoriin. Edellinen manuaali 159 ei kyllä ikinä tämmöistä päästellyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?
Tarkempi analyysi ja tutustuminen tähän ulinaan tuotti tuloksen, että ohjaustehostimesta se ääni kuuluu kuitenkin. Ilmeisesti alkuperäisöljyt ei innostunut pakkaskeleistä. Mikäköhän öljy toimisi liukkaammin, onko kokemuksia?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Valvoline SYN Powerit vaihdoin vuosi sitten ja ulinat ja vonkunat loppui kylminä aamuina siihen paikkaan.

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kiitos vastauksista! Se valo mikä paloi oli bensansyöttöön viittaava varoitusvalo, eikä öljy-varoitus. Ajettiin ensin n 10 minuutin lenkki ja sama varoitusvalo paloi. Sitten myöhemmin valo katosi käynnistyksen yhteydessä, ajoin n. 20 minuuttia vailla mitään ongelmia ja sammutin auton. UUdelleen käynnistyksen jälkeen varoitusvalot sammuivat taas kuten kuuluukin. Eli ilmeisti johtui pakkasesta, mutta kannattanee varmaan viedä tarkistukseen varmuuden vuoksi.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Alfassa en ole ruiskun varoitusvalon vilkuntaa tavannut, mutta Fiatit sitä näyttivät ja joskus jopa piti avain koodata uudestaan Fiatin tapaan painelemalla kaasupoljinta ohjeen mukaan ennen kuin suostui lähtemään käymään.

Vika johtui siitä, että oli käyttänyt autoa vain hetken ja sammuttanut niin sanotusti liian nopeasti, eli kaikki tunnistimet ja haistelijat eivät olleet vielä löytäneet oikeita säätöjä.

Ittelle kävi näin muutaman kerran vaimon Marean ja Unon kanssa, kun niitä pihassa siirtelin. Virheestä oppineena annoin sitten käydä minuutin kaks ja ongelmat poistuivat.

PS. Ettehän tankanneet autoa sen käydessä, tästä voi valo syttyä, mutta sammuu muutaman käynnistyskerran jälkeen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Nouseeko 90 C:een moottorin lämmöt näillä 10-15 asteen pakkasilla, jos ajoa on semmoset 30 min.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Billie kirjoitti:Nouseeko 90 C:een moottorin lämmöt näillä 10-15 asteen pakkasilla, jos ajoa on semmoset 30 min.
Kyllä nousee, automaatti saattaa lisätä vähän koneen töitä verrattuna manuaaliin,

Nyt varsinkin lämpenee kun laitoin puskurin ala-aukot umpeen mustasta muovilevystä leikatuilla läpykkeilä
vesku

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Billie kirjoitti:Nouseeko 90 C:een moottorin lämmöt näillä 10-15 asteen pakkasilla, jos ajoa on semmoset 30 min.
Nousee, ainakin q-tronicissa. Tosin joutuu ajamaan sellaiset parikymmentä minuuttia. Tyhjäkäynnillä lämpö ei nouse juuri lainkaan vaikka antaisi auton tahkota itsekseen koko päivän.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Mitä ihmettä. Ainakin mulla on auto 10 min duuni->koti matkan aikana lämmennyt vaikka pakkasta on täällä oulussa ollut se reilu 20. Tosin olen pitänyt kierrokset 2k pinnassa.

Vloppuna auton päivän seisottua -25 pakkasessa huomasin että tyhjäkäynnillä auto tosiaan lämpenee hitaasti. Ekan kolmen kilsan rallitaipaleen aikana lämpätila nousi 60 asteeseen, sitten 30km @ 90km/h cruisailun aikana lämpötila jämähti täysin. Kierrokset tuolloin just 1,5k. 2k pinnassa lämpötila nousi aika äkkiä tuohon 90 asteeseen.

Auton mukana tuli joku kortsu-ratkasu kylmille keleille. En tosi oo ite koskaan testannu sitä.
-Matti-

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Eilen tuli sitten 159 akulle kilsat täyteen.Sjöberg hoiteli hinauksen Auto-Milanon pihaan ja tänään uudella akulla pelittää taas.

Ihmettelen vaan,kun auto on myyty Suomen oloihin,niin akkun käynnistysteho oli vain 440A (90Ah Exide).Nyt on sama merkki 700A,(80Ah).

Kysäisin siinä kuskilta,onko kiirettä pidellyt nyt kovilla pakkasilla? Tähän kuski:"Pokaa on kokoajan.Tänään on ollu Bemaripäivä,10 kpl oon vienny Laakkoselle."
Ride on!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

159 on talviauto. Yhdeksän Alfan jälkeen 159 on toistaiseksi ainoa, jossa ei ole ollut mitään ongelmia kovallakaan pakkasella. Tiistaina jänskätti auton pesun jälkeen. Mittari näytti -13c, ja Alfa yöpyi pesun jälkeen katoksessa. Seuraavana aamuna oli hieman epätodellinen olo, kun bensatankin luukkukin avautui ongelmitta.

Alle kymmenen minuutin matkalla puhaltaa täälläkin lämmintä ilmaa, ja lämmöt nousee yhdeksäänkymppiin vavattomasti.
Pers'lämmitin vaikuttaa hieman tehottomalta, tosin nahkapenkit kai verottaa hieman lämpeämistä.

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Laku kirjoitti: PS. Ettehän tankanneet autoa sen käydessä, tästä voi valo syttyä, mutta sammuu muutaman käynnistyskerran jälkeen.
Ei olla tankattu. Tuo vika on nyt poistunut ja äitikin on tyytyväinen :)

Kiitos taas kaikille vastuksista!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Cuore Sportivo kirjoitti:159 on talviauto.
Allekirjoitan ja komppaan. Paras talviauto mikä mulla on ollu (on ollu rellua, seattia, volkkaria ja volvoa). Kabiini lämpenee hyvin ja puolentunnin moottoritieetapin aikana lämmöt nousee 90 asteeseen.

Käytin itse myös auton konepesussa, mutta sen verran olin kaukoviisas, että käsittelin pesun jälkeen ovien tiivisteet silikonipuikolla. Aamulla -20 asteen pakkasessa oli tosin kiva ajaa katukivetyksen yli.... Pientä pauketta kuului korista... :lol:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Laitetaas tämäkin tänne..

Viimeisen kaksi viikkoa mua on häirinny nuo 159:n jarrut. Jarruvoimaa löytyy kyllä, mutta kun jarrutan (etenkin hitaassa nopeudessa) jarrutus on sellaista pehmeän nykivää. Aivan kuin jarrulevyt olisivat kierot tai vastaavaa. Huomaa parhaiten kun hidastaa liikkennevaloihin.

Talvirenkaita vaihdettaessa paloissa oli pintaa kyllä vielä riittävästi ja jarrulevyt ovat "tasaisen kirkkaat" (jos sitä noin voi sanoa). Jarruneste on ok.

Vuosihuolto tulossa tammikuussa, niin tarttee silloin kysellä. Onko kukaan kysynyt vuosihuoltoa jo noista uusista Alfan huoltopisteistä? Deltaan ei viittis viedä..

Ja nyt kun päästiin tuohon Deltaan, niin kertokaas viisaat kuinka käsitätte takuun jos siinä mainitaan takuun olevan 3 vuotta + 2 vuotta? Onko tuo 3 vuotta tehdastakuu ja 2 vuotta Deltan myöntämä lisätakuu? Näin mä sen käsittäisin.

Anteeks että oon olemassa ja sori jos oon syntyny..

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

HopeinenQ kirjoitti: Ja nyt kun päästiin tuohon Deltaan, niin kertokaas viisaat kuinka käsitätte takuun jos siinä mainitaan takuun olevan 3 vuotta + 2 vuotta? Onko tuo 3 vuotta tehdastakuu ja 2 vuotta Deltan myöntämä lisätakuu? Näin mä sen käsittäisin.

Anteeks että oon olemassa ja sori jos oon syntyny..
Muistaakseni tuo 3+2 tarkottaa että 3 vuotta täystakuu+ 2 vuotta moottori+voimansiirto. Näin ainakin Fiatin esitteessä näytti olevan kun jotain tarjousta syksyllä pistivät, eli tod. näk. samoin Alfassa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

HopeinenQ kirjoitti: Viimeisen kaksi viikkoa mua on häirinny nuo 159:n jarrut. Jarruvoimaa löytyy kyllä, mutta kun jarrutan (etenkin hitaassa nopeudessa) jarrutus on sellaista pehmeän nykivää. Aivan kuin jarrulevyt olisivat kierot tai vastaavaa. Huomaa parhaiten kun hidastaa liikkennevaloihin.
Alfaowner forumia lueskelin ja taitaa olla noiden kirjoitusten perusteella menossa mulla sekä palat, että levyt vaihtoon. Prkl!! :x
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... rakes.html

Mitään hyvää pajaa, josta olisi muilla foorumilaisilla jarruremontista kokemusta?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

www.nurmijarvenautovaraosa.fi varmaan Garrett hoitaa jarrutkin kuntoon.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tänään 159 sippas yllättäen.Aamulla lähti normaalisti käyntiin ja eikun menoksi.Eka pysähdys,n.30min. ja starttasi ihan normaalisti. Toinen pysähdys,n.15min. ja siihen jäi.Avainmötikkä sisään,kaikki valot syttyivät normaalisti,hehku sammu ja starttia painaessa kuului hiljaista sirinää.Onko muille sattunut vastaavaa?

Onneksi Sjöbergillä autot pelaa.Alkaa tulemaan nekin yhtä tutuksi,kuin Opel Vivaron aikana.
Ride on!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

doublesix kirjoitti:Tänään 159 sippas yllättäen.Aamulla lähti normaalisti käyntiin ja eikun menoksi.Eka pysähdys,n.30min. ja starttasi ihan normaalisti. Toinen pysähdys,n.15min. ja siihen jäi.Avainmötikkä sisään,kaikki valot syttyivät normaalisti,hehku sammu ja starttia painaessa kuului hiljaista sirinää.Onko muille sattunut vastaavaa?

Onneksi Sjöbergillä autot pelaa.Alkaa tulemaan nekin yhtä tutuksi,kuin Opel Vivaron aikana.
Klassisen kuuloinen nokkahihnan katkeaminen? Hyvällä säkällä meni startatessa, eikä paljoa vikaantunut. Saattaa tuo olla startin solenoidin jumittaminenkin.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Nokkahihna ok.Apuakulla startatessa lähti käyntiin,mutta latasi vaan 12,5. Akkukenkien viilaamisen jälkeen lähti omalla akulla käyntiin ja latauskin rupes nousemaan 13,8:aan.Nyt tärähtää taas kuin palmun alta!
Ride on!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no nni!!! kävin sitten piruuttani ostamassa tänään sen keltaisen Q4:Sen pois pyörimästä liikkeestä :-D autohan on hieno väriä myöden sitähän ei käy kiistäminen mutta vantaalta lappeenrantaan ja muutama kierros siellä täällä autoa testaillessa ja have checked engine tillottaa näytössä :shock:

alkoi lupaavasti tämä alfa sukupolven vaihdos??? noh, huomenna soitto myyjälle ja kyselemään että mitäs tehdään!

onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa? tehot tuntuu olevan tallella ja muutenkin toimii täysin normaalisti :crazyeyes:

kyseessähän on siis 3.2 V6 Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

KauGoH kirjoitti:onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa?
Ihan mikä vaan. :mrgreen: Testerillä se selviää, voi olla vähän vaikea arvailla niistä sadoista eri vikakoodeista :wink:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Epezi kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa?
Ihan mikä vaan. :mrgreen: Testerillä se selviää, voi olla vähän vaikea arvailla niistä sadoista eri vikakoodeista :wink:
totta tuokin, ajattelin vaan että onko jollakin sattunut ja voiko autolla ajaa huomenna kuitenkin töihin? 2km tosin :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Olikos tuo 3.2 hihnalla vai ketjulla?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hagger16 kirjoitti:Olikos tuo 3.2 hihnalla vai ketjulla?
ketjullahan tuo... sain ajan tunnin varotus ajalla deltaan ja katsomaan mikä siellä herjaa!

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arv »

Mitenkäs teillä muilla jarrut näin talvella? Omassani jarrut jäätyvät parkissa hetken oltuaan pienenkin ajomatkan jälkeen. Kaikki jarrut, eikä vaan käsijarru takana. Jarrut eivät siis ole edes lämpimät.
Johtuukohan se puuterilumesta ja vanteistani, jotka ovat aika avonaiset?

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Omassani jarrut ovat pelanneet täysin moitteitta koko talven. Edes käsijarru ei ole osoittanut minkäänlaisia jäätymisen oireita. Talvirenkaat ovat peltivanteilla.

Lukittu