Venttilin vaihto 156 2.0ts

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Venttilin vaihto 156 2.0ts

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Moro moro pitkästä aikaa.:)

Elikkäs mitenkäs paha operaatio otsikossa mainittu olis? Yhdestä sylinteristä ainaki menee tavara sukkana läpi, korjaamon diagnoosi on pakoventtiili paskana. :roll:

Olis tarkoitus tehdä viimeiseen asti itse, kertokaa kokeneemmat tarvitsenko erikoistyökaluja?

Ajattelin sillai että että jätän korjaamon huoleksi pelkästään lopuksi jakopään kohdalle laiton ja säätämisen. :)
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jos kumminkin koitat itse saada sen jakopään laitettua ja jätät kansityöt koneistamolle.

Kun kansi on irti kannattaa tehdä paljon muutakin kuin vaihtaa ja "läpätä" yksi venttiili.

Ja kyllä tarvitset erikoistyökaluja.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Okei, minkäslaisia niitä sitte tarvitaan?:) Siis tarkoitus on tehdä niin halvalla ku mahdollista... En tekis itse jos olis varaa viedä korjaamolle koko vehjes.:D
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kannattaa konsultoida jonkun kansipajan kanssa, mutta halvimmalla pääset kun otat itse kannen irti ja viet pajalle.

Kasauksessa tarvitset sitten tietenkin erinäisen määrän tiivisteitä ja stefoja jotka kannattaa vaihtaa samalla.

Osaava paja kertoo sitten kannen nähtyään/koestettuaan mitä kannattaa vaihtaa. Venttiileitä, ohjureita, seetejä, plaanaus....

Tässä vaiheessa ei kannata säästää.
Googleta vaikka erinäisiä kansiprojekteja periaate on aina sama.

Edit. Tuolta löytyy mukavasti moottoriprojekteja niin tiedät mihin varautua.

http://www.netikka.net/ville.vieri/lancia16v/index.htm

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ohessapa tapsalle linkki erääseen koneistamoon ylivieskassa..

http://www.autionauto.fi/

kys firmanpalveluja on tullut itsekäytettyä pariin otteeseen ja ihan tyytväinen olen ollut..

samafirmahan hoiti delta-auton ylivieskan toimipisteen huoltopalvelut ennekuin delta muuttui vieskassa rintajoupiksi..

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

venttiilien vaihto

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Nyt kyllä sanoisin, että jäitä hattuun. On kyllä senverran vaativa operaatio, että on ammattiasentajallakin tekemistä, jos ei ole ennen hihnajakopää Alfaa laitellut. Jokatapauksessa kannen koneistus on annettava moottorikoneistamon tehtäväksi. Voihan sen yhden tai kahden venttiilin itsekin uusia, mutta jos kansi on jo muutenkin finaalissa niin sama homma on kohta uudestaan edessä, sen kun joutuu kahteen kertaan tekemään niin ei ookkaan halpaa. Sitten jakopään kasauksessa tarvitaan erikoistyökaluja, jos siinä tekee virheen pahimmassa tapauksessa koko moottori hajoaa korjaus kelvottomaksi. Mutta jos itse kuitenkin haluat sen tehdä niin jos on mahdollista kääntyä jonkun ammattiasentajan apuun niin suosittelen. Onnea yritykselle. Itse olen ammatiltani autoasentaja joskin nyt eläkkeellä, että tiedän mistä puhun.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jakopään kasauksessa tarvitsee erikoistyökaluiksi lukituspalat nokka-akseleille ja jos on heittokello, niin sillä saa varmasti 1. sylinterin männän yläkuolokohtaan, mutta voihan siinä käyttää jotain tikkuakin. Muita työkaluja ei välttämättä tarvita.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jep jep.. eipä se alfan kansiremontti juurikaan eroa muiden automerkkien vastaavasta.. :)

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Kiitos neuvoista, otetaan huomioon.:D Suurinpiirtein vastukset oli mitä odotin.:)

"Sen minkä pystyt teettämään muilla, älä tee sitä itse."

Ei päde köyhällä.:D
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Tapsapoika kirjoitti:
clip..

Ei päde köyhällä.:D
Mutta köyhille pätee sekin että "köyhällä ei ole varaa halpaan" :-)

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Voishan sitä kopasta jotain näitä moottoria huuhtovia aineita kuten Fortea (Forte motor flush?) jos vaikka venttiili vaan pikkisen kantaa jos kone on seissyt ja sen jälkeen huonosti käy.

Mutta jos koneeseen on säännöllisesti vaihdettu kunnon öljyt ja ajaa paukuteltu reippaasti niin voihan se olla että se kantava pakoventtiili on kyllä palanut kelvottomaksi...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Jos venttiili kantaa ei siihen kyllä Fortet auta.

Vastaa Viestiin