Elikkäs mitenkäs paha operaatio otsikossa mainittu olis? Yhdestä sylinteristä ainaki menee tavara sukkana läpi, korjaamon diagnoosi on pakoventtiili paskana.
Olis tarkoitus tehdä viimeiseen asti itse, kertokaa kokeneemmat tarvitsenko erikoistyökaluja?
Ajattelin sillai että että jätän korjaamon huoleksi pelkästään lopuksi jakopään kohdalle laiton ja säätämisen.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
Okei, minkäslaisia niitä sitte tarvitaan?:) Siis tarkoitus on tehdä niin halvalla ku mahdollista... En tekis itse jos olis varaa viedä korjaamolle koko vehjes.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
Nyt kyllä sanoisin, että jäitä hattuun. On kyllä senverran vaativa operaatio, että on ammattiasentajallakin tekemistä, jos ei ole ennen hihnajakopää Alfaa laitellut. Jokatapauksessa kannen koneistus on annettava moottorikoneistamon tehtäväksi. Voihan sen yhden tai kahden venttiilin itsekin uusia, mutta jos kansi on jo muutenkin finaalissa niin sama homma on kohta uudestaan edessä, sen kun joutuu kahteen kertaan tekemään niin ei ookkaan halpaa. Sitten jakopään kasauksessa tarvitaan erikoistyökaluja, jos siinä tekee virheen pahimmassa tapauksessa koko moottori hajoaa korjaus kelvottomaksi. Mutta jos itse kuitenkin haluat sen tehdä niin jos on mahdollista kääntyä jonkun ammattiasentajan apuun niin suosittelen. Onnea yritykselle. Itse olen ammatiltani autoasentaja joskin nyt eläkkeellä, että tiedän mistä puhun.
Jakopään kasauksessa tarvitsee erikoistyökaluiksi lukituspalat nokka-akseleille ja jos on heittokello, niin sillä saa varmasti 1. sylinterin männän yläkuolokohtaan, mutta voihan siinä käyttää jotain tikkuakin. Muita työkaluja ei välttämättä tarvita.
Voishan sitä kopasta jotain näitä moottoria huuhtovia aineita kuten Fortea (Forte motor flush?) jos vaikka venttiili vaan pikkisen kantaa jos kone on seissyt ja sen jälkeen huonosti käy.
Mutta jos koneeseen on säännöllisesti vaihdettu kunnon öljyt ja ajaa paukuteltu reippaasti niin voihan se olla että se kantava pakoventtiili on kyllä palanut kelvottomaksi...