Ongelma hälyttimen / ajonneston kanssa! GTV-96

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ongelma hälyttimen / ajonneston kanssa! GTV-96

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Mulla on -96 GTV V6 TB jossa on Meta System M20/10 ymmärtääkseni.
Autosta tyhjeni akku seistessä tuossa joulun alla ja kun yritän nyt käynnistaa autoa alkaa hätävilkut vikkumaan heti kun käännän avainta virtalukossa, eikä kone käynnisty. Kojelaudassa oleva ajoneston (keltainen avainsymboli) sammuu kuitenkin kun yritän startata, hätävilkut tosin jäävät vilkkumaan noin 45 - 60 sekunniksi.
Soitin Auto Milanoon ja siellä olivat sitä mieltä että auton oma ajonesto kytkeytyy pois niinkuin pitääkin jos ko merkkivalo sammuu ja epäilivät että vika on hälyttimessä. Kojelaudassa vilkkuu sumuvalokytkiminen vieressä punainen led-valo joka ei mielestäni yleensä vilku ollenkaan.

Kauko-ohjaimiin laitoin molempiin uudet paristot.
Hälytintä ei ole meidän aikana 08/09 alkaen käytetty ollenkaan, koska kauko-ohjaimet ei myyjän mukaan toimi kovin hyvin.
Puhuttuani myyjän kanssa kertoi hän että auto on joskus tehnyt saman tempun kun akku on tyhjentynyt, sillon häly on mennyt pois päältä kauko-ohjaimella pienen yrittämisen jälkeen.
Nyt en kuitenkaan saa hälyä pois päältä kauko-ohjaimella ollenkaan. Olen yrittänyt jo viikon ajan mutta ei niin ei...
Missä mahtaa olla tuon hälyn vastaanotin tai kekusyksikkö? Jos koko roskan purkaisi pois niin loppuu se temppuilu!
Olisiko mitään vinkkejä antaa? Alkaa olla neuvot vähissä ja autolla olisi mukava vielä ajaa joskus :crazyeyes:
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jos tuo on se alkuperäinen tehdashälytin, niin eikös siihen ole sellainen erillinen avain, jolla saa kytkettyä hälyn pois päältä. Jos on, niin muistaakseni oikean etupyörän lähellä konepeellin alta löytyy reikä avaimelle. Näin ainakin mulla -95 turbossa.

-tommi

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Avainta ei ole. Eikä mitään boksiakaan jossa olis lukkoa..
Sen olen tarkistanut konehuoneesta..
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kun se akku on mennyt zippiin, oliko kauankin tyhjänä? Kaukosäätimien "koodit" hukkuneet sieltä keskusyksiköltä, joten ei tunnista niitä kaukosäätimiä. Veikkaisin että jostakin netin syövereistä löytyy ohjeet sen auton käynnistämiseen ilman niitä säätimiä.

Yleensä keskusyksikkö on kojelaudan alla, jokin musta laatikko, jonka johdoissa reilusti teippiä - sellaista ei "tehtaantapaista". Sitä purkkia ei kannata ekana repiä irti, vaan katsoa:

1. Onko sireeni jossakin konehuoneessa
2. löytyi (kuinka paksu nippu johtoja siihen menee?)
jos yli 6 niin toimii myös k.yksikkönä - jos alle niin yksikkö kojelaudan alla
3. etsi kojelauden sisältä
4. etsi johtonipusta 2 paksua (ehkä mustaa/keltaista/valkoista) johtoa, nämä poikkeuksetta ajoneston johtoja
5. johdot poikki ja AUTON päästä toisiinsa kiinni TINAAMALLA
6. ajonesto pitäisi olla ohitettu

(7.) jos hälytin jälkiasennettu, siinä pitäisi olla ns. valet-switch - jos siitä purkista lähtee johdot jonkinlaiselle katkaisijalle (yleensä piilossa jossakin helpossa paikassa kuskin kohdalla) Ne toimivat jotenkin näin: Kun avaat avaimella auton oven, alkaa hälytin hälyttää, laitat avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle. Painat siitä kytkimestä, ja odotat pari sekuntia --> auton pitäisi lähteä avaimesta käyntiin.

Ohjeet ovat suuntaa antavat, enkä vastaa ongelmista vahingoista tms.

Toimin kuitenkin aikanaan jokusen vuoden hälytinasentajana tampereella, erikoistuen autojen suojauksiin. :wink:
..ammattina autoslalom..

Vastaa Viestiin