156 2.5 V6 koneen normaalilämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
itkonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Tammi 2009, 09:00
Paikkakunta: Kajaani

156 2.5 V6 koneen normaalilämmöt

Viesti Kirjoittaja itkonen »

Minkälaisia lukemia pitäisi näkyä lämpömittarissa maantieajossa. Omassa on nyt juuri 70 astetta moottorin lämpö ja muistelisin että on ollut korkeemmalla joskus. Mutta ei ole varmaa muistikuvaa, polttoaineen kulutus on vaan noussut 1,5-2 litraa maantiellä ja tuli mieleen että käviskö kone liian kylmänä kenties rikkinäisen termarin takia?

Viikon päästä olisi jakohihnan vaihto niin voisi samaan ympätä tuon termarin vaihdon jos lämpö on liian alhainen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos se jää siihen 70 eikä mene yhtään yli niin vaihtaisin kyllä. Se hiipuu pikkuhiljaa alemmas kuitenkin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Tuon rempan yhteydessä termari tietenkin vaihtoon. Jos ei vielä koskaan vaihduttu vesipumppua, niin harkitse myös sen vaihtoa. Muovinen siipipyörä kun pettää niin varmasti lämmöt nousee.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Muistelisin, että omassani oli normilämmöt maantieajossa 80-85c, pakkasellakin. Laittaisin kyllä termarin samalla. Ja todellakin se vesipumppu vaihtoon samassa yhteydessä, jos ei ole näyttöä sen aikaisemmasta vaihdosta.

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Juu, kyllä lämmöt normaalisti pakkasellakin yli 80 C nousevat. Eli termari vaihtoon !

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tietääkö muuten joku onko Boselift V6ssa ja vanhemmassa -97 -> sama termostaatti. Kyselin taannoin (en Deltalta) ja noiden vanhempien termostaatteja oilis saanut, mutta ei uudempaan. Onko jotain eroa oikeasti? Eli sopiiko 1998-mallisen V6seen tarkoitettu termari 2003seen?
MP

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

alkuperäisen termostaatin lämpöarvo on about 87c eli noille nurkille pitäis lämpöjen nousta

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Sama termari on sekä -98:ssa että -03:ssa. Omassa(-99) on matka-ajossa lämmöt pikkasen yli 70 näillä keleillä, vaihdettu 1,5v sitten samoin kuin vesipumppu. Lämpömittari voi tietty heittää, mutta jos nyt vaihtaisin uuden termarin, niin tuskin se siitä mihinkään muuttuisi.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla pyörii kans lämmöt siinä 70 nurkilla (ehkä vähä yli) ja aatelin siksi kokeilla uutta termaria, ku dieseli-sitikka ilman webastoa on lämpimämpi ja lämpiää nopeammin. Omien muistikuvien mukaan 156 TS jokunen vuosi sitte oli ainakin lämpimämpi (lieko aika kullannut muistot) ja siinä lämmöt pyöri jotain 80-90 nurkilla mittarin mukaan.

EDIT: 166 TS oli just yhtä haalea sisätiloiltaan kuin nykyinen 156nenkin. Siinä lämmöt pyöri kuitenkin vajaa 90ssä lämpömittarin mukaan.
Viimeksi muokannut MP, 05 Tammi 2010, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ennen kesän termarin ja vesipumpun vaihtoa lämmöt oli siellä nippa nappa 70, ei kuitenkaan koskaan sen alle. Nyt vertaillessa aiempiin lukemiin pyörii lämmöt 80 nurkilla, kylmilläkin keleillä.
Seikka, jonka luuliin muuttuvan vaihtotemppujen johdosta oli, että lämmöt nousisivat nopeammin, mutta näin ei vois sanoa tapahtuneen.

itkonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Tammi 2009, 09:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja itkonen »

Monenlaista vastausta on tullut, kiitoksia kovasti :)

Maanantaina vaihtuu vesipumppu ja termari sitten jakopään kanssa samalla, niin saa omat kokemukset siitä että muuttuuko tuo 70 asteen lämpö mihinkään sen myötä.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Omassa oli lämmöt ennen termarin ja vesipumpun vaihtoa maantiellä karvan alle 70 ja kaupungissa yli 90. Vesipumppu oli ilmeisesti alkuperäinen muovisiipinen ja siipi oli akselista kehälle melkei koko matkan halki. Nyt on lämmöt maantiellä 80 huippeissa. Kaupungissa näkyisi nousevan 90 jopa vähän yli. Se vain ihmetyttää, että tuo lämpömittarin varoitusvalo syttyilee omia aikojaan vähän miten sattuu. Liekö niitä kuuluisia kosketushäriöitä...
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

itkonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Tammi 2009, 09:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja itkonen »

Vesipumpun siipipyörä oli 5 mm vaille kokonaan halki, onneksi sen vaihto tuli otettua samalla!!!

Vesipumpun ja termostaatin otin Ricambilta jossa hinta oli 1/4 Deltan hinnasta. Kiitokset vaan Heikalle taas nopeasta toimituksesta! Loput osat tulivat Deltalta. Jakopään osille ja niiden vaihdolle sekä vesipumpun ja termostaatin vaihdolle tulikin sitten hintaa 1690 euroa :P Toivottavasti vaan projekti joskus valmistuu, nyt auto on ollut maanantaiaamusta asti rassattavana ja ehkä tämän päivän lopussa on valmis...

Taitaa seuraava remontti mennä jonkun muun pajan tehtäväksi.

Avatar
Artusya
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Tammi 2009, 23:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Artusya »

mullakki toi termari meni konen lämmöt koko ajan vähän yli 50 ja bensa kulutus nousi ihan v...sti,kyselin autokeskuksesta että paljos termari maksaa---vastaus tuli että 159e.!!!!!!!!jumalauta mitkä hinnat!!!!!!!
gta power

itkonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Tammi 2009, 09:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja itkonen »

Termari oli tuota luokkaa Deltallakin ja vesipumppu reilut 400 euroa. Ricambilta sai molemmat reilulla satasella :)

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kysytäänpä vaikka täällä. Eli varaosaliikkeen kuvastot eivät tunne ollenkaan GTV:tä, niin onko GTV 3.0 ja 166 3.0 samanlainen termostaatti?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pitäisi tuon 166:n termarin käydä myös gtv:n ainakin alkup varaosanumeron perusteella..

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Kiitokset.

Tänään kävin tilaamassa getvoseen 166 termostaatin ja ainoa ero noissa on vesiletkun kiinnitys kohdan halkaisia, joka on GTV:ssä 40mm ja 166 38mm. 164 24V termaria mallailtiin myös, mutta siinä on eri pulttien väli.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

termostaattikotelo on rukattu kokonaan uusiiin puihin gtv:hen ja uudempiin 24V - koneisiin jolloin myös termarin kiinnityspulttien jako mennyt uusiksi..

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Jako tosiaan on eri ja 164:sen termarissa on myös joku anturin paikka siinä termostaatin päällä, jota ei uudemmissa ole.

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

Mulla oli termari sökö. Kun auto kävi tyhjäkäynnillä lämpöiseksi lämmöt nousi 90een ja kun lähti ajamaan putosi 50een. Kun vaihdoin uuden termarin ajoi miten vaan , niin on kokoajan 90.
Joppe

Vastaa Viestiin