Minkälaisia lukemia pitäisi näkyä lämpömittarissa maantieajossa. Omassa on nyt juuri 70 astetta moottorin lämpö ja muistelisin että on ollut korkeemmalla joskus. Mutta ei ole varmaa muistikuvaa, polttoaineen kulutus on vaan noussut 1,5-2 litraa maantiellä ja tuli mieleen että käviskö kone liian kylmänä kenties rikkinäisen termarin takia?
Viikon päästä olisi jakohihnan vaihto niin voisi samaan ympätä tuon termarin vaihdon jos lämpö on liian alhainen.
Tuon rempan yhteydessä termari tietenkin vaihtoon. Jos ei vielä koskaan vaihduttu vesipumppua, niin harkitse myös sen vaihtoa. Muovinen siipipyörä kun pettää niin varmasti lämmöt nousee.
Muistelisin, että omassani oli normilämmöt maantieajossa 80-85c, pakkasellakin. Laittaisin kyllä termarin samalla. Ja todellakin se vesipumppu vaihtoon samassa yhteydessä, jos ei ole näyttöä sen aikaisemmasta vaihdosta.
Tietääkö muuten joku onko Boselift V6ssa ja vanhemmassa -97 -> sama termostaatti. Kyselin taannoin (en Deltalta) ja noiden vanhempien termostaatteja oilis saanut, mutta ei uudempaan. Onko jotain eroa oikeasti? Eli sopiiko 1998-mallisen V6seen tarkoitettu termari 2003seen?
Sama termari on sekä -98:ssa että -03:ssa. Omassa(-99) on matka-ajossa lämmöt pikkasen yli 70 näillä keleillä, vaihdettu 1,5v sitten samoin kuin vesipumppu. Lämpömittari voi tietty heittää, mutta jos nyt vaihtaisin uuden termarin, niin tuskin se siitä mihinkään muuttuisi.
Mulla pyörii kans lämmöt siinä 70 nurkilla (ehkä vähä yli) ja aatelin siksi kokeilla uutta termaria, ku dieseli-sitikka ilman webastoa on lämpimämpi ja lämpiää nopeammin. Omien muistikuvien mukaan 156 TS jokunen vuosi sitte oli ainakin lämpimämpi (lieko aika kullannut muistot) ja siinä lämmöt pyöri jotain 80-90 nurkilla mittarin mukaan.
EDIT: 166 TS oli just yhtä haalea sisätiloiltaan kuin nykyinen 156nenkin. Siinä lämmöt pyöri kuitenkin vajaa 90ssä lämpömittarin mukaan.
Viimeksi muokannut MP, 05 Tammi 2010, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennen kesän termarin ja vesipumpun vaihtoa lämmöt oli siellä nippa nappa 70, ei kuitenkaan koskaan sen alle. Nyt vertaillessa aiempiin lukemiin pyörii lämmöt 80 nurkilla, kylmilläkin keleillä.
Seikka, jonka luuliin muuttuvan vaihtotemppujen johdosta oli, että lämmöt nousisivat nopeammin, mutta näin ei vois sanoa tapahtuneen.
Monenlaista vastausta on tullut, kiitoksia kovasti
Maanantaina vaihtuu vesipumppu ja termari sitten jakopään kanssa samalla, niin saa omat kokemukset siitä että muuttuuko tuo 70 asteen lämpö mihinkään sen myötä.
Omassa oli lämmöt ennen termarin ja vesipumpun vaihtoa maantiellä karvan alle 70 ja kaupungissa yli 90. Vesipumppu oli ilmeisesti alkuperäinen muovisiipinen ja siipi oli akselista kehälle melkei koko matkan halki. Nyt on lämmöt maantiellä 80 huippeissa. Kaupungissa näkyisi nousevan 90 jopa vähän yli. Se vain ihmetyttää, että tuo lämpömittarin varoitusvalo syttyilee omia aikojaan vähän miten sattuu. Liekö niitä kuuluisia kosketushäriöitä...
Vesipumpun siipipyörä oli 5 mm vaille kokonaan halki, onneksi sen vaihto tuli otettua samalla!!!
Vesipumpun ja termostaatin otin Ricambilta jossa hinta oli 1/4 Deltan hinnasta. Kiitokset vaan Heikalle taas nopeasta toimituksesta! Loput osat tulivat Deltalta. Jakopään osille ja niiden vaihdolle sekä vesipumpun ja termostaatin vaihdolle tulikin sitten hintaa 1690 euroa Toivottavasti vaan projekti joskus valmistuu, nyt auto on ollut maanantaiaamusta asti rassattavana ja ehkä tämän päivän lopussa on valmis...
Taitaa seuraava remontti mennä jonkun muun pajan tehtäväksi.
mullakki toi termari meni konen lämmöt koko ajan vähän yli 50 ja bensa kulutus nousi ihan v...sti,kyselin autokeskuksesta että paljos termari maksaa---vastaus tuli että 159e.!!!!!!!!jumalauta mitkä hinnat!!!!!!!
Tänään kävin tilaamassa getvoseen 166 termostaatin ja ainoa ero noissa on vesiletkun kiinnitys kohdan halkaisia, joka on GTV:ssä 40mm ja 166 38mm. 164 24V termaria mallailtiin myös, mutta siinä on eri pulttien väli.
termostaattikotelo on rukattu kokonaan uusiiin puihin gtv:hen ja uudempiin 24V - koneisiin jolloin myös termarin kiinnityspulttien jako mennyt uusiksi..
Mulla oli termari sökö. Kun auto kävi tyhjäkäynnillä lämpöiseksi lämmöt nousi 90een ja kun lähti ajamaan putosi 50een. Kun vaihdoin uuden termarin ajoi miten vaan , niin on kokoajan 90.