Artusya kirjoitti:jäähdytysneste häviää,epäilen kannentiivisten vuotoa,miten voi tarkista että onko kyseessä kannentiiviste?
Jos sitä katoaa palotilaan, niin luulisi peräpäässä olevan hillitön vaalea pössäkkä. Jos sitä taas vuotaa öljytilaan, niin pitäs mittatikussa olla havaittavissa emulsiota. Jos taas vuoto on mottorin ulkopuolelle, niin pitäisi jonkunmoista käryä olla ajon jälkeen havaittavissa. Ellet sitten jäähdytä pelkällä vedellä? Kokemusta siitä käyttäytyykö alfa noin, ei ole. Toyota ja jenkkirauta ainakin paljasti noilla havainnoilla kannentiivistevaurionsa.
Tuskin kannattaa ensimmäiseksi alkaa kannentiivistettä vaihtamaan. Aika monta monta muutakin mahdollista paikkaa, esim klemmarit? Jos moottorinlämmitin on mallia letkulämppäri, niin sen klemmarit vuotaa aika usein.
Vai miksi epäilet juuri kansipahvia? Öljyä paisuntasäiliössä? Ainakin 2.5:ssa jostain syystä jäähdytysneste on usein aika "öljyisen" näköistä, voi toki olla vuotavan kansipahvin syytä, mutta olen silti ajellut kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman muita "oireita".
juuh eli 3 vk sitten oli syylärissä vuotoo,mutta se syyläri vaihdettiin auto milanossa,nii luulis että ne kattois kaikki klemmarit sun muut letkut läpi,nyt on uudet nesteet laitettu ja ne varmaan laitoi full-merkkin asti....nyt ku katoin nii jäähdytys neste on min merkkin alapuolella,ja se kyllä savuttaa aika pahasti kun annan kenkää, valkoista savua se mun mielestä on...aika vaaleata ööö ja paljoon .........
Kannattanee lisätä nestettä ylämerkkiin ja seurata. Valkoista savua tuuppaa näillä pakkasilla likipitäen jokainen auto käydessään. Ei olisi eka kerta kun korjaamolla ei ole ilmattu kunnolla.
juuh,mä ajattelin laittaa aamulla sitä nestettä kun auto on kylmää ja seuraaan sitä...eikö se oli aika kallis operaatio toi kannentiivisten vaihto...1500 e. luokkaa
Mites nuo lämmityslaitteen kennot kestää Alfoissa? Ovatko herkkiä vuotamaan?
Minä epäilen omassa autossani tuota pienen vuodon syyksi, koska kabiinissa on toisinaan vieno jäähdytysnesteen tuoksu...varsinkin kun menee sisälle lämpimään autoon.
Janne kirjoitti:Minä epäilen omassa autossani tuota pienen vuodon syyksi, koska kabiinissa on toisinaan vieno jäähdytysnesteen tuoksu...varsinkin kun menee sisälle lämpimään autoon.
Eikös sulla päässyt glygolit jäätymään. Siellä kennossahan ne ensimmäisenä jäätyy ja voi halkaista sen.
Ei huurru ikkunat, eikä se tuoksu mikään voimakas ole.
Itseasiassa haju oli voimakkaampi ennen tuota jäätymistä ja silloin itsekin enemmän epäilin vuotoa. Jäähdytin tuossa ainakin vuotaa hiukan.