Ärsyttävä nitinä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Ärsyttävä nitinä

Viesti Kirjoittaja pietro »

Johan toi Pipsa on viikon vanha ja alkaa kitisemään. Elikkäs tänään havaitsin/kuulin ihmeellistä kitisevää nitinää etupäästä töyssyjen kohdilla. Asun hiekkatien varrella joten oli aikaa havainnoida noita töyssykohtia:) Onko vaiva ohimenevää vai onko kyseessä koliikkilapsi?

Yllätyksekseni olen havainnut autoni (JTS SW) kuluttavan vähemmän kuin olin alunperin ajatellut/lukenut. Melkolailla tarkkaan olen pelkkää kaupunkia pyöritellyt ja mehua on mennyt kutakuinkin 10l/100km. Jostain syystä kun sain auton (ajettuna 11 km) oli tietsikan mukaan keskikulutus 18l/100km:) Vaimon mielestä oli aika paljon. Ainahan kaikkeen löytyy sopiva selitys. Esimerkiksi onnistuin vaimolle perustelemaan miten Alfa on edullisempi ostos kuin esmerkiksi 307 farkku. Pitänee ryhtyä myyntimieheksi.

Muuten on ollut mukavaa. Lapa on ollut pystyssä koko ajan. Eilenkin yksi Saksan rekkareissa oleva Alfakuski hieman ihmetteli iloista morjesteluani.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Ärsyttävä nitinä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pietro kirjoitti:Jostain syystä kun sain auton (ajettuna 11 km) oli tietsikan mukaan keskikulutus 18l/100km:) Vaimon mielestä oli aika paljon.
No se on saanut aikamoista haipakkaa laivasta ulos tullessaan :shock:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mitä...? Eihän ne yleensä saa kenkää laivalta tullessa :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Olisikohan nitinän syynä vanha kunnon:

156 Vasen etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1970 96.54
156 Oikea etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1971 96.54

Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Naiko kirjoitti: Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!
Minä säästin, ja pruiskauttelin öljyä vähän sinne tänne (kun en tiennyt mihin sitä oikeasti kuuluu laittaa) :mrgreen:
Ainakin kaikki nitinät, natinat ja kitinät katosivat. Tiedä sitten, kuinka kauan tuosta on iloa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Naiko kirjoitti:Olisikohan nitinän syynä vanha kunnon:

156 Vasen etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1970 96.54
156 Oikea etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1971 96.54

Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!
viikon vanhaan autoon tuskin kannattaa noita vaihtaa :mrgreen:
alkuun riittää varmaan rasvaus
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Kyllä tulis meinaan kilometrille hintaa jos pitäis alle 1000 kilsan kohdalla tukivarsia vaihtaa :-D

Meinaa hermot mennä sen nitinän kanssa. Toki kovassa vauhdissa ei nitise mutta kun tuo kova vauhti on kaupunkialueella niin kovin kallista. Pitänee laittaa rasvaa. Tai vois kokeilla vaikka pesua. Auto on sen näköinen että varmaan muut ajattelee sitä käytetyn pellon kyntämiseen.

Kangasmatoista oisin kysäissyt. oottako ostelleet ja mistä. Teltassa olivatten yli 130 eeroa satsi. Englannista sais alle satkulla. Sama homma jousissa. Turuuus 434 ja Saksasta sais reilulla satkulla. Tää on ihan pepusta. Pikkasen tota pitäis kai sepeliä kohti laskea kun se näyttää muuten kesänakeilla ihan moonroverille.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vie se Deltaan, takuujuttu.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

pietro kirjoitti: Sama homma jousissa. Turuuus 434 ja Saksasta sais reilulla satkulla. Tää on ihan pepusta. Pikkasen tota pitäis kai sepeliä kohti laskea kun se näyttää muuten kesänakeilla ihan moonroverille.
Eibach jouset saat halvimmalla http://www.fastus.fi
Itse tutkittua tietoa...

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Naiko kirjoitti: Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!
Minä säästin, ja pruiskauttelin öljyä vähän sinne tänne (kun en tiennyt mihin sitä oikeasti kuuluu laittaa) :mrgreen:
Ainakin kaikki nitinät, natinat ja kitinät katosivat. Tiedä sitten, kuinka kauan tuosta on iloa.
Kyllä sillä n.3kk ajat ja sit tulee äänet takas. Tai ainakin näin kävi kun itse rasvautin...

34€ Deltas ne matot! Must get kesäksi!

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Nyt menee sitten vauva lääkäriin ens viikolla. Menee kuulemma useampi tunti. Meinasin alkaa tiskillä nauraa. Kaveri sanoi, että onhan noita mutta yleensä niillä on enemmän ajettu. Kuulostaa uskottavalle. Saas nähä mitä pojat keksii.

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

Huollossa ois nyt sitten käyty. Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut. En sitten kuitenkaan viitsinyt huoltoa peruuttaa kun se kerran oli varattuna. Asentajasetä irrotti tukivarret ja vaakaajat edestä, rasvaili puslia ja pisti kiinni. Äänihän oli jo kadonnut, joten en tiedä oliko huollosta apua. Komea pläjäys vaseliinia ainakin oli oikeanpuoleisessa lokasuojassa. Ja taas sai pestä. Niin se vaan on jotta vesi vanhin voitehista.

innanen
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Touko 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja innanen »

pietro kirjoitti:Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut.
Sama juttu. Nitinä loppui viikonloppuna itsestään. Ei tarvinnut edes pestä.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

innanen kirjoitti:
pietro kirjoitti:Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut.
Sama juttu. Nitinä loppui viikonloppuna itsestään. Ei tarvinnut edes pestä.
Olisiko viikonloppuna ollut hiukan lämpimämpää? Nimittäin pienellä pakkasella nitinä tuppasi vanhassa 156:ssa olemaan pahimmillaan.

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Sassicaia kirjoitti: Olisiko viikonloppuna ollut hiukan lämpimämpää? Nimittäin pienellä pakkasella nitinä tuppasi vanhassa 156:ssa olemaan pahimmillaan.
Olen huomannut saman asian. Nitinään vaikuttaa lämpötila. Tänä aamuna oli -6° C ja kauhea nitinä.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

ihan sama juttu mullakin. Viime syksynä ei nitissyt mistään mutta talvella pakkasilla auton kojelaudan oikeasta kulmasta nitisi äänekkäästi. Nyt on taas vähentynyt kun lämpötila on noussut. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

pietro kirjoitti:Huollossa ois nyt sitten käyty. Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut. En sitten kuitenkaan viitsinyt huoltoa peruuttaa kun se kerran oli varattuna. Asentajasetä irrotti tukivarret ja vaakaajat edestä, rasvaili puslia ja pisti kiinni. Äänihän oli jo kadonnut, joten en tiedä oliko huollosta apua. Komea pläjäys vaseliinia ainakin oli oikeanpuoleisessa lokasuojassa. Ja taas sai pestä. Niin se vaan on jotta vesi vanhin voitehista.

Mulla tuo nitinä loppuu aina kun pesee tuulilasin, ihan totta.
Teoriani onkin seuraava:
Tuulilasin alareunassa tuulilasin ja konepellin välissä oleva suojamuovihan on kiinni lasipinnassa. Kun tuonne rakoon sitten kasaantuu pölyä ja pieniä hiekanmuruja, on narinakonsertti valmis. Kori kuitenkin elää ajossa aavistuksen ja muovi liikkuu lasiin nähden. Narina loppuu heti kun tuulilasilta valuva pesuneste saavuttaa muovin ja lasin kosketuspinnan.
Lääkkeenä voisi olla vaikkapa tiivistysteipin liimaaminen muovin yläreunaan.
Puslanitinä kuulostaa hieman erilaiselta vikinältä.

Vastaa Viestiin