164 tyhjäkäynti huutaa.
Valvoja: Moderators
164 tyhjäkäynti huutaa.
2.0ts rupesi oikutteleen. Tyhjäkäynti 3000-3500 ja ei laske vaikka moottori normaalilämpöinen. Toista ilmamäärämittariakin olen kokeillut, mutta ei auta sekään. Joku ilmeisesti jäässä vaikka olen koittanut sulatella lämpimässä tallissakin, mutta mikä? Pelasi moitteettomasti ennen pakkasia
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Putsaa kaasuläpän ympäristö, ilmamäärämittarin läpän ympäristö ja tyhjäkäyntiventtiili (imuilman kokoojasäiliön kyljessä oleva puolen nyrkin kokoinen sylinteri jossa on sähköliitin). Samalla kannattaa putsailla huohottimen letkut ja öljynerotin (musta sylinteri letkujen välissä) niin säästyy monelta murheelta.
- Epäkelpokeräilijä -
Kaasuläppä liikkuu normaalisti. Se on kurkisteltu ilmamäärämittarin ollessa irti. Kaasuläppätunnistimen pistokkeen irroituksella ei mitään vaikutusta, mutta tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irroituksella auto sammuu.
kumimuumi kirjoitti:Kaasuläppä jäätynyt seiskafemmasta pariinkin otteeseen - oireet ihan samat. Joten rasviksen ohjeita seurailemaan..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En nyt oikein usko imuvuotoihinkaan kun auto pelasi aiemmin moitteettomasti ennen seisomista ulkona ja vieläpä pukattiin talliin sulamaan ,mutta kaikki tuntuu olevan alfojen kohdalla toki mahdollista. Letkut on tutkittu silmämääräisesti ja samassa kunnossa näytävät olevan kuin ennenkin.
Kävin tänään autoa testaamassa käyntiin ja oireenkuva oli pysynyt samana, mutta nyt tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irroituksesta seurasi, tasainen tyhjäkäynti
Ei siis enää sammunut, mutta heti kun pistokkeen laitto takasin, niin johan alkoi tyhjäkäynti oleen 3500rpm taas. Kierroksiakaan ei tunnu ottavan vaan töpeksii vaan.
Jakajat tuntuu olevan kumpikin pelissä mukana ainakin..
On nämä alfa veijarit melkoisia "taivaanlahjoja":twisted: Ihan kuin osottaisivat mieltä, kun ensin pidetään ulkona ja sitten siirretään talliin seisomaan toisen samanlaisen viereen
Täytynee huomenissa tutkia lisää ja mielenkiinnolla odotan miten oireenkuva on taas muuttunut yöaikana.
Kävin tänään autoa testaamassa käyntiin ja oireenkuva oli pysynyt samana, mutta nyt tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irroituksesta seurasi, tasainen tyhjäkäynti
Ei siis enää sammunut, mutta heti kun pistokkeen laitto takasin, niin johan alkoi tyhjäkäynti oleen 3500rpm taas. Kierroksiakaan ei tunnu ottavan vaan töpeksii vaan.
Jakajat tuntuu olevan kumpikin pelissä mukana ainakin..
On nämä alfa veijarit melkoisia "taivaanlahjoja":twisted: Ihan kuin osottaisivat mieltä, kun ensin pidetään ulkona ja sitten siirretään talliin seisomaan toisen samanlaisen viereen
Täytynee huomenissa tutkia lisää ja mielenkiinnolla odotan miten oireenkuva on taas muuttunut yöaikana.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä ei kuulosta oikein hyvältä. Eikös tuossa ollut vain mikrokytkin joka kertoo ällille että nyt olisi syytä käydä tyhjäkäyntiä? Jollei kytkytin toimi niin varmaan jääkin kierrokset koholle, tosin ei luulisi sentään kolmea tonnia huutavan.antsu kirjoitti:Kaasuläppätunnistimen pistokkeen irroituksella ei mitään vaikutusta
- Epäkelpokeräilijä -
No niin, se vika sitten löytyi kuin löytyikin tässä yks päivä Joka paikka tuli koluttua läpi, liittimet putsattua yms, mutta ei alkanut käymään ei Tupakkia ja kahaviakin kului kiitettävä määrä.
Viimeisenä oljenkortena sitten ajattelin, että jospas sen ruiskunpoksin kokeilis vaihtaa toiseen. Ja sieltähän se vika lopulta löytyi. Jostain oli valutellut vettä poksin päälle ja lopulta sen sisään mennyt muuan tippa. Ei muuta ku poksi levälleen, paineilmalla kuivaksi ja paikalleen. Heti pärähti käymään ja kävi niin tasaisesti että
Kaikki on näköjään mahdollista ja se vika yleensä löytyy sieltä viimeisestä paikasta, mistä ei edes osaa epäillä...
Viimeisenä oljenkortena sitten ajattelin, että jospas sen ruiskunpoksin kokeilis vaihtaa toiseen. Ja sieltähän se vika lopulta löytyi. Jostain oli valutellut vettä poksin päälle ja lopulta sen sisään mennyt muuan tippa. Ei muuta ku poksi levälleen, paineilmalla kuivaksi ja paikalleen. Heti pärähti käymään ja kävi niin tasaisesti että
Kaikki on näköjään mahdollista ja se vika yleensä löytyy sieltä viimeisestä paikasta, mistä ei edes osaa epäillä...