Ruosteonkelma...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Ruosteonkelma...

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mä muutan kohta ulkomaille, kun täällä ei autot muuta ku mätäne...
Kiitos tielaitoksen ahkeran suolan käytön :twisted: :twisted: , Alfani alkoi osoittamaan etulokasuojassa pientä orastavaa ruostekukkaa.

Eniten rassaa, ettei syksyllä ollut mitään alkuakaan ja niin vahasin auton syksyllä-> kaaret tuplasti, mielestäni pesin riittävän usein, mutta ei...
Albumissa kohta pari kuvaa... Tein pikakorjauksen, jolla eteneminen toivottavasti pysähtyy, täydellisempi korjaus myöhemmin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Piste hiekkapuhallus pistooli on noissa aika hyvä ja halpa ja nopea ruosteenpoisto menetelmä, ja kynsilakka pullolla saa ihmeitä aikaan. pitäisi omaakin vähän parannella.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ostin ihan pensselillä varustetun korjausmaalin, sillä ton sai hyvin piiloon ja sävykin sattu olemaan oikea.
Oli muuten oma ongelmansa värin selvittämisessä, kun ei värikoodia löytynyt mistään, kontin luukussahan sen pitäisi olla...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Huono mäihä :( , ja kaiken lisäks menit viä myymään mulle ruosteettomat kappaleesi :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Epezi kirjoitti:Huono mäihä :( , ja kaiken lisäks menit viä myymään mulle ruosteettomat kappaleesi :mrgreen:
Sepä se, no ei noi onneksi vielä vaihtoa kaipaakaan.
Ei tosiaan ollu myydessä havaintoa yhdestäkään ruosteenalusta.
Oli lähtenyt kantin sisältä ja hiipinyt maalin alla, noissa kuvissa mitä pistin, niin on otettu ehjääkin maalia pois ihan varmuuden vuoksi ja löytyihän sieltä.
Kokemusta vanhan Camryn lokasuojista ja ruosteen etenemisestä... :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Alfissimo kirjoitti:Ostin ihan pensselillä varustetun korjausmaalin, sillä ton sai hyvin piiloon ja sävykin sattu olemaan oikea.
Oli muuten oma ongelmansa värin selvittämisessä, kun ei värikoodia löytynyt mistään, kontin luukussahan sen pitäisi olla...
Joskus tuli Deltassa juttua noista maalikoodeista. Useimmiten koodi on kontin luukussa mutta saattaa kuulemma olla myös konehuoneen puolella (?) :roll: Mulla kyllä ainakin 156:n ohjekirjassa lukee toi sijainti, mutta miten on noissa vanhemmissa alfoissa niin ei tietoa.
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ruosteonkelma...

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Albumissa kohta pari kuvaa...
No jos 15-vuotiaan auton ruostetilanne tosiaan on tuo niin pienissäpä on murheet :-D Mulla alkoi omassa olla ihan rehellistä mätää oikeassa sisälokasuojassa McPhersonin vieressä. Varmaan seurausta vuonna -93 ajetusta kolarista, jolloin ne sisälokasuojatkin oli vaihdettu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Ruosteonkelma...

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Albumissa kohta pari kuvaa...
No jos 15-vuotiaan auton ruostetilanne tosiaan on tuo niin pienissäpä on murheet :-D Mulla alkoi omassa olla ihan rehellistä mätää oikeassa sisälokasuojassa McPhersonin vieressä. Varmaan seurausta vuonna -93 ajetusta kolarista, jolloin ne sisälokasuojatkin oli vaihdettu.
Siitäpä olen hyvin iloinen, ettei mätää ole tuon enempää.
Alkavaa ruostetta myös jo kertaalleen vaihdettujen takakaarien hitsaussaumoissa, täytyy ottaa helmaa irti ja katsoa, kuinka pitkälle mennyt -> toivoen parasta, peläten pahinta :roll:

Takana on nostokorvakkeiden paikat joskus hitsattu, helmoissa myös pohjan puolella pientä sanomista, mutta pohja on kuitenkin kova.

Hyvin tervekorinen laite muuten... Tekstistä sai ehkä hieman väärän kuvan, en sen enempää kuitenkaan "ressaa" asian suhteen...

Edit: Värikoodin kanssa ongelma olikin siinä, että sitä ei mistään löytynyt :roll:, lopulta se paljastui "Verde Mirtoksi" kun sävyjä peilasi auton kylkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin