164 tyhjäkäynti huutaa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
antsu
Viestit: 29
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:36
Paikkakunta: kempele

164 tyhjäkäynti huutaa.

Viesti Kirjoittaja antsu »

2.0ts rupesi oikutteleen. Tyhjäkäynti 3000-3500 ja ei laske vaikka moottori normaalilämpöinen. Toista ilmamäärämittariakin olen kokeillut, mutta ei auta sekään. Joku ilmeisesti jäässä vaikka olen koittanut sulatella lämpimässä tallissakin, mutta mikä? :( Pelasi moitteettomasti ennen pakkasia :oops:

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Putsaa kaasuläpän ympäristö, ilmamäärämittarin läpän ympäristö ja tyhjäkäyntiventtiili (imuilman kokoojasäiliön kyljessä oleva puolen nyrkin kokoinen sylinteri jossa on sähköliitin). Samalla kannattaa putsailla huohottimen letkut ja öljynerotin (musta sylinteri letkujen välissä) niin säästyy monelta murheelta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kaasuläppä jäätynyt seiskafemmasta pariinkin otteeseen - oireet ihan samat. Joten rasviksen ohjeita seurailemaan..
..ammattina autoslalom..

Avatar
antsu
Viestit: 29
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:36
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja antsu »

Kaasuläppä liikkuu normaalisti. Se on kurkisteltu ilmamäärämittarin ollessa irti. Kaasuläppätunnistimen pistokkeen irroituksella ei mitään vaikutusta, mutta tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irroituksella auto sammuu.

kumimuumi kirjoitti:Kaasuläppä jäätynyt seiskafemmasta pariinkin otteeseen - oireet ihan samat. Joten rasviksen ohjeita seurailemaan..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Yllä olevat ovat todennäköisempiä, mutta itselläni on vastaava aiheuttanut aikanaan toisen puolan rikkoutuminen, puolan johto löi läpi puolan runkoon, ja tyhjäkäynti sekosi totaalisesti.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Myös pahasti revennyt imusarjan/lohkon välinen kumi aiheuttaa kierrosten nousua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

joo näin pakkasillahan nuo kumihärpäkkeet tuppaa murtumaan, eli imuvuotoa epäilen minä. Kannattaa siis tutkia tarkkaan kaikki imupuolen kumiputket ja liitokset.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muuten voisi olla reilu imuvuoto kyseessä mutta tuo tyhjäkäynninsäätimen johdon irrotuksesta aiheutuva auton sammuminen ei minusta oikein osu taudinkuvaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Valelääkäri paljastui. :wink:
Ei tähän sovikkaan tuo imuvuoto arvaus.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
antsu
Viestit: 29
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:36
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja antsu »

En nyt oikein usko imuvuotoihinkaan kun auto pelasi aiemmin moitteettomasti ennen seisomista ulkona ja vieläpä pukattiin talliin sulamaan ,mutta kaikki tuntuu olevan alfojen kohdalla toki mahdollista. Letkut on tutkittu silmämääräisesti ja samassa kunnossa näytävät olevan kuin ennenkin.

Kävin tänään autoa testaamassa käyntiin ja oireenkuva oli pysynyt samana, mutta nyt tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irroituksesta seurasi, tasainen tyhjäkäynti :)
Ei siis enää sammunut, mutta heti kun pistokkeen laitto takasin, niin johan alkoi tyhjäkäynti oleen 3500rpm taas. Kierroksiakaan ei tunnu ottavan vaan töpeksii vaan.

Jakajat tuntuu olevan kumpikin pelissä mukana ainakin..

On nämä alfa veijarit melkoisia "taivaanlahjoja":twisted: Ihan kuin osottaisivat mieltä, kun ensin pidetään ulkona ja sitten siirretään talliin seisomaan toisen samanlaisen viereen :-D

Täytynee huomenissa tutkia lisää ja mielenkiinnolla odotan miten oireenkuva on taas muuttunut yöaikana.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

antsu kirjoitti:Kaasuläppätunnistimen pistokkeen irroituksella ei mitään vaikutusta
Tämä ei kuulosta oikein hyvältä. Eikös tuossa ollut vain mikrokytkin joka kertoo ällille että nyt olisi syytä käydä tyhjäkäyntiä? Jollei kytkytin toimi niin varmaan jääkin kierrokset koholle, tosin ei luulisi sentään kolmea tonnia huutavan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
antsu
Viestit: 29
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:36
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja antsu »

No niin, se vika sitten löytyi kuin löytyikin tässä yks päivä :-D Joka paikka tuli koluttua läpi, liittimet putsattua yms, mutta ei alkanut käymään ei :twisted: Tupakkia ja kahaviakin kului kiitettävä määrä.

Viimeisenä oljenkortena sitten ajattelin, että jospas sen ruiskunpoksin kokeilis vaihtaa toiseen. Ja sieltähän se vika lopulta löytyi. Jostain oli valutellut vettä poksin päälle ja lopulta sen sisään mennyt muuan tippa. Ei muuta ku poksi levälleen, paineilmalla kuivaksi ja paikalleen. Heti pärähti käymään ja kävi niin tasaisesti että :-D

Kaikki on näköjään mahdollista ja se vika yleensä löytyy sieltä viimeisestä paikasta, mistä ei edes osaa epäillä... :roll:

Vastaa Viestiin