156 V6 kannentiiviste sökö + korjaamoehdotuksia kiitos!
Valvoja: Moderators
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
156 V6 kannentiiviste sökö + korjaamoehdotuksia kiitos!
Nonni, tällä kertaa putkesta tupruava savuverho ei sitten ollutkaan pelkkää ominaisuutta
Pakkasten myötä tolkuttomiin sfääreihin kohonnut höyryäminen on nyt sitten varmistunut kannentiivisteen vuodoksi. Tänään tutkittiin pakokaasutesterin avulla, että mitä paisarin kautta ilmoille pääsee, ja pakokaasujahan sieltä tulee. Tyly tuomio. Onneksi öljyt ja vedet ei ole (vielä) sekaisin, joten vuoto kohdistunee palotilaan.
Yhtäkaikki, kansijumppaa siis tiedossa, mutta missä?
Osapolitiikka alkaa olla hanskassa, joten nyt tarvitaankin kipeästi tietoa Turun alueella tai lähistöllä toimivista pajoista, johon tuota voisi roudata korjattavaksi. Kaikkia ehdotuksia, ja erityisesti kokemuksia otetaan vastaan ilomielin.
Melkein tekisi mieli sanoa, että v***n v***n v***u.
Pakkasten myötä tolkuttomiin sfääreihin kohonnut höyryäminen on nyt sitten varmistunut kannentiivisteen vuodoksi. Tänään tutkittiin pakokaasutesterin avulla, että mitä paisarin kautta ilmoille pääsee, ja pakokaasujahan sieltä tulee. Tyly tuomio. Onneksi öljyt ja vedet ei ole (vielä) sekaisin, joten vuoto kohdistunee palotilaan.
Yhtäkaikki, kansijumppaa siis tiedossa, mutta missä?
Osapolitiikka alkaa olla hanskassa, joten nyt tarvitaankin kipeästi tietoa Turun alueella tai lähistöllä toimivista pajoista, johon tuota voisi roudata korjattavaksi. Kaikkia ehdotuksia, ja erityisesti kokemuksia otetaan vastaan ilomielin.
Melkein tekisi mieli sanoa, että v***n v***n v***u.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
http://www.autolife.fi/
Asiallisia kavereita ja asialliset hinnat. Pelkkiä italialaisia työnalla kun itse kävin. Rimpaatas ja kysy.
Asiallisia kavereita ja asialliset hinnat. Pelkkiä italialaisia työnalla kun itse kävin. Rimpaatas ja kysy.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Enpä usko kun en ole koskaan vielä tuolla autoani käyttänyt.maybetomorrow kirjoitti:^Hmm niin sääkös tuota paikkaa mulle kenties täällä ehdotitkin
Mutta voi näitä suomen osahintoja. Kyllä se nyt taas niin on, että tässäkin tapauksessa eurot mennee muihin maihin. Harmi, mutta ~200 eskudon ero on tässä tapauksessa merkittävä.
Eilen käytin omaa Alfaani autolifessä termostaatin vaihdossa ja kyseisen kokemuksen perusteella voin huoletta suositella. Itse tulen viemään autoni sinne myös jakohihnan vaihtoon.
Toivottavasti omassa Alfassa pysyy pelkkänä ominaisuutena tuo savuverho!
Yksi vaihtoehto mikä myös tulee mieleen on Jokisen autokorjaamo Pansiontiellä Lounais-Suomen vahinkoautokeskuksen vieressä. Siellä käytin vanhaa Fiatiani huolloissa.
Toivottavasti omassa Alfassa pysyy pelkkänä ominaisuutena tuo savuverho!
Yksi vaihtoehto mikä myös tulee mieleen on Jokisen autokorjaamo Pansiontiellä Lounais-Suomen vahinkoautokeskuksen vieressä. Siellä käytin vanhaa Fiatiani huolloissa.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Öljyt paisuntasäiliössä.
V6 2,5 24v Alfa 156 vm. 98
Tänään ajoin töihin 18 km ja kaikki toimi normaalisti. Moottorin lämpö ok, eikä vihjeitä mistään muustakaan viasta. Auto oli työpaikalla parkissa n. 1,5 tuntia, letku ja sisätilan lämmitin toiminnassa. Huomasin autolle mennessä, että kuljettajan puolen etupyörän edessä oli lumessa jälki joka kertoi nestevuodosta. Avasin konepellin ja paisuntasäiliö oli aivan täysi öljyn sekaista nestettä. Sitä oli valunut painekorkin ylikin, josta se valui maahan.
Öljyn täyttökorkki on puhdas, eli ei jälkiä emulsiosta. Samoin öljyn mittatikku. Öljyn pinta oli tosin reilusti alle alamerkin.
Mitähän mahtoi tapahtua? Kannen tiiviste? Kansi? Mahdollinen öljynlauhdutin? Korjaamollekaan autoa ei saa kun vasta 22.2.
Tänään ajoin töihin 18 km ja kaikki toimi normaalisti. Moottorin lämpö ok, eikä vihjeitä mistään muustakaan viasta. Auto oli työpaikalla parkissa n. 1,5 tuntia, letku ja sisätilan lämmitin toiminnassa. Huomasin autolle mennessä, että kuljettajan puolen etupyörän edessä oli lumessa jälki joka kertoi nestevuodosta. Avasin konepellin ja paisuntasäiliö oli aivan täysi öljyn sekaista nestettä. Sitä oli valunut painekorkin ylikin, josta se valui maahan.
Öljyn täyttökorkki on puhdas, eli ei jälkiä emulsiosta. Samoin öljyn mittatikku. Öljyn pinta oli tosin reilusti alle alamerkin.
Mitähän mahtoi tapahtua? Kannen tiiviste? Kansi? Mahdollinen öljynlauhdutin? Korjaamollekaan autoa ei saa kun vasta 22.2.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Täälläkin projekti on venynyt ja paukkunut aivan liikaa.
Nyt sentään osat on jo melkein käsissä. Tulevat muuten Heikalta, jonka hintataso ei tarkistettujen laskelmien jälkeen juurikaan europutiikeista eronnut. Vois opetella laskemaan...
Korjauspajaksi on valittu Autolife Raisiossa.
Tilanne ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään, paitsi että ~50 km sitten lisäsin 1/2 litraa jäähdytysnestettä kun pinta oli laskenut alarajalle. Ja eilen kun vilkaisin, niin nestettä olikin ylimääräistä paisarissa!?! Ei kuitenkaan öljyistä - vaan sellaista tuhnuista mitä se nyt noissa kutosissa on.
Öljyt edelleen ylämerkissä ja täysin puhtaat.
Näillä näkymin saan ensi viikolla tuon vihdoin pajalle.
Nyt sentään osat on jo melkein käsissä. Tulevat muuten Heikalta, jonka hintataso ei tarkistettujen laskelmien jälkeen juurikaan europutiikeista eronnut. Vois opetella laskemaan...
Korjauspajaksi on valittu Autolife Raisiossa.
Tilanne ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään, paitsi että ~50 km sitten lisäsin 1/2 litraa jäähdytysnestettä kun pinta oli laskenut alarajalle. Ja eilen kun vilkaisin, niin nestettä olikin ylimääräistä paisarissa!?! Ei kuitenkaan öljyistä - vaan sellaista tuhnuista mitä se nyt noissa kutosissa on.
Öljyt edelleen ylämerkissä ja täysin puhtaat.
Näillä näkymin saan ensi viikolla tuon vihdoin pajalle.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
No nih, iso kivi putosi sydämeltä. Kansipahvi on ehjä.
Männä viikolla kävin autolifessä näyttämässä tuota ekaa kertaa asian tiimoilta - ajatuksena oli ohivuotomittauksen teko. Silloin todettiin että paisariin ei tule kuplia. joten mittauksesta ei välttämättä ole silloin hyötyä, koska pienen vuodon kyseessä ollessa myllyyn ei saada tarpeeksi painetta tällaisen toteamiseen.
Pari muutakin seikkaa vaikutti siihen että aloin epäilemään koko diagnoosia, joten tänään ajoin Deltaan, jossa pikahuollon pojat löi testerin paisuntasäiliön huulille ja erinäisten operaatioiden jälkeen totesivat, että mitään vuotoa ei ole ja poistivat vielä hieman ylimääräistä nestettä järjestelmästä. Sainpahan vielä reilun alennuksenkin tuosta operaatiosta.
Mystiseksi jäi vaan kaksi asiaa: miksi pakokaasutesteri (joka kalibroitiin silmien edessä) antoi ensin tuollaisen tuloksen? Ja miksi nestepinta oli välillä vajaa, mutta täydennyksen jälkeen sitä olikin liikaa (kone oli molemmilla kerroilla kylmä)?
Nyt voikin hyvillä mielin keskittyä vaan tulevaan jakopään huoltoon. Puuh.
Männä viikolla kävin autolifessä näyttämässä tuota ekaa kertaa asian tiimoilta - ajatuksena oli ohivuotomittauksen teko. Silloin todettiin että paisariin ei tule kuplia. joten mittauksesta ei välttämättä ole silloin hyötyä, koska pienen vuodon kyseessä ollessa myllyyn ei saada tarpeeksi painetta tällaisen toteamiseen.
Pari muutakin seikkaa vaikutti siihen että aloin epäilemään koko diagnoosia, joten tänään ajoin Deltaan, jossa pikahuollon pojat löi testerin paisuntasäiliön huulille ja erinäisten operaatioiden jälkeen totesivat, että mitään vuotoa ei ole ja poistivat vielä hieman ylimääräistä nestettä järjestelmästä. Sainpahan vielä reilun alennuksenkin tuosta operaatiosta.
Mystiseksi jäi vaan kaksi asiaa: miksi pakokaasutesteri (joka kalibroitiin silmien edessä) antoi ensin tuollaisen tuloksen? Ja miksi nestepinta oli välillä vajaa, mutta täydennyksen jälkeen sitä olikin liikaa (kone oli molemmilla kerroilla kylmä)?
Nyt voikin hyvillä mielin keskittyä vaan tulevaan jakopään huoltoon. Puuh.