75:sen lämppärin puhallin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

75:sen lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Eli onkos otsikon mukaiseen laitteeseen vielä lämppärin puhallinta ja läm-
mityskennon venttiiliä saattavissa?.Suomen osatoimittajilta yritetty kysellä.
T.L

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

motonetissä tuota puhallinta näyttäisi saavan..

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1736

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muistaisin kuulleeni että sinne sopii jonkun toisen kinnerin puhallin jotakuinkin suoraan. Olisiko ollut Sierran? Vahvistaako joku?
- Epäkelpokeräilijä -

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Eepe »

90 kirjoitti:motonetissä tuota puhallinta näyttäisi saavan..

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1736
Niinpä näyttää löytyvän,yllättävää että Motonetistä.
T.L

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

En kyllä suosittele tuota motonetin puhallinta kellekkään. Omassa ainakin oli siivet väärällä etäisyydellä. Niitä takoessa paikalleen ilmeisesti akselin ankkurointi petti. Tuloksena mutkissa koteloon hankaava puhallin. Oletko muukkoselta tai heikalta kysynyt?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

just just..taas sitä tunnettua motonetin laatua..

olisikohan niin että tuo motonetin puhallin on tarkoitettu alkujaan johonkin ihan muuhun kotteroon..

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Tiige kirjoitti:En kyllä suosittele tuota motonetin puhallinta kellekkään. Omassa ainakin oli siivet väärällä etäisyydellä. Niitä takoessa paikalleen ilmeisesti akselin ankkurointi petti. Tuloksena mutkissa koteloon hankaava puhallin. Oletko muukkoselta tai heikalta kysynyt?
On tullut kyseltyä heiltä sähköpostilla ilman vastauksia.
T.L

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^^Todennäköisesti. Muistaakseni siitä sai purkaa nipun turhia johtojakin pois.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oma Motonetin puhallin kyllä pelaa mutta se vaati tosiaan vähän askartelua. Akseli ei ole mitenkään lukittu ankkuriin sen paremmin kuin siipiinkään, ja siipiä pitää saada toiselle etäisyydelle että mahtuvat koteloon. Mieluusti siinä käännellessä alkaa akseli vaeltamaan ankkurillakin.

Ne siivet on sitten perkeleellisen terävät. Itse uskoin kolmannen auenneen sormen kohdalla ja hain hanskat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kotelo on alkujaankin tarkka sovitteinen. Väljillä sovituksillahan tuo alkaisi pyörittämään, enemmän, samaa ilmaa. Lisäksi se keskellä oleva panta, joka on yhdellä muoviin tulevalla ruuvilla, on varsin heppoinen kiinnitys.
Mehän tehtiin muutamaan 75:seen puhallinmoottori remontit. Laakerit kuulalaakereiksi (alkoivat, vaikka olivat suojattuja, sitten varsin nopeasti vinkumaan. Tai jäi epäselväksi oliko äänilähteenä laakerit vai siivet), sitten sorvattiin teflonista. Sellaisena se auto lähti eteenpäin. Tuolloin jouduttiin irroittamaan, kummatkin, siivet. Olivat lukkorengaskynsi hässäkällä lukittuja.
Samalla vaihdettiin uudet hiilet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Itse laitoin omaani tuon motonetin puhaltimen vuosi sitten, Ollut auto jokapäiväisessä käytössä ja puhallin on pirun reipas. Täydellä teholla ilma todellakin vaihtuu.

Joutui tosiaan aavistuksen siipien väliä siirtämään, mulla tais käydä säkä kun muistelen, että ei ollut hirveän vaikea operaatio. Mutta pitävän kiinnityksen virittely koteloon oli, koska sen tosiaan pitää pysyä täysin paikallaan muuten siivet tosiaan ottaa koteloon.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen Puhallin

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Siihen käy BMW:n puhallin, niitä on kahta mallia 5mm ja 6mm akselilla, parasta on kun ottaa vanhan pois malliksi. Itse ostin sen eräästä autosähkölaitteita myyvästä, ja korjaavasta firmasta. Kannattaa ottaa se 6mm akselilla oleva moottori kestää paremmin. Maksoi jotain 60 ekeä, ja oli Boschin valmistama. Muistaakseni siivet pitää ottaa vanhasta. :)

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja Ipi »

[quote="Rasvis"]Muistaisin kuulleeni että sinne sopii jonkun toisen kinnerin puhallin jotakuinkin suoraan. Olisiko ollut Sierran? Vahvistaako joku?[/Minulla on fordin moottori paikallaan,sopi suoraan ja hyvin pelaa.Myös tehokkaampi tuntuu olevan.quote]

Vastaa Viestiin