156 V6 kannentiiviste sökö + korjaamoehdotuksia kiitos!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

156 V6 kannentiiviste sökö + korjaamoehdotuksia kiitos!

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Nonni, tällä kertaa putkesta tupruava savuverho ei sitten ollutkaan pelkkää ominaisuutta :x

Pakkasten myötä tolkuttomiin sfääreihin kohonnut höyryäminen on nyt sitten varmistunut kannentiivisteen vuodoksi. Tänään tutkittiin pakokaasutesterin avulla, että mitä paisarin kautta ilmoille pääsee, ja pakokaasujahan sieltä tulee. Tyly tuomio. Onneksi öljyt ja vedet ei ole (vielä) sekaisin, joten vuoto kohdistunee palotilaan.

Yhtäkaikki, kansijumppaa siis tiedossa, mutta missä?
Osapolitiikka alkaa olla hanskassa, joten nyt tarvitaankin kipeästi tietoa Turun alueella tai lähistöllä toimivista pajoista, johon tuota voisi roudata korjattavaksi. Kaikkia ehdotuksia, ja erityisesti kokemuksia otetaan vastaan ilomielin.

Melkein tekisi mieli sanoa, että v***n v***n v***u.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

http://www.autolife.fi/

Asiallisia kavereita ja asialliset hinnat. Pelkkiä italialaisia työnalla kun itse kävin. Rimpaatas ja kysy.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Toi olikin tässä shokissa unohtunut :-D Pitääpä kilautella. Pistäkää silti edelleen muitakin ehdotuksia ilmoille.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Hmm niin sääkös tuota paikkaa mulle kenties täällä ehdotitkin :lol:

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

maybetomorrow kirjoitti:^Hmm niin sääkös tuota paikkaa mulle kenties täällä ehdotitkin :lol:
Enpä usko kun en ole koskaan vielä tuolla autoani käyttänyt.

Mutta voi näitä suomen osahintoja. Kyllä se nyt taas niin on, että tässäkin tapauksessa eurot mennee muihin maihin. Harmi, mutta ~200 eskudon ero on tässä tapauksessa merkittävä.

Avatar
kelso
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Elo 2009, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kelso »

Eilen käytin omaa Alfaani autolifessä termostaatin vaihdossa ja kyseisen kokemuksen perusteella voin huoletta suositella. Itse tulen viemään autoni sinne myös jakohihnan vaihtoon.

Toivottavasti omassa Alfassa pysyy pelkkänä ominaisuutena tuo savuverho!

Yksi vaihtoehto mikä myös tulee mieleen on Jokisen autokorjaamo Pansiontiellä Lounais-Suomen vahinkoautokeskuksen vieressä. Siellä käytin vanhaa Fiatiani huolloissa.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Missäs kokoluokassa tollasen rempan kustannukset kulkee? Mitä sulla on menossa vaihtoon?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Työn kustannuksia arvotaan vielä puolin ja toisin, mutta yläpään tiivistesarja ja jakopään kilkkeet tekee ungefär 400-600 euroa - riippuen siitä mistä kautta nuo ottaa.
Eiköhän siitä kokonaisuudessaan tule nelinumeroinen luku. :roll:

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Suosittelut Autolifelle täältäkin. Osaavia ihmisiä ja hinnat kohtuulliset.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Öljyt paisuntasäiliössä.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

V6 2,5 24v Alfa 156 vm. 98
Tänään ajoin töihin 18 km ja kaikki toimi normaalisti. Moottorin lämpö ok, eikä vihjeitä mistään muustakaan viasta. Auto oli työpaikalla parkissa n. 1,5 tuntia, letku ja sisätilan lämmitin toiminnassa. Huomasin autolle mennessä, että kuljettajan puolen etupyörän edessä oli lumessa jälki joka kertoi nestevuodosta. Avasin konepellin ja paisuntasäiliö oli aivan täysi öljyn sekaista nestettä. Sitä oli valunut painekorkin ylikin, josta se valui maahan.
Öljyn täyttökorkki on puhdas, eli ei jälkiä emulsiosta. Samoin öljyn mittatikku. Öljyn pinta oli tosin reilusti alle alamerkin.
Mitähän mahtoi tapahtua? Kannen tiiviste? Kansi? Mahdollinen öljynlauhdutin? Korjaamollekaan autoa ei saa kun vasta 22.2.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Täälläkin projekti on venynyt ja paukkunut aivan liikaa.

Nyt sentään osat on jo melkein käsissä. Tulevat muuten Heikalta, jonka hintataso ei tarkistettujen laskelmien jälkeen juurikaan europutiikeista eronnut. Vois opetella laskemaan... :oops:
Korjauspajaksi on valittu Autolife Raisiossa.

Tilanne ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään, paitsi että ~50 km sitten lisäsin 1/2 litraa jäähdytysnestettä kun pinta oli laskenut alarajalle. Ja eilen kun vilkaisin, niin nestettä olikin ylimääräistä paisarissa!?! Ei kuitenkaan öljyistä - vaan sellaista tuhnuista mitä se nyt noissa kutosissa on.
Öljyt edelleen ylämerkissä ja täysin puhtaat.

Näillä näkymin saan ensi viikolla tuon vihdoin pajalle.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

No nih, iso kivi putosi sydämeltä. Kansipahvi on ehjä.

Männä viikolla kävin autolifessä näyttämässä tuota ekaa kertaa asian tiimoilta - ajatuksena oli ohivuotomittauksen teko. Silloin todettiin että paisariin ei tule kuplia. joten mittauksesta ei välttämättä ole silloin hyötyä, koska pienen vuodon kyseessä ollessa myllyyn ei saada tarpeeksi painetta tällaisen toteamiseen.

Pari muutakin seikkaa vaikutti siihen että aloin epäilemään koko diagnoosia, joten tänään ajoin Deltaan, jossa pikahuollon pojat löi testerin paisuntasäiliön huulille ja erinäisten operaatioiden jälkeen totesivat, että mitään vuotoa ei ole ja poistivat vielä hieman ylimääräistä nestettä järjestelmästä. Sainpahan vielä reilun alennuksenkin tuosta operaatiosta.

Mystiseksi jäi vaan kaksi asiaa: miksi pakokaasutesteri (joka kalibroitiin silmien edessä) antoi ensin tuollaisen tuloksen? Ja miksi nestepinta oli välillä vajaa, mutta täydennyksen jälkeen sitä olikin liikaa (kone oli molemmilla kerroilla kylmä)?

Nyt voikin hyvillä mielin keskittyä vaan tulevaan jakopään huoltoon. Puuh.

Vastaa Viestiin