164sen ilmastointilaite

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
miklu
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 17:36

164sen ilmastointilaite

Viesti Kirjoittaja miklu »

Terve! Mitenköhän tuon 164sen ilmastointilaitteen pitäis toimia? Riittääkö että painan (lumihiutaleen kuviota ) ja lämpönuppi kylmänpuolelle? vai tarviiko laittaa sisäilman kierto päälle? Ohjekirjassa luki että napin painalluksen jälkeen puhallin menee automaattisesti pienimmälle asennolleen ja ilmastointilaite käynnistyy... meikäläisen puhallin ainakin puhaltaa napinpainalluksen jälkee juuri niin kovaa kuin missä asennossa se sattuu olemaan? Oiskohan rikki?? "freonit laitettu 2002" T: Vastauksesta ylen onnellinen romeo. :oops: :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin kyseessähän on se pyöreillä säätöpylpyröillä varustettu manuaali-ilmastointi?

Ei se lumihiutalenappi muistaakseni mullakaan puhaltimen nopeuteen vaikuttanut eikä sisäilmankierrätystä tarvinnut laittaa päälle. Se kannattaa kytkeä vasta siinä vaiheessa kun sisälämpö on jo pudonnut ulkolämpötilaa alemmas, ei tarvitse sitten käyttää niin suurta puhallinnopeutta lämpötilan kurissa pitämiseksi.
- Epäkelpokeräilijä -

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Niin kyseessähän on se pyöreillä säätöpylpyröillä varustettu manuaali-ilmastointi?

Ei se lumihiutalenappi muistaakseni mullakaan puhaltimen nopeuteen vaikuttanut eikä sisäilmankierrätystä tarvinnut laittaa päälle. Se kannattaa kytkeä vasta siinä vaiheessa kun sisälämpö on jo pudonnut ulkolämpötilaa alemmas, ei tarvitse sitten käyttää niin suurta puhallinnopeutta lämpötilan kurissa pitämiseksi.
Minulla kyllä se puhallin alkaa pyöriä pienimmällä mahdollisella nopeudella kun ilmastointi kytkeytyy, vaikka se puhaltimen säädin olisikin nollalla.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oliskin niin lämmin että pääsis kokeilemaan.. Entäs minkälainen liitin siinä on täytölle, neulaventtiili, kuulalaakeri? Minkä kokoiset kierteet suunnilleen? Tuollaista tarvis tietää niin saisi vehkeen täytettyä että varmasti toimii kesällä.

Vastaa Viestiin