Morjesta! Voisko joku vääntää mulle selvät ohjeet kaasuläpän putsaamiseen (kuvalliset, jos onnistuu). Rupeaa nimittän ärsyttämään, kun joka valoissa täytyy käynnistää uudestaan. Saisin sen luultavasti ilman ohjeitakin putsattua, mutta vedetään nyt varman päälle, etten mitään riko.
Imuputki irti.
Jotain liuottavaa, vaikkapa CRCtä kanavaan ja läppään, jota täytyy tietty käännellä.
Sitten vaan rätillä paskat pois.
Ei siinä mitään voi rikkoa. Eikun hommiin
Siinä läpän akselilla on sähkömoottori, joka kääntelee sitä rakoa halutun suuruiseksi eli niin että tyhjäkäynti on sopivilla kierroksilla. Eli kyllä tuon kuuluukin mennä kiinni kun kone ei käy.
No mikäköhän tossa sit voisi olla vikana? Kun tämän foorumin läpi selasin, oireet viittasivat juuri tuohon kaasuläpän karstoittumiseen.
Kuitenkin tänään alfa pelasi täysin normaalisti, kun sen kylmältä koneelta käynnistin. Kierrokset pysyivät visusti tonnissa. Ajoin sillä noin 100km, sammutin 5min ajaksi ja ongelmat taas alkoivat (näin se siis aina tekee). Kierrokset seilaa, kytkintä painaessa sammuu ja ruisku valo palaa.
Rasvis kirjoitti:Ruiskuvalo viittaa johonkin muuhun murheeseen kuin likaiseen kaasuläppään. Luetuta ensin vikakoodit niin on sitten helpompi haarukoida vikaa.
Missä kannattaa käyttää ja paljonko pitää suurinpiirtein maksaa?
Ihan yleistesterillä pääsee lukemaan koodit, ja niitä löytyy aika monilta pajoilta nykyään. Käyt vaan jossain kylän pajassa kysymässä, jos ei niillä ole niin osaavat varmasti kertoa keneltä löytyy.