Kaasuläpän putsaus 156 2.0 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Kaasuläpän putsaus 156 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Morjesta! Voisko joku vääntää mulle selvät ohjeet kaasuläpän putsaamiseen (kuvalliset, jos onnistuu). Rupeaa nimittän ärsyttämään, kun joka valoissa täytyy käynnistää uudestaan. :evil: Saisin sen luultavasti ilman ohjeitakin putsattua, mutta vedetään nyt varman päälle, etten mitään riko. :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ota ennen kaasuläppä oleva imuputki irti ja suihkuttele vaikka Forten Air Intake Cleaneriä läpälle ja sen akselille.

Veikkaan silti että ei auta noin räikeeseen vikaan.

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

Kokeile onko mitään vaikutusta jos tankkaat Shellin bensaa.

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Juur meni tankillinen esson bensaa :mrgreen:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Imuputki irti.
Jotain liuottavaa, vaikkapa CRCtä kanavaan ja läppään, jota täytyy tietty käännellä.
Sitten vaan rätillä paskat pois.
Ei siinä mitään voi rikkoa. Eikun hommiin :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Kiitti neuvoista! Putsaan heti kun pakkaset hellittävät :mrgreen:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Voisit kokeilla myös pensan sekaan laitettavaa injektion cleeneriä.
Minulla auttoi, muttei vika noin paha.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^niin siis nuohan puhdistavat bensalinjaa, eikä niillä ole mitään tekemistä kaasuläpän kanssa.

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Nyt on putsattu läppä. Käsittääkseni tohon pitäis jäädä rako tyhjäkäyntiä varten. Mitään rakoa ei jää.. :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siinä läpän akselilla on sähkömoottori, joka kääntelee sitä rakoa halutun suuruiseksi eli niin että tyhjäkäynti on sopivilla kierroksilla. Eli kyllä tuon kuuluukin mennä kiinni kun kone ei käy.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

No mikäköhän tossa sit voisi olla vikana? Kun tämän foorumin läpi selasin, oireet viittasivat juuri tuohon kaasuläpän karstoittumiseen.

Kuitenkin tänään alfa pelasi täysin normaalisti, kun sen kylmältä koneelta käynnistin. Kierrokset pysyivät visusti tonnissa. Ajoin sillä noin 100km, sammutin 5min ajaksi ja ongelmat taas alkoivat (näin se siis aina tekee). Kierrokset seilaa, kytkintä painaessa sammuu ja ruisku valo palaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ruiskuvalo viittaa johonkin muuhun murheeseen kuin likaiseen kaasuläppään. Luetuta ensin vikakoodit niin on sitten helpompi haarukoida vikaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Muistaakseni siinä kaasuläpän alla on pieni kolo, josta ottaa siis normaalin tyhjäkäynnin ilmamäärän, korjatkaa jos olen väärässä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Helppo ratkaisu... Uusi ILMI poistaa ongelmat. Varma syyllinen noihin oireisiin!

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Rasvis kirjoitti:Ruiskuvalo viittaa johonkin muuhun murheeseen kuin likaiseen kaasuläppään. Luetuta ensin vikakoodit niin on sitten helpompi haarukoida vikaa.
Missä kannattaa käyttää ja paljonko pitää suurinpiirtein maksaa? :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^korjaamolla :wink:

Ihan yleistesterillä pääsee lukemaan koodit, ja niitä löytyy aika monilta pajoilta nykyään. Käyt vaan jossain kylän pajassa kysymässä, jos ei niillä ole niin osaavat varmasti kertoa keneltä löytyy.

Maksaa yleensä jotain 40-50€ välillä.

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Nostetaan tämäkin. Löytyi googlettamalla kuvalliset ohjeet hommaan. ;)

http://www.alfa156.net/tech/cleaningthrottlebody.pdf

Vastaa Viestiin