156 Lämppärin vaijerit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

156 Lämppärin vaijerit

Viesti Kirjoittaja mazza »

Eli minkäslainen tuo vaijerien kiinnitys lämppärin päässä? Puhalluksen suuntaa säätelevä vaijeri poikki. Nyppäsin jo keskikonsolin irti, joka olikin melkonen hullujen homma. Oishan se tullu helpommin irroittamalla käsijarruvipu, muttei jaksanu näillä ilmoilla. eLearnin ohjeet oli ihan onnettomat. Tosiaan kysymys on se, että pitääkö vielä purkaa paljon, vai onnistuuko käsikopelolla sokkona? Ja mistäköhän uudet vaijerit, pianolangasta vai?
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Eikö kukaan ole koskaan lämppäriä sen vertaa tutkinu?
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

No, vihdoin sain aikaa hetken autollekin. Vaijerin irroitusta varten piti irroittaa vain keskikonsoli, satunnaisia rautoja, lämppärin säätimet, radio, hansikaslokero, verhoiluja, lisää satunnaisia tukirautoja jne. Sen jälkeen reilusti makoilemaan vänkärin lattialle taskulampun, 5,5mm hylsyn sekä räikän kera, siitä kaksi vivustoja peittävän muovin ruuvia irti. Tämän jälkeen vääntää muovia reilusti, ja 5,5mm lenkkiavaimella veivaa vaijeria pitävän ruuvin auki. Helppoa. Kädet verillä.

Ensi viikolla tulee uusi vaijeri, oli kuori sen verran rispaantunu sisäpuolelta ettei uusi pianolanka enää menny sinne. Mutta sitä sorkkiessa sain todeta, että millinen hitsauslanka humahtaa nätisti etusormen selkäpuolelta jänteiden ja luun välistä, sukeltaen kauniisti toiselta puolelta sormea esiin. :lol:
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Mulla on itsellä tuo sama vaijeri poikki siitä säätövivun tyvestä.. Tutkailin asiaa ja tulin siihen tulokseen että saa olla, väänsin pihdeillä vaijerin päästä sen tuulilasi/jalkatila-asentoon.:D
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Otan osaa. Myös Giulian lämppärin kanssa menee sormet verille, mutta eipä tuossa 156:ssakaan tule puhallusta tuulilasille. Eipä sitä Italiassa tarvitse, ei. Täällä sen sijaan... Ehkä juuri siksi tulee suosittua julkista liikennettä ja orhi makaa kylmänä hangessa.

156:sen vaijeri korjattiin syksyllä MKAHssa, ja maksoi paljon. Toimi jonkin aikaa, mutta ei enää. Toisaalta kohta on kesä. Höh.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Jep, vaijerin hinta on 25€, mutta etenkin jos ihan kirjojen mukaan menee, niin taitaa tuo remontti viedä kokeneemmaltakin vähintään täyden korjaamopäivän -> €€€. Masokisti pääsee vähemmällä, ja oppiipahan samalla gynekologin taitoja. :shock:
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Jahas, sama ongelma ilmennyt täälläkin, eli tuulilasille ei puhalla, kuten ei myöskään jalkatilaan. Hieman inhottava talvella. Kaipa sitä kesällä pitää kattoa, mikäli jostain kohtalaiset ohjeet löytyy. :roll:

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Hehheh, itsellä samaa vikaa. Täytyy jokatapauksessa ottaa keskikonsoli auki kun lamppuja vaihtelen niin toivottavasti tuon saa pakotettua siten että puhaltaa ikkunaan ja jalkatilaan.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Jos vain Wetteriltä soittelevat että vaijeri on saapunu, niin koitan tänään jo pistää lyhykäisen vaihtoselostuksen. Tympein homma tuossa oli keskikonsolin irroittaminen, tein sen kai jotenki väärin... :roll: (eli eLearnin ohjeilla.)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

No, eihän se ollu saapunu. Kävin hakemassa metritavarakuorta ja 1,5mm rosterilankaa, ja johan syntyi nätisti vaijeri. Pikkusen turhan jäsyä tavaraa tuo, meni säätö aavistuksen jäykäksi, mutta eipähän enää vaijeri katkea. Jotain kalliimpaa sitte ens kerralla :-D .

Kännykän kamera reistaili sen verran etten täydellistä rojektikuvastoa saanu, mutta pistelen tässä joku päivä lyhyen juttuselostuksen. Kyllä muuten on kiva kun saa taas lämpöä tuulilasille. 8)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Hienoa mazza mikäli jonkinlaisen sepustuksen laitat tänne, että minäkin pöllö saatan vielä talven aikana saada lämpöä lasille ja jalkoihin :-D

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Pesun jälkeen jokin jäätyy, eikä puhalluksen suunta enää säädy, default on se naamaa kohti puhallus. Jäätynyt kohta ovat nämä vaijerit? Vai jotain muuta? Pääseekö jostain roiskimaan wd40:a tuonne vai pitää purkaa "kaikki" ja olla kädet veressä?

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

No voi perkele sentään. Sen lisäksi että ensin loppui puhallus ikkunalle ja jalkoihin, loppui puhallus kokonaan. Tänään ei puhaltanut sitten enää ilmaa ollenkaan. Mikä ihme siellä sitten on ja miten sen saan toimimaan? Tuo ensimmäinen vika johtuu ilmeisesti vaijerin katkeamisesta, mutta entä puhaltimen täydellinen "jäätyminen"? :roll:

Kiitoksia avusta.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Moro taas

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Noniin, nytten tutkailin tuota vaijeria, mutten löytänyt sitä, en pätkääkään :P Säätimen pään kiinnitys pelitti, kuten oletettua, mutta lähimaillakaan ei ollut merkkiäkään vaijerista. Sen toinen pää on siis ilmeisestikin siellä hanskalokeron takana jossakin..? Perkele että on inhottavaa puuhaa taskulampun kanssa sohia ja koittaa ängetä päätä oikeaan kulmaan, kun ei tiedä mistä etsiä. :roll:

Ehhehhee, olipas se jännästi irronnut ja vielä jännemmin piiloutunut. No, nyt löyty ja nyt pelittää.

Vastaa Viestiin