moottori remppa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
timppa
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 12:31
Paikkakunta: forssa

moottori remppa

Viesti Kirjoittaja timppa »

Onko joku tehny koneremppaa lähiaikoina itse ja mitä kustansi? ajattelin oman 164 tehdä kokonaan uusiks ja piristää samalla ja pitäis saada vähän tietoa kuluista? Ainakin jos muukkoselta hakee osat niin hintaa tulee ainakin 1000e riippuen vähän et vaihdetaanko nokka-akselit jne.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Omassa 164:sessa oli kone vaihdettu, koska oli tullu halvemmaksi. Mutta joku h... seppä oli tyrinyt vaihdon kanssa kunnolla. Jos teet ite onnea jas teetät niin tarkista, ettei tekijällä kasva peukalo keskellä kämmentä ja äö on isompi kuin kengän numero. :mrgreen:
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

timppa
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 12:31
Paikkakunta: forssa

Viesti Kirjoittaja timppa »

no ei se rempanteko ole vaikea kunhan sais osat edes vähän järkevällä hinnalla, ne vaan tuppaa pyytään pelkistä osista sen konerempanhinnan :shock: tai tietenkin niin kun eivät itse saa tehdä remppaa niin ottaa varaosa hinnois takasin :? mitä maksoit siitä koneesta ja paljonko sillä oli ajettu?

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

En ostanut itse. Mutta Mukana oli kuitti 700€ 230tkm ajettu kuulemma.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tässä pientä vertailupohjaa itse maksoin täydellisestä 164 3.0 QV :n moottorista 1000€ ja ajettu oli 140tkm nyt mittarissa kymppitonni enemmän, hyvin kukkuu edelleen..... :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kokemuksen kypsällä rintaäänellä sanoisin, että V6-koneen täysremppa teetettynä on jotain 4 000 e. Siihen nähden 90 ostama 1000 e QV-kone oli ärsyttävän hyvä kauppa.

Onneksi teikäläisellä näyttää olevan yhdellä kannella varustettu kone. Yhden kannen porttaaminen on GTi-lehden artikkelin mukaan 1000 e - ja siihen virinokka-akseli päälle. Yhden kannen täysremontti oli erään Alfa-firman mukaan 1000 e - siinä taisi olla nokka-akseli mukana.

En tiedä noita ts-koneen hintoja, mutta jos meinaat piristää konetta, niin kai siinä sitten 3 000 menee. Melkein kannattaisi ostaa valmiiksi viritetty ja perusremontoida se, ehkä. Tosin niin tein itse, eikä se sen halvempi ollut. Ja kai se kytkinlevykin on laskettava mukaan... ja sitten...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti:Kokemuksen kypsällä rintaäänellä sanoisin, että V6-koneen täysremppa teetettynä on jotain 4 000 e. Siihen nähden 90 ostama 1000 e QV-kone oli ärsyttävän hyvä kauppa.

Onneksi teikäläisellä näyttää olevan yhdellä kannella varustettu kone. Yhden kannen porttaaminen on GTi-lehden artikkelin mukaan 1000 e - ja siihen virinokka-akseli päälle. Yhden kannen täysremontti oli erään Alfa-firman mukaan 1000 e - siinä taisi olla nokka-akseli mukana.

En tiedä noita ts-koneen hintoja, mutta jos meinaat piristää konetta, niin kai siinä sitten 3 000 menee. Melkein kannattaisi ostaa valmiiksi viritetty ja perusremontoida se, ehkä. Tosin niin tein itse, eikä se sen halvempi ollut. Ja kai se kytkinlevykin on laskettava mukaan... ja sitten...
on tullut rempattua/piristeltyä myös yksi 75 TS:n kone ja rahaa paloi n 18t mummoa, kallista lystiä siis, uutta osaa laitettiin kaikki...... :?

Vastaa Viestiin