Pohjalevy
Valvoja: Moderators
Pohjalevy
Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Pohjalevy
ookko alkanu maasturina pitämään taittele sinne 6mm vahva pohjapanssari alumiinista niin voit kyntää peltoja rauhassapuuha kirjoitti:Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
Re: Pohjalevy
Suunnitteilla on, tosin viikon sisään ei ehditä mitään vielä tekemään. Tarkoitus olisi tehdä ihan rakenneteräksestä. Hintaa ei kyllä paljoa pitäisi kaiken järjen mukaan tulla.puuha kirjoitti:Oli tuolla alempana juttua tehdä pohjalevy metallista,alumiinista.
Onkos se projekti edennyt mitenkään? hinnnasta mitään hajua?
Kun alkaa omassa Alfassa olemaan jo niin riekaleina se orggis pahvi että pitänee alkaa asentelemaan uutta... Uusi 116€
Kunhan tuo levy on kädessä, niin sitten osaa sanoa tarkemmin tuleeko tuosta mitään...
Tommonen näytti taiwanin pojilla olevan myynnissä (alumiiniä). Omastakin mielestä se "panssari" pitää tehdä alumiinistä tai muusta kevyestä materiaalista (esim. hiilikuidusta ).
Itsellä on pohjalevy vielä ehjä eikä ole kokemuksia rikkoutumisesta, niin mikä niistä hajoaa? Kiinnityskorvakot vai koko pa**a? Tuli vaan mieleen, että voisiko kiinnitykorvakkoja vahvistaa esim. metallilevyillä... popniiteillä vähän korvakkoa isommat vahvikepalat muoviin kiinni???
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Saattais toimia toi vahvistaminen. Omastani on mennyt juuri ne kiinnikkeet. Takimmaiset sekä ripustusten luona olevista toinen. Siistin näköinen tekele toi alumiininen. Eikös tuosta josais riittävän hyvän mallin? Mittasuhteet vaan omasta ja ei kun saha laulamaan. Taidampa pistää vakavaan harkintaan...R@gdoll kirjoitti: Tommonen näytti taiwanin pojilla olevan myynnissä (alumiiniä). Omastakin mielestä se "panssari" pitää tehdä alumiinistä tai muusta kevyestä materiaalista (esim. hiilikuidusta ).
Itsellä on pohjalevy vielä ehjä eikä ole kokemuksia rikkoutumisesta, niin mikä niistä hajoaa? Kiinnityskorvakot vai koko pa**a? Tuli vaan mieleen, että voisiko kiinnitykorvakkoja vahvistaa esim. metallilevyillä... popniiteillä vähän korvakkoa isommat vahvikepalat muoviin kiinni???
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juu. Alustasarja laitetaan parin viikon kuluttua ja tarkoitus olisi ruuvata pohjalevy samalla kiinni.JustXL kirjoitti:Kerro terveisiä serkulle, että ei hävitä piirrustuksia. Voi tulla vielä vaikka lisätilaus!
Laitathan sitten pohjalevystä kuvan foorumille ja käyttökokemuksia?
Laitan sitten kuvia ym. tietoa.
Pyydä serkkuasi vääntämään samantien meikäläisellekin!Cuore Sportivo kirjoitti:Parin viikon sisällä tulee alumiininen pohjalevy. Kyselin tänään Deltasta uuden hintaa - 191 €uroa.
Serkku (joka tehnyt vastaavia hommia pari vuosikymmentä) lupasi tuollaisen alumiinista vääntää.
Pohjalevyssä on fudispallon kokoinen reikä
Luonnollisesti maksan siitä pyydetyn hinnan!
Ei enää Alfaa... eipä
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
levy
Ei kannata tehdä siitä liian vahvaa, koska se saattaa johtaa iskut kiinnikkeisiin. Esim. se alumiininen "silta", joka TS:ssä suojaa pakosarjaa on aiheuttanut murtumia itse vaihteiston koppaan, koska se on ensimmäinen kova osa, joka ottaa iskuja. Se onkin JTS:ssä jätetty kokonaan pois!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Jeps, pohjalevystä asiaa joten nostetaan ylemmäksi tämä ketju. Onko tullut uusia paikkoja kotomaassa josta saisi edukkaasti uuden panssarin konetilan alle? Näyttää talven aika möyhiintyneen hajalle kiinnikkeistä ja lähtenyt palojakin levystä.
Täällä ois tämän hintainen, mutta hinta ei kai kata kaikkea niin tulee kalliimmaksi kuin Deltan vakio. Jotkut on tilanneet mikä oli kokonaissumma?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html
Täällä ois tämän hintainen, mutta hinta ei kai kata kaikkea niin tulee kalliimmaksi kuin Deltan vakio. Jotkut on tilanneet mikä oli kokonaissumma?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2343
Toi alfistin levyhän taisi olla kopio ollin tekemästä joten en periaatteesta sitä tilaisi. Aiheesta taisi olla enemmänkin juttua foorumilla.
Toi alfistin levyhän taisi olla kopio ollin tekemästä joten en periaatteesta sitä tilaisi. Aiheesta taisi olla enemmänkin juttua foorumilla.
Vähän ot mutta uusimmassa Koneviestissä juttu pajasta joka varustelee Hondan mönkijöitä telakäyttöön, niihin tulee lisäksi koko pohjan kattava komposiitti panssari joka on värjätty punaiseksi, kestää hakata tolkuttomasti ilman että tulee vaurioita.
Oiskohan mahdollista tehdä sellasta autoihin, tai oishan toki kun vaan on mitat ja aineksia, materiaali on jotain armeijankin käyttämää astetta vahvempaa tavaraa...
Oiskohan mahdollista tehdä sellasta autoihin, tai oishan toki kun vaan on mitat ja aineksia, materiaali on jotain armeijankin käyttämää astetta vahvempaa tavaraa...
Joo, itselläni ollut muutaman kuukauden tuo Ollin levy 156 Superin alla ja hyvin toimii. Tosin jouduin leikkaamaan aukon pakosarjan liitoksen kohdalle kun kantoi vähän mutta muuten istui hyvin paikalleen ja on varmaan edullisempi jos ei Olli ole nostanut hintaa.Vode kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2343
Toi alfistin levyhän taisi olla kopio ollin tekemästä joten en periaatteesta sitä tilaisi. Aiheesta taisi olla enemmänkin juttua foorumilla.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ei muuta kuin yhteyttä nokialaiseen http://www.fy-composites.com/en/ firmaan. Valmistaa esim. puolustusvoimien komposiitti kypärät.jiiässä kirjoitti:koko pohjan kattava komposiitti panssari ... materiaali on jotain armeijankin käyttämää astetta vahvempaa tavaraa
Edit: Jos tosissaan olet niin eräältä foorumilaiselta saa varmasti apua asiassa, en viitsi nimeä sanoa, tunnistakoon itse itsensä jos haluaa
Mites täällä muut ovat pärjänneet tämän alumiinisen pohjalevyn kanssa näin talvella?
Juuri katsastuksesta tulleena tuli todettua, että levy on tipahtanut aivan tonttiin ja irronnut toisesta taka kiinnityksestään sinne pakkautuneen lumen takia. Tiesin tämän kylläkin jo etukäteen, mutta tänään oli viimeinen vuosikatsastuksen merkkipäivä, niin ei vaan enää ollut aikaa säätää sitä kuntoon. Oli hieman säätöä asemalla, että saatiin auto ylipäätään nosturille. Onneksi maksavia asiakkaita ei ollut enää jäljellä kuin minä, joten tyypilliset italialais -kommentit jäi kuulematta.
Juuri katsastuksesta tulleena tuli todettua, että levy on tipahtanut aivan tonttiin ja irronnut toisesta taka kiinnityksestään sinne pakkautuneen lumen takia. Tiesin tämän kylläkin jo etukäteen, mutta tänään oli viimeinen vuosikatsastuksen merkkipäivä, niin ei vaan enää ollut aikaa säätää sitä kuntoon. Oli hieman säätöä asemalla, että saatiin auto ylipäätään nosturille. Onneksi maksavia asiakkaita ei ollut enää jäljellä kuin minä, joten tyypilliset italialais -kommentit jäi kuulematta.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tiukkaa tekee kyllä, onneksi on enimmäkseen vain lunta. Maavaraa on karvan vajaa sallitut, joten voi toki syyttää itseään (tai Eibachia). Kerran irronnut takakiinnikkeistä, mutta uudella pultilla selvittiin.
Ilmeisesti on liikaa vaadittu, että aurattaisiin edes päätiet kerran päivässä. Keskelle jäätyvä/pakkautuva lumi kun on vaikea väistettävä.
Ilmeisesti on liikaa vaadittu, että aurattaisiin edes päätiet kerran päivässä. Keskelle jäätyvä/pakkautuva lumi kun on vaikea väistettävä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kyllä tuo on ihan hyvin pelannut vaikka aika matalalla
ui täälläkin...itse asiassa mun ja Rollen hovikorjaaja
työnsi pari tuntia sitten Alfaa takakontista kun meinas
romu jäädä kiinni kinoksiin Gresan parkkiksella..
Olematon maavara + tuonti-kitkat =
ui täälläkin...itse asiassa mun ja Rollen hovikorjaaja
työnsi pari tuntia sitten Alfaa takakontista kun meinas
romu jäädä kiinni kinoksiin Gresan parkkiksella..
Olematon maavara + tuonti-kitkat =
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
- Paikkakunta: kajaani
Tuo Heikan teräksinen on todella hyvä, on pelastanut öljypohjan jo useaan otteeseen. Maavara on tosin sitä pientäkin pienempi, mutta tuntuu kestävän mitä vain. On muuten hölönpölöä, että alfa ei olisi lumisiin olosuhteisiin tarkoitettu. Meni 40 cm umpihangessa kuin juna eteenpäin, kunnes syyläri jäätyi.
Hyvin on pohjalevy kestänyt aikaa ja matkaa molemmissa Alfoissa. Ehdoton juttu varsinkin madallettuihin autoihin.
Tuo katsastuksessa nosturilla käymisen tuska on kanssa tuttua. Edellisessä oli katsastus talviaikaan ja joka ikinen kerta se jäi juukeliin siihen nosturille. Nykyistä leimataan kesällä ja ongelmaa ei ole ollut vaikka suurinpiirtein yhtä alhaalla kulkevatkin. Taitaa kesätassu olla ratkaisevasti muutaman millin halkaisijaltaan suurempi.
Tuo katsastuksessa nosturilla käymisen tuska on kanssa tuttua. Edellisessä oli katsastus talviaikaan ja joka ikinen kerta se jäi juukeliin siihen nosturille. Nykyistä leimataan kesällä ja ongelmaa ei ole ollut vaikka suurinpiirtein yhtä alhaalla kulkevatkin. Taitaa kesätassu olla ratkaisevasti muutaman millin halkaisijaltaan suurempi.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Tuo keskelle jäätyvä lumi on sangen per***stä matalalla autolla, jota esiintyy paljon kaupungin pienemmillä sivukaduilla.
Kyllähän pohja iskuja ja jääkokkareita kestää. Ongelmat syntyy pakittaessa auraamattomasta lumesta joka pikku hiljaa alkaa tehä tuhojaan.
Suurimmalla osalla näyttäis ettei ongelmia ole juuri esiintynyt, paitti Rollella ja mulla. Ettekö te sitten pakittelette ollenkaan talvisin vai millä ihmeellä teillä pysyy levyt kiinni kuin naulattuna
Kyllähän pohja iskuja ja jääkokkareita kestää. Ongelmat syntyy pakittaessa auraamattomasta lumesta joka pikku hiljaa alkaa tehä tuhojaan.
Suurimmalla osalla näyttäis ettei ongelmia ole juuri esiintynyt, paitti Rollella ja mulla. Ettekö te sitten pakittelette ollenkaan talvisin vai millä ihmeellä teillä pysyy levyt kiinni kuin naulattuna
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin... 156 on jo muutenkin pienellä maavaralla varustettu auto (vaikkei siltä ehkä näytä), että tuo n. 50 mm madallus alkaa tuntumaan.. Vertailu kohteena esimerkiksi Saab 9-5, jossa on madalluksen jälkeen saman verran maavaraa, kuin vakio 156:ssa.
Muistan tuossa taannoin ajaessani Pohjois-Karjalassa, kesällä, asfaltilla, kuinka pohjapanssari raapi asfaltin pintaa.. Juu, oli siinä vissiin urat tiehen muodostunut..
Tällä hetkellä 156:ssa on vakio jouset alla. Kahdet eri madallusjousisarjat odottaa varastossa sopivaa hetkeä..
Muistan tuossa taannoin ajaessani Pohjois-Karjalassa, kesällä, asfaltilla, kuinka pohjapanssari raapi asfaltin pintaa.. Juu, oli siinä vissiin urat tiehen muodostunut..
Tällä hetkellä 156:ssa on vakio jouset alla. Kahdet eri madallusjousisarjat odottaa varastossa sopivaa hetkeä..
Senza cuore saremmo solo macchine
Nostoa.
Käykö teräksinen pohjapanssari, jota esmes. Heikka myy, tuohon Euro-3 normiseen T.S. koneeseen? Tuleeko vakio kiinnikkeisiin kiinni ja onko tuo yhtä "puuta" koko levy? Ja miten maavara, pysyykö samassa kuin orggis muovisella vai nouseeko?
Käykö teräksinen pohjapanssari, jota esmes. Heikka myy, tuohon Euro-3 normiseen T.S. koneeseen? Tuleeko vakio kiinnikkeisiin kiinni ja onko tuo yhtä "puuta" koko levy? Ja miten maavara, pysyykö samassa kuin orggis muovisella vai nouseeko?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Vaikea mennä sanomaan tuosta heikan levystä, mutta eikös nämä kaikki tule edestä ja sivuilta kiinni 5 torxilla ja takareunasta kahdella pultilla...ihan siis vakiokiinnityksiin menee.
Euro3:ssa saattaa eniten ongelmia aiheuttaa katalysaattorien (pallojen) kannakkeet, jotka voi koskettaa pohjapeltiä. Näin ainakin itselläni kävi.
Maavarasta minulla on tuntuma ettei se välttämättä ainakaan nouse...tai sitten tuon levyn osumisen maahan kuulee helpommin
Euro3:ssa saattaa eniten ongelmia aiheuttaa katalysaattorien (pallojen) kannakkeet, jotka voi koskettaa pohjapeltiä. Näin ainakin itselläni kävi.
Maavarasta minulla on tuntuma ettei se välttämättä ainakaan nouse...tai sitten tuon levyn osumisen maahan kuulee helpommin
Kiitoksia! Nuo kattien pallot juuri mietityttikin. Jostain kun haulla löysinkin, että oli joutunut naputella kuppia niille. Ehkä pitää sitten ostaa kuitenkin tuo alumiininen Alfisti.netistä, kun ei Ollin tekemiäkään taida mistään saada. Nousee maavara ainakin varmuudella ja menee heittämällä paikalleen. Hinnassakaan ei ole eroa kuin 10€ kuluineen.
Heips, itse tilasin tuon alumiinisen netin kautta Tanskasta reilu vuosi sitten täältä: http://alfastumper.dk/oscommerce_st/cat ... ucts_id=61Jarsan kirjoitti:Kiitoksia! Nuo kattien pallot juuri mietityttikin. Jostain kun haulla löysinkin, että oli joutunut naputella kuppia niille. Ehkä pitää sitten ostaa kuitenkin tuo alumiininen Alfisti.netistä, kun ei Ollin tekemiäkään taida mistään saada. Nousee maavara ainakin varmuudella ja menee heittämällä paikalleen. Hinnassakaan ei ole eroa kuin 10€ kuluineen.
Toimitus kesti pari viikkoa, kun tuote oli sillä hetkellä varastosta loppu. Pistettiin paikalle öljyvaihdon yhteydessä ja ihan hyvin sinne meni ja on seillä sitten pysynyt.
Jari
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tämä taitaa olla juurikin se joka kopioi Ollin pohjalevyn. Eli tuo on boikotissa!jarir2 kirjoitti:Heips, itse tilasin tuon alumiinisen netin kautta Tanskasta reilu vuosi sitten täältä: http://alfastumper.dk/oscommerce_st/cat ... ucts_id=61
Alfisti.netistä vaan tilaten, tuo rautanen on sen verta painava että epäilyttää niitten alkuperästen kiinnikkeiden kestäminen.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ja tuo Alfisti.netin panssari on väittämän mukaan kopio tuosta tanskalaisesta, joka on kopio Ollin panssarista, joten suo siellä vetelä täällä. En tiedä mikä on totuus, mutta Ollihan ei noita enää toimita, joten asia on ainakin omalla kohdalla puolittain jo menettänyt merkityksensä, vaikka periaatteen mies olenkin.
Alfani on siis suojattu tuollaisella luopiopanssarilla, jonka voin ainakin vahvistaa sopivan paikalleen erinomaisesti ja siinä näkyvistä naarmuista päätellen on myös hyvin paljon hyödyllisempi kuin se alkuperäinen muovinrämmäle.
Alfani on siis suojattu tuollaisella luopiopanssarilla, jonka voin ainakin vahvistaa sopivan paikalleen erinomaisesti ja siinä näkyvistä naarmuista päätellen on myös hyvin paljon hyödyllisempi kuin se alkuperäinen muovinrämmäle.
^^Just. Olin siinä luulossa, että Zeatek toimittaisi mahdollisesti levyjä Alfisti shoppiin. Mene ja tiedä. Ihan siis silkasta periaatteesta en osta levyä tuolta Alfastumperista, vaikka sitten Alfisti.netin levy olisikin Zeatekin tekemä. Eli sarjassamme: "periaatteita jotka ei välttämättä perustu yhtään mihinkään, mutta kuitenkin!"
Sori, nyt loppu offtopicci mun osalta.
Sori, nyt loppu offtopicci mun osalta.