Nyt taisi sitten levitä kyseinen osa, eilen mukavassa 80km/h fiilistelyssä "onpa taas hyvä ajaa kesänakeilla" seuraavaksi kwiik ruts krrl perkele ja tien sivuun, onneks ei ollu pitkä matka ontua himaan, tuntu koko ajan et leikkaa kohta kiinni.. Reilu vuosi sitten meni toiselta puolelta että oli tietysti odotettavissa, sillon ne vaan otti sika hinnan (~300e) korjaamolla kun väittivät että myös napa meni uusiksi, enää en kyllä tommosia maksa.. Onkos tuo muka yleistä?? Pelkän laakerin ei luulisi jossain motonetissä paljoa maksavan..
Wille kirjoitti: Reilu vuosi sitten meni toiselta puolelta että oli tietysti odotettavissa, sillon ne vaan otti sika hinnan (~300e) korjaamolla kun väittivät että myös napa meni uusiksi, enää en kyllä tommosia maksa.. Onkos tuo muka yleistä?? Pelkän laakerin ei luulisi jossain motonetissä paljoa maksavan..
Taidamme Alffistit rahoittaa 5% spaghettikorjaamoiden maksamakkaroista olemattomalla 0,5% osuudellamme makaronirattaista.
Alffa on kieltämättä erityisen rakas kulkuväline, ja kaikki maksetaan niin kauan kun lompsa kestää. Sama vammahan on tähtinokkaa käyttävillä - arvonsa säilyttävänä laakereiden, latureiden, pumppujen ja pimppojen vaihto Veholla tosin on mielekkäämpää jälleenmyyntiarvon takia.
Joo oisko se laakeri maksanu jonkun 20 € eli ei paljon ja vaihtokin on helppo homma. Vaihdoin ekan kerran vuos sitten ja oisko siihen menny puoltuntii aikaa. Maksimissaan tunti! Pitää vaan muistaa, ettei kiristä sitä pulttia liian kireelle.
Jep, motonetissä näytti olevan 16e, eli ei paha. Toivottavasti hoituu sen vaihdolla. Tarviikos siihen muuten mitään erikoistyökaluja tms, ei oo ennen tullu vaihdettua. Joku lyhyt ohjeistus voisi muutenkin olla paikallaan..
TÄHTIKEULA on paljon halvempi ylläpitää kuin Alfa. Löytyy molemmat, johtuu ilmeisesti merkin yleisyydestä ja suuresta korinvaihto määrästä niin osia on reilusti tarjolla (Vehon harmiksi).
Wille kirjoitti:Pitäiskö rummun irrota ihan vain keskimutterin irrotuksen jälkeen? Rumpu liikkuu ulospäin ja tuntuu kuin olisi irti mutta jää johonkin jumiin
Eiköhän ne ole jarrukengät kun siellä kanittaa. Siis rumpu on kulunut uralle, ja jarrukengät ovat automaattisäädön avustamina tietenkin menneet sinne uraan(ellei käsijarru ole päällä :-) ). Säätöä ei(kaiketi?) pysty peruuttamaan, joten ainoa tapa on repiä rumpu irti. Kyllä se voimalla lähtee. Kun vedät sitä ulospäin, niin koeta vetää akselin suuntaisesti niin, ettei rummun reikä ota kiinni akseliin, koska muuten sisäpään stefa saattaa rikkoontua...
Samalla kannattaa sitten katsoa että jarrukengät ja jarrusylinteri ovat kunnossa. Jarrusylinterit menevät monesti jumiin ihan vaan käytön puutteesta.
Rumpu on saatu irti, mutta ulompi laakeri on vielä jumissa, tai siis sen sisempi kehä. Tuota on vaan helvetin vaikea saada irti, kun ei ulosvetäjän kourat tartu tohon pelkkään sisempään osaan. Eikä tota kolmella fillarilla mihinkään ajeta..