147 1.6ts öljypohjan irrotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

147 1.6ts öljypohjan irrotus

Viesti Kirjoittaja beta »

Eli onhan tästä ollu juttua täällä aikasemmin, mutta kun nosturia ei käytössä ole, niin kattoin parhaaksi vähän neuvoja ennen ku alan tuota irrottelemaan.

Eli jossain vaiheessa on joku hieman ottanu aikasemmilla kuskeilla jonnekki kiinni, ja tuloksena n. 5x5 milliä suuri ja pari milliä syvä painauma pohjassa, josta tihkuu öljyä.

Nämähän on alumiinia? eli sais hitsautettua kuntoon, jos sais irti?

Hyviä neuvoja irrotukseen just tän moottorin kohdalla? pakosarjan joutuu varmaan ottaan irti(kovin tarkasti en oo vielä alle kattonut, mutta meneekö tuosta öljypohjasta kiinteä korvakko vänkärin vetaria varten? ja onko välissä vain tiiviste, vai ihan liima? eli saanko tuon takasinki jos irrotan? koneessa ei oo tällä hetkellä ollenkaan öljyä.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Klommo kannattaa ensin todella todella huolella harjata tinnerillä puhtaaksi öljystä. Sitten naputella lommo suoraksi ja sitten hitsata molemmin puolin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Joo, niin varmaan kannattaa.
Todennäköisesti veisinki tuon jollekki ammattimiehelle korjattavaksi, kun vain saisi irti ensiksi.

Onko jollain irrotuksesta kokemusta, tän tai jonku muun ts:n kohdalla.
Kun näkyy menevän pultteja ja korvakoita vaihteistoon, ja vetareille, että onnistuuko tuo ilman nosturia ollenkaan?

Ja että onko siellä välissä vaan tiiviste, vai liima, että saanko tuon takaisinki jos irrotan?

Ja lähteekö näissä pakosarja irti ilman että pultit katkeaa? Jos ei pillejä löydy että käyttäis punaisena?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

2.0 Tessussa on samanlainen öljypohja ja olen tuon irroitellut. Pakosarjaa ei tarvitse irroittaa. Pakosarjassa on laippa neljällä mutterilla josta lähtee etukatalysaattorit. Öljypohjassa on pirusti pultteja ja osa aika hankalassa paikassa. Eli ilman rasvamontua/nosturia en hommaan alkaisi. Mulla tuo pohja oli tiivistetty liimalla.

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Ok, kiitti.
Laitoitko ilman liimaa takasin, vai hommasitko liimaa jostain? Jos niin mitä liimaa?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pohja on liimalla kiinni ihan tehtaalta, tiivistettä ei ole saatavilla.

Tovi sitten 2.0:sta irroittelin, mutta enhän mä nyt enään muista siitä mitään. Aika työläshän se oli, nosturilla irroitettavanakin.

Vastaa Viestiin