joo, niin muistelinkin kun tuon kirjotin että sama vikahan se taitaa olla kaikissaEpezi kirjoitti:Onhan tätä jo vanhankin V6:sen kanssa harjoiteltuKauGoH kirjoitti:täytyy irroittaa toisen puolen imusarja että saa vaihdettua ne
alfa 159
Valvoja: Moderators
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kilsamäärän perusteella tuohan on suoraan periytynyt 156:sta. Satkun kohdallahan noita tukivarsia jne alkoi kolisemaan.Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Mittarissa 95tkm ja tosiaan 3v nyt täynnä.
Eiköhän tästä aleta vaan suosiolla soittelemaan Viikkiin..
Aina kannattaa kokeilla takuuta, eipä tuo puhelu paljon maksa. Saishan noi nyt enemmän kun kolme vuotta kestää, varsinkin kun ei ajeta mitään 60-80t vuodessa...
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Ehdottomasti takuuseen. Eikös sinunkin yksilössäsi ole 5v täystakuu?Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Aikoinaan vastaava meni FIAT Mareankin kanssa takuuseen. Kumma jos ei Alfassa
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Itellä meni ainakin tukivarren puslan välyys takuuseen vaikken edes kysellyt oletin että se on kuluva osa, ei se sitä korvaa mutta kun eivät maksua kerran kyselleet kun hain auton pois niin en väittänyt vastaantmv kirjoitti:Kilsamäärän perusteella tuohan on suoraan periytynyt 156:sta. Satkun kohdallahan noita tukivarsia jne alkoi kolisemaan.Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Mittarissa 95tkm ja tosiaan 3v nyt täynnä.
Eiköhän tästä aleta vaan suosiolla soittelemaan Viikkiin..
Aina kannattaa kokeilla takuuta, eipä tuo puhelu paljon maksa. Saishan noi nyt enemmän kun kolme vuotta kestää, varsinkin kun ei ajeta mitään 60-80t vuodessa...
Aiemmin kyselin tuossa 156:n ja 159:n eroista (kiitos vaan jappelle, jönssonille ja lakulle vastauksista) ja päätös tuli tehtyä että vaihdetaan 159:iin jahka sopiva osuu esille.
2.4 diisseli oli ajatuksissa, onko kellään mitään pahaa sanottavaa tuosta koneesta? Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
2.4 diisseli oli ajatuksissa, onko kellään mitään pahaa sanottavaa tuosta koneesta? Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Varusteet ovat kai pääosin sitä, mitä on hankkiessa ruksattu. Navi sekä ksenon nostaa varmaan hintaa, ainakin lisävarusteina (ja jälkiasennuksena) niillä on hintaa turhan paljon. Se Q4 olisi myös mukava olla: Itse tein mokan, kun en tajunnut niillä olevan kokolailla samat hinnat. Se 2.4 diesel kyllä toimii melko luotettavasti ja kulkeekin melko mukavasti. Ainakin minulla on toiminut jopa näillä pakkasilla moitteetta. Voin jopa suositella.beta kirjoitti: 2.4 diisseli oli ajatuksissa, onko kellään mitään pahaa sanottavaa tuosta koneesta? Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Perusvarustelun yli menevältä osin on kyse ihan siitä mitä alkuperäinen ostaja on tilauslomakkeeseen ruksaillut. Ksenonit ovat aina olleet tilaustavaraa. Noita kyllä suosittelen, ero vakiovaloihin on melkoinen etenkin lähivaloilla.beta kirjoitti: Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
Q4:n varsinainen ero on tietysti voimansiirto. Tosin sen myötä muuttuu aika paljon myös ajettavuus, takapainotteinen voimansiirto tuo talvella mukavalla tavalla mieleen entiset 75 turbot ja muut takavetoalfat. Ajokäytös on todella neutraali, aliohjauksen kanssa ei tarvitse tuskailla.Toki neliveto lisää auton painoa. Joitakin pieniä varustelueroja taitaa joissakin vuosimalleissa olla Q4:n eduksi mutta ei mitään kovin merkittävää.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Saako tuohon Q4:seen jo automaatin jatkoksi dieseleissä? Nykyään saa ainakin Bemarin kaksilitraiseen dieseliin nelivedon ja automaatin, mutta esim. Audissa en nähnyt vieläkään sellaista yhdistelmää.einari kirjoitti:Se Q4 olisi myös mukava olla: Itse tein mokan, kun en tajunnut niillä olevan kokolailla samat hinnat.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka...
Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no hyvähän sillä on vedellä, ei puske... ja lukko pitää siitä huolen ettei aliohjaudu, päinvastoin innokkaasti lähtee vetämään takapäätä luisuunalfista kirjoitti:Minkälainen 159 Q4 on ajaa talviliukkaalla. Onko ajotasapaino tallella, aliohjautuuko, puskeeko tms?
äsken just lähdin keskustasta kaverilta ja näppäsin "hölömö" napin pois päältä ja tulin vapaa oikea risteykseen hiukan liian kovaa ja huomasin että auto tuleekin takaa vasemmalta! ei auttanu muu kuin kaasua lisää ja mentiinki poikittain kakskaistasella saatto mersumies katella suu auki että mitähän v*ttua tuo hullu oikein tekee! mutta luistonesto on sitten nimensä mukaan luistonesto, tökkää kyllä jarruja siihen malliin päälle että meinaa kuski vaihtaa jakkaraa apparin puolelle... siksi sitä en juurikaan käytä, sormi hakeutuu automaattisesti nappulalle kunnes näytössä teksti VDC disconnect(lue:hauskuus)
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Tämän päättelin siitä että eräällä CARFfilaisella on Tallinnassa Q4 automaatti.veskuk kirjoitti:Missä olet nähnyt diesel automaatti neliveto 159, edes netissä?Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Automaattia ei ole ollut Suomen myynnissä, etelämmässä kyllä.
vesku
EDIT: päin perstä oon kattonu, se on V6 eikä kiisseli, sorry.
Viimeksi muokannut Scuderia AlfaRomeo Finlan, 26 Tammi 2010, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
http://en.wikipedia.org/wiki/TorsenKauGoH kirjoitti:eikös siinä tasauspyörästön lukko ole? tai näin olen ajokokemuksella päätellyt, minä mistään mitään tiedäseppo kirjoitti:KauGoH kirjoitti jotain lukosta? Mitä lukkoa tarkoitit?
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no niin niin, tiesin kyllä torsen nelivedon mutta toiminta tapa ei ole ihan hallussa... nyt sekin opiskeltu ja hyvin se kyllä pelaa!Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/TorsenKauGoH kirjoitti:eikös siinä tasauspyörästön lukko ole? tai näin olen ajokokemuksella päätellyt, minä mistään mitään tiedäseppo kirjoitti:KauGoH kirjoitti jotain lukosta? Mitä lukkoa tarkoitit?
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ? Ihmettelen miten se on mahdollista, tämänhän pitäisi puhdistua automaattisesti. Matka-ajoakin ollut kuitenkin kohtuullisesti, mm. Lapin reissu vuoden vaihteessa. Huonompi homma on ettei osia ollut JKL:n Teltta-autossa vaan meni tilaushommiksi. Saas nähdä mistä asti pitää tilata, selviää huomennarim kirjoitti:rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka...
Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Q4 employs three differentials, with a self-locking Torsen C unit at the centre of the system which divides drive torque by a ratio of 57% to the rear wheels and 43% to the front in normal driving conditions. Torque split between front and rear axles is constantly modulated by the central Torsen differential on the basis of available grip, with a bias towards the rear axle promoting handling characteristics appropriate to an Alfa Romeo sports saloon.qaz kirjoitti:Mitenkäs 159:n/Breran neliveto on toteutettu, keskilukko Torsen ja edessä ja takana elektroniset lukot joissa luistavaa pyörää jarrutetaan?
etu ja keskitasauspyörästö on tossa samassa murikassa.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Jahas. Tulihan sitä 33tkm:n kohdalla jotain häikkääkin. Vimosen tuhannen kilsan aikana syönyt about 1,5l öljyä. Lisäksi vaikka öljynvaihdosta on about 5tkm, niin tikun öljy on pikimustaa. Myös öljyvaroitus tuntuu palavan nyt randomilla, vaikka tikun mukaan öljyä olisikin.
Käy silti normaalisti, eikä mitään muita varotusvaloja.
No maanantaina olis huolto deltassa, jospas ne jotain arpoisivat.
Käy silti normaalisti, eikä mitään muita varotusvaloja.
No maanantaina olis huolto deltassa, jospas ne jotain arpoisivat.
-Matti-
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
rim kirjoitti:Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ? Ihmettelen miten se on mahdollista, tämänhän pitäisi puhdistua automaattisesti. Matka-ajoakin ollut kuitenkin kohtuullisesti, mm. Lapin reissu vuoden vaihteessa. Huonompi homma on ettei osia ollut JKL:n Teltta-autossa vaan meni tilaushommiksi. Saas nähdä mistä asti pitää tilata, selviää huomennarim kirjoitti:rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka...
Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Auto ollut reilun viikon pajalla, osien saanti kestää kuulemma vielä puolitoista viikkoa eli varmaan menee vielä pari viikkoa ennenkuin auto on taas lyönnissä. Mulle alkaa kyllä oikeasti riittäämään
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Ei jäädy ainakaan 2007 2.4:ssa, kun huohotinputki on (varmaankin suomessa Deltalla) eristetty ja saman eristeen sisällä vielä lämminvesikierto!alfista kirjoitti:Olisko huohottimen jäätymisestä aiheutunut öljyn polttaminen. Ainakin tämä 1,9 JTDm tuntuu tekevän sitä toistuvasti näillä keleillä.
vesku
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Jep. Eli nyt tuli auto huollosta ja tämä toinen kierros sujui varsin hienosti. Kylki näyttää ihan uudelta ja en huomannut mitään värieroja. Delta myös infosi valmistumisesta oikein ja ajoissa. Muutenkin meininki oli suorastaan jouhevaa!veskuk kirjoitti:Ei jäädy ainakaan 2007 2.4:ssa, kun huohotinputki on (varmaankin suomessa Deltalla) eristetty ja saman eristeen sisällä vielä lämminvesikierto!alfista kirjoitti:Olisko huohottimen jäätymisestä aiheutunut öljyn polttaminen. Ainakin tämä 1,9 JTDm tuntuu tekevän sitä toistuvasti näillä keleillä.
Ja toi öljynkulutus oli huohotinputkesta. Se kuulemma oli puskenut sitä pihalle ajossa.
-Matti-
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ja tulpat siis vaihdettiin viimeeksi ja homma jäi sitä anturia vaille! anturi laittoon auto meni tänään klo10 aamulla ja soittelivat 11 aikaan että saat hakea auton pois... OSA OLI VÄÄRÄ!! no uusi auto tulee huomiseksi helsingistä, eli ei tarvitse niin kauaa odottaa!KauGoH kirjoitti:no nyt on auto haettu tuomio taas kerran, HAPPIANTURI RIKKI
en osaa enää ku nauraa, olivat vaihtaneet tulpat kun oli niitä "sytytyskatkoksia" ja tulpat mustana noesta... eli happianturi tilaukseen
eli odotellaan viikkoja, kuka tietää kuukausia että saa uuden anturin kun suomessa sitä ei ole! mutta saimpahan ainakin ilmaiset tulpat
eli palataan asiaan taas kerran!
mutta mikä tässä jutussa oikeastaan on hauskinta, vika ei tällä kertaa ollut delta autossa, eikä myöskään osan lähettäjässä vaan ihan Alfa Romeo korjausoppaassa, tai oikeastaan osien numeroinnissa... osa numerot alemmalle lambdalle ja ylemmälle lambdalle on ainakin lappeenrannan deltassa olevissa korjausoppaissa väärinpäin!!! noh, joudanhan minä päivän odottamaan ja en usko että tämä vielä on ohi, eiköhän sieltä huomenna vielä joku kikkare ole irti mitä odotetaan kuukausikaupalla mutta jo osaa olla paska mäihä!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
yksinpuhelu jatkukoon! auto on viimeinkin kunnossa uuden lmbdan vaihdon myötä, tippui kivi sydämeltä! kattikin pysyi ehjänä vaikka joku tiesikin että hajoaa jos ajelee lambda rikki. mutta nyt niistä paremmista kilometreistä pääsee nauttimaan toivottavasti(en uskalla haaveilla vielä kovinkaan monesta)
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 01 Kesä 2009, 14:48
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla jäi ekassa katsastuksessa leimaamatta oikean etujarrun jumiutumisen vuoksi. Ihan oma vika, kun en herkistellyt, vaikka tiesin, että jarrut puoltaa
jonkin verran (tuntu ajossa). En kuitenkaan uskonut, että tehoero ylittyy eikä leimaa tule. Näin kuitenkin oli.
Samalla huomattiin saman puolen ulomman vetarin suojakumin olevan puhki.
Sekin samalla vaihtoon jarrujen herkistelyjen yhteydessä.
Molempien etupyörien laakerit vaihdettiin viime kesänä takuuseen.
EGR jumitti pari viikkoa sitten ja laitettiin Deltassa takuuseen.
Ohjauslaitteistossa ei ole ollut toistaiseksi mitään vikaa.
Silti paras auto tähän asti. Ajaessa ei voi kuin hymyillä ja kanssa-autoilijat
pitää hulluna
jonkin verran (tuntu ajossa). En kuitenkaan uskonut, että tehoero ylittyy eikä leimaa tule. Näin kuitenkin oli.
Samalla huomattiin saman puolen ulomman vetarin suojakumin olevan puhki.
Sekin samalla vaihtoon jarrujen herkistelyjen yhteydessä.
Molempien etupyörien laakerit vaihdettiin viime kesänä takuuseen.
EGR jumitti pari viikkoa sitten ja laitettiin Deltassa takuuseen.
Ohjauslaitteistossa ei ole ollut toistaiseksi mitään vikaa.
Silti paras auto tähän asti. Ajaessa ei voi kuin hymyillä ja kanssa-autoilijat
pitää hulluna
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ohjauslaitteet:
Mun tulee mieleen, että jos ne ei oo rikki, niin viimeistään katsastuksessa hajotetaan.
Mulle vaihdettiin takuuseen katsastuksen jälkeen, katsastuksessa ok.
Oli se semmoista saamarin rytkytystä ja moukarointia.
Ennen autot piikitettiin rei'ille ja nyt hajotetaan paineilmaiskumoukareilla.
Aivan järjetöntä touhua.
Mun tulee mieleen, että jos ne ei oo rikki, niin viimeistään katsastuksessa hajotetaan.
Mulle vaihdettiin takuuseen katsastuksen jälkeen, katsastuksessa ok.
Oli se semmoista saamarin rytkytystä ja moukarointia.
Ennen autot piikitettiin rei'ille ja nyt hajotetaan paineilmaiskumoukareilla.
Aivan järjetöntä touhua.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Siirsin tänne 159 osioon ihan vaan tiedoksi:
Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Eikö kukaan ole käynyt koestamassa 159:ä 1.75TBi-koneella? En ainakaan pikahaulla löytänyt suurempia koeajofiiliksiä- tai raportteja. Kiinnostaisi tietää, että kuinka tuon koneen luonne muuttaa 159:ä ja sen ajettavuutta. Massaeroakin näyttää olevan nykyiseen verrattuna melkein kaksi sataa kiloa.
Autolehdistökin on pysynyt kiitettävän hiljaa, ei ole TM:ssä eikä Tuulilasissa ollut vielä juttua tästä mallista. Ulkomaan lehdistä/netistä on sentään jotain löytynyt. Kai se täytyisi itse käydä kokeilemassa, jos uskaltaa... Kevään korvalla ei autoja auttaisi miettiä, ettei tule kuume
Autolehdistökin on pysynyt kiitettävän hiljaa, ei ole TM:ssä eikä Tuulilasissa ollut vielä juttua tästä mallista. Ulkomaan lehdistä/netistä on sentään jotain löytynyt. Kai se täytyisi itse käydä kokeilemassa, jos uskaltaa... Kevään korvalla ei autoja auttaisi miettiä, ettei tule kuume
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Oli tuolla autokeskus threadissa muistaakseni pari foorumilaista maininnut kyseisen laitteen käyneensä testaamassa. Mielenkiintoinen pirssi varmaan, mutta itse odottelen vielä enemmän koeajettavaksi sitä 170hp mitoa...Farina kirjoitti:Eikö kukaan ole käynyt koestamassa 159:ä 1.75TBi-koneella? En ainakaan pikahaulla löytänyt suurempia koeajofiiliksiä- tai raportteja. Kiinnostaisi tietää, että kuinka tuon koneen luonne muuttaa 159:ä ja sen ajettavuutta. Massaeroakin näyttää olevan nykyiseen verrattuna melkein kaksi sataa kiloa.
Autolehdistökin on pysynyt kiitettävän hiljaa, ei ole TM:ssä eikä Tuulilasissa ollut vielä juttua tästä mallista. Ulkomaan lehdistä/netistä on sentään jotain löytynyt. Kai se täytyisi itse käydä kokeilemassa, jos uskaltaa... Kevään korvalla ei autoja auttaisi miettiä, ettei tule kuume
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Tää on ihan asiallinen huomio ja pitää täysin paikkaansa. Ainakin kitkoilla 159 on ihan eri peli näillä keleillä ilman luistonestoa kuin tuo "menonhyydytin" aktivoituna. Jotenkin muutenkin auto menee paljon loogisemmin jopa jäisellä alustalla kun elektroniikka ei puutu koko ajan menoon.Laku kirjoitti:Siirsin tänne 159 osioon ihan vaan tiedoksi:Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Pientä vikaa 159:n kanssa havaittu: kun auto seisoo päivän tai pari pakkasessa ulkona, niin kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti. Hetkenkään ajon jälkeen uusintastartti ei korjaa asiaa. Jos auto kuitenkin seisoo hetken lämpimässä hallissa niin sitten starttaa normaalisti.
Virheilmoja ei näy, mutta testerillä luettaessa oli edellisellä kerralla jääny virhemuistiin jotain. Outoa myös että yhden pakkasyön jälkeen ongelmaa ei esiinny, ainoastaan jos auto on vähän pidempään (> 1 vrk) käyttämättömänä. Täytyy ensi viikolla viedä tutkittavaksi...
Virheilmoja ei näy, mutta testerillä luettaessa oli edellisellä kerralla jääny virhemuistiin jotain. Outoa myös että yhden pakkasyön jälkeen ongelmaa ei esiinny, ainoastaan jos auto on vähän pidempään (> 1 vrk) käyttämättömänä. Täytyy ensi viikolla viedä tutkittavaksi...
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Itellä tekee tuota samaa, eli jos 2pv n. -15 asteen pakkasessa seisoo, niin startissa herjaa ABS failurea ja käy kuin traktori. En itse ainakaan usko, että sieltä yhtään pyttyä ois kyydistä jääny - siinä kai syttyisi uusi valo joulukuuseen? Toi ABS failurekin häviää samoin tein.tmv kirjoitti:Pientä vikaa 159:n kanssa havaittu: kun auto seisoo päivän tai pari pakkasessa ulkona, niin kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti. Hetkenkään ajon jälkeen uusintastartti ei korjaa asiaa. Jos auto kuitenkin seisoo hetken lämpimässä hallissa niin sitten starttaa normaalisti..
Akku siis vähän menettänyt tehojaan pakkasessa ja jännite putoaa startissa vähän liian alas ja tulee noita. Nykyjään starttailen ilman valoja. Xenonit saattavat syödä sähköä jonnin verran.
Mutta miksi se kone täristää, niin ei kyllä tiedä. Kulku on ainakin mulla kuitenkin normaalia täristyksestä huolimatta.
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Täsmälleen samaa "ongelmaa" havaittu lauantaina täälläkin päin. Kylmää oliHopeinenQ kirjoitti:Itellä tekee tuota samaa, eli jos 2pv n. -15 asteen pakkasessa seisoo, niin startissa herjaa ABS failurea ja käy kuin traktori. En itse ainakaan usko, että sieltä yhtään pyttyä ois kyydistä jääny - siinä kai syttyisi uusi valo joulukuuseen? Toi ABS failurekin häviää samoin tein.tmv kirjoitti:Pientä vikaa 159:n kanssa havaittu: kun auto seisoo päivän tai pari pakkasessa ulkona, niin kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti. Hetkenkään ajon jälkeen uusintastartti ei korjaa asiaa. Jos auto kuitenkin seisoo hetken lämpimässä hallissa niin sitten starttaa normaalisti..
Akku siis vähän menettänyt tehojaan pakkasessa ja jännite putoaa startissa vähän liian alas ja tulee noita. Nykyjään starttailen ilman valoja. Xenonit saattavat syödä sähköä jonnin verran.
Mutta miksi se kone täristää, niin ei kyllä tiedä. Kulku on ainakin mulla kuitenkin normaalia täristyksestä huolimatta.
toki n. 21 astetta eli laitan ihan sen piikkiin. Turhaa kai näistä on täristä,
pakkanen tekee kummallisia juttuja näille elektroniikkahärveleille.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ei kait 10-20 astetta pakkasta vielä sais liikaa olla modernille kiisselille , edes Alfan leimaamalle. Kyllä mun osalta ainakin kyseessä on varmuudella vika. Tänäänkään pakkasta ei ollut kuin 10-12 astetta ja karsea tärinä...Miles Per Hour kirjoitti:Täsmälleen samaa "ongelmaa" havaittu lauantaina täälläkin päin. Kylmää oli toki n. 21 astetta eli laitan ihan sen piikkiin. Turhaa kai näistä on täristä, pakkanen tekee kummallisia juttuja näille elektroniikkahärveleille.
Alfa Romeo - immagine di bellezza