JTS:n lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

JTS:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Missä lukemissa JTS:n lämpöjen pitäisi pyöriä? Omassani nousee hädin tuskin 60 asteeseen. Ja muutoinkin kestää sisätilan lämpiäminen kestävn ikuisuuden. Taitaa olla termarissa vikaa? Pettymys sinänsä kun edellinen TS oli todella lämpöinen ja mukava talvi peli. Nyt on kuin olisin palanut takaisin Bravon rattiin.

Miten on tuon vaihtamisen kanssa? Delta autossa vaihto töineen/nesteineen on n. 220€. Onko tuo hinta liian kova? Itseltä kun tuon vaihtaminen jää tekemättä tilojen ja paikkojen puuttumisen vuoksi. Sinäänsä olen ollut tyytyväinen tähän Tampereen Lielahden Deltaan. Asiallinen palvelu ja hyvin hoidettu työt.

Tein muuten töissä itselleni uuden moottorin pohjalevy alumiinista. Onnistui kertalaakista osumaan hienosti paikalleen. Hieman tuli ehkä korkea, ja muutakin hienosäätlöä tarvitaan. Olen harkinnut tarjota noiden valmistuttamista enempi jos kysyntää olisi tarpeeksi. Tarkoitus olisi saada nuo pellit, jollekin tarvikemyyjälle jakeluun. Eli onko kiinnostusta? Kuvia galleriassa.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Uudella termarilla JTS:n lämmöt keikkuu 90 ast tietämissä! Alkuperäisessä 88 ast termostaatissa tulee mukana myös uusi lämpötilaanturi, joka on ihan hyvä. Jos pistää puskurin ritilän umpeen, nousee lämmöt vielä tästä, ja samalla säästyy kennot suolakylvyiltä, suosittelen.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hieno pohjalevy. Jotkut ne vain osaa tehdä mitä vain.
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.

Monesti olen miettinyt tuota öljynvaihtohommaa pohjapellin kannalta. Propulle kannattaa toki tehdä tilaa peltiin, mutta ei se juurikaan öljyn vaihtotyötä helpota, sillä pelti on kaiketi kuitenkin otettava alas. Vai onko joku onnistunut irrottamaan suodattimen pelti paikoillaan, sotkematta sitä ympäriinsä öljyyn?

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Janne kirjoitti:Hieno pohjalevy. Jotkut ne vain osaa tehdä mitä vain.
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.

Monesti olen miettinyt tuota öljynvaihtohommaa pohjapellin kannalta. Propulle kannattaa toki tehdä tilaa peltiin, mutta ei se juurikaan öljyn vaihtotyötä helpota, sillä pelti on kaiketi kuitenkin otettava alas. Vai onko joku onnistunut irrottamaan suodattimen pelti paikoillaan, sotkematta sitä ympäriinsä öljyyn?
Itse taiteilin suodattimenvaihdon yläkautta. pistin pahvia vaan pohjalevyn päälle jotta ei jäisi öljyt muoville. Hankala siinä oli vääntää, mutta onnistui lopulta
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Uusi termari teltassa n. 160e ja paikallisesta varaosaliikkeestä n. 60e, piti kyllä tilata ja otti noin viikon. Oli sama valmistaja kuin originaalissa (muistaakseni Behr tms.) joten lämpötila-anturi on mukana. Vaihto oli itsellekin alle tunnin homma, joten kyllä on mahdollista säästää teltan hinnasta. Vaihtotyö ei varmaan maksa maltaita autokorjaamoilla. Oma auto GT 2.0 JTS, eli sama moottori.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vaikkei tää ihan otsikkoon meekkään niin mitenköhän on 1.8 T.S.
Pienen koeajolenkin aikana lämmöt nous kuuteenviiteen, aattelin että ihan hyvä merkki oli.. noh koko 200km kotimatka maantiellä 80-100kmh, ei noussu tuosta 65 asteesta mihinkää.. Tänään siis liikkeestä hain, ensimmäinen Alfa.

Doh, toivottavasti menee takuuseen jos on termarin vaihto eessä vai onko normaali oire kaheksan asteen pakkasessa? Kabiinissa kyllä tuli helkkarin kuuma kun en osannu automaattilämpöjä heti puottaa hellelukemista pois..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Jos nousee yli 70 mittarin mukaan maantiellä ok, muuten vaihtoon. Ei maksa montaa euroa esimerkiksi www.heikka.fi

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
seppo kirjoitti:Uudella termarilla JTS:n lämmöt keikkuu 90 ast tietämissä! Alkuperäisessä 88 ast termostaatissa tulee mukana myös uusi lämpötilaanturi, joka on ihan hyvä. Jos pistää puskurin ritilän umpeen, nousee lämmöt vielä tästä, ja samalla säästyy kennot suolakylvyiltä, suosittelen.
vesku

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

''^Jos nousee yli 70 mittarin mukaan maantiellä ok, muuten vaihtoon. Ei maksa montaa euroa esimerkiksi www.heikka.fi''

Hyvä homma kiitos tiedosta! Eihän toi kalliin näkönen mötikkä ole vaikka joutus omillaan korjaamaan mut täytyy koittaa takuuseen silti.. Ei muuten ollu vakkariakaan autossa vaikka myyntiteksteissä luvattiin, mutta se on kyllä oma moka kun ei tullu sitä koeajolla tsekattua :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

veskuk kirjoitti:Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
...tai liian lyhyt integrointiaika 8)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Janne kirjoitti:Hieno pohjalevy. Jotkut ne vain osaa tehdä mitä vain.
Pallotkin olet huomioinut. Itse vasaroin omaani kuopat tyyliin löylykauha.
Mitkäs nämä pallot on?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kattipallot:)

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Niin ne kohdat mitkä on kokonaan auki alkuperäisessä?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Empa tiedä alkuperäisestä kun minulla muovilevystä ei ollut ku riekaleet jäljellä kun otin sen pois asentaessa alumiinista.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

reikä suojassa

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
vesku

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

veskuk kirjoitti:Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
Pilkunhiomista, mutta taitaa olla 70 se väliviiva. 50 ja 90 puolessavälissä.
Kasvaako siis heilunta..?

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Oma JTS:äni lämpiää hitaasti mutta sitten tarkenee. Ei se mittari kovin korkealla koskaan heilu, ei etes kesällä mutta mielestäni kaikki on ok.

Aikanaan ostattelin ´99 2.0 TS:ää, joka ei lämmennyt mitenkään vaikka pikkupakkasella ajoi yli 30 km:n lämmönsäädön ollessa tapissaan. Tuossa oli jo selvästi vika.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: reikä suojassa

Viesti Kirjoittaja Janne »

veskuk kirjoitti:Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
Minulla otti tuo kattien tienoo pahasti kiinni Ollin tekemään peltiin, siksi naputtelin siihen mainitsemani montut.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Oikeassa olet, heiluu siis 70 ja 90 välissä, ehkä noin 75-85 lukemissa kun on uusi termostaatti.
JiiTeeÄssä kirjoitti:
veskuk kirjoitti:Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
Pilkunhiomista, mutta taitaa olla 70 se väliviiva. 50 ja 90 puolessavälissä.
Kasvaako siis heilunta..?
vesku

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: reikä suojassa

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Janne kirjoitti:
veskuk kirjoitti:Miks jättää kattien kohdalle reikä jos tekee/ostaa peltisen suojan? Alkuperäisessä muovisessa on reikä varmaan sen takia, että muovi ei kestä kuumuutta mutta esim. peltisessä sheriff panssarissa on ummessa. Katit ei ole se alin kohta vaan niiden jälkeen oleva liitos.
Minulla otti tuo kattien tienoo pahasti kiinni Ollin tekemään peltiin, siksi naputtelin siihen mainitsemani montut.

OK, taitaa sheriff panssari tulla kokonaisuudessaan alemmaksi ja ulottua hieman pidemmälle taakse kun otti ensimmäisenä kiinni kattien takana olevaan ensimmäiseen jatkoon.
vesku

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Ismo kirjoitti
Ismo Laitinen kirjoitti:Oma JTS:äni lämpiää hitaasti mutta sitten tarkenee. Ei se mittari kovin korkealla koskaan heilu, ei etes kesällä mutta mielestäni kaikki on ok..
Aivan, hitaasti lämpiää (viimeisn 2 kk:n ajan) ehkä 60:een. Kesällä ei 70! Lämppäri hönkkii joten kuten lämpöä. Sanoivat korjaamolla että termari pelaa ja moottorin lämmöt nousevat normaalisti. Mutta sanoivat että tuon ikäisessä italialisessa alkaa olemaan hiipumista. Noh, näinhän ne kaikki edellisetkin Fiiut ja Lancia lämpis, mutta 6 v ja näin viileä.
Jään odottamaan termaria ja vaihtoa.

ps. Liekahden Delta ok palvelu, tosin alfa tieto hieman puutteellinen. Mutta fiksu palvelu! Eikä mitkään ihan ryöstö hinnat.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

VespaGL kirjoitti:I Sanoivat korjaamolla että termari pelaa ja moottorin lämmöt nousevat normaalisti. Mutta sanoivat että tuon ikäisessä italialisessa alkaa olemaan hiipumista.
ne on puhunu paskaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Sanoivat korjaamolla että termari pelaa ja moottorin lämmöt nousevat normaalisti. Mutta sanoivat että tuon ikäisessä italialisessa alkaa olemaan hiipumista.
Sanoisin tuohon että taitaa olla lausunnon antajalla tietynlaista hiipumista havaittavissa.

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

veskuk kirjoitti:Oikeassa olet, heiluu siis 70 ja 90 välissä, ehkä noin 75-85 lukemissa kun on uusi termostaatti.
JiiTeeÄssä kirjoitti:
veskuk kirjoitti:Kahdessa -03 JTS:ssä vaihdettu termari ja molemmissa lämmöt seilaa 75 ja 90 viivojen välissä sellaista 5-10 asteen heiluntaa. Säätömiehet sanois, että liikaa vahvistusta ...
Pilkunhiomista, mutta taitaa olla 70 se väliviiva. 50 ja 90 puolessavälissä.
Kasvaako siis heilunta..?
Samat kokemukset. Vanhalla termarilla lämpöä oli 60-70. Termarin vaihdon jälkeen 70-90 asteen välissä, painopiste 75-85.
Sisälämpöä on aina piisannut termarista riippumatta.

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Termari vaihdettu ja lämmöt nousee tyylikkäästi sinne 80 paikkeille. Eipä taida koskaan ollut noin korkealla koko auton olemassa olen aikana.
Engine Failure ilmoitus palannu hetken aikaa. Tänään diagnoosi "kakkosalueen anturi 1 vika"vai oliko se toiste päin? Onkohan noi Boschin antureita? Ajattelinksyä Boschin sähkökorjaamolta, jos tekis siellä korjauksen. Edullisempi?? Täytyy soitella.

Tulkoon jo kevät, ja kuivat asfaltit!

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Muistatko mikä koodi on kyseessä? Ja paljonko pohjalevy kustantaa?

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

CSR:lle. En nyt muista koodia, ehkä se on kirjoitettuna jossain paperin nurkassa, yritän etsiä. Jokin noista tunnistimista (4 kpl) pitäisi kuitenkin vaihtaa, muuten ei vika ilmoitus poistu.

Pohjalevyn valmistaminen ja myyminen onkin toinen juttu. Todennäköisesti teen vielä yhden mallin, tai ehkä kaksi joista toisen voisin myydä.
Seuraavassa mallissa muutan pohjan muotoa, niin ettei tuo aukko ole noin "höylämäisesti" esillä. Aukon kautta olisi tarkoitus pystyä irroittamaan öljynsuodatin ilman pohjalevyn irroitusta. Ehkä teen mallin johon tulee jokin irroitettava luukku.
Mikäli kyselyjä tulee enempi, myös malleihin 147 ja GT, silloin täytyisi päästä mittailemaan ja mallailemaan eri malleja kuinka ne sopii keskenään.
Olen jo keskustellut töissä aiheesta, joten valmistava paja löytyy. Nämä levyt eivät siten olisi mitään "nyrkkipaja"-tuotteita. Olen töissä firmassa joka valmistaa ohutlevytuotteita, joita myös itse olen mallintamassa SolidWorksilla.
Itse asiassa, mikäli Tampereen seudulta löytyy mielenkiintoa yhteistyöhön - myynti harjoittava liike ym. Ottakaa yhteyttä niin keskustellaan lisää.

Veskuk:lle sivuilla olevat "aukot" johtuvat siitä, koska peltiin on tehty sivuihin kanttaus ja sitä varten täytyy loveta kulmaa. Peltiä on paha venyttää. Katsopa omaa peltiä ja mieti kuinka se valmistetaan.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Veskuk:lle sivuilla olevat "aukot" johtuvat siitä, koska peltiin on tehty sivuihin kanttaus ja sitä varten täytyy loveta kulmaa. Peltiä on paha venyttää. Katsopa omaa peltiä ja mieti kuinka se valmistetaan.[/quote]


Ryssänpellissä kulmat on peitetty kumiläpsyköillä, varmaan samasta syystä.
Voisko ajatella tehtävän kahdesta osasta ja hitsattavan yhteen???
vesku

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Ei kannata hitsailla. Menee turhan hankalaksi, ja saa siellä pohjassa vähän olla aukkoa. Ei tuo iso aukkokaan keskellä ole höylännyt lunta konetilaan.

orion
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 13:12

JTS 2003 Termostaatti

Viesti Kirjoittaja orion »

Alfasta termari todennäköisesti sökö, koska moottorin lämmöt ei nouse yli 60 asteen.
Motonetissa on 3 erinlaista termaria myynnissä, tietääkö kukaan mikä kävisi
JTS:ään vm. 2003 vaihtoehdot ovat:

Termari ilman koteloa
Termari kotelolla kolmella letkul.
Termari kotelolla

Nimim. Orion ( että tälläistä tällä kertaa)

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

motonetin termari vaihdettiin muutama viikko sitten jts -04:een ja tiskiltä kun kävin kysäsemässä niin ei se muuta kuin yhtä tarjonnu. Hyvin se paikoilleen meni, ainut että yhden letkun menevät lovet ei osunu kohdalleen, ilman pientä muokkausta. Miinusta ettei ole lämpötila-anturia, mutta tiiviste oli paketissa vaikka nettisivujen mukaan ei ainakaan pitänyt löytyä. Heikalta kympin kalliimmalla anturilla varustettuna, itse oli tarkoitus semmonen hankkia mutta meni jotain ymmärrystä ristiin, ja ei sitten ehtinytkään osa tänne asti..

omassa lämmöt pyöri samoissa lukemissa, nyt 70-90. Tosin jotain häikkää edelleen, ei lämpene kunnolla vieläkään. Mutta toivottavasti rupee sulla hommat toimimaan kerrasta.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

azorblade kirjoitti:omassa lämmöt pyöri samoissa lukemissa, nyt 70-90. Tosin jotain häikkää edelleen, ei lämpene kunnolla vieläkään.
Ei moottori tuon enempää lämpenekään, itsellä vuosi sitten vaihdettu termari pörhötakuuseen. Jos taas tarkoitat ettei lämpene sisältä, niin sitten on minullakin häikkää tai sitten nämä ei vaan kovin kummoisesti lämpenekään sisältäkään. Tosin on tuolla pärjännyt vaikka oli noita -25asteen pakkasia muutamana päivänä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

kyllä kohtalaisesti lämpenee, kunhan on ajossa. tyhjäkäynnillä ei nouse lämmöt saati tule sisälle lämpöä. Jäähdytin ei lämpene ollenkaan eikä tuuletin pyöri, tässä jotain häikkää ilmeisestikin siis. Nesteet vaihdettu syksyllä, ja vesipumppu n. 1,5 v sitten.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Moottorihan kehittää sen verran lämpöä kuin kehittää tyhjäkäynnillä, ei kovin paljoa. Jos moottorin lämmöt ei nouse, eikä lämmintä tule sisälle eikä jäähdytinkään lämpene, niin ei se lämpö mihinkään muuallekaan voi mennä, sitä ei vain pakkaskeleillä synny tyhjäkäynnillä tarpeeksi, ainakaan mitenkään nopeasti. Ajossa kuitenkin nousee sinne 70-90?

Ei tuo vielä minusta kuulosta kovin rikki olevan. En ole erityisemmin seurannut mutta jts saattaa tyhjäkäynnillä olla vielä tavallista huonompi lämpeämään kun siinä on se laihaseos käynti alle 1500rpm.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Tottapa kyllä tuokin. Ajossa nousee 70-90, juu, siinä välillä pyörii. Kai jäähyttimen kumminkin ajossa viimeistään pitäisi lämmetä?

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Luulisi sen sentään ajossa lämpiävän, en ole kyllä tuotakaan kokeillut. Ei se lämpö kuitenkaan muuallekaan mene kuin jäähdyttimeen tai sisälle eikä tuo jts nyt mikään eko-moottorikaan ole joten kyllä sitä lämmintä varmaan syntyy.
Omasta olen peittänyt sen puskurin alareunan ilma-aukon kokonaan kumimatosta leikatuilla laatoilla (kestää harjapesukoneen), mutta ei tuolla tunnu olevan suurta merkitystä lämpiämiseen. Toisaalta enpä ole koskaan ajanut kovilla pakkasilla niinkään ettei tuo olisi ollut peitettynä joten hankala sanoa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

miettiny tuota peittämistä myös, mutta jäänyt miettimis tasolle :)
vasta hetken ehtinyt olla alfa omistuksessa, niin ei oikein tiedä mikä kuuluu asiaan ja kuinka hyvin pitäisi lämmetä. Muutenkin opetteluasteella tää touhuaminen.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Mors,

Pitäs lauantaina vaihtaa itse tuo termari -04 Jts.ään. Lämmöt ajossakin just just 60.
Onko tuo paha vaihtaa, näyttäis että ei?. Tuleeko paljon nestettä pihalle? Pitääkö ilmata, miten?

Kiitti

MZ

jtmuti
Viestit: 35
Liittynyt: 12 Elo 2009, 08:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jtmuti »

Morjes

Tuli sellanen mieleen, että mulla samanmoinen kone missä on alkuperäinen termari ja länmämittari nousee maksimissaan 75 asteeseen. Deltaautossa takuuna siitä rutisin, niin sanottiin termari ja anturit on kunnossa, mutta lämpömittari näyttää väärin.

No sen verran tuli homma kateltua, ettei lämmin vesi ainakaan virtaa syylärille kun kone on vasta lämpenemässä ja obd-portti näytti sen +20 astetta kojetaulun lämpömittariin verrattuna. Talvella saisi kyllä olla hieman lämpimämpi termari käytössä, kun varsinkin kovaalla pakkasella moottoritiellä lämmöt tuppasi tippumaan. Ratkaisin asian niin, että laitoin pahvin maskin ja puskurin aukkojen taakse. Syyläristä jätin alimman 5cm kuitenkin auki. Nyt kone lämpenee huomattavasti nopeammin ja lämmöt pysyy ylhäällä myös motarilla myös alta -10 asteen. Vaikuttaa siltä, että ajoviima jäähdyttää pakkasella lohkoa suoraan todella paljon mikä ei varmaan Italiassa ole ongelma. Suosittelisin ensin laittamaan pahvin jos termari ei siis ole totaalisen aukijumissa... :crazyeyes:

alffabeet
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:14
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja alffabeet »

Mulla -04 jts. Lämmöt ei noussu. Uusi termari motonetistä ja vaihto pikkupajassa. 120 e kaikkineen. Nyt lämpiää kone ja kajuutta. Viisari seilaa koko ajan edestakaisin, mutta lienee ominaisuus.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Eikös tuo pahvivirityksen toimivuus kieli juurikin väsyneestä termarista?
VMP

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Aina on kajuutassa ollu lämmin ilman pahvivirityksiä, JTS ominaisuuksiin kuuluu se mittarin /lämpöjen seilaaminen, mutta kuitenkin tulee aina pakkasesta riippumatta lämmintä. Nyt ei, puhaltaa vain viileetä. Eli termari sökö. Sama oli edellisessä tessussakin, about 100000 ajettu ja kovalla pakkasella jumahtaa yhteen asentoon ja korjaantuu vain vaihtamalla. :) Mutta ajattelin kuitenkin vaihtaa itse, joten tarvis neuvoja. Olin kylläkin viimeksi kun tessuun vaihdettiin vieressä katsomassa, mutta siitä on jo vuosia eikä jaksa muistaa...

MikaZ kirjoitti:Mors,

Pitäs lauantaina vaihtaa itse tuo termari -04 Jts.ään. Lämmöt ajossakin just just 60.
Onko tuo paha vaihtaa, näyttäis että ei?. Tuleeko paljon nestettä pihalle? Pitääkö ilmata, miten?

Kiitti

MZ

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Mors,

Pitäs lauantaina vaihtaa itse tuo termari -04 Jts.ään. Lämmöt ajossakin just just 60.
Onko tuo paha vaihtaa, näyttäis että ei?. Tuleeko paljon nestettä pihalle? Pitääkö ilmata, miten?

Kiitti

MZ
Moro,
Saman ikäsee jts:ään tosiaan vaihdettiin pari kuukautta sitten motonetin termari. Ei kovin paha vaihtaa ole, suurin osa ajasta meillä meni sopivien työkalujen ettimiseen ja pimeässä ihmettelyyn. Nesteitä ei näyttäny tulevan ulos kovin paljon mutta kyllä sinne kumminkin pari litraa lisättiin.
Foorumilta lueskelin että ilmaus ei olisi sen kummempi kun käyttää koneen lämpöseks paisuntasäiliön korkki auki, ja tällä menetelmällä mentiin.
Kuten ylempämä sanoinkii ni tuloksena oli entinen max 60 C on nyt 70-90. Mutta tyhjäkäynnillä en konetta lämpöseks saa, kun ajamaan lähtee niin rupee lämpenemään.

Toivottavasti pääset sisälle vaihtamaan, aika rapsakka keli ulkona touhuta.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

azorblade kirjoitti: Moro,
Saman ikäsee jts:ään tosiaan vaihdettiin pari kuukautta sitten motonetin termari. Ei kovin paha vaihtaa ole, suurin osa ajasta meillä meni sopivien työkalujen ettimiseen ja pimeässä ihmettelyyn. Nesteitä ei näyttäny tulevan ulos kovin paljon mutta kyllä sinne kumminkin pari litraa lisättiin.
Foorumilta lueskelin että ilmaus ei olisi sen kummempi kun käyttää koneen lämpöseks paisuntasäiliön korkki auki, ja tällä menetelmällä mentiin.
Kuten ylempämä sanoinkii ni tuloksena oli entinen max 60 C on nyt 70-90. Mutta tyhjäkäynnillä en konetta lämpöseks saa, kun ajamaan lähtee niin rupee lämpenemään.

Toivottavasti pääset sisälle vaihtamaan, aika rapsakka keli ulkona touhuta.

Kiitti,

Joo tallissa vaihtelen..jep, jts ei lämpene tyhjäkäynnillä, eikä pidäkkään..

Ex-Fiat
Viestit: 46
Liittynyt: 24 Heinä 2009, 11:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ex-Fiat »

Itse löin sinne tämmöisen:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0356717187

En halunnut alkamaan arpoa noita motonetin osia, kun en varmuudella tiennyt mikä niistä sopii.


Itse vaihdoin kaikki putkiklemmarit normityyppisiin, suosittelen samaa.
Kannattaa se akku purkaa pois edestä suosiolla niin sitten termari on helppo vaihtaa, muistaakseni vain 2 kpl 15mm pulttii.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Kiitti jätkät, homma hoidettu ja lämmöt on takas 80-90....joo ois päässy pikkasen helpommalla ottamalla akun irti,mutta hei, ei liian helpolla saa päästä:)

orion
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 13:12

Viesti Kirjoittaja orion »

No niin termari vaihdettu, normi lämmöt 70-90 ja nyt tarkenee sisälläkin vaikka ulkona - 17

orion
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 13:12

Viesti Kirjoittaja orion »

Lisäys vielä lämpöihin, että matka-ajossa lämmöt pysyy 90 asteessa aika tarkalleen. Termarin vaihdossa vaihdettiin lemmarit perinteisiin lemmareihin.

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja dr85 »

Pysyykö teillä matka-ajossa lämmöt hyvin siellä 80-90 tietämillä?

Mulla vaihdettiin termari justiinsa , kun ei nostanut lämpöjään ku johki 70 tietämille, mutta nyt uus termari ja anturi ja silti lämmöt on 70-75 tietämissä koko aikas...

Voikos joku muu aiheuttaa tämän,ettei lämpene esim.lamda?
Auto on 156jts -06 ja ei oo ajettu ku 75tkm. Nesteet on vaihdettu -09.
Ja ne on punaset, mutta onkos värillä väliä? :wink:

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Mielestäni ok jos noin. Pitäisi nostaa kaupungissa 90 näilläkin keleillä ja maantiellä ajellessa nousta 90 asteeseen jonka jälkeen laskee 70-75 tietämille. Pieni seilaus sillä välillä kuuluu asiaan. (EDIT: Näin tessussa!)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin