Nyt tuli paha mieli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Nyt tuli paha mieli

Viesti Kirjoittaja aar »

Kysyin autokuumeen kourissa dsl Alfaa autoliikkeestä. Ja mulle myytiin ei oota ja ei tuu:ta...Tiesi kyllä kertoa, et kuusi on tuotu joskus maahan ja joitain muutto autoja. Sitten tokaisi, et hae italiasta. Olin jo kuvitellu työ autoksi Alfaa ja dsl sellaista... Joutuu kai pysymään tähtikeulassa :(
Kuulosti oudolta selitykseltä ettei maahantuoja ole päässyt hinnasta sopuun tehtaan kanssa. Ei kai voi todeta muuta kuin merkki on hyvä maahantouja pilaa siitä osan, :( :( :( Ja toiselta myyjältä kommentti ostais Fiatin. Tulee mieleen kummeli ja asiakkaan poistuttua halaus ja " Loistavaa myyntityötä paikka on teidän KIITOS KIITOS...Sori ei ollu tarkoitus huutaa :mrgreen:
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei muuta kuin toimeksianto päälle jollekkin autovälittäjälle ja diiseli alfa hakusalle keski euroopasta.... :wink:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Yksi selitys joskus Konelalla oli tohon Diesel alfojen tuontiin oli että tehtaan tuotantokapasiteetistä ei riitä suomalaisille dieseleitä kun niitä etelämpänä myydään niin paljon, eivätkä viitsi sitten muutamaa hassua tuoda vuodessa ja odotuttaa asikkaita jotka sellasen haluaisi tilata...mikä sinänsä on tavallaan fiksua, äiti kun osti 98 vuonna uuden farkkupassatin, toimitusaika oli melkein vuosi!! pitkä aika odottaa autoa...

ja on se vähän hintapoliittinenkin juttu kun melkein suomessa täytys olla Webasto tms.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

je

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aivan, toisena syynä pienen menekin lisäksi tarjotaan webaston asentamisen tarvetta ja hintaa.

En vain tajua, miksi Fiiattiin on samat vermeet saatu tingittyä. Enkä tajua sitäkään, että Saksassa kuka tahansa vuoristolainen voi halutessaan rastita Webaston dieseliinsä.

Yhdistäisivät tilauksensa koko skandinaviassa. Varaosatkin tulevat joka tapauksessa jostain hollannin yhteisvarastosta (arvaus) ja monilla merkeillä autoa aletaan vasta tekemään kun kauppa on tehty.

En näe mitään muuta syytä kuin flegmaattisen maahantuojan.

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Italko on käsite

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Ei se mikään ihme ole. Kun maahantuonti on Italkon käsissä. Sillä on päättäjinä vanhoja Ryssänvallan aikaisia Konelan konkareita. Ei ne osaa tehdä kuin vaihtokauppaa. Minkä valtio konpensoi hinnoissa. Näkee sen noissa Ducaton osien hinnoissa maksavat kolme kertaa enenpi kuin Peugeot Boxserin vastaavat osat automaassa. Kun vertaa kuinka paljon enempi Ducatoja on Boxereihin verrettuna osien hintojen pitäisi olla toisinpäin. Citroen Jumpperin osat Veholla on halvenpia kuin Ducaton osat Deltta-Autossa. Nyt Italko on ostanut yksityiset autoliikkeitä ja muuttanut ne Delta-Autoiksi. Sillä sadaan yksi väliporras pois myyntiketjusta. Kun maahantuoja on suoraa auton myyjä eli kauppias. Tämä on sen Fiiatin myynti kikka muiden automerkkien hinnoille. Eikös Italkon omista Konela ja Fiiat. Konelan omistaa Neukut. Tuskin siinä kuvioissa jokunen Diseli Alfa paljon kiinostaa. Kauppa perinne kun on neukkulata eikä lännestä.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Italko on käsite

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaima51 kirjoitti:Eikös Italkon omista Konela ja Fiiat. Konelan omistaa Neukut. Tuskin siinä kuvioissa jokunen Diseli Alfa paljon kiinostaa. Kauppa perinne kun on neukkulata eikä lännestä.
Taitaa olla kokonaan "ryssien" käsissä tuo touhu, yksi harvoista maahantuojista jotka eivät ole Alfa Romeon omistamia. Tuokin johtuu siitä että fiiu pojat hieman tekivät ryssien kanssa vaihtokauppaa ja taitaa tulla heille kalliiksi..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

pienen menekin lisäksi tarjotaan webaston asentamisen tarvetta ja hintaa.
eikös menekkiä ois vaikka kuinka hitosti... :-D

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

jiiässä kirjoitti:eikös menekkiä ois vaikka kuinka hitosti... :-D
Ainakin euroopassa dieseleitä menee bensamalleja enemmän kaupaksi.

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

alfista kirjoitti:
jiiässä kirjoitti:eikös menekkiä ois vaikka kuinka hitosti... :-D
Ainakin euroopassa dieseleitä menee bensamalleja enemmän kaupaksi.
Aivan käsittämätön juttu, meilläkin on isäntä jo nelisen vuotta kytistänyt sitä isompikoneista diesel-156:sta Suomesta, vaan eipä kukaan halua myydä! Italkonilla on joka kerta eri syy siihen miksei niitä kaupasta saa, vaan miettikääpä, miksi aiemmin _ilman_ markkinointia edustettua Lanciaa ei saa enää ollenkaan, kun ei kuulemma kelpaa Suomessa! Kun uusi Fulvia tulee kauppoihin, Italkon on taas ilman kunnon urheiluautoa, on vähän eri juttu kuin 147.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ite kans ottasin 156:en ehdottomasti 2.4JTD 20V koneella jos valita sais kaikista...kulku ja kulutus hyvässä suhteessa...

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Joo kaikkiin ja lisäksi voin ihmetellä myynti asennetta muutenkin. Eikä Alfa varmaan liian kallis olisi kun menee kalliimmatkin kaupaksi vaikka olisi pelkkää P**** ja kai olisin menny kysymään Fiattia jos sellaisen haluaisin :mrgreen: Vai???? Ja luulisi, et on sama mistä katemarkat tulee kun olisi markkinat ja Merkki edustus.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

no

Viesti Kirjoittaja alfista »

Autojahan saa onneksi tuoda maahan kuka haluaa. Vai oliko se EU kilpailusäännöstö jo voimassa? Viittä uutena suoraan tuotua autoa myyntirivissä pitämällä olisikin jo sitten paras valikoima suomessa. Ei ole paljoa pääomaa kiinni jos yleensä automyyntiin verrataan.

Eri asia on sitten se, että miten pääsee nykysäännöksillä yhtä pieneen autoveroon kuin nykyiset maahantuojat. Miten mahtavat keplotella. Laskekaas (uusien) saksan hintoihin suomen autovero, niin pitkälti yli deltan hintojen menee.

Vaikka jos joku tälläisen kaupan pystyyn pistäisi, niin kävisin katsomassa: TAKUULLA! Eikä niitä tarvita kuin yksi suomeen.

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Mutta sehän tässä ongelma onkin, jos uuteen tuollaiseen rahansa laittaa niin se ois kuitenkin hyvä saada TAKUUN kanssa, Delta-Autoa kun ei juuri kiinnosta kuin lisälaskutus itse tuotujen autojen kanssa. Eli olet samassa tilanteessa kuin jos ajaisit jonkun Berlinan kanssa huoltoon.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

jiiässä kirjoitti:Ite kans ottasin 156:en ehdottomasti 2.4JTD 20V koneella jos valita sais kaikista...kulku ja kulutus hyvässä suhteessa...
Alfan dieseleillä uusi aluvaltaus http://www.tekno-marine.fi/fnm-mallit.htm 2,4l dieseli marinoitu venekäyttöön, ei ihme jos Suomeen ei saada dieselalfoja, kun moottorit menee välimerelle. Pieni, kevyt ja tehokas dieselkone on varmasti haluttua tavaraa jos hinta ja kestävyys on kohdallaan.

polkky2
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 22:27
Paikkakunta: espoo

Re: je

Viesti Kirjoittaja polkky2 »

alfista kirjoitti:Aivan, toisena syynä pienen menekin lisäksi tarjotaan webaston asentamisen tarvetta ja hintaa.

En vain tajua, miksi Fiiattiin on samat vermeet saatu tingittyä. Enkä tajua sitäkään, että Saksassa kuka tahansa vuoristolainen voi halutessaan rastita Webaston dieseliinsä.
-- Eikös niistä lisävarusteistakin joudu maksamaan autoveroa, jolloin uuden auton hinta nousee entisestäänkin? Ei kai tehtaan kannata myydä tänne halvalla, jos saa helposti myytyä paremmalla hinnalla muualle (=etelä- ja keski-Eurooppaan). Itse löysin tuomastani 166JTD:stä Webaston vasta Suomessa. Onneksi oli saksan kaveri sellasen autoonsa aikoinaan tilannut.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Joo ja mihin ne peilaa hintaa autoveron kohdalla. Kun suomeen tuodaan autoja nehän on karvalakki malleja, jotta autovero olisi alhainen. Esim puskurit maalataan suomessa monessa merkissä jälkikäteen jotta verokohtelu olisi edukas. Kuten vanteet ja muut herbelit varustellaan täällä, jotta tehdashinta olisi mahdollisimman pieni. Pitäisi kai lähteä ulkomaanprojekteihin mukaan...
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Vastaa Viestiin