Caijo-Romeo kirjoitti:Luulis jos siä ei oo vastusta välissä eli lanka poikki niin virta ei kulje puhaltimelle. Paitsi sitten suurimmalla nopeudella, koska se tulee suoraan akulta. Kai se voi jotenki mennä sieltä oikoseenki ja pyöriä sit koko ajan. Näin kävi tutun 156ssa. Eli etuvastukselle tulee jännite. Tuleeko puhaltimellekin vielä jännite? Jos tulee niin sit on maa vika taikka puhallin entinen..
Tossa mun autossa johdotus menee niin, että +12V tulee suoraan puhaltimelle (oranssi johto) ja siitä samasta liittimestä menee samanvärinen johto etuvastukselle.
Maa taasen menee suoraan etuvastukselle (musta johto), josta se lähtee eri navasta (sinisellä kaapelilla) puhaltimelle.
Eli etuvastuksessa on siis 3napainen liitin ja puhaltimessa kaksi napainen liitin. Toivottavasti tästä selvityksestä ottaa selvää.
Johdotus näyttää alkuperäiseltä, eikä johdotuksiin ole meidän 10vuoden omistusaikana ainakaan koskettu.
Uusi etuvastus Heikalla maksaa lähes 200€ ja toimitusaika on 3-4viikkoa joten eipä tuota viitsisi ihan vaan kokeilun vuoksi ostaa.

Löytyykö kenenkään varastoista käytettyä ko. osaa jolla voisi kokeilla?
Niin, ja tuo etuvastus näyttää siltä että se ei ole kovinkaan helposti purettavissa. Eikös sen vastuslangan voisi mitata yleismittarilla, mutta mitä arvoja sieltä suunnilleen pitäisi tulla?