156 v6-99 ei käynnisty lohkolämmityksen jälkeen.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

156 v6-99 ei käynnisty lohkolämmityksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Elikkäs kun auto ollut lohkossa kiinni niin ekalla yrittämällä saa sahata vaikka kuinka kauan eikä edes lupaa. sahaamisen jälestä lähtee yskien eikä jaksa käydä ja kolmannella alkaa käymään normaalisti hieman korotettua joutokäyntiä. Ihan kun lyö kylmiltään tulille ilman lämmitystä niin lähtee ekalla normaalisti. Itellä lyö kyllä rattaat niin tyhjää et mikä vois oll vikana....

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oletko kokeillut antaa lämmön tasaantua, eli irroittaa piuha noin 5 minuuttia ennen käynnistämistä? Tämä auttoi aikoinaan TS:ssä. Kone luulee auton olevan lämmin, eikä seokset ole kohdallaan.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Lyhennä lämmitysaikaa, max 2 tuntia pienemmällä pakkasella suunnilleen, -35 ollessa enemmän.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kysyjän kysymä ilmiö on niitä Alfan ominaisuuksia. Moottorin ohjaus kai jotenkin on ällikällä lyöty kun jäähdytysvettä mennään esilämmittämään.
Voitelun kannalta lämmitys on kyllä tarpeellista. On vain sopeuduttava Alfamaiseen talvikäynnistykseen.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Monesti letkulämppäri on liian lähellä lämpötila-anturia ja ecu luulee koneen olevan lämmin. Voitelun kannalta en usko letkulämppärin tuovan mitään hyötyä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

KJS kirjoitti:Monesti letkulämppäri on liian lähellä lämpötila-anturia ja ecu luulee koneen olevan lämmin. Voitelun kannalta en usko letkulämppärin tuovan mitään hyötyä.
Kyllähän letkulämppäristä menee samalla lailla sylinteriputkien ympärille lämmitystä, kuin suoraan lohkoon menevästä lämppäristä.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

KJS kirjoitti:Voitelun kannalta en usko letkulämppärin tuovan mitään hyötyä.
Helpoin todeta vaikkapa öljytikusta kunnon pakkasaamuna.
Kovilla pakkasilla öljy on ihan siirappia. Pari tuntia lämppärissä ja olomuoto on huomattavasti juoksevampaa.
Kyllähän sen kuulee myös venttiilikoneiston äänistä käynnistyksen yhteydessä (kylmä vs. lämmitetty).
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

katiska kirjoitti:
KJS kirjoitti:Voitelun kannalta en usko letkulämppärin tuovan mitään hyötyä.
Helpoin todeta vaikkapa öljytikusta kunnon pakkasaamuna.
Kovilla pakkasilla öljy on ihan siirappia. Pari tuntia lämppärissä ja olomuoto on huomattavasti juoksevampaa.
Kyllähän sen kuulee myös venttiilikoneiston äänistä käynnistyksen yhteydessä (kylmä vs. lämmitetty).

Mitä mineraaliöljyjä käytät...

Testailin kerran (kauan sitten ennen Alfailua) öljyjen juoksevuuksia. Toinen purkki oli pari vuorokautta -25 asteen pakkasessa, toinen huoneen lämmössä. Ei mitään silminhavaittavaa eroa juoksevuudessa kun niitä pönikästä kaadoin. En enää muista tarkkoja viskositeettilukemia mutta ihan normaaleja täyssynteettisiä henkilöauton öljyjä olivat, mahdollisesti 0W40.

No mikä sitten on kova pakkanen, mulle -25 on.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Kysyjän kysymä ilmiö on niitä Alfan ominaisuuksia
Kyllä nuo saksan seisojatkin kärsivät samoista vaivoista. Webastolla lämmittäessä kun moottori on sopivan lämmin pitää startata kaasu pohjassa. Jotkut anturit luulevat koneen olevan lämpimänpi kuin onkaan.

Vastaa Viestiin