Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Autokeskuksessa 'tarjosivat' Mitolle H7 nasta-Hakkapeliitat ja aluvanteet hintaan 1490 €. Kuulostaa vähän kalliilta mielestäni? Vanteista ei ole vielä muuta tietoa kuin, että eivät ole Alfan omia vaan varustekamaa.

Eikä peltivanteita ole saatavana. Mites nuo aluvanteet talvella, luulis että suljetumpi peltivanne olis järkevämpi, vai olenko täysin metsässä?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Verbaali kirjoitti:Eikä peltivanteita ole saatavana. Mites nuo aluvanteet talvella, luulis että suljetumpi peltivanne olis järkevämpi, vai olenko täysin metsässä?
Yksinkertainen aluvanne (tietenkin mielellään Ricambi Originali) parempi, kun peltivanne + pölykapselit. Ei ole niin paljon paikkoja mihin kertyä lunta ja jäätä.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

^Jep, ääni myös aluvanteelle. Huomattavasti helpompi pitää puhtaana etenkin näillä nykyisillä talvikeleillä. Peltivanteen sisälle kertyy kuraa talven mittaan aika mukavasti. Avonaisempi aluvanne on helpompi pyyhkäistä painepesurilla. Lisäksi vahattuun vanteen pintaan ei kaikki scheisse niin edes tartu. Pölykapseli ja peltivanne taitaa olla se kaikkein huonoin vaihtoehto puhtaanapidonkin kannalta.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Ok, kiitokset mielipiteistä. Hyvät perustelut on siis valita aluvanteet. Kunhan saan tuon hinnan vaan kohdilleen.

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

Fonzie kirjoitti:Hauskan pikkuvian löysin MiTostani, nimittäin penkinlämmittimet toimii väärinpäin. Kuskin puolen nappista lämpenee vänkärin penkki ja toisinpäin... =) Jos ekassa huollossa mainitsisi.
Havaitsin juuri saman. :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Verbaali kirjoitti:Autokeskuksessa 'tarjosivat' Mitolle H7 nasta-Hakkapeliitat ja aluvanteet hintaan 1490 €. Kuulostaa vähän kalliilta mielestäni?
Vähän mahdoton sanoa, noilla spekseillä. Jos ovat esim 14" kiinalaiset vanteet ja 175/65 14" renkaat niin on kalliit, jos ovat 19" OZ:it ja 235/30 19" renkaat niin on saatanan halvat :mrgreen:

Halvimmillaan 15" hyvän setin saa 800€:lla.

Meneekös Mitoon 15" vai kaipaaka 16"?

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

16-tuumaset pitäis olla noi Nokian talvikumit ja vanteet, kesärenkaat ja vanteet onkin sitten 17".

Kumman salaperäistä touhua, kysyin sähköpostilla, että minkä merkkiset ne vanteet on, mutta kaveri sivuutti kysymyksen vaikka vastasi kyllä muihin kysymyksiin. Onko niin, ettei tiedä itsekään vielä? Hauskaa oli, että tarjouksessa luki "ei 1,4 turbo", joten pieleen meni?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On ne kuustoistatuumaisiksi aika kalliit. Hommasin kuukausi sitten Letukkaan 205/60-16 Michelin XI2 kitkat jollain Fox Racingin vanteilla ja maksoi jotakuinkin puolet tuosta. Vanteille oli tosin kerran käännetty renkaat päälle eli olivat "käytetyt".

Gummit tuli Rengaslasista.
- Epäkelpokeräilijä -

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Olisko muuten ihan pöljä valinta, jos ottaisi 215/45 R17 nastarenkaat noille Alfan omille vanteille?

Hirvittää toi renkaan leveys talvikäyttöön, kun nastarenkaanhan kuuluis olla kapeahko pikemminkin, eiks niin? Mahtaako pito ja ajettavuus kärsiä kovastikin?

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

En paljon arvaisi kannustaa ostamaan tuon kokoisia talvirenkaita. Rellussa on alla 205 leveät ja aivan karmeat sohjossa. Eivät pidä mitään, kun rengas lilluu sohjon päällä. Edellisessä autossa oli 185 leveät talvirenkaat ja toimivat paljon paremmin.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Joo, sitä minäkin vähän epäilen. Ehkä vois kokeilla kitkoja, vaan kun en ole ennen kitkoilla mennyt.

Ehkä järki voittaa ja hommaan sitten pienemmät nastoilla?

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Voiskos olla renkaan laadullakin jotain tekemistä käyttäytymisen suhteen? Vinkuintialaiset 195/65/15" oli ex-Opelissa tapporenkaat, Rellussa tällä hetkellä olevat Nordman+ -nastagummit 215/55/16" toimii todella hienosti kelissä kuin kelissä. Tuoreimmat talvirengastestitkin sen kertovat, on samanlevyisissäkin renkaissa melko eri painotuksia vielä talven varalle.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hakkapeliitta 4 leveydeltään 205 on ollut omassa kinnerissä erinomainen talvirengas. Itsekin hieman aluksi epäilin onko liian leveä talvirenkaaksi, mutta turhaan.

Tämä asia taitaa olla talvirenkaan laadusta kiinni, ei leveydestä.

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Jaahas, piti ihan käydä renkaan merkkiä katsomassa. Uniroyalit on Rellussa alla ja pintaa on reilusti. Koko on 205/55 R 16.

Muuten ei ole valittamista, mutta täällä pikkutiellä - jota pitkin työmatka osaksi menee - on pari kertaa talvessa reilu sohjokerros (ainakin 10 cm), kun aura tulee tänne melko myöhään. Tuolla kelillä pitoa ei käytännössä ole. Rengas ei painu sohjon läpi tien pintaan.

Minusta tuossa on kyse auton painon ja renkaan tietä vasten painuvan pinta-alan suhteesta. Voi tietysti kuviollakin olla merkitystä, mutta tuntuu että nyt auttaisi painavampi auto tai kapeampi rengas.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Epezi kirjoitti: Halvimmillaan 15" hyvän setin saa 800€:lla.

Meneekös Mitoon 15" vai kaipaaka 16"?
Kyllä MiTossa on niin valtavat nuo renkaiden "aukot" että vähintään 16" täytyy olla. Itse laitoin talvirenkaiksi 17". Kaupungissa hyvin hoidetuilla teillä menee ihan ok, paitsi että urissa vetelee varsin voimakkaasti. Rallipoluilla ja loskalla kapeampi toimisi tietenkin paremmin.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

No joo tuumitaan tässä nyt silla aikaa tuota talvirengasvalintaa, kun autoa valmistetaan. Hyvällä säkällä talvikelit alkaa olla jo ohi kun Mito suuntaa Manseen. Mutta siis tilattu on Alfan punainen tänään. 8)

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Minkälaista tilausaikaa lupasivat?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tästäkin mallista voisi olla johonkin - Mito QV :mrgreen: Autokuume nousussa :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=xTopNfGK ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=5IrPcmMH ... re=channel

Suunnannäyttäjä :mrgreen:

Ja sitten taidetta koko rahalla :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=AdcoVurV ... re=channel
Viimeksi muokannut Kirkinen, 05 Joulu 2009, 14:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

liekki kirjoitti:Minkälaista tilausaikaa lupasivat?
Helmi-maaliskuussa alustavasti. Kuulemma 'Suomi'-malleja aletaan valmistaa tammikuussa vasta. Tai siis kyseessä on pohjoismaihin tarkoitetut hieman muunnellut mallit. Konehuoneesseen kuulemma jotain lisäyksiä talvikelejä varten, kai ihan vakiokamaa.

Myyjän mukaan muuten Delta teki itse nää muutokset ja siitä syystä saivat halvemmalla ja sen takia saattaa olla istuimenlämmittimet menneet ns. ristiin joissain Mitoissa? No, en tiedä onko perää... tuskin, kun samaa vikaa on raportoitu esim. Englantiin menneissä Mitoissa. No myyjät puhuu mitä puhuu, tulee mieleen se Kummeli-sketsi missä automyyjät pitää hauskaa asiakkaan kustannuksella...

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Tuo istuinlämmitimien ristiin meneminen on ergonomisesti hyvä juttu. MiTossa istuinlämmitimien katkaisijat on käsijarrun takapuolella ja käsi taipuu paremmin vänkärin katkaisijaan. Alkuun en kyseistä ristiin menenemistä huomannu, ilmeisesti juuri tästä syystä - eli tuli vahingossa painettua vänkärin puoleista nappulaa.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Alkaa kieltämättä huolestuttamaan, kun lukee brittien Alfa Owner -foorumilla niistä lukuisista ongelmista mitä Mitossa on esiintynyt. No se nyt on odotettavissa että foorumille kerääntyy aina valittajia ja että tyytyväiset vaan ajelee menemään, ja tietysti sekin että kysyt keneltä kaduntallaajalta tahansa, niin Alfat on paskoja ja hajoo aina. :wink:

Mutta tuntuu noilla alkupään Mitoilla ainakin olevan himppa ongelmia, erityisesti huolestuttaa maalipinnasta valittaminen, jälki on kuulemma toisinaan ala-arvoista ja sitten kun se ei vaan kestä: muutaman kuukauden kuluttua on kiveniskemää ja naarmua täynnä?

Onko tämä vaan nykyautojen ongelma, joka johtuu myrkkykielloista vai onko Mitossa sattunut vieläkin paskemmat maalit? Jos brittien teillä naarmuuntuu helposti, niin miten paha mahtaa tilanne olla täällä kotimaan sora- ja talvikeliin hiekoitetulla teillä?

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Verbaali kirjoitti: Mutta tuntuu noilla alkupään Mitoilla ainakin olevan himppa ongelmia, erityisesti huolestuttaa maalipinnasta valittaminen, jälki on kuulemma toisinaan ala-arvoista ja sitten kun se ei vaan kestä: muutaman kuukauden kuluttua on kiveniskemää ja naarmua täynnä?
Kävin itsekkin lukemassa ja aika rumia kuvia oli, ongelma-alueena varsinkin tuo etuhelma. Pitänee itse varautua asiaan suojakalvolla tms. Kilometrejä autoon on kertynyt nyt jo 5000km. Kävin keulan tarkkaan läpi vahauksen yhteydessä. En ainakaan vielä löytänyt mitään merkkejä kiveniskemistä.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voihan se muotoilukin vaikuttaa ja keulan muovipinnan suuruus (Mitossa yltää aika ylös), mutta 2den 156sen yhden 16ssen jälkeen olen sitä mieltä, että Alfan, ainakin omistamieni, maalipinta on (ollut) selkeästi helpommin naarmuuntuva ja kiveniskuja tulee paljon herkemmin kuin esim. Sitikoihon (joita on ollu 4 kpl). Ehkä se jatkaa vaan samaa rataa :-)

Toisaalta Alfalla tulee kytättyä ohituspaikkoja Sitkoita enempi ja ekaan 156seeni tainnu tulla yhtään kiveniskemää 2ssa vuodesa UKssa (tai olen jo unohtanut).
MP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuullostaa erikoiselta (pelottavalta) jos maalipinnan laadussa ollaan onnistuttu edelleenkin ottamaan takapakkia.
Vaihtoautohallissa kun silmäilee 5 -vuotta vanhoja Alfoja, niin on se kyllä karmeeta katseltavaa. Vieressä olevasta saman ikäisestä, mutta kaksi kertaa enemmän ajetusta japsista on saatu steriili myllyttämällä. :roll:

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vaikka niitä on pyyhitty lumiharjalla...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Niin on Alfojakin. Hämmästyttävää kyllä. :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jarno kirjoitti:Vaikka niitä on pyyhitty lumiharjalla...
Hienoa että tää wanha hauska kinastelu muistetaan :-D
- Alfaholic -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Täytyy kyllä myöntää, että maalipinta tai sen kesto/kestämättömyys on itse asiassa ollu mulle suurin negatiivinen asia omissa Alfoissa kallin jakopäähuollon lisäksi. Mitossa tuo jakopäähuolto lienee kuitenki kohtuuhintaisempi.
MP

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Hep, Englannin Alfa-foorumilla on melkoinen paniikkitunnelma, ilmeisesti sikäläisissä Mitoissa tuulilasista valuva vesi menee konepellin alla suoraan laturiin, pakkasella jäätyy siellä, ja kun Limey käynnistää Miton aamulla, konehuoneesta kuuluu poks ja mustaa savua tulee pihalle nokkapellin alta. Lopputulos on ilmeisesti laturin hihnan juuttuminen ja katkeaminen. Kovin monessa on tätä tapahtunut, kuulemma.

Onko meidän harvoilla suomalaisilla Mito-omistajilla mitään havaintoja vastaavasta, vai kiusaako tää vaan näitä väärällä puolella rattia veivaajia?

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Verbaali kirjoitti:
Onko meidän harvoilla suomalaisilla Mito-omistajilla mitään havaintoja vastaavasta, vai kiusaako tää vaan näitä väärällä puolella rattia veivaajia?
Eipä ole havaintoja vastaavasta. Pitää seuraavan kerran kun vien auton lumisena talliin sulamaan tarkistaa asia. Toivottavasti johtuupi siitä, että suunnitetlu on oikealta ajettavissa mennyt pieleen...

Asiasta kolmanteen. Oli joku Toyota kuski järjestäny pienen yllätyksen marketin parkkipaikalla. Liekkö tehnyt tahallaan kiusaa vai oliko kyseessä puhdas todella lähellä ollut vahinko.
Liitteet
Kuva0075.jpg
(86.22 KiB) Tiedosto ladattu 9285 kertaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Voipi olla vain sattumalta mennyt noin lähelle :)
Kuvasta saa kyllä sellaisen käsityksen,että kun katsoo muita autoja,niin perät on vielä kauempana,kuin toyotan :roll: Eli voipi olla että kiusaltaan veti noin liki,että pääsi ruutuun/samaan linjaan muiden kanssa.No arvailua :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ Voin kuvitella, että on ollut jännittävä fiilis muutaman metrin päässä kun autoa on etuviistosta lähestynyt.

No joo. Melko hyvin saa autonsa ulottovuuksista olla perillä, jos noin liki uskaltaisi tahallaan valuttaa. Vaikkakin farkusta hahmottaminen on jonkin verran helpompaa, niin itsellä ei pokka riittäisi. Toki onhan se voinut käydä välillä ulkona kurkkimassa, ja taas muutama sentti taaksepäin. :-D

Veikkaisin kuitenkin sitä vahinkoa.

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

alfa164 kirjoitti: Eli voipi olla että kiusaltaan veti noin liki,että pääsi ruutuun/samaan linjaan muiden kanssa.No arvailua :wink:
Pääasia ettei ollut peräkoukkua
:)

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Noissa corolloissahan on monissa peruutustutka asennettuna. Tuossa vaiheessa se on kuitenkin huutanut yhtä soittoa mikäli semmonen löytyy.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

MiToa tehdään 100 auton "Alfa Romeo for Maserati" -erikoiserä.
Liitteet
MiTo.jpg
(48.79 KiB) Tiedosto ladattu 8566 kertaa

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Cloverleaf kirjoitti:MiToa tehdään 100 auton -erikoiserä.
Suomeenkin tulossa yksi Catamountille...myyvätköhän sen sitten käytettynä jollekin :P
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Fonzie kirjoitti:
Asiasta kolmanteen. Oli joku Toyota kuski järjestäny pienen yllätyksen marketin parkkipaikalla. Liekkö tehnyt tahallaan kiusaa vai oliko kyseessä puhdas todella lähellä ollut vahinko.
Jatketaan vielä offtopicia. Roomassa katselin taas paikallista pysäköintikulttuuria: sillähän tuo on ihan normiväli. Yhtenä aamuna seurasin, kun rouva lähti juuri tuollaisesta raosta pois Fiat Ideallaan. Viisi tai kuusi puskuritömähdystä ja Fiiu oli liikenteessä. Niin helposti se käy!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

[Niin, mihin sitä parkkitutkaa oikein tarvitaan? Mitä lie saksalaisten keksintöjä. OT]

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^^ ja ^ Niin, mitä varten autossa on puskurit jos niitä ei koskaan tarvitse käyttää :P

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Erittäin maukas Mito-Maserati.

A) Sininen väri on upea
B) Ne vaaleat nahat..
C) 170hv kone
D) Etuvalojen tummempi väritys (normaali QV:ssä?)
E) Aktiivinen alusta

Kelpaisi. Koskahan ne muuten saa julkaistua QV:n Suomessa?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Alkaahan poltella Alfa taas pitkästä aikaa. Mito QV saattaisi olla yhdistelmä mehukasta suorituskykyä ja taloudellisuutta. Verrattuna taloudellisten realiteettien seurauksena hankittuun Renault Grand Modukseen, olisi QV:ssä jopa pienempi polttoaineen kulutus ja sata heppaa enemmän. Välirahasta ei toki vaimolle auttaisi kertoilla mitään :-D Soittelin QV:n perään, eikä kukaan oikein osannut sanoa mitään varmaa. Esitteessähän tuo jo näkyy, ihan varustelua myöten, mutta hinnastossa se ei vielä ole. Päivittävät kuulemma esmes Fiatin hinnaston kuun lopulla. Yleensä hinnastoja rukataan kolmen kuukauden välein. Homma hidastaa se, että tullilla pitää lasketuttaa jotain hintoja mm lisävarusteista. Himottava laite, jo ihan kuvien perusteella ja voin (onneksi) vain kuvitella, miltä tuntuisi koeajon jälkeen. Helmiäisvalkoinen yhditettynä vaikkapa punaiseen nahkasisustukseen voisi olla murhaa! Sikäli jos sellaista siihen edes saa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuosta ei puutu kuin taka/neliveto ja vois alkaa senttejä laskea :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Fonzie
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2009, 21:24
Paikkakunta: Oulu

Vanteet kesäksi

Viesti Kirjoittaja Fonzie »

Voihan valinnan vaikeus. Alkaa kesä puskea päälle ja pitäisi MiToon hommata vanteet. Vinkkejä otetaan vastaan...

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Re: Vanteet kesäksi

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Fonzie kirjoitti:Voihan valinnan vaikeus. Alkaa kesä puskea päälle ja pitäisi MiToon hommata vanteet. Vinkkejä otetaan vastaan...
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 7_376.html

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Vanteet kesäksi

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Fonzie kirjoitti:Voihan valinnan vaikeus. Alkaa kesä puskea päälle ja pitäisi MiToon hommata vanteet. Vinkkejä otetaan vastaan...
Giuliettan 18":set englannista.

Mun mielestä noi miton GTA -tyyliset alkuperäisvanteet (jotka albumistasikin löytyy) on todella hienot. Haluttaisi omaan 155:een samanlaiset.

Edit: mikä on muuten pulttijako noissa miton valsseissa? 4x100?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

käsittääkseni mitossa ihan italoille normaali 4x98 pulttijako...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Nuo heposenkengät ovat ehkä hienoimmat. 8)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Mito QV ilmaantuu hinnastoonkin parin kolmen viikon kuluttua. Soittelin suoraan piällikkö tasolle :-D Tämä lisäys voi tulla kalliiksi, siis minulle. Italiassa QV maksaa 21 tonnia, kun 135 Multiair maksaa 17 donaa. Kun Suomessa tuon 135 Multiairin hinta on 24 tonnia, taitaa QV:n hinta jäädä jopa alle kolmenkympin. En oikeastaan pidä tuota edes hirveän pahana. Sillä saa sentään melkoisen suorituskykyisen ja taloudellisen auton, jossa on varustelukin melko kohdallaan. Ymmärtääkseni autossa on myös Magneti Marellin kehittämä sähköisesti säädettävä alusta, joka siis säätyy tuolla kiistellyllä DNA namiskuukkelilla. Tuo saattaisi olla sellainen auto, ettei tarvitsisi ihan heti olla taas vaihtamassa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kunhan ei olisi vikaherkkä..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

jeQQ kirjoitti:Kunhan ei olisi vikaherkkä..
Ei kai Alfa sentään... :)
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin