Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Astrasta tiedä mutta E kadetin pohjaltahan tuo on selvästi piirretty... ikkunalinja lähes sama
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11214
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11214
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kovat lupaukset ainakin. Mikäli nyt mitään Italiankielestä ymmärsin. Uudelleen suunnitellut alustan ja ripustusten rakenteet joiden luvataan kautta linjan olevan parempia kuin kilpailijoilla, ja kevyempiä kuin entiset rakenteet (jo oli aikakin), alhainen melutaso, hyvä luontoiset turbomoottorit, jne
Omaan silmään muotoilukin istuu oikein mukavasti. Tässähän pitää alkaa vaimoa pehmittää jos vaikka kerran elämässä tekis konkurssin ja ostais ihan uuden auton
Omaan silmään muotoilukin istuu oikein mukavasti. Tässähän pitää alkaa vaimoa pehmittää jos vaikka kerran elämässä tekis konkurssin ja ostais ihan uuden auton
Ayrton Senna da Silva forever
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
2010 Alfa Romeo Giulietta @ 2010 Geneva Auto Show - Car and Driver
http://www.youtube.com/watch?v=bT18eUv0LBM
http://www.youtube.com/watch?v=bT18eUv0LBM
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Giuliettan Saksan hintoja (suluissa laskennalliset Suomi-hinnat autoveroineen + alveineen):
1.4 TB 16V (120 hv) 19.900 eur (26.214 eur)
1.4 TB 16V Turismo (120 hv) 21.700 eur (28.593 eur)
1.4 TB 16V (170 hv) 22.400 eur (28.874 eur)
1.4 TB 16V Turismo (170 hv) 24.200 eur (31.200 eur)
1.8 TBi 16V QV (235 hv) 28.300 eur (38.809 eur)
1.6 JTDM 16V (105 hv) 21.400 eur (26.682 eur)
1.6 JTDM 16V Turismo (105 hv) 23.200 eur (28.930 eur)
2.0 JTDM 16V (170 hv) 25.300 eur (32.193 eur)
2.0 JTDM 16V Turismo (170 hv) 27.100 (34.489 eur)
1.4 TB 16V (120 hv) 19.900 eur (26.214 eur)
1.4 TB 16V Turismo (120 hv) 21.700 eur (28.593 eur)
1.4 TB 16V (170 hv) 22.400 eur (28.874 eur)
1.4 TB 16V Turismo (170 hv) 24.200 eur (31.200 eur)
1.8 TBi 16V QV (235 hv) 28.300 eur (38.809 eur)
1.6 JTDM 16V (105 hv) 21.400 eur (26.682 eur)
1.6 JTDM 16V Turismo (105 hv) 23.200 eur (28.930 eur)
2.0 JTDM 16V (170 hv) 25.300 eur (32.193 eur)
2.0 JTDM 16V Turismo (170 hv) 27.100 (34.489 eur)
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Olen huomannu saman, alussa souti ja huopasi onko hyvän näköinen vai ei, mutta nyt mielipide on selvä: Nami on!Vittorio Jano kirjoitti:Mitä enemmän kuvia näkee, sitä hienommalta tuo näyttää. Peukut pystyyn, että myynti ja markkinointi ovat ajan tasalla.
Trakottaako varustetasoa, vai mitä?Portti kirjoitti:...16v Turismo...
Joka tapauksessa 170hv 1.4 -> Näin se pitää hoitaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Jees, Saksassa näyttää tulevan tarjolle kolme varustetasoa eli "perus", Turismo ja QV. QV saatavilla ainoastaan 1.8 TBi:n yhteyteen.DaViega kirjoitti:Trakottaako varustetasoa, vai mitä?...Portti kirjoitti:...16v Turismo...
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
En tiedä onko tämä asia ollut täällä jo puheena mutta Giuliettahan valmistetaan eri tehtaalla kuin 147 valmistettiin.
Tähän astihan Alfat on koottu (Mitoa ja Breraa lukuunottamatta) Napolin Pomiglianon tehtaalla. Tehdas on kuitenkin laadullisesti ollut konsernin ongelmallisin ja tulevaisuudessa tuotanto järjestetään uudelleen niin että Panda siirtyy Puolasta Napoliin ja Alfat siirtyvät muualle. Giulietta siirtyy muiden C-segmentin autojen seuraan Cassinoon (Bravo ja Delta). Mahdollinen 159:n seuraaja tulee samoin jostain muualta kuin Napolista. Tietysti kuviota muuttaa mahdollinen tuleva Alfa-Panda, joka tulisi todennäköisesti Pomiglianosta.
Tehtaat eivät siis valmista enää malleja merkeittäin vaan segmenteittäin. Cassino on maailman ensimmäinen autotehdas jossa yhdeltä tuotantolinjalta tulee kolme eri mallia (Bravo, Delta, Giulietta).
Tähän astihan Alfat on koottu (Mitoa ja Breraa lukuunottamatta) Napolin Pomiglianon tehtaalla. Tehdas on kuitenkin laadullisesti ollut konsernin ongelmallisin ja tulevaisuudessa tuotanto järjestetään uudelleen niin että Panda siirtyy Puolasta Napoliin ja Alfat siirtyvät muualle. Giulietta siirtyy muiden C-segmentin autojen seuraan Cassinoon (Bravo ja Delta). Mahdollinen 159:n seuraaja tulee samoin jostain muualta kuin Napolista. Tietysti kuviota muuttaa mahdollinen tuleva Alfa-Panda, joka tulisi todennäköisesti Pomiglianosta.
Tehtaat eivät siis valmista enää malleja merkeittäin vaan segmenteittäin. Cassino on maailman ensimmäinen autotehdas jossa yhdeltä tuotantolinjalta tulee kolme eri mallia (Bravo, Delta, Giulietta).
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Näen tossa pepussa yhä VAG-merkin vaikka kuinka läheltä yrittäis tihrustaa. Parhaiten siihen sopis VW, muotoilupuolesta S. Mutta on tuo kyllä alkanut paremmalta vaikuttaa. Onhan varttikutonenkin Seatin näköinen jostain suunnasta, useastakin, eikä se haittaa kun alfamainen "luonne" löytyy esim. sivulinjoista. Ehkä silmä tuohon vielä tottuu kun omaksuu muotoilun runsauden vähitellen ja näkee sen syvemmän kauneuden luonnossa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Italialainen muotoilu on vaan niin monikerroksista, että mulla ottaa aikansa, vuosia kenties, nähdä siitä linjojen runsauden alta ne puhtaat yksityiskohdat.Cuore Sportivo kirjoitti: Mun mielestä Giulietta on Alfan näköinen!
156 on vielä pitkään, kun sitä kattelin, monimutkaisesti muotoiltu mutta nyt parin vuoden jälkeen silmä on tottunut ja huomaa että ei ole lyijyä tarvinnut teroittaa montaa kertaa piirtelyn aikana kun on saatu kaunista jälkeä aikaiseksi.
Mä taidan vaan käydä tavallista hitaammalla mutta vitun mosselta se vielä toistaiseksi näyttää.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Autoa ajetaan tunteella & fiiliksellä
http://www.youtube.com/watch?v=X3BxhSZgMxs
Vaikuttaa hyvältä tuon 159 sekoilun jälkeen
http://www.youtube.com/watch?v=X3BxhSZgMxs
Vaikuttaa hyvältä tuon 159 sekoilun jälkeen
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
No joo... Täällähän näyttää ihmiset olevan innostuneita tästä uutuudesta. Minä en ole. Musta tämä on takapakkia Miton jälkeen. Mito on pikkuautoksi ok, mutta tämä uutukainen on näyttää olevan samaa peruskamaa mainitun ooppelin kanssa. Samaa sarjaa kuin mazdat, pösöt, sitikat... Voi veljet, tämmöiseksikö se Alfan kanssakin menee?
Kyllä tuo on kauneutta kokolailla... Ai vitsit kun toivois et tuo löis firman uusille tulille. Myyntimenestys ja esim pärjääminen vuoden auto kisassa ei ois pahitteeks...
Ainakaan se ei tuu olemaan näkyvyydestä ja mainostamisesta kiinni...
E: Tuostahan voisi tehdä tuollaisen samanlaisen Maserati-version niinku MiTosta...
Ainakaan se ei tuu olemaan näkyvyydestä ja mainostamisesta kiinni...
E: Tuostahan voisi tehdä tuollaisen samanlaisen Maserati-version niinku MiTosta...
Hmm nuo videot muutti kyllä aika paljon omaa mielipidettä muotoilusta ja sinne parempaan suuntaan. Mun mielestä toi on kuvissa näyttänyt siltä että ihan hienoja yksityiskohtia on, mutta kopan perussiluetti on jotenkin vähän sinnepäin onnistunut, varsinkin perästä päin sellainen möhköpulla, jonka päälle on siroteltu vähän irtonaisen näkösiä yksityiskohtia ja lopputulos on sitten ihmeellisen levoton.
Ja nyt kun mollaamaan lähdin - yksi silmään pistävä yksityiskohta jonka itse olisin tehnyt toisin - toi scudetto. Keulapellissä kolo, pari senttiä tyhjää tilaa ja sen sisällä krominen "kelluva" kolmio. Esim. alkuperäsen 147:n yksinkertaisemman tyylinen kolo + kromatut vaakaripsut olis omaan silmään tuossa enemmän mieleen. Nojoo, naurakaa pois, pieniä sitä
Mutta hei - tossa videollahan se näyttikin sitten jo aikas hyvältä ja ihan klassiselta Alfalta.
Ja nyt kun mollaamaan lähdin - yksi silmään pistävä yksityiskohta jonka itse olisin tehnyt toisin - toi scudetto. Keulapellissä kolo, pari senttiä tyhjää tilaa ja sen sisällä krominen "kelluva" kolmio. Esim. alkuperäsen 147:n yksinkertaisemman tyylinen kolo + kromatut vaakaripsut olis omaan silmään tuossa enemmän mieleen. Nojoo, naurakaa pois, pieniä sitä
Mutta hei - tossa videollahan se näyttikin sitten jo aikas hyvältä ja ihan klassiselta Alfalta.
Giulietta configurator
156 JTS SW '04
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Tuolla sai oman giulietan hinnaksi vajaa 32 000e (235 heppanen jollain premium plus packilla). Mahtaisiko Suomessa jäädä alle 40kiloeuron kaksilla renkailla ja lohkarilla. Tuota 235 heppasta tuskin tulee esittelyautoksi mihinkään, jossa vois sitten sen muutaman tonnin säästää eikä tarvis valmistusta odotella. Nelivetohan tuo ei kuitenkaan taida olla?
Innolla odotellaan, ei se alfa seuraavaksi autoksi sitten ehkä niin mahdoton ajatus olekaan, jos noita nyt tämän vuoden puolella Suomeen saadaan
Innolla odotellaan, ei se alfa seuraavaksi autoksi sitten ehkä niin mahdoton ajatus olekaan, jos noita nyt tämän vuoden puolella Suomeen saadaan
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Giulietta on kyllä makee peli "perheautosarjaan" ja selkeästi paremmin onnistunut kokonaisuus kuin Bravo ja Delta - ne jätti kylmäksi. Mutta miksi ihmeessä Giuliettaan on otettu ohjauspyörä jostain Daciasta?! Parasta (tai ainakin miellyttävä piirre) ex-156:ssa oli se jalopuinen ratti, yhdessä tarkan ohjauksen kanssa makea yhdistelmä. Eipä taida saada yhteenkään uuteen Alfaan enää tuota edes optiona...?