mulla ollu myös monta kuukautta samoja ongelmia. alkutalvesta autto jos piti piuhassa,niin ei välttämättä sytytelly valoa eikä nykiny ja käyny epätasasesti.käytin testerissä kaksi kertaa ja ilmotti sytytyskatkoista 2 ja 3 sylinterissä. lopulta vein deltalle(pyytävät melkein 60e enemmän testeristä kuin pienemmillä pajoilla) ja kaveri sanoi että päällimmäisen kopan välistä vuotaa öljyä tulpan reikiin huonon tiivisteen takia.tämän käynnin jälkeen ei ole auttanut piuhat eikä mitkään valo palaa ja summeri huutaa(välillä myös esp)vaihdatin muualla siihen sen tiivisteen ja siellä kaveri sanoi että tulpat on ruosteessa ja niissä rei`ìssä vettä.epäili jopa kannen olevan halki. noh,soitin merkkiliikkeeseen ja sieltä sanoivat että tokkopa kansi on paskana ja vaihdata tulpat ja tarkistakaa onko lisää vettä tullut. nyt vaan huolestuttaa kun täällää moni sanoo oireiden olevan aivan samat(myös vahva bensan haju käynnistettäessä) mutta tulpat on puhtaat. noh,kai se on vaihdettava tulpat ja toivottava parasta.motor control summeri sattaa huutaa 20 minuuttia yhteen putkeen prkl..Oiva kirjoitti:Tulpankolot oli ihan yhtä siistit kun aina ennenkin, eli yhdessä kolossa nyt on reunoissa vähän jotain vanhaa ruostetta mutta ennenkin toiminut ihan ok.
Eli vika ei koloissa sitten ole...
Auto oikestaan tökki ajossa pahiten tasakaasulla. Eli kiihdytettäessä ei töki tai kun päästää kaasupolkimesta. Ja tyhjäkäynti heijaa.
Huomasin että moottorin suojamuovin alta (ehkä yläreunasta) kuuluu moottorin käydessä sellainen jatkuva, tasainen "rapiseva" ääni. Narina mutta tasainen. En muista ennen huomanneeni tollaista?
Zulak: Ihan kiinnostunut oisin siitä uudesta ainakin, ilmoittele tosiaan jos on tarjota parempaa infoa merkistä, mallista, hinnasta tms?
156 käyntihäikkä
Valvoja: Moderators
Re: Jepjep
Re: Jepjep
kehtaatko muuten ilmotella miten juttus etenee..
Oma 159 /2.2 bensa teki myös samankaltaista. Tosin usein ei lähtenyt käyntiin laisinkaan.
6 viikkoa deltalla, ja sitten löytyi (toivottavasti) vika. Kaasuläppä oli kuulemma karstoittunut ja jumittui auki -asentoon.
Nyt on puhdistettu ja ainakin toistaiseksi käy ihan ok.
Onko noissa muuten edes kaasuläppää?
6 viikkoa deltalla, ja sitten löytyi (toivottavasti) vika. Kaasuläppä oli kuulemma karstoittunut ja jumittui auki -asentoon.
Nyt on puhdistettu ja ainakin toistaiseksi käy ihan ok.
Onko noissa muuten edes kaasuläppää?
Joo...
Kaasuläppä on putsattu eli se ei pitäis aiheuttaa ongelmia.
Mites Nipa ootko vaihtanut niitä sytytyspuolia? Vai onko ne nyt rajattu pois vikalistalta?
Ite vien Alfonson maanantaina pajalle ja ilmoittelen sitten mitä keksitään jos keksitään. Ei tolla ajella uskalla kyllä...
Mites Nipa ootko vaihtanut niitä sytytyspuolia? Vai onko ne nyt rajattu pois vikalistalta?
Ite vien Alfonson maanantaina pajalle ja ilmoittelen sitten mitä keksitään jos keksitään. Ei tolla ajella uskalla kyllä...
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Jepjep
Mulla on parissa aiemmassa vehkeessä (ei Alfoja) juuri kuvaamasi tökkimisen tasakaasulla aiheuttanut pienen pieni vuoto imupuolella. Tsekkaatko putken ilmiltä kaasuläpälle ja sitten muun imusarjan esim. startti-sprayn avulla.Oiva kirjoitti:Auto oikestaan tökki ajossa pahiten tasakaasulla. Eli kiihdytettäessä ei töki tai kun päästää kaasupolkimesta. Ja tyhjäkäynti heijaa.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: Joo...
joo,en ole vaihtanu vielä ja pakko ne on ilm.vaihtaa. ainakin parit on niistä ihan ruosteessa kun sinne on valunu pitkän aikaa öljyä ja jostain sitä vettä.tilaan ens viikolla tulpat ja vaihdatan ne. voin ilmotella auttoko. auttaako sulla että ajat vaan niin kauan kun kone on kunnolla lämmin? itsellä se tuntuu ainakin auttavan asiaa ja motor control valo/summerikin väsähtää puolessa tunnissa ,noh,valo jää päälle mutta se kohtalaisen rasittava summeri onneks hiljenee..Oiva kirjoitti:Kaasuläppä on putsattu eli se ei pitäis aiheuttaa ongelmia.
Mites Nipa ootko vaihtanut niitä sytytyspuolia? Vai onko ne nyt rajattu pois vikalistalta?
Ite vien Alfonson maanantaina pajalle ja ilmoittelen sitten mitä keksitään jos keksitään. Ei tolla ajella uskalla kyllä...
Re: Joo...
täytyy tosissaan ensin vaihtaa ne tulpat ja jos ei auta niin sitten jotain muuta. vittu kun on peukalo keskellä kämmentä niin joutuu aina viedä jollekkin laitettavaks. noh,toivottavasti korjaantus tolla.nipa kirjoitti:joo,en ole vaihtanu vielä ja pakko ne on ilm.vaihtaa. ainakin parit on niistä ihan ruosteessa kun sinne on valunu pitkän aikaa öljyä ja jostain sitä vettä.tilaan ens viikolla tulpat ja vaihdatan ne. voin ilmotella auttoko. auttaako sulla että ajat vaan niin kauan kun kone on kunnolla lämmin? itsellä se tuntuu ainakin auttavan asiaa ja motor control valo/summerikin väsähtää puolessa tunnissa ,noh,valo jää päälle mutta se kohtalaisen rasittava summeri onneks hiljenee..Oiva kirjoitti:Kaasuläppä on putsattu eli se ei pitäis aiheuttaa ongelmia.
Mites Nipa ootko vaihtanut niitä sytytyspuolia? Vai onko ne nyt rajattu pois vikalistalta?
Ite vien Alfonson maanantaina pajalle ja ilmoittelen sitten mitä keksitään jos keksitään. Ei tolla ajella uskalla kyllä...
...
Tulppien vaihto on suht helppoa. Sen oon jopa itse hoitanu. Alfa156.netissä on kuvalliset ohjeet hommaan, oisko siellä tips-osiossa ollu. Kuhan jaksaa vaan tarpeeks kauan renkuttaa sitä levyä missä puolat on irti. Ja 16mm tais olla avaimen koko. Mäkin yritän saada auton huoltoon "Giuseppen pajalle" jos sais jotain tolkkua noihin vikoihin. Itse en autolla uskalla nyt ajaa ollenkaan, sen verran Alfistia muhunkin tarttunut....
Ja mulla niitä imuvuotoja kateltu aikasemmin eikä löydetty, katellaas taas uudestaan...
Ja mulla niitä imuvuotoja kateltu aikasemmin eikä löydetty, katellaas taas uudestaan...
Re: ...
tulpat vaihdettu,ei auttanut asiaa. korjaamon kaveri katsoo vielä kerran testerillä ens viikolla. niitä puolia kai pitäis syynätä seuuraavaksi.mites niiden kunnon saa helpoiten selvillle?Oiva kirjoitti:Tulppien vaihto on suht helppoa. Sen oon jopa itse hoitanu. Alfa156.netissä on kuvalliset ohjeet hommaan, oisko siellä tips-osiossa ollu. Kuhan jaksaa vaan tarpeeks kauan renkuttaa sitä levyä missä puolat on irti. Ja 16mm tais olla avaimen koko. Mäkin yritän saada auton huoltoon "Giuseppen pajalle" jos sais jotain tolkkua noihin vikoihin. Itse en autolla uskalla nyt ajaa ollenkaan, sen verran Alfistia muhunkin tarttunut....
Ja mulla niitä imuvuotoja kateltu aikasemmin eikä löydetty, katellaas taas uudestaan...
Hep
Onko mitään uusia korjausehdotuksia tähän "ominaisuuteen" keksitty?
Mulla auto ollu pariin kertaan huoltamolla eikä vikaa ole keksitty.
Seuraavaksi kokeillaan uudet tulpanjohdot ja puolat. Puolat kyllä siistissä kunnossa mutta voi kuulemma olla joku alkava halkeama tms...
Oli tosiaan viimeksi kun käynti meni tosi pahaksi, vetänyt lambdan tukkoon.
Nyt edelleen oireena huono käynti kylmänä...
Ja kertauksena siis lista mitä kaikkea on kokeiltu: uudet tulpat, uusi ilmi, uusi lambda, imuvuodot (niitähän voi kyllä aina silti löytyä...), kaasuläppä putsattu, ajoituksenmuuntimen solenoidi putsattu, ruiskut putsattu aineella mitä laitetaan bensan joukkoon, ecu ja kaasuläppä resetoitu...
En tiedä jos jotain unohtui? Testerissä ei mitään, päästöt ja muut käyrät ja väkkyrät ok.
Mulla auto ollu pariin kertaan huoltamolla eikä vikaa ole keksitty.
Seuraavaksi kokeillaan uudet tulpanjohdot ja puolat. Puolat kyllä siistissä kunnossa mutta voi kuulemma olla joku alkava halkeama tms...
Oli tosiaan viimeksi kun käynti meni tosi pahaksi, vetänyt lambdan tukkoon.
Nyt edelleen oireena huono käynti kylmänä...
Ja kertauksena siis lista mitä kaikkea on kokeiltu: uudet tulpat, uusi ilmi, uusi lambda, imuvuodot (niitähän voi kyllä aina silti löytyä...), kaasuläppä putsattu, ajoituksenmuuntimen solenoidi putsattu, ruiskut putsattu aineella mitä laitetaan bensan joukkoon, ecu ja kaasuläppä resetoitu...
En tiedä jos jotain unohtui? Testerissä ei mitään, päästöt ja muut käyrät ja väkkyrät ok.
Heipähei
Vika edelleen voimassa ja tilanne auki. Toivottavasti kohta sais niitä puolia ja tulpanjohtoja kokeilla.
Mutta tuli tossa Helsingin sanomien vikasarjassa
(http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Alfa%20Romeo)
vastaan 156:en Moottorivikojen kohdalla "Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä."
Mikäs juttu tällänen on? Eli motronic vikaa? Mistään en tuosta löydä juttua...
Mutta tuli tossa Helsingin sanomien vikasarjassa
(http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Alfa%20Romeo)
vastaan 156:en Moottorivikojen kohdalla "Kylmäkäynnistysongelmia. Vika moottorinohjausyksikössä."
Mikäs juttu tällänen on? Eli motronic vikaa? Mistään en tuosta löydä juttua...
hmm
Näistä kylmällä ilmalla lohkolämmitetyn auton käyntiongelmista oon joo kuullut mutta johtuu siis motronicin toiminnasta jotenkin? Eli rikki ja ei voi korjata?
Voiko sama ongelma sitten ilmetä ilman lohkolämmitystä ja jopa lämpimällä ilmalla niinkuin omassa tapauksessani?
Voiko sama ongelma sitten ilmetä ilman lohkolämmitystä ja jopa lämpimällä ilmalla niinkuin omassa tapauksessani?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Jaa jos tuosta lohkolämmitintapauksesta on kyse, niin 155:n kanssa tuli tuohon tutustuttua, ja ilmeisesti joissain harvoissa 156:ssa ilmennyt samaa, minulla ei koskaan. Tuohan hoituu sillä että ottaa lämmityksen pois päältä muutama minuutti ennen käynnistystä. Mutta kyllä se käyntiin lähtee silti, tai ainakin minulla lähti aina.
Tai sitten tulee mieleen lähinnä V6-moottorien kohdalla tapaukset joista on täälläkin keskustelua, eli niin että on siirretty autoa 5m (parkkipaikalla tms) ja sammutettu moottori, ja seuraavalla startilla ei herää. Syynä ilmeisesti tulppien kastuminen. Että onhan näitä, olen vain ilmeisesti oppinut nämä mahdolliset ongelmat välttämään.
Tai sitten tulee mieleen lähinnä V6-moottorien kohdalla tapaukset joista on täälläkin keskustelua, eli niin että on siirretty autoa 5m (parkkipaikalla tms) ja sammutettu moottori, ja seuraavalla startilla ei herää. Syynä ilmeisesti tulppien kastuminen. Että onhan näitä, olen vain ilmeisesti oppinut nämä mahdolliset ongelmat välttämään.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: hmm
Tuota samaa ongelmaa on ilmeisesti aika monellakin (ulkomaisia palstoja myöten).Oiva kirjoitti:Voiko sama ongelma sitten ilmetä ilman lohkolämmitystä ja jopa lämpimällä ilmalla niinkuin omassa tapauksessani?
Yllättävin ko. ongelman aiheuttaja on ollut fuel vapour purge valve. Muuten listassa onkin sitten Crank sensoria ja jumiutuvia suuttimia.
Yhteistä kaikille topiceille tuntui olevan että autoihin oli vaihdettu MAF, tulpat, puolat, lambat ja kasapäin muuta ongelman poistumatta.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: hmm
Hei, liityn tähän keskusteluun, koska painin saman ongelman ääressä. Ilm, Lamda,tulpat, kaasuläppä putsattu, vuodot tsekattu. Onko Oiva jo saanut alfansa kuntoon? Mulla tulee ensi viikolla käytetty puolasarja ja tyhjäkäyntimoottori postissa, joten mielenkiintoista nähdä onko vaikutusta. Tulppien vaihdon yhteydessä parissa puolassa oli alapuolella halkeamia ja yhden tulpan päälle tulevassa "hatussa" oli halkeama. Työkaveri piti sitä ilmeisenä syynä käyntioglemlaan. Saas nähdä??katiska kirjoitti:Tuota samaa ongelmaa on ilmeisesti aika monellakin (ulkomaisia palstoja myöten).Oiva kirjoitti:Voiko sama ongelma sitten ilmetä ilman lohkolämmitystä ja jopa lämpimällä ilmalla niinkuin omassa tapauksessani?
Yllättävin ko. ongelman aiheuttaja on ollut fuel vapour purge valve. Muuten listassa onkin sitten Crank sensoria ja jumiutuvia suuttimia.
Yhteistä kaikille topiceille tuntui olevan että autoihin oli vaihdettu MAF, tulpat, puolat, lambat ja kasapäin muuta ongelman poistumatta.
Hep
Eipä oo ongelma vielä ratkennut. Tuli tossa katsastuksessa vähän akuutimpaa ongelmaa niin pitää niiden jälkeen taas palata tähän.
Sulla luulis tosiaan että auttais se puolien vaihto jos siellä ihan selviä halkeamia on. Itellä ei ainakaan oo huomattu mitään. Mut toivottavasti tulee kuntoon. Ilmottele vaikka sitten miten kävi.
Sulla luulis tosiaan että auttais se puolien vaihto jos siellä ihan selviä halkeamia on. Itellä ei ainakaan oo huomattu mitään. Mut toivottavasti tulee kuntoon. Ilmottele vaikka sitten miten kävi.
Läiskään nyt kysymykseni tähän, kun en mokomaa varten viitsi uutta ketjua avata.
Olin kiltti tyttö ja lukaisin 156:n manuaalin Siinä sanottiin, että 156 JTS pitäisi käynnistää siten, että painaa jarrupoljinta käynnistäessä.
Nyt sitten ällistelen, että miksi? Miksi nimenomaan JTS?
Olin kiltti tyttö ja lukaisin 156:n manuaalin Siinä sanottiin, että 156 JTS pitäisi käynnistää siten, että painaa jarrupoljinta käynnistäessä.
Nyt sitten ällistelen, että miksi? Miksi nimenomaan JTS?
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Prkl sentäs.. 156 2.0ts alkanut oireilla viime viikkoina. 3000-3100rpm kohdalla pintakaasulla nykii ja kierroksia ei ota kunnolla 5000 eteenpäin. Tänään tein ecun ja kaasuläpän resetin, ei kummoisesti muuttunut. Koeajolenkillä annoin piiskaa huolella ja kierrätin kolmosella väkisin 5000-6500, kunnes ruiskunvalo syttyi palamaan. Pistin isomman pykälän ja samalla valokin sammui. Sen jälkeen ei enää syttynyt.
Muuten toimii hyvin. Tyhjäkäynti on kunnollista, kierrokset ei heittele ja ei röpötä. Kierrosherkkyys on kateissa myös alle 5000rpm. Tehot kateissa siis.
Oireet ilmenivät sen jälkeen, kun akun miinusnapa oli irti kellojousen korjaamisen ajan. Lisäksi pistin ruiskunpuhdistuslitkut sisään. Näiden jälkeen ajettu varmaan 800km. Päästöistä meni läpi 3 viikkoa sitten, korotetuilla kierroksilla.
Ehdotuksia? ILMI ilmeiseti vois olla potentiaalisin syy?
Muuten toimii hyvin. Tyhjäkäynti on kunnollista, kierrokset ei heittele ja ei röpötä. Kierrosherkkyys on kateissa myös alle 5000rpm. Tehot kateissa siis.
Oireet ilmenivät sen jälkeen, kun akun miinusnapa oli irti kellojousen korjaamisen ajan. Lisäksi pistin ruiskunpuhdistuslitkut sisään. Näiden jälkeen ajettu varmaan 800km. Päästöistä meni läpi 3 viikkoa sitten, korotetuilla kierroksilla.
Ehdotuksia? ILMI ilmeiseti vois olla potentiaalisin syy?
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Sytyspuolat on myös yksi vika paikka nykiminen voi johtua myös siitä. Tuossa meikän tessussa menee kaikki puolat vaihtoon. Puolissa halkeamia molemmilla puolilla. Luultavasti lämpövaihtelut ajan myötä kopertavat muovin hapraaksi ja kosteuden ja ynnä muun lian seurauksena lyö läpi runkoon.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Täysin samat viat oli omassakin, edellisessä 156:ssa tänä keväänä, eli röpötystä kylmänä, jos lähdin liikkeelle ylämäkeen, niin todennäköisesti tukehtui jo ykkösvaihteella. Bensanhajuakin oli välillä havaittavissa. Hetken kun antoi lämmetä ja kaasutteli, niin lähti sitten liikkeelle ihan normaalisti ja jonkin matkaa ajettua tuli selvä nykäys, jonka jälkeen auto alkoi kulkemaan paremmin. Vikakoodeja ei ollut.
Tämä vaikuttaa kyllä niin yleiseltä ongelmalta, että olisi kyllä hienoa jos joku saisi ratkaisun asiaan. Itse kyllästyin painimaan ja pistin auton vaihtoon.
Tämä vaikuttaa kyllä niin yleiseltä ongelmalta, että olisi kyllä hienoa jos joku saisi ratkaisun asiaan. Itse kyllästyin painimaan ja pistin auton vaihtoon.
Ammattina autokauppa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^ Eikös tuo ole ainakin tessujen ominaisuus? Moottori on jossain moottorinsäästö & kukkahattu -tilassa kylmänä, eikä vastaa kaasuun kunnolla kierrosten ollessa alle 3000 rpm. Sama nykäisy tuntuu myös omassa autossa lämpöjen noustessa, jonka jälkeen auto toimii normaalisti.
Onhan tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta kieltämättä olisi kiva jos joku löytäisi jostain ihan oikeaakin tietoa asiasta.
Onhan tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta kieltämättä olisi kiva jos joku löytäisi jostain ihan oikeaakin tietoa asiasta.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Samaa vaivaa myös omassa V6:ssa. Mutta täytyy myös todeta että samantyyppistä ilmiötä on ollut myös muissakin autoissa. Parasta antaa moottorin hieman lämmetä ennen liikenteeseen lähtöä, moottorinkin kiittää kun ei aivan kylmällä motillä lähetä heti polkemaan baanalle.niki kirjoitti:Täysin samat viat oli omassakin, edellisessä 156:ssa tänä keväänä, eli röpötystä kylmänä, jos lähdin liikkeelle ylämäkeen, niin todennäköisesti tukehtui jo ykkösvaihteella. Bensanhajuakin oli välillä havaittavissa. Hetken kun antoi lämmetä ja kaasutteli, niin lähti sitten liikkeelle ihan normaalisti ja jonkin matkaa ajettua tuli selvä nykäys, jonka jälkeen auto alkoi kulkemaan paremmin. Vikakoodeja ei ollut.
Tämä vaikuttaa kyllä niin yleiseltä ongelmalta, että olisi kyllä hienoa jos joku saisi ratkaisun asiaan. Itse kyllästyin painimaan ja pistin auton vaihtoon.
Tiedä sitten mistä moinen nihkeys ja nyhtäminen johtuu kylmänä, vaihdettava tulpat ensiviikolla jos vaikka asia asettuisi...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Joo...
Ainakin itsellä toi röpötys kylmänä on sen verran hirveetä kuunneltavaa ettei kyllä ees mikään Alfa-ominaisuus voi olla. Ja bensa haisee. Niinku kylmä veneen perämoottori vaikka lämpöä on nyt se 30.
Oishan se mukava saada toimimaan normaalisti jossain vaiheessa, eikai tee mitään hyvää koneellekaan ja se remonttikin jo koettu kerran. Ei vikakoodeja plus muut käppyrät ok. Ei vaan vikaa löydy...
Ja puolista ei silmämääräisesti ainakaan mitään vikaa löydy, voiko ne halkeamat vaan olla niiiiiiin pieniä tosiaan ja aiheuttaa nooooin isot oireet?
Oishan se mukava saada toimimaan normaalisti jossain vaiheessa, eikai tee mitään hyvää koneellekaan ja se remonttikin jo koettu kerran. Ei vikakoodeja plus muut käppyrät ok. Ei vaan vikaa löydy...
Ja puolista ei silmämääräisesti ainakaan mitään vikaa löydy, voiko ne halkeamat vaan olla niiiiiiin pieniä tosiaan ja aiheuttaa nooooin isot oireet?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Joo...
Testailin juuri huvikseni pihalla muutamia "rikkinäisiä" CF3 ilmejä. Vaihtelin siis vain sitä kahdella security torxilla kiinni olevaa anturia, kun kotelo/putki on muutoin identtinen.Oiva kirjoitti:Ainakin itsellä toi röpötys kylmänä on sen verran hirveetä kuunneltavaa ettei kyllä ees mikään Alfa-ominaisuus voi olla. Ja bensa haisee. Niinku kylmä veneen perämoottori vaikka lämpöä on nyt se 30.
Yhdellä ilmillä sain aikaiseksi juurikin nuo oireet käynnistykseen..
Jos jostain saisit testattavaksi varmasti ehjän ilmin testiin niin saisi sen poissuljettua.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Lainaan ketjua vähän, kun kerran liittyy 156:sen käyntihäiriöön.
Mistä CF3 tessuun etummaiset lambdat? Tarvike lambdoja kannattaa vissiin karttaa vai onko jollakulla NTK:n tai Delphin lambdoista positiivista sanottavaa? Onko CF2 koneen lambdassa muutakin eroa kuin pidempi johto? Muukkosen ja Heikan listoiltakin löytyy vain tuo CF2-malli. Täällä näyttää olevan, mutta eikö noita luulis lähempääkin löytyvän.
Mistä CF3 tessuun etummaiset lambdat? Tarvike lambdoja kannattaa vissiin karttaa vai onko jollakulla NTK:n tai Delphin lambdoista positiivista sanottavaa? Onko CF2 koneen lambdassa muutakin eroa kuin pidempi johto? Muukkosen ja Heikan listoiltakin löytyy vain tuo CF2-malli. Täällä näyttää olevan, mutta eikö noita luulis lähempääkin löytyvän.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
http://www.vpv-motorracing.com/Jarsan kirjoitti:Mistä CF3 tessuun etummaiset lambdat? Tarvike lambdoja kannattaa vissiin karttaa vai onko jollakulla NTK:n tai Delphin lambdoista positiivista sanottavaa? Onko CF2 koneen lambdassa muutakin eroa kuin pidempi johto? Muukkosen ja Heikan listoiltakin löytyy vain tuo CF2-malli.
Sieltä pitäisi löytyä Boschin planaari-anturia. CF2 ja CF3 anturit ovat fyysisesti erilaisia.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Kiitoksia! Tietää, ettei huoli CF2 anturia, kun sellasta tuntuu monesta paikasta tyrkyttävän. Tuo firma löytyikin haulla. Pitääpä soitella sinne.
E: Sieltähän niitä löytyi ja ihan käypään hintaankin. Ehti vielä tänään postiinkin.
E: Sieltähän niitä löytyi ja ihan käypään hintaankin. Ehti vielä tänään postiinkin.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tänään vaihdoin Lappeenrannassa uuden Boschin ILMIN. Hintaa oli 99.90€ AD:lla. Ja parkkiksella vaihdoin.
Ongelmaan ei tullut muutosta, noin 350km aikana. Ehkä hieman parani vedot, mutta nykii yhä 3100rpm ja 5000-> röpöttelee ja tökkii meno. Pitäskö toi ecu resetoida vielä, vaikka ennen reissua sen teinkin jo?
Niin hämärät oireet ettei oikein minkään osan vikaan osaa yhdistää. Jos puola(t) ois rikki niin, kaiken järjen mukaan meno ois vieläkin nykivämpää.. Jos oireena ois pelkkä nykiminen tai huono kierrosherkkyys ni ois helpompi jallittaa vikaa. Ilmansuodattimen tutkin huomenna ja varmaankin tulpat ja puolat.
Ongelmaan ei tullut muutosta, noin 350km aikana. Ehkä hieman parani vedot, mutta nykii yhä 3100rpm ja 5000-> röpöttelee ja tökkii meno. Pitäskö toi ecu resetoida vielä, vaikka ennen reissua sen teinkin jo?
Niin hämärät oireet ettei oikein minkään osan vikaan osaa yhdistää. Jos puola(t) ois rikki niin, kaiken järjen mukaan meno ois vieläkin nykivämpää.. Jos oireena ois pelkkä nykiminen tai huono kierrosherkkyys ni ois helpompi jallittaa vikaa. Ilmansuodattimen tutkin huomenna ja varmaankin tulpat ja puolat.
Jaa samat oireet on tosiaan mullakin, joskus tulee aina tutkittua asiaa, mutta oppinut jo elämään sen kanssa. Ilmojen kylmetessä varmaan motivaatio taas nousee vian etsimiseen:) Mulla tosiaan kanssa kylmänä röpöttelee pari minuuttia ja bensa haisee, talvella sammuu hetken ajon jälkeen jos ei pidä kierroksia yllä. Vaihdettua: ilmi, lambda, tulpat ja puolat. Vanhoissa puolissa oli tosiaan halkeimia, mutta mitään vaikutusta ei uusilla ollut. Vasta tosin huomasin, yhdessä tulpanjohdon liitoksessa että jotain kipinöintii tapahtunut enemmän kuin muissa, pitänee se vaihtaa kun saa aikaseksi... Onkohan ilmavuotoja ollut näissä ja jos on nii mistä kohtaa imee?
Hmm
Mulla noita ilmejä vaihdettu vuoden aikana jo kaksi uutta (bosch). Eli ei korjaa ongelmaa, pikemminkin tuntuu että tää röpötys hajoittaa ilmejä? Tai kuluttaa nopeemmin tms.
Tulpanjohtoja ei vielä oo vaihdettu, sen ajattelin kokeilla seuraavaks kun ei taida niin hintavaakaan olla.
Jarway: Mulla ainakin sellanen fiilis et kylmemmällä ilmalla niinkuin talvella vika ei tunnu niin pahalta kun kone antaa automaattisesti kierrokset korkeelle kylmäkäynnistyksessä. Nyt lämpimällä kun kierrokset matalammalla tuntuukin pahemmalta
Tulpanjohtoja ei vielä oo vaihdettu, sen ajattelin kokeilla seuraavaks kun ei taida niin hintavaakaan olla.
Jarway: Mulla ainakin sellanen fiilis et kylmemmällä ilmalla niinkuin talvella vika ei tunnu niin pahalta kun kone antaa automaattisesti kierrokset korkeelle kylmäkäynnistyksessä. Nyt lämpimällä kun kierrokset matalammalla tuntuukin pahemmalta
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Puolat kaikki 4 kpl tuli vaihdettua ja yksi tulpanjohto se lyhyt tappi malli, kun kumi oli pahasti halki. Käynti ja moottorin toiminta normalisoitui ja nyt käy tasaiseen ja ei ole käyntiongelmia ja nykimistä. Mitään vikakoodeja ei siis ollut. Kannattaa nostaa koko paketti ylös ja tutkailla puolia eri puolilta onko niissä halkeamia ja vaikka ei olisikaan voivat olla lopussa siitä huolimatta. Kannattaa mitata sytytysjohtojen vastusarvot, on ilmoitettu johtojen kyljessä ja myös puolan ensiö ja toisiopuolen arvot. Myös se pikkuinen tyhjäkäynnin nytkähtely hävisi pois.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
En ole ollut kiltti tyttö, enkä poikakaan .Morre kirjoitti: Siinä sanottiin, että 156 JTS pitäisi käynnistää siten, että painaa jarrupoljinta käynnistäessä.
Miksi nimenomaan JTS?
Eli en ole lukenut käyttö ohjeita.
Mutta luulisin tuon jarrupolkimen painamisen olevan siksi, ettei auto liiku.
Eli hyppää eteen/taakse päin jos kytkin ei ota ja vaihde päällä,
tai jos auto on mäessä ja painaa kytkimen pohjaan.
Muistan kuulleeni asiasta ennenkin, kait eri merkin kohdalla.
Onhan niitä tyhmempiäkin asioita ilmoitettu käyttöohjeissa
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
En kehoita ketään vaihtamaan puolia ovat kuitenkin aika hinnakkaat 70€ kappale. Tulpan johdon kävin autopurkaamolta hakemasta puretusta 156, mutta kannattaa kysellä uusia johtoja jostakin varaosaketjusta. Eiköhän noita boschin tuotteita pitäisi saada bosch edustuksen omaavista puljuista.
Sellaisen vikakoodin aiheeseen liitttyen olen saanut tietoon, kuin P0300 sarja ja yksilöidysti P0301, jonka perusteella vika voisi piillä monessa paikassa:
P0301 Code - Cylinder #1 Misfire
Viallinen sytytystulppa tai johto
Viallinen kela(puola)
Viallinen happitunnistin (t)
Viallinen polttoaineen suutin
Palanut pakokaasun venttiili
Viallinen katalysaattori (t)
Huono puristus
Vioitunut ECU
Sittenkin tietenkin hapettunut ja huonut kosketuksen aiheuttavat ongelmaa ja varmasti kylmällä ja kostealla säällä sitten pätkii.
Niin johtoja löytyy kun avaat tämän pdf paketin bosch sivuilta:
http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/kidownlo ... e=download
Sellaisen vikakoodin aiheeseen liitttyen olen saanut tietoon, kuin P0300 sarja ja yksilöidysti P0301, jonka perusteella vika voisi piillä monessa paikassa:
P0301 Code - Cylinder #1 Misfire
Viallinen sytytystulppa tai johto
Viallinen kela(puola)
Viallinen happitunnistin (t)
Viallinen polttoaineen suutin
Palanut pakokaasun venttiili
Viallinen katalysaattori (t)
Huono puristus
Vioitunut ECU
Sittenkin tietenkin hapettunut ja huonut kosketuksen aiheuttavat ongelmaa ja varmasti kylmällä ja kostealla säällä sitten pätkii.
Niin johtoja löytyy kun avaat tämän pdf paketin bosch sivuilta:
http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/kidownlo ... e=download
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Siis lukeeko 156:sen ohjeissa vain ja erityisesti jts:ää koskien tuo huomautus jarrun painamisesta? Olikos se ohjekirja sama kaikilla moottoreilla oleville?beetta julia kirjoitti:Mutta luulisin tuon jarrupolkimen painamisen olevan siksi, ettei auto liiku.Morre kirjoitti: Siinä sanottiin, että 156 JTS pitäisi käynnistää siten, että painaa jarrupoljinta käynnistäessä.
Miksi nimenomaan JTS?
Eli hyppää eteen/taakse päin jos kytkin ei ota ja vaihde päällä,
tai jos auto on mäessä ja painaa kytkimen pohjaan.
Itsehän olen joskus käynnistelly ilman jarrua ja joskus ilman kytkintäkin vapaalla ollessaan eikä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Tietty kytkintä olisi hyvä painaa, koska se keventää käynnistystä, mutta joskus on vain kätevää apukuskin puolelta päräyttää kone tulille eikä silloin pääse polkimia painamaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Hmm
Eli varmaan kannattaa vaan noita johtoja kokeilla vaihdella? Tai sitten ostaa yhden puolan ja testailee sitä jos vaikka vaan yksi ois rikki?
Tänään sammui auto ekoissa valoissa kun lähdin liikkeelle. Toivottavasti ei ala pahenemaan taas...
Tänään sammui auto ekoissa valoissa kun lähdin liikkeelle. Toivottavasti ei ala pahenemaan taas...
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tulpat ja puolat tsekattu. Puolat johtoineen näyttivät hyväkuntoisilta. Tulpan kolotkin olivat puhtaat ja kuivat. Itse tulpat taas olivat melko finito. Osasta oli elektrodit kuluneet jo reilustikkin. Oli lisäksi kiva havaita se, että tulpat olivat erittäin terveen väriset.
Joten tulppa kauppaa kohti... Raportoin sitten helpottiko vetoihin ja nykimiseen. Ihmettelen ainakin jos ei...
Joten tulppa kauppaa kohti... Raportoin sitten helpottiko vetoihin ja nykimiseen. Ihmettelen ainakin jos ei...
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Moro. Saako liittyä ketjuun? Viime yönä emännän 156 jätti moottoritien varteen, josta kävin hinailemassa sen pois. Oireet; ajossa "pätki" siten, että veto niinkuin katosi, mutta auto ei nykinyt. Samalla kuulemma kuului jotain "sirinää", jota en itse kuullut, kun se edellisiltana teki samat oireet.
Nyt auto yöllä oli vaan hiipinut ja alkanut röpöttää, jonka jälkeen pellin alta oli kuulunut pamaus ja auto sammunut siihen. Nyt aamusella aloin tutkiskelemaan pakettia ja varoiksi hain hiukka bensaa tankkiin. Kyllä kuulostaisi pyörittävän normaalisti, jakohihna on ok ja kireällä ja nokka-akselillakin on eloa.
Akku latauksessa, kun parkit päällä nokialta viialaan narun perässä tultiin.
Startatessa se kuulostaa siltä, että kovasti yrittäisi käymään ja eka startilla hetken kävikin röpisten.
Oisko kellään mitään ideaa, mitä pitäisi alkaa etsiskelemään?
Kiitos taas etukäteen.
Nyt auto yöllä oli vaan hiipinut ja alkanut röpöttää, jonka jälkeen pellin alta oli kuulunut pamaus ja auto sammunut siihen. Nyt aamusella aloin tutkiskelemaan pakettia ja varoiksi hain hiukka bensaa tankkiin. Kyllä kuulostaisi pyörittävän normaalisti, jakohihna on ok ja kireällä ja nokka-akselillakin on eloa.
Akku latauksessa, kun parkit päällä nokialta viialaan narun perässä tultiin.
Startatessa se kuulostaa siltä, että kovasti yrittäisi käymään ja eka startilla hetken kävikin röpisten.
Oisko kellään mitään ideaa, mitä pitäisi alkaa etsiskelemään?
Kiitos taas etukäteen.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
No niin. Vika paikallistettu. Ilmeisesti venttiili katkennut 3s pytyssä ja lautanen pääsi tekemään knock outtia pytyssä.
Pikkutulpasta pää katkennut ja muutenkin väkipakolla muotoiltu ja isoa tulppaa ei uskalla veivata irti, sillä kierteet tulee mukana takuuvarmasti.
Alkaa kannen irroitus operaatio vaurioiden laajuuden selvittämiseksi.
Palataan asiaan ostetaan palstalla..
Pikkutulpasta pää katkennut ja muutenkin väkipakolla muotoiltu ja isoa tulppaa ei uskalla veivata irti, sillä kierteet tulee mukana takuuvarmasti.
Alkaa kannen irroitus operaatio vaurioiden laajuuden selvittämiseksi.
Palataan asiaan ostetaan palstalla..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."